Àrea Verda a Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico:
----------------------
Barcelona. -- Una vintena de veïns han protestat amb una cassolada contra la posada en marxa de les àrees verdes, que suposen la desaparició de l'aparcament gratuït en superfície al centre de Barcelona.
L'acte de protesta, que ha tingut lloc a les 20.00 hores a la plaça de Gaudí, just davant de la Sagrada Família, ha estat convocat per la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i de l'Eixample.
Els manifestants han desplegat dues taules per recollir firmes contra l'àrea verda i han repartit adhesius amb el lema "Jo no pago, ¿i tu?" als transeünts, molts d'ells turistes que fotografiaven el temple de l'arquitecte Antoni Gaudí.
---------------------
Quin exitàs, 20 persones!!!!!
----------------------
Barcelona. -- Una vintena de veïns han protestat amb una cassolada contra la posada en marxa de les àrees verdes, que suposen la desaparició de l'aparcament gratuït en superfície al centre de Barcelona.
L'acte de protesta, que ha tingut lloc a les 20.00 hores a la plaça de Gaudí, just davant de la Sagrada Família, ha estat convocat per la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i de l'Eixample.
Els manifestants han desplegat dues taules per recollir firmes contra l'àrea verda i han repartit adhesius amb el lema "Jo no pago, ¿i tu?" als transeünts, molts d'ells turistes que fotografiaven el temple de l'arquitecte Antoni Gaudí.
---------------------
Quin exitàs, 20 persones!!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
------------------
Els vigilants de zona verda comencen avui a posar multes
als no residents
Estacionar malament costa 90 euros i superar el termini, 48
Els vigilants de la zona verda d'aparcament de Barcelona començaran avui a imposar sancions per estacionaments indeguts en aquests espais. La primera setmana d'implantació de les zones verdes d'aparcament va servir d'adaptació i els 1.200 vigilants i agents de la Guàrdia Urbana van deixar només avisos als cotxes. Però avui acaba la permissivitat municipal amb els vehicles dels no residents. Els veïns de l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta) on s'aplica la restricció en l'aparcament a la calçada encara disposaran d'uns dies de coll per adaptar-se, tot i que l'Ajuntament no ha especificat quants.
Els 130 vigilants de la zona verda tramitaran tota mena d'infraccions als dos districtes, bé sigui per estacionament incorrecte, per no pagar la zona verda, la blava o en qualsevol altre indret. Els vigilants poden imposar multes si s'aparca en zones de vianants, en doble filera o a la vorera. La Guàrdia Urbana ja només manté en exclusiva la capacitat per multar els vehicles en circulació. La multa per obstaculitzar el trànsit o aparcar indegudament costa 90 euros.
Els vigilants deixen la recepta al vehicle. Només fotografien el vehicle mal aparcat en cas que infringeixi l'ordenança d'aparcament, però no si excedeix el temps pagat al parquímetre. La grua de Barcelona actuarà a les zones verdes i blaves per retirar els vehicles reincidents en la infracció. És a dir, els qui acumulin denúncies per passar-se del temps establert o no pagar. Fins ara, la grua actuava pocs dies a les zones blaves, ja que també són pocs els conductors que s'estalvien el pagament. A més de la multa, el servei de grua costa a Barcelona 130 euros.
Anul·lar la sanció
Com a la zona blava, les sancions a la verda es poden pagar al mateix parquímetre. En cas que el temps excedit a l'aparcament no superi la meitat del que s'havia previst en el tiquet, es pot anul·lar la sanció abonant 6 euros al mateix parquímetre, i sempre durant el mateix dia. En cas contrari: 48 euros per superar el termini màxim.
Els vigilants encarregats de controlar l'àrea verda són personal contractat per l'empresa Barcelona de Serveis Municipals (BSM). Les previsions apunten que cada guàrdia expedirà més de 40 sancions al dia, una xifra que correspon a la mitjana aproximada de multes que s'imposaven quan únicament existien les zones blaves a la capital catalana.
------------------
Els vigilants de zona verda comencen avui a posar multes
als no residents
Estacionar malament costa 90 euros i superar el termini, 48
Els vigilants de la zona verda d'aparcament de Barcelona començaran avui a imposar sancions per estacionaments indeguts en aquests espais. La primera setmana d'implantació de les zones verdes d'aparcament va servir d'adaptació i els 1.200 vigilants i agents de la Guàrdia Urbana van deixar només avisos als cotxes. Però avui acaba la permissivitat municipal amb els vehicles dels no residents. Els veïns de l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta) on s'aplica la restricció en l'aparcament a la calçada encara disposaran d'uns dies de coll per adaptar-se, tot i que l'Ajuntament no ha especificat quants.
Els 130 vigilants de la zona verda tramitaran tota mena d'infraccions als dos districtes, bé sigui per estacionament incorrecte, per no pagar la zona verda, la blava o en qualsevol altre indret. Els vigilants poden imposar multes si s'aparca en zones de vianants, en doble filera o a la vorera. La Guàrdia Urbana ja només manté en exclusiva la capacitat per multar els vehicles en circulació. La multa per obstaculitzar el trànsit o aparcar indegudament costa 90 euros.
Els vigilants deixen la recepta al vehicle. Només fotografien el vehicle mal aparcat en cas que infringeixi l'ordenança d'aparcament, però no si excedeix el temps pagat al parquímetre. La grua de Barcelona actuarà a les zones verdes i blaves per retirar els vehicles reincidents en la infracció. És a dir, els qui acumulin denúncies per passar-se del temps establert o no pagar. Fins ara, la grua actuava pocs dies a les zones blaves, ja que també són pocs els conductors que s'estalvien el pagament. A més de la multa, el servei de grua costa a Barcelona 130 euros.
Anul·lar la sanció
Com a la zona blava, les sancions a la verda es poden pagar al mateix parquímetre. En cas que el temps excedit a l'aparcament no superi la meitat del que s'havia previst en el tiquet, es pot anul·lar la sanció abonant 6 euros al mateix parquímetre, i sempre durant el mateix dia. En cas contrari: 48 euros per superar el termini màxim.
