Guigui wrote:A la vista del que tenim a Barcelona en termes de transport públic, les prioritats són diferents i tan elementals que no cal plantejar-s'ho per línies sinó per eixos bàsics a cobrir. A partir d'aquí, es podria pensar quines línies podrien cobrir la circulació per aquests eixos, que considero que haurien de ser:
Rodalies: Diagonal, Gran Via, Meridiana i eix perpendicular Mar-Collserola (p.ex. Pg. de Gràcia, Balmes, etc.). D'aquests, només està coberta la Meridiana i, de manera insuficient i mixta, l'eix Mar-Collserola per FGC-Vallès.
Metro:
Diagonal: ara només coberta en un ínfim tram de la L3
Gran Via: coberta en part per diferents línies: L8, L1, L2
Meridiana: coberta en gran part per la L1
Paral·lel, Creu Coberta, Sants: eix cobert per L3, L1, L5
Ronda del Mig: serà coberta en part per la L9
Rambla, Pg. de Gràcia, Major de Gràcia, Av. Vallcarca: L3
Eixample, eix Llobregat-Besòs: L5, L2
Front Marítim: cobert en part i allunyat per L4
Via Augusta: L6
Balmes: L7
Pg. St. Joan: en part L4
Marina, Av. Gaudí, Padilla/Cartagena, Rambla del Carmel: cap, excepte L2 Monumental-Sagrada Família i L5 Sagrada Família-Hospital de St. Pau
Vall d'Hebron, Via Favència: L3
Tarragona, Numància: cobert en part per L3
Travessera de les Corts, Travessera de Gràcia: actualment, cap línia
Prim, Fabra i Puig: en part L4 i L5, interromput entre Virrei Amat i La Pau (en un futur, Sagrera)
Urgell: només L2 Paral·lel-St. Antoni
Aquests eixos són els que considero que cal tenir en compte i indico quin servei de metro hi ha actualment. Bàsicament, proposo una graella de línies, disposades en paral·lel o perpendiculars a la costa, amb algunes que atravessen el Barcelonès en diagonal. En aquest cas, només em centro en el cas del terme municipal de Barcelona, que és el que millor conec. Evidentment, aquests eixos tenen la seva prolongació als diferents municipis que formen part d'un únic continu urbà i que també requereixen que hi arribi la xarxa de metro. D'altra banda, la meva proposta és aproximativa, esquemàtica i segurament millorable, però vol donar una idea de les necessitats de mobilitat, comparades amb el que hi ha i en quina configuració.
Pel que fa al tramvia, no entro en més detalls, però trobo que hauria de substituir una bona part de les línies d'autobús, especialment en els eixos de més capacitat. Per visualitzar-ho una mica, d'entrada posaria tramvia allí on hi hagi línies d'autobús que operin amb vehicles articulats, racionalitzant també els eixos d'acord amb la idea que dono del metro.
Aquesta ideia em ballaba pel cap desde fa temps a mi també, de fet seria relativament practic, i dic relativament per dos aspectes:
1- Com seria el fet de fer transbords? Haurien de ser tipus paral-lel L2-L3, més o menys aquest temps de transbord, perquè fossin comodes.
2- L'altre problema, del costum: La gent es liaria de aquesta manera, perquè està massa acostumada a la configuració actual i ara que per exemple la linea gran via passes a ser les antigues L2-L1-L8(pel tros gran via) seria relativament complexe. I per altra per... Com juntar-ho?
De forma ideal, es a dir, seria lo ideial i lo práctic. Pero es planteja un tercer problema, que el metro serveix de unió entre Barcelona i els voltants(Badalona, cornellá...), cosa que s'hauria de conservar.
A més del fet que potser amb aquesta configuració els que estan acostumats a agafar una sola linea per anar a un lloc, haurien de fer un o dos o tres transbords, ves a saber.
Per exemple, els dissabtes al matí vaig a teatre desde casa meva:
Tetuan a Sant Antoni L2.
Amb la configuració aquesta que dius hauria de fer: Tetuan fins a urgell i de urgell a sant antoni amb una linea que baixes fins a paralel per urgell-ronda sant pau, no? Seria un transbord. Esperarme primer al metro a tetuan i despres esperarme a urgell?. O el cas diferent... Com aniria de allá fins a putxet amb només 1 transbord com faig ara? Paral-lel a Pl.Catalunya i Catalunya-Putxet(Per les tardes). Es complexe tot plegat. Per lo que he dit dels costums i que la gent dubto que volgues passar de un transbord o dos. A més de la complexitat que seria montar-ho.
I sobre tot caldria montar bé, el tema transbords, perquè no hi haguessim més passejos de gracia.
Crec, que hauriem de cercar solucions pels transbords tipus: Passeig de Gracia L3 a L4-L2 o Pl.Espanya o Sants... o transbords aixi que estas mitja hora casi per transbordar. I que hi hagues com a minim un enllaç entre totes les linees entre si i rodalies i F.G.C, no com ara que per exemple la L2 es veu aillada dels F.G.C o la L4 de rodalies(gairabé, ja que el transbord de passeig de gracia a rodalies gairabé es una aventura...). No sé, pero malgrat aixo la proposta es bona, sempre i quan es pensi en transbords lo més curts posibles entre les diferents linees.