Prova mitjana de nivell

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Prova mitjana de nivell

Post by orique »

:D

Què hi ha al Passeig de la Bonanova nº 84 ?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Prova mitjana de nivell

Post by aarongilp »

orique wrote::D

Què hi ha al Passeig de la Bonanova nº 84 ?
Un portal que a sobre té la inscripció "84" xD xD xD Fora d'això, ni idea...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
marilyn
N1
N1
Posts: 2
Joined: Saturday 23/09/2006 20:25
Location: Madrid-Delicias

Post by marilyn »

Eso es muy fácil para quien haya ido paseando desde el Consulado de los EUA al de México. Junto al edificio con ese número pasa la vía del ferrocarril. Me sentí muy sorprendida cuando sentí el paso el tren por ese lugar.
Last edited by marilyn on Tuesday 26/12/2006 16:32, edited 1 time in total.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

marilyn wrote:Eso es muy fácil para quien haya ido paseando desde el Consulado de los EUA al de México. Junto al edificio con ese número pasa la vía del ferrocarril. Me sentí muy sorprendida cuando sentí el paso el tren por ese lugar.
Bingo. La porta del 84 és una porta de reixa amb unes escales que baixen fins a nivell de via.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

molaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Post by Denisuko »

Com mola aquesta pàgina no? no la coneixia, estic veient tot de tunels del metro
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Aquesta és fàcil. Que és el que hi ha devant del 619 de Diagonal. Relacionat amb el transport és clar. concretament al "parterre" del davant .
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Unes vies de tramvia.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

437.001 wrote:Unes vies de tramvia.
Calent calent . . . .
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Post by Rodalíes »

¡El Corte Inglés! Hala, a ver si acertamos... :) :) :)
Bueno, fuera de "bromas"... yo creo que además, está el inicio del tramo que discurre por la Diagonal de la Línea 3, desde María Cristina hasta Zona Universitària.
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

la parada del 74 :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Post by Rodalíes »

Mortadel·lo wrote:la parada del 74 :D
Y un poco más escorado, la del 6, el 7, el 33, el 34, el 66.... y muchas más líneas de autobús... xD xD xD.

Bueno, como "supongo" me toca a mí.... me tenéis que decir qué colegio público se encuentra más cercano a la unión de los tramos de renfe que van hacia Clot-Aragó y hacia Estación de Francia/Término saliendo de Passèig de Gràcia (de renfe, claro). Preguntita dedicada a ese colegio el cual estuve estudiando 4 años consecutivos. :P
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Heu provat a possar "Av. Gaudi 1" i veure el que hi ha que puja per sota del carer Marina i s'uneix al tunel que corre per sota de l'Avinguda Gaudi"..... Tireu Marina cap abaix.... que veieu?.....

(si, soc un pessat...)

Sal.lutacions:

Serie600
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Post by Rodalíes »

Pues algo que siempre me encontraba con ello y que en parte tiene relación con mi pregunta anterior (supongo hablarás de la Monumental)...
Y si seguimos toda esa calle... yo no me acuerdo mucho, pero mis padres sí se acuerdan, sobre aquella... si se puede decir... "lucha" por ver cuál de los dos sería el edificio más alto (Mapfre VS Hotel Arts) de la zona.
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Rodalíes wrote:yo no me acuerdo mucho, pero mis padres sí se acuerdan, sobre aquella... si se puede decir... "lucha" por ver cuál de los dos sería el edificio más alto (Mapfre VS Hotel Arts) de la zona.
:) tanta lluita i arriba un edifici que els supera, l'agbar, també anomenat Penis, coet, consolador, la po**a de Barcelona... i per cormar-ho, de nit es posa vermell i, desde un avió, la plaça de glòries sembla una bulva, i la torre agbar la acompanya. xD xD xD xD

Deixant el tema gratacels, estic buscant entrades secretes a Fernando i d'altres estacions.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

No home, no. Em refereixo (si no m'erro, que podria ser) a que sota del carrer Marina i agafant el trencant cap a Av. Gaudi, es suposa que allo es el tunel tapiat de l'estacio fantasma de Gaudi. El que tindria que anar desde Horta a Paral.lel, pero que per alaguna capullada, encara no s'ha desfet el "prestec" de les estacions d'Horta a Hospital de Sant Pau (primitiva L2) a la L5. No se si m'explico.