Els vigilants encarregats de controlar l'àrea verda són personal contractat per l'empresa Barcelona de Serveis Municipals (BSM). Les previsions apunten que cada guàrdia expedirà més de 40 sancions al dia, una xifra que correspon a la mitjana aproximada de multes que s'imposaven quan únicament existien les zones blaves a la capital catalana.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Del diari Metro:
-----------------
Àrea verda. Els sabotatges continuen
Diversos parquímetres de l’àrea verda van aparèixer ahir amb silicona a les ranures per on s’introdueixen les monedes i als expenedors de comprovants. Els operaris municipals van haver de treballar a fons perquè a primera hora del matí tot funcionés correctament, ja que ahir va ser el primer dia en què es van multar els infractors. L’Ajuntament no informarà de les sancions imposades “fins a finals de setmana”, per poder oferir “dades globals sobre l’efectivitat de l’entrada en marxa de l’àrea verda”. Fonts municipals van assegurar ahir que el nombre de multes no serà tan elevat com el de les zones blaves, “perquè hi ha molta menys rotació de vehicles i bona part dels cotxes aparcats són de residents”.
-----------------
Àrea verda. Els sabotatges continuen
Diversos parquímetres de l’àrea verda van aparèixer ahir amb silicona a les ranures per on s’introdueixen les monedes i als expenedors de comprovants. Els operaris municipals van haver de treballar a fons perquè a primera hora del matí tot funcionés correctament, ja que ahir va ser el primer dia en què es van multar els infractors. L’Ajuntament no informarà de les sancions imposades “fins a finals de setmana”, per poder oferir “dades globals sobre l’efectivitat de l’entrada en marxa de l’àrea verda”. Fonts municipals van assegurar ahir que el nombre de multes no serà tan elevat com el de les zones blaves, “perquè hi ha molta menys rotació de vehicles i bona part dels cotxes aparcats són de residents”.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
--------------------
Gràcia estudia allargar els horaris de la zona verda d'aparcament
ERC manté la voluntat d'avaluar el projecte durant un any
L'Ajuntament de Barcelona estudia la possibiliat d'ampliar l'horari de pagament a la futura zona verda de Gràcia, i allargar-la fins a les 10 de la nit i els dissabtes. L'argument de l'ampliació és afavorir la capacitat d'aparcament dels veïns, en un districte que rep, els caps de setmana, força visitants d'altres barris i localitats atrets per l'oferta lúdica nocturna.
El regidor del districte de Gràcia, Ricard Martínez, va avançar aquesta possibilitat en la presentació del pla d'aparcaments. "Estem estudiant la conveniència d'allargar l'horari de pagament, per evitar que els pocs espais per aparcar a la calçada els ocupin els visitants del districte que vénen per oci. La zona verda ha de garantir places per als veïns".
La zona verda s'aplica des del 2 de maig a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta). L'Ajuntament estendrà l'aparcament de pagament a la resta de la ciutat a partir de l'1 d'octubre. L'àrea verda afectarà el centre de la ciutat sota la ronda del Mig i alguna altra zona de sis districtes més, excepte Nou Barris i Sant Andreu.
El regidor republicà va reiterar ahir la voluntat del grup municipal d'ERC de "deixar passar tot un cicle anual" per avaluar el funcionament de les àrees verdes. El grup municipal d'ERC vol estudiar el comportament del trànsit durant un any per comprovar la incidència de les zones verdes, abans de donar-hi un suport total i definitiu. El seu vot resulta imprescindible en l'aprovació de les decisions municipals al plenari. Fins ara, els cinc regidors d'ERC a Barcelona han donat suport, amb condicions, a les zones verdes.
D'altra banda, una cinquantena de comerciants contraris a les zones verdes van protagonitzar ahir una altra cassolada contra el pagament. Els botiguers de Ciutat Vella i l'Eixample van sortir fora dels comerços, ja que només es concentraran cada quinze dies. L'Ajuntament negocia amb els botiguers alguna mena de descompte en aparcaments públics per afavorir la seva mobilitat, tot i que ja ha advertit que no els equipararà els drets als dels veïns residents.
--------------------
Gràcia estudia allargar els horaris de la zona verda d'aparcament
ERC manté la voluntat d'avaluar el projecte durant un any
L'Ajuntament de Barcelona estudia la possibiliat d'ampliar l'horari de pagament a la futura zona verda de Gràcia, i allargar-la fins a les 10 de la nit i els dissabtes. L'argument de l'ampliació és afavorir la capacitat d'aparcament dels veïns, en un districte que rep, els caps de setmana, força visitants d'altres barris i localitats atrets per l'oferta lúdica nocturna.
El regidor del districte de Gràcia, Ricard Martínez, va avançar aquesta possibilitat en la presentació del pla d'aparcaments. "Estem estudiant la conveniència d'allargar l'horari de pagament, per evitar que els pocs espais per aparcar a la calçada els ocupin els visitants del districte que vénen per oci. La zona verda ha de garantir places per als veïns".
La zona verda s'aplica des del 2 de maig a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta). L'Ajuntament estendrà l'aparcament de pagament a la resta de la ciutat a partir de l'1 d'octubre. L'àrea verda afectarà el centre de la ciutat sota la ronda del Mig i alguna altra zona de sis districtes més, excepte Nou Barris i Sant Andreu.
El regidor republicà va reiterar ahir la voluntat del grup municipal d'ERC de "deixar passar tot un cicle anual" per avaluar el funcionament de les àrees verdes. El grup municipal d'ERC vol estudiar el comportament del trànsit durant un any per comprovar la incidència de les zones verdes, abans de donar-hi un suport total i definitiu. El seu vot resulta imprescindible en l'aprovació de les decisions municipals al plenari. Fins ara, els cinc regidors d'ERC a Barcelona han donat suport, amb condicions, a les zones verdes.
D'altra banda, una cinquantena de comerciants contraris a les zones verdes van protagonitzar ahir una altra cassolada contra el pagament. Els botiguers de Ciutat Vella i l'Eixample van sortir fora dels comerços, ja que només es concentraran cada quinze dies. L'Ajuntament negocia amb els botiguers alguna mena de descompte en aparcaments públics per afavorir la seva mobilitat, tot i que ja ha advertit que no els equipararà els drets als dels veïns residents.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Continuen les seqüeles de l'Àrea Verda.
De l'AVUI:
---------------
Mil multes i 110 parquímetres trencats al dia a l'àrea verd
L'Ajuntament de Barcelona fa un balanç positiu de l'aplicació del nou sistema d'aparcament al centre
L'aparcament de pagament facilita l'estacionament als residents
El 90% dels usuaris de les noves places són veïns i els barris amb més vacants són el Born, Fort Pius i els extrems de l'Eixample
L'àrea verda d'aparcament de pagament a Barcelona genera la imposició de mil multes diàries. L'Ajuntament manté que el nombre de sancions resulta similar al d'altres carrers amb l'aparcament regulat, i fa un balanç positiu de les dues primeres setmanes d'aplicació de les zones verdes. Els més beneficiats per l'augment de la facilitat d'aparcament han estat els veïns residents, que són també els principals usuaris de la zona verda.
El balanç numèric dels primers 15 dies es completa amb 110 parquímetres sabotejats cada dia, sobre un total dels 1.207 que s'han muntat. La inutilització mitjana del 9% d'aparells ha generat fins i tot la detenció de vuit persones, després d'una important operació de seguiment dels sabotejadors, que han passat a disposició judicial. La Guàrdia Urbana va arribar a destinar-hi una brigada d'agents de paisà, per evitar l'incivisme concentrat en aquests aparells, el cost dels quals és de 6.000 euros cadascun.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, es mostra "molt satisfet de la normalitat assolida" en la implantació de la regulació de l'estacionament a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta), ja que el pla "enceta un canvi estructural en la política de mobilitat municipal". Dels tres objectius inicials: reduir la congestió del trànsit, facilitar l'aparcament i controlar l'espai públic, se n'ha "assolit ja el segon", ja que els dos districtes disposen de places buides (entre un 7 i un 12% a l'Eixample, i entre un 2 i un 5% a Ciutat Vella). "Fins a finals d'any, un cop s'apliqui la segona corona de la zona verda a la resta de la ciutat, no es podrà determinar la incidència real en la fluïdesa del trànsit, tot i les millores inicials", reconeix Hereu. L'Ajuntament també preveu anar acabant, en poques setmanes, amb les restes "d'ocupació il·legal de la calçada com la venda il·legal o els abandonaments. El resultat a la primera corona -conclou el regidor Hereu- ens anima per completar la segona corona, a la tardor".
El 90% d'usuaris corresponen als mateixos residents, molts dels quals aprofiten que l'Ajuntament els va regalar una targeta amb 12 setmanes gratuïtes de pagament. Donat que la major part de places les ocupen els residents, "la majoria de multes són per als altres usuaris no residents". El percentatge sancionador dels vigilants a les àrees verdes, blaves i de càrrega i descàrrega esdevé "similar" a la d'altres espais regulats de la ciutat. Entre dobles fileres, invasions i altres incorreccions, els agents de la Guàrdia Urbana posaven també un miler de multes als dos districtes, anteriorment. Aquesta comparativa "desacredita" les acusacions d'afany recaptatori de l'oposició municipal.
Les zones verdes "no han generat tampoc cap efecte sobre els preus dels aparcaments privats", va avançar el regidor de Mobilitat. L'Ajuntament argumenta que el mateix sector ha aclarit que no ha registrat cap increment de la demanda. Els aparcaments municipals sí que han registrat un lleuger increment de les altes en les places llogades, entre un 5 i un 10%, segons fonts de Barcelona Serveis Municipals. Els barris amb més places lliures corresponen als més allunyats del centre: el Born, a Ciutat Vella, el Fort Pius, i els dos extrems de l'Eixample.
L'optimisme de l'equip de govern contrasta amb el posicionament de l'oposició municipal. CiU considera que l'oposició veïnal en alguns barris i l'elevat sabotatge de parquíque "no existeix tanta normalitat", va explicar el regidor portaveu, Jaume Ciurana. El grup municipal recorda que la normalitat és "aparent", ja que els veïns "disposen de 12 setmanes gratis". També el grup municipal del PP s'ha queixat que la normalitat en l'aplicació es basa en la repressió sancionadora municipal.
Negociació amb els botiguers
L'Ajuntament negocia amb les diverses agrupacions de botiguers de Barcelona per tal d'arribar a algun acord per facilitar-los l'aparcament. Aquestes mesures només s'aplicarien als comerciants "obligats a usar tres o quatre cops el vehicle cada dia i per feina, però no per descarregar". Aquests descomptes "en cap cas serien assimilables als dels veïns residents", ni per a representants o comercials, va aclarir Jordi Hereu, ja que "el resident perdria els avantatges". El descompte es podria implantar coincidint amb la segona corona.
De l'AVUI:
---------------
Mil multes i 110 parquímetres trencats al dia a l'àrea verd
L'Ajuntament de Barcelona fa un balanç positiu de l'aplicació del nou sistema d'aparcament al centre
L'aparcament de pagament facilita l'estacionament als residents
El 90% dels usuaris de les noves places són veïns i els barris amb més vacants són el Born, Fort Pius i els extrems de l'Eixample
L'àrea verda d'aparcament de pagament a Barcelona genera la imposició de mil multes diàries. L'Ajuntament manté que el nombre de sancions resulta similar al d'altres carrers amb l'aparcament regulat, i fa un balanç positiu de les dues primeres setmanes d'aplicació de les zones verdes. Els més beneficiats per l'augment de la facilitat d'aparcament han estat els veïns residents, que són també els principals usuaris de la zona verda.
El balanç numèric dels primers 15 dies es completa amb 110 parquímetres sabotejats cada dia, sobre un total dels 1.207 que s'han muntat. La inutilització mitjana del 9% d'aparells ha generat fins i tot la detenció de vuit persones, després d'una important operació de seguiment dels sabotejadors, que han passat a disposició judicial. La Guàrdia Urbana va arribar a destinar-hi una brigada d'agents de paisà, per evitar l'incivisme concentrat en aquests aparells, el cost dels quals és de 6.000 euros cadascun.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, es mostra "molt satisfet de la normalitat assolida" en la implantació de la regulació de l'estacionament a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta), ja que el pla "enceta un canvi estructural en la política de mobilitat municipal". Dels tres objectius inicials: reduir la congestió del trànsit, facilitar l'aparcament i controlar l'espai públic, se n'ha "assolit ja el segon", ja que els dos districtes disposen de places buides (entre un 7 i un 12% a l'Eixample, i entre un 2 i un 5% a Ciutat Vella). "Fins a finals d'any, un cop s'apliqui la segona corona de la zona verda a la resta de la ciutat, no es podrà determinar la incidència real en la fluïdesa del trànsit, tot i les millores inicials", reconeix Hereu. L'Ajuntament també preveu anar acabant, en poques setmanes, amb les restes "d'ocupació il·legal de la calçada com la venda il·legal o els abandonaments. El resultat a la primera corona -conclou el regidor Hereu- ens anima per completar la segona corona, a la tardor".