Potser que m'ho hagi mirat malament, pero a primer cop de vista, aquell "colze" que hi ha al final de l'Av Gaudi i que tira cap a Marina, separant-se del que passa per sota de Provença, sembla ser el tunel de la L2....


Poseu "Consell de Cent 506" i la resol.lucio a 1/5000. Que es el tunel que es separa del carrer Arago i sembla que "mor" enmig de la Diagonal, mes o menys davant d'aquest numero de Consell de cent?. Potser es algo molt obvi i que mes d'un ja sabreu, pero es que no tinc ni idea. Sembla un cul de sac, no?.....

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Les collonades que estem trobant amb aquesta pagina!. Gracies Fantito ;)
Jordilar

Post by Jordilar »

Si us fixeu bé, i si el plànol está ben dibuixat, es pot veure la transposició espacio - temporal que pateix la L2 entre Monumental i Tetuan.

Per altra banda el que veig es que a Sagrda Família es produiex una fusió dels túnels de la L2 amb la L5. No se si el que vol dir es que van un per sobre l'altre o que simplement que está mal dibuixat.

Salut,
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Espai - temps? jo ho vaig bé, podríes explicar que té d'extrany??

D'altre banda, no he trobat res a Fernando, però m'he enrecordat de una cosa que potser que us interessi
Jo soc molt aficionat a la història, i un cop vaig veure un documental, que comentava històries de la guerra civil. Va sorgir el tema de un refuji antiaeri de la plaça Tetuan. Deien que es podía accedir per una tapa de alcantarilla, i que es un dels més ben conservats de tota la ciutat, però per les obres de la L2, es va destruir gran part d'aquest refugi, però, diuen que no van tapar la sortida al metro, i que ara, de fet, han aprofitat part del refugi com a sortida de emergència.
Al planol no surt, pero us puc donar informació de el refugi extreta de una web.
El refugio de la plaza de Tetuán
En la plaza de Tetuán, antiguamente de Hermenegildo Giner de los Ríos, hay una tapa de alcantarilla que permite acceder al refugio antiaéreo que se conserva en el subsuelo, a unos 5 metros de profundidad. Este recinto, uno de los más amplios y mejor construidos de la ciudad, es de tipo celular y se conserva prácticamente tal y como quedó en 1939, aunque reducido a más de la mitad (unos 300 m2) de su extensión original (870 m2). Las obras de construcción de la Lınea 2 del metro lo han destruido parcialmente y además han reaprovechado algunas galerías para habilitar las salidas de emergencia del suburbano.

El refugio fue impulsado, subvencionado y supervisado por la Junta Local de Defensa Pasiva, que invirtió 538.983,80 de las antiguas pesetas de 1937 en su construcción, convirtiéndolo en uno de los más costosos de toda la ciudad. En la cubierta se utilizó el hormigón armado, material de gran resistencia capaz de soportar el impacto de bombas de hasta 500 kg. La calidad
constructiva y amplitud de este refugio se debe a que las autoridades municipales habían previsto reutilizarlo como escuela al término de la guerra. El ayuntamiento franquista destinó mano de obra y dinero para acabar los trabajos, aunque finalmente el refugio quedó cerrado e inutilizado.

En el año 2004, con motivo de la presentación de la serie documental sobre la Guerra Civil titulada Zona Roja, producida y emitida por Televisió de Catalunya, el Ayuntamiento concedió los permisos para reabrir el refugio. Según diferentes
personas que tuvieron la ocasión de acceder al complejo su estado de conservación es excepcional,
como si no hubiese pasado el tiempo. A pesar de la mutilación causada por la construcción de la estación de metro, aún es posible distinguir una zona de servicios que preserva intactos los urinarios así como la cocina, dotada de tuberías y fregaderos.

También se conservan algunas puertas con sus tiradores, bancos de madera, muebles y colgadores de ropa, testimonios silentes de excepción de la vida subterránea provocada por la barbarie fascista.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

aquí us deixo un altre prova de nivell. Fixeu-vos bé en els detalls i sabreu que és.
Last edited by El LLOP on Thursday 08/03/2007 11:08, edited 1 time in total.
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Caram :D , el munta cotxes de Lesseps.

Cap més imatge, diguem que... mirant cap a terra ??

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

ai carai!!

Post by JaMiRo! »

Impressionant LLOP! :o :o :o

Com carai et fiques en aquests llocs?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”