El 90% d'usuaris corresponen als mateixos residents, molts dels quals aprofiten que l'Ajuntament els va regalar una targeta amb 12 setmanes gratuïtes de pagament. Donat que la major part de places les ocupen els residents, "la majoria de multes són per als altres usuaris no residents". El percentatge sancionador dels vigilants a les àrees verdes, blaves i de càrrega i descàrrega esdevé "similar" a la d'altres espais regulats de la ciutat. Entre dobles fileres, invasions i altres incorreccions, els agents de la Guàrdia Urbana posaven també un miler de multes als dos districtes, anteriorment. Aquesta comparativa "desacredita" les acusacions d'afany recaptatori de l'oposició municipal.
Les zones verdes "no han generat tampoc cap efecte sobre els preus dels aparcaments privats", va avançar el regidor de Mobilitat. L'Ajuntament argumenta que el mateix sector ha aclarit que no ha registrat cap increment de la demanda. Els aparcaments municipals sí que han registrat un lleuger increment de les altes en les places llogades, entre un 5 i un 10%, segons fonts de Barcelona Serveis Municipals. Els barris amb més places lliures corresponen als més allunyats del centre: el Born, a Ciutat Vella, el Fort Pius, i els dos extrems de l'Eixample.
L'optimisme de l'equip de govern contrasta amb el posicionament de l'oposició municipal. CiU considera que l'oposició veïnal en alguns barris i l'elevat sabotatge de parquíque "no existeix tanta normalitat", va explicar el regidor portaveu, Jaume Ciurana. El grup municipal recorda que la normalitat és "aparent", ja que els veïns "disposen de 12 setmanes gratis". També el grup municipal del PP s'ha queixat que la normalitat en l'aplicació es basa en la repressió sancionadora municipal.
Negociació amb els botiguers
L'Ajuntament negocia amb les diverses agrupacions de botiguers de Barcelona per tal d'arribar a algun acord per facilitar-los l'aparcament. Aquestes mesures només s'aplicarien als comerciants "obligats a usar tres o quatre cops el vehicle cada dia i per feina, però no per descarregar". Aquests descomptes "en cap cas serien assimilables als dels veïns residents", ni per a representants o comercials, va aclarir Jordi Hereu, ja que "el resident perdria els avantatges". El descompte es podria implantar coincidint amb la segona corona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Més notícies, aquesa vegada vistes des de El Periódico:
-------------------
L'àrea verda deixa mil multes al dia i gairebé el 10% de places lliures
• L'ajuntament diu que la xifra de denúncies és similar a la que registra habitualment l'àrea blava
• Nou de cada deu espais ocupats a l'Eixample corresponen a cotxes de residents
Els vigilants de l'àrea verda posen unes mil multes diàries des de dilluns passat, quan va expirar el termini de tolerància en el sistema d'aparcament de pagament per a residents estrenat fa dues setmanes al centre de Barcelona. El primer balanç municipal destaca que un 10% de les places solen estar lliures i que, de les ocupades, a l'Eixample el 90% ho estan per veïns.
Ho va afirmar ahir el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, que va dir que encara és aviat per avaluar els efectes en la circulació. Hereu va dir que el sistema s'està aplicant "gairebé amb total normalitat" i va celebrar l'aparició de places lliures al centre.
Segons les seves dades, els 130 vigilants encarregats de controlar l'àrea verda (que inclou les places verdes, les blaves i les de càrrega i descàrrega) han imposat unes mil multes cada dia de mitjana a les zones marcades dels districtes de l'Eixample i Ciutat Vella. Segons l'ajuntament, aquesta xifra és proporcionalment similar a la de les denúncies registrades habitualment a les àrees que ja estaven regulades anteriorment, les zones blaves.
SENSE DADES DE RECAPTACIÓ
En el cas que tots els multats paguessin la quantitat requerida --48 euros-- i que es mantingui el volum de sancions, la xifra setmanal que ingressaria el consistori seria, doncs, de 48.000 euros (gairebé vuit milions de pessetes). Aquesta projecció és l'única dada econòmica que dóna l'àrea verda, ja que el primer balanç municipal no inclou la recaptació dels parquímetres en les primeres dues setmanes.
A l'àrea regulada, a més de les multes per estacionar sense tiquet, els vigilants han cursat aquestes dues setmanes mil denúncies diàries més per aparcament en doble fila i estacionament indegut de motos a les voreres, entre d'altres.
Hereu es va felicitar per l'elevat ús que els veïns fan de les places verdes. A l'Eixample, de les ocupades, 9 de cada 10 ho són per veïns de la zona. A Ciutat Vella, les places verdes són d'ús exclusiu per als residents. La dada és rellevant, ja que un dels elements que inquietaven l'ajuntament era que hi hagués una proporció excessiva de no residents a les places.
Hereu també va subratllar l'existència de places lliures, un altre objectiu municipal. Segons el regidor, entre un 7% i un 12% de les 9.203 places d'àrea verda de l'Eixample estan lliures. A Ciutat Vella, entre un 2% i un 5% de les 910 places. "S'ha reduït notablement la pressió en l'aparcament. Els veïns ho estan expressant", va dir Hereu.
COMPLIMENT DE LES NORMES
De les dades recollides pels vigilants i pels flamants ordinadors de mà amb què controlen l'àrea verda es desprèn que entre un 93% i un 96% dels veïns col.loquen correctament el tiquet de pagament i el distintiu que els identifica com a residents. Això últim ve facilitat per la targeta que l'ajuntament ha regalat als veïns, que no pagaran fins al mes de setembre. Globalment, el percentatge de conductors que compleixen les normes és d'un 90%, o sigui que la proporció dels no residents que compleixen, que no va ser facilitada, és inferior.
LA SEGONA CORONA
Hereu va aprofitar el balanç de les primeres dues setmanes de l'àrea verda per negar que hi hagi hagut un augment en les tarifes dels aparcaments privats: "Ho ha desmentit el gremi". El regidor va explicar que afronta ara l'elaboració de la segona corona de l'à-
rea verda, treballant amb els districtes, que, va dir, són els que millor coneixen les seves necessitats. En principi, només Nou Barris i Sant Andreu en quedaran al marge.
---------------------------
1.500 sabotatges a parquímetres i vuit detinguts en dues setmanes
• Els atacs a màquines es van incrementar el cap de setmana passat
• Hereu assegura que les accions vandàliques són obra de "molt poca gent"
Els sabotatges als parquímetres de l'àrea verda no s'aturen. Segons va informar ahir el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, des de la posada en marxa de les màquines, el 2 de maig passat, s'han registrat uns 110 sabotatges diaris, fet que deixa una suma aproximada de 1.500 fins ahir si es té en compte, segons va precisar l'edil, que el nombre d'atacs va ser més elevat durant el cap de setmana passat. Vuit persones han estat detingudes per aquestes accions, les dues últimes dijous.
Hereu va voler minimitzar els sabotatges i, com dies enrere, va comparar els que s'han produït amb els registrats anteriorment en implantacions parcials de la zona blava. Però en aquests casos, el nombre de màquines instal.lades és reduït, motiu pel qual en números absoluts el fenomen és ara més preocupant. Per a la implantació de la primera corona de l'àrea verda (Eixample i Ciutat Vella, menys la Barceloneta), es van instal.lar 1.207 parquímetres que costaven 6.000 euros (un milió de pessetes) cada un. En menys de dues setmanes de funcionament, alguns han estat danyats ja en diverses ocasions.
SILICONA I ADHESIUS
"Tenim capacitat per reparar-los", va argumentar Hereu, que va advertir que els sabotatges són obra de "molt poca gent". El regidor de Mobilitat es va resistir a donar excessives precisions sobre els atacs als parquímetres i va dir que el problema inquieta el consistori encara que, va afegir, "s'està resolent".
En la seva majoria, els danys consisteixen en el segellat de les ranures amb silicona o la inutilització de les pantalles amb pintades o adhesius.
La Guàrdia Urbana té agents de paisà per vigilar aquestes accions. Segons la legalitat vigent, els vuit detinguts per danyar parquímetres podrien ser condemnats a una pena d'un a tres anys de presó --encara que és pràcticament impossible que ingressin a la presó-- i a una multa diària a pagar entre 12 i 24 mesos.
PLATAFORMES
La plataforma FemBéBcn, contrària a l'aparcament de pagament per a residents, va anunciar ahir que estudia denunciar la il.legalitat de l'àrea verda per considerar que es tracta d'un peatge que no permet alternatives al ciutadà. Segons el seu portaveu, Xavier Martorell, el grup ha recollit 4.000 firmes, i es proposa aconseguir-ne 15.000 per portar la qüestió al ple municipal.
L'altre col.lectiu que s'oposa al nou sistema d'aparcament, la Plataforma Veïnal de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, afirma haver recollit 7.000 firmes.
--------------------------
L'àrea verda madura
• Els veïns admeten alguns avantatges de les noves zones d'aparcament, encara objecte de sabotatges
Els pocs dies de funcionament de l'àrea verda d'aparcament en dos districtes de Barcelona no serveixen per fer un balanç definitiu, però sí que aporten alguns indicis que l'evolució de la polèmica per la decisió municipal tendeix a ser equiparable a la que es va produir al seu dia amb la zona blava. El més aparatós han estat els 110 sabotatges diaris --amb reincidències en el mateix aparell-- contra els 1.207 parquímetres implantats a la ciutat, saldats amb la detenció de vuit persones. En canvi, les 1.000 multes imposades per ús indegut de l'àrea verda són comparables a les que es comptabilitzaven en tota la zona blava barcelonina. Segons les estimacions de l'ajuntament, 9 de cada 10 places d'aparcament estan ocupades per veïns. La dissuasió
provocada per les noves tarifes per als no residents ha alliberat fins a un 5% d'estacionaments a Ciutat Vella i un 12% a l'Eixample.
L'àrea verda ha superat el rebuig més irracional dels primers dies i va camí de consolidar-se. Malgrat que s'hi troba a faltar més flexibilitat per atendre altres usuaris, com ara els comerciants. I no és detectable l'augment del transport públic com a alternativa al vehicle privat.
-------------------
L'àrea verda deixa mil multes al dia i gairebé el 10% de places lliures
• L'ajuntament diu que la xifra de denúncies és similar a la que registra habitualment l'àrea blava
• Nou de cada deu espais ocupats a l'Eixample corresponen a cotxes de residents
Els vigilants de l'àrea verda posen unes mil multes diàries des de dilluns passat, quan va expirar el termini de tolerància en el sistema d'aparcament de pagament per a residents estrenat fa dues setmanes al centre de Barcelona. El primer balanç municipal destaca que un 10% de les places solen estar lliures i que, de les ocupades, a l'Eixample el 90% ho estan per veïns.
Ho va afirmar ahir el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, que va dir que encara és aviat per avaluar els efectes en la circulació. Hereu va dir que el sistema s'està aplicant "gairebé amb total normalitat" i va celebrar l'aparició de places lliures al centre.
Segons les seves dades, els 130 vigilants encarregats de controlar l'àrea verda (que inclou les places verdes, les blaves i les de càrrega i descàrrega) han imposat unes mil multes cada dia de mitjana a les zones marcades dels districtes de l'Eixample i Ciutat Vella. Segons l'ajuntament, aquesta xifra és proporcionalment similar a la de les denúncies registrades habitualment a les àrees que ja estaven regulades anteriorment, les zones blaves.
SENSE DADES DE RECAPTACIÓ
En el cas que tots els multats paguessin la quantitat requerida --48 euros-- i que es mantingui el volum de sancions, la xifra setmanal que ingressaria el consistori seria, doncs, de 48.000 euros (gairebé vuit milions de pessetes). Aquesta projecció és l'única dada econòmica que dóna l'àrea verda, ja que el primer balanç municipal no inclou la recaptació dels parquímetres en les primeres dues setmanes.
A l'àrea regulada, a més de les multes per estacionar sense tiquet, els vigilants han cursat aquestes dues setmanes mil denúncies diàries més per aparcament en doble fila i estacionament indegut de motos a les voreres, entre d'altres.
Hereu es va felicitar per l'elevat ús que els veïns fan de les places verdes. A l'Eixample, de les ocupades, 9 de cada 10 ho són per veïns de la zona. A Ciutat Vella, les places verdes són d'ús exclusiu per als residents. La dada és rellevant, ja que un dels elements que inquietaven l'ajuntament era que hi hagués una proporció excessiva de no residents a les places.
Hereu també va subratllar l'existència de places lliures, un altre objectiu municipal. Segons el regidor, entre un 7% i un 12% de les 9.203 places d'àrea verda de l'Eixample estan lliures. A Ciutat Vella, entre un 2% i un 5% de les 910 places. "S'ha reduït notablement la pressió en l'aparcament. Els veïns ho estan expressant", va dir Hereu.
COMPLIMENT DE LES NORMES
De les dades recollides pels vigilants i pels flamants ordinadors de mà amb què controlen l'àrea verda es desprèn que entre un 93% i un 96% dels veïns col.loquen correctament el tiquet de pagament i el distintiu que els identifica com a residents. Això últim ve facilitat per la targeta que l'ajuntament ha regalat als veïns, que no pagaran fins al mes de setembre. Globalment, el percentatge de conductors que compleixen les normes és d'un 90%, o sigui que la proporció dels no residents que compleixen, que no va ser facilitada, és inferior.
LA SEGONA CORONA
Hereu va aprofitar el balanç de les primeres dues setmanes de l'àrea verda per negar que hi hagi hagut un augment en les tarifes dels aparcaments privats: "Ho ha desmentit el gremi". El regidor va explicar que afronta ara l'elaboració de la segona corona de l'à-
rea verda, treballant amb els districtes, que, va dir, són els que millor coneixen les seves necessitats. En principi, només Nou Barris i Sant Andreu en quedaran al marge.
---------------------------
1.500 sabotatges a parquímetres i vuit detinguts en dues setmanes
• Els atacs a màquines es van incrementar el cap de setmana passat
• Hereu assegura que les accions vandàliques són obra de "molt poca gent"
Els sabotatges als parquímetres de l'àrea verda no s'aturen. Segons va informar ahir el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, des de la posada en marxa de les màquines, el 2 de maig passat, s'han registrat uns 110 sabotatges diaris, fet que deixa una suma aproximada de 1.500 fins ahir si es té en compte, segons va precisar l'edil, que el nombre d'atacs va ser més elevat durant el cap de setmana passat. Vuit persones han estat detingudes per aquestes accions, les dues últimes dijous.
Hereu va voler minimitzar els sabotatges i, com dies enrere, va comparar els que s'han produït amb els registrats anteriorment en implantacions parcials de la zona blava. Però en aquests casos, el nombre de màquines instal.lades és reduït, motiu pel qual en números absoluts el fenomen és ara més preocupant. Per a la implantació de la primera corona de l'àrea verda (Eixample i Ciutat Vella, menys la Barceloneta), es van instal.lar 1.207 parquímetres que costaven 6.000 euros (un milió de pessetes) cada un. En menys de dues setmanes de funcionament, alguns han estat danyats ja en diverses ocasions.
SILICONA I ADHESIUS
"Tenim capacitat per reparar-los", va argumentar Hereu, que va advertir que els sabotatges són obra de "molt poca gent". El regidor de Mobilitat es va resistir a donar excessives precisions sobre els atacs als parquímetres i va dir que el problema inquieta el consistori encara que, va afegir, "s'està resolent".
En la seva majoria, els danys consisteixen en el segellat de les ranures amb silicona o la inutilització de les pantalles amb pintades o adhesius.
La Guàrdia Urbana té agents de paisà per vigilar aquestes accions. Segons la legalitat vigent, els vuit detinguts per danyar parquímetres podrien ser condemnats a una pena d'un a tres anys de presó --encara que és pràcticament impossible que ingressin a la presó-- i a una multa diària a pagar entre 12 i 24 mesos.
PLATAFORMES
La plataforma FemBéBcn, contrària a l'aparcament de pagament per a residents, va anunciar ahir que estudia denunciar la il.legalitat de l'àrea verda per considerar que es tracta d'un peatge que no permet alternatives al ciutadà. Segons el seu portaveu, Xavier Martorell, el grup ha recollit 4.000 firmes, i es proposa aconseguir-ne 15.000 per portar la qüestió al ple municipal.
L'altre col.lectiu que s'oposa al nou sistema d'aparcament, la Plataforma Veïnal de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, afirma haver recollit 7.000 firmes.
--------------------------
L'àrea verda madura
• Els veïns admeten alguns avantatges de les noves zones d'aparcament, encara objecte de sabotatges
Els pocs dies de funcionament de l'àrea verda d'aparcament en dos districtes de Barcelona no serveixen per fer un balanç definitiu, però sí que aporten alguns indicis que l'evolució de la polèmica per la decisió municipal tendeix a ser equiparable a la que es va produir al seu dia amb la zona blava. El més aparatós han estat els 110 sabotatges diaris --amb reincidències en el mateix aparell-- contra els 1.207 parquímetres implantats a la ciutat, saldats amb la detenció de vuit persones. En canvi, les 1.000 multes imposades per ús indegut de l'àrea verda són comparables a les que es comptabilitzaven en tota la zona blava barcelonina. Segons les estimacions de l'ajuntament, 9 de cada 10 places d'aparcament estan ocupades per veïns. La dissuasió
provocada per les noves tarifes per als no residents ha alliberat fins a un 5% d'estacionaments a Ciutat Vella i un 12% a l'Eixample.
L'àrea verda ha superat el rebuig més irracional dels primers dies i va camí de consolidar-se. Malgrat que s'hi troba a faltar més flexibilitat per atendre altres usuaris, com ara els comerciants. I no és detectable l'augment del transport públic com a alternativa al vehicle privat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
--------------------
Clos diu que el trànsit és més fluid amb les àrees verdes
L'alcalde Joan Clos va afirmar ahir que les àrees verdes d'aparcament de pagament, que han complert un mes de funcionament, estan començant a mostrar resultats positius, com una més gran fluïdesa de la circulació.
Segons Clos, l'augment de la presència de vigilants --van ser 130 contractats amb motiu de la implantació del nou sistema d'a- parcament-- ha derivat en "més disciplina" viària i per tant en menys infraccions habituals, com la invasió dels carrils d'autobús.
L'alcalde va assegurar que l'àrea verda està funcionant amb plena normalitat a Ciutat Vella i l'Eixample, tot i que encara és aviat per facilitar estadístiques sobre la seva repercussió en el descens del trànsit. Respecte de la polèmica sobre si els comerciants havien de pagar quotes més baixes que els no residents, Clos va assenyalar que encara estaven negociant una solució amb aquest col.lectiu.
PLACES LLIURES
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, va qualificar de "molt positiu" el primer mes de funcionament del sistema i va assegurar que aproximadament el 95% d'usuaris de la zona eren veïns. "Els ciutadans reconeixen que no havia sigut mai tan fàcil aparcar al carrer, a prop de casa", va dir. Aquesta facilitat també beneficia els visitants que opten per anar en cotxe i pagar, va opinar Hereu.
El regidor va detallar que a l'Ei- xample s'havia constatat l'exis- tència d'entre el 7% i el 13% de places lliures, mentre que a Ciutat Vella se situaven entre el 4% i el 7%.
--------------------
Clos diu que el trànsit és més fluid amb les àrees verdes
L'alcalde Joan Clos va afirmar ahir que les àrees verdes d'aparcament de pagament, que han complert un mes de funcionament, estan començant a mostrar resultats positius, com una més gran fluïdesa de la circulació.
Segons Clos, l'augment de la presència de vigilants --van ser 130 contractats amb motiu de la implantació del nou sistema d'a- parcament-- ha derivat en "més disciplina" viària i per tant en menys infraccions habituals, com la invasió dels carrils d'autobús.
L'alcalde va assegurar que l'àrea verda està funcionant amb plena normalitat a Ciutat Vella i l'Eixample, tot i que encara és aviat per facilitar estadístiques sobre la seva repercussió en el descens del trànsit. Respecte de la polèmica sobre si els comerciants havien de pagar quotes més baixes que els no residents, Clos va assenyalar que encara estaven negociant una solució amb aquest col.lectiu.
PLACES LLIURES
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, va qualificar de "molt positiu" el primer mes de funcionament del sistema i va assegurar que aproximadament el 95% d'usuaris de la zona eren veïns. "Els ciutadans reconeixen que no havia sigut mai tan fàcil aparcar al carrer, a prop de casa", va dir. Aquesta facilitat també beneficia els visitants que opten per anar en cotxe i pagar, va opinar Hereu.
El regidor va detallar que a l'Ei- xample s'havia constatat l'exis- tència d'entre el 7% i el 13% de places lliures, mentre que a Ciutat Vella se situaven entre el 4% i el 7%.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
---------------------
Els comerciants podran aparcar amb descompte a l'àrea verda
• L'ajuntament i la Fundació Barcelona Comerç firmaran un acord després de setmanes de debat
• Comptaran amb targetes no recarregables per estacionar en superfície i pàrquings subterranis
No tindran tracte de resident, però sí alguns avantatges. Després de setmanes de debat, l'ajuntament i els comerciants barcelonins subscriuran demà un acord pel qual el col.lectiu tindrà descomptes per aparcar a l'àrea verda, inclosa, per tant, l'àrea blava, i als pàrquings subterranis de Barcelona de Serveis Municipals (BSM).
Serà precisament aquesta empresa municipal la que firmarà el pacte amb la Fundació Barcelona Comerç, que agrupa 17 eixos comercials de la ciutat.
QUANTITATS VARIABLES
El sistema acordat per les dues parts es traduirà físicament en una targeta prepagament, que no serà recarregable, i que la mateixa fundació repartirà entre els usuaris. Hi haurà tres menes de targetes amb divisions tarifàries diferents, és a dir, amb més o menys quantitat econòmica segons estigui destinada a l'àrea verda o al pàrquing subterrani.
Les targetes que preveuen menys proporció d'ús de l'àrea verda oferiran un cost també menor per hora d'estacionament a l'aparcament per a residents i a l'àrea blava.
LA DEMANDA
Els comerciants van demanar inicialment tenir el mateix tracte que els residents a l'àrea verda, pel fet que es consideren autèntics veïns de les zones en les quals tenen la botiga o el comerç. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, va descartar totalment aquesta possibilitat.
Segons Hereu, atorgar als comerciants els mateixos drets que els residents incrementaria excessivament el sector que l'ajuntament volia afavorir, cosa que, va advertir, impediria aconseguir l'efecte buscat pel que fa a la descongestió i a l'augment de places de pàrquing a cost reduït per als residents.
En una línia similar a la dels comerciants, els agents comercials van sol.licitar descomptes en l'àrea verda. BSM firmarà també demà un acord que estableix tarifes de menor quantia perquè puguin aparcar en el desenvolupament de la seva tasca professional.
Després de gairebé dos mesos de la seva posada en funcionament, l'àrea verda, que inicialment va despertar recels en alguns sectors, sembla ja interioritzada pels seus usuaris. A falta de més dades, l'ajuntament ja ha destacat un increment significatiu, d'uns 10.000 viatges, en el nombre d'usuaris del servei del metro en aquests 60 dies. El tinent d'alcalde, Xavier Casas, va vincular aquest increment a la posada en funcionament del nou sistema d'aparcament.
---------------------
Els comerciants podran aparcar amb descompte a l'àrea verda
• L'ajuntament i la Fundació Barcelona Comerç firmaran un acord després de setmanes de debat
• Comptaran amb targetes no recarregables per estacionar en superfície i pàrquings subterranis
No tindran tracte de resident, però sí alguns avantatges. Després de setmanes de debat, l'ajuntament i els comerciants barcelonins subscriuran demà un acord pel qual el col.lectiu tindrà descomptes per aparcar a l'àrea verda, inclosa, per tant, l'àrea blava, i als pàrquings subterranis de Barcelona de Serveis Municipals (BSM).
Serà precisament aquesta empresa municipal la que firmarà el pacte amb la Fundació Barcelona Comerç, que agrupa 17 eixos comercials de la ciutat.
QUANTITATS VARIABLES
El sistema acordat per les dues parts es traduirà físicament en una targeta prepagament, que no serà recarregable, i que la mateixa fundació repartirà entre els usuaris. Hi haurà tres menes de targetes amb divisions tarifàries diferents, és a dir, amb més o menys quantitat econòmica segons estigui destinada a l'àrea verda o al pàrquing subterrani.
Les targetes que preveuen menys proporció d'ús de l'àrea verda oferiran un cost també menor per hora d'estacionament a l'aparcament per a residents i a l'àrea blava.
LA DEMANDA
Els comerciants van demanar inicialment tenir el mateix tracte que els residents a l'àrea verda, pel fet que es consideren autèntics veïns de les zones en les quals tenen la botiga o el comerç. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, va descartar totalment aquesta possibilitat.
Segons Hereu, atorgar als comerciants els mateixos drets que els residents incrementaria excessivament el sector que l'ajuntament volia afavorir, cosa que, va advertir, impediria aconseguir l'efecte buscat pel que fa a la descongestió i a l'augment de places de pàrquing a cost reduït per als residents.
En una línia similar a la dels comerciants, els agents comercials van sol.licitar descomptes en l'àrea verda. BSM firmarà també demà un acord que estableix tarifes de menor quantia perquè puguin aparcar en el desenvolupament de la seva tasca professional.
Després de gairebé dos mesos de la seva posada en funcionament, l'àrea verda, que inicialment va despertar recels en alguns sectors, sembla ja interioritzada pels seus usuaris. A falta de més dades, l'ajuntament ja ha destacat un increment significatiu, d'uns 10.000 viatges, en el nombre d'usuaris del servei del metro en aquests 60 dies. El tinent d'alcalde, Xavier Casas, va vincular aquest increment a la posada en funcionament del nou sistema d'aparcament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
de l'AVUI:
-----------------
Dos terços de Barcelona, amb àrea verda a la tardor
La segona corona regularà 24.000 places més, actualment gratuïtes
La segona corona d'aparcament de pagament a Barcelona s'aplicarà progressivament durant la tardor, i convertirà en espai regulat 24.272 noves places al carrer, que actualment són gratuïtes. Amb la generalització de la zona verda d'aparcament, dos terços de la ciutat quedaran regulats per aquest sistema, ja que només en quedaran exclosos els districtes de Sant Andreu, Nou Barris, la majoria de Sant Martí i Horta, i els barris nord de Gràcia, Sant Gervasi, Sarrià i les Corts. El perímetre de la segona corona serà, majoritàriament, la ronda del Mig i el carrer Marina.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, va presentar ahir el pla d'aplicació de la segona corona. Durarà dos mesos, "ja que comprèn un espai més ampli que l'Eixample i Ciutat Vella de la primera, i requereix més esforços". L'Ajuntament argumenta que la zona verda genera "millores en l'aparcament, la densitat de trànsit i en l'ús del transport públic", assegura Hereu. Tot i això, només ha concretat dades sobre l'increment d'usuaris del metro. "El balanç només es podrà fer a final d'any", insisteix Hereu. De fet, fins a mitjans de novembre no hi haurà les 36.670 places definitives.
Les 24.272 places de pagament (dilluns a divendres) se les hauran de repartir 90.000 usuaris de vehicles censats en aquests barris. A la corona central, es van generar 12.000 places per a 80.000 vehicles. Els veïns de Gràcia (fora de la zona per a vianants), el Poble-sec, la Barceloneta i el Camp de l'Arpa disposaran d'uns carrers reservats per a residents. Tot i que es marcarà el carril reservat de color verd, la senyalització vertical serà blanca.
Hereu va deixar clar que "no hi ha prevista a curt termini" l'ampliació d'aquest sistema a altres barris sobre la ronda del Mig. "Més endavant ja analitzarem si s'hi incorpora algun altre barri". Tampoc no s'han previst mesures exclusives per a alguns barris. Gràcia havia demanat allargar l'horari de pagament al vespre per facilitar l'aparcament dels residents, i evitar que acaparin les places els no residents que s'hi acosten per l'oferta d'oci nocturn.
La segona corona es divideix en una dotzena de zones d'aparcament per als veïns. Fins ara l'Eixample i Ciutat Vella s'havien dividit en sis zones. Els carrers fronterers continuaran sent d'accés doble.
L'operació de senyalització va començar ahir mateix. Durarà tot l'estiu i implica situar 1.847 parquímetres nous, incorporar 55 vigilants més, que se sumaran als 200 actuals Els veïns rebran el distintiu de zona durant l'estiu. Prèviament es farà una campanya informativa.
-----------------------------
Una tarifa més barata, a 2,50
Aparcar a la segona corona serà lleugerament més barat que a la primera. Els no residents abonaran 2,50 euros per hora, i en cap cas tindran limitada l'estada a 60 minuts, com al centre de l'Eixample. Els residents a cada zona pagaran el mateix (0,20 al dia o 1 euroa a la setmana). Les zones blaves es mantindran sense novetats i les noves zones de descàrrega passaran a regir-se pel sistema de disc horari, com a l'Eixample.
----------------------------
Comerços i representants tindran targetes de descompte per aparcar
CiU i el PP consideren que el pla no ha aconseguit pacificar el trànsit a la ciutat
Els comerciants que pertanyen a la majoria d'eixos comercials de la ciutat disposaran de targetes de descompte per aparcar a la zona verda i als aparcaments municipals. Aquests avantatges s'estendran també als representants comercials, segons l'acord firmat ja entre l'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi d'Agents Comercials de Catalunya.
Els dos acords no seran efectius fins al setembre, ja que l'empresa d'aparcaments Barcelona Serveis Municipals (BSM) necessita uns mesos per adaptar les màquines a les targetes. Els nou mil comerciants associats a la Fundació Barcelona Comerç disposaran de dues modalitats de targetes de descompte. Els botiguers dels 17 eixos comercials que formen part de la fundació podran comprar targetes de 50 euros per estacionar al preu de 35 euros. Les targetes tindran una caducitat d'un any, i podran comprar-ne tantes com desitgin. N'hi haurà de dues modalitats: per gastar 30 euros a la zona verda i 20 en aparcaments municipals, o a l'inrevés, segons l'acord firmat entre el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, i el president de la Fundació, Emili Sarrion.
L'Ajuntament "es manté obert a negociar amb altres entitats per arribar a acords similars amb altres col·lectius o botiguers no adscrits als eixos", va assegurar el regidor Hereu. Pel que fa als agents comercials, l'acord és similar. Les targetes els costaran 50 euros i disposaran de 71,5 euros per gastar en aparcaments.
Tot i que el projecte de zona verda abastarà aviat més de mitja ciutat, l'oposició política municipal continua desacreditant-lo i alertant que no ha disminuït la congestió . El grup de CiU considera que "la implantació ha estat irrellevant en la descongestió del trànsit, ineficient en la millora de la mobilitat, i el que continua sent més eficaç és la recaptació", lamenta el portaveu Jaume Ciurana. CiU insisteix que l'àrea verda "hauria de ser una sola zona i gratuïta per als residents". Ciurana creu que la segona fase s'aplicarà "sense ampliar l'oferta d'aparcaments al subsòl a la segona corona, i tampoc hi haurà millores perceptibles en el transport públic".
Per la seva banda, el PP manté que la segona fase només "amplia la voracitat recaptatòria" de l'Ajuntament de Barcelona "al conjunt de la ciutat", segons va definir el president del grup Alberto Fernández Díaz. El PP alerta que en un any Barcelona haurà passat de 5.000 a 70.000 places de pagament.
------------------------
L'Ajuntament preveia retirar la zona verda per revolta "social"
Tot i que l'Ajuntament de Barcelona destaca el "bon balanç" inicial en l'aplicació de l'àrea verda d'aparcament, en paraules del regidor Jordi Hereu, inicialment no les tenien totes. El mateix contracte de compra dels 1.847 parquímetres d'aquesta segona fase preveia la marxa enrere. És a dir, el contracte amb l'empresa Ibersegur -en castellà- preveu que l'empresa Barcelona Serveis Municipals "podrà declarar la suspensió total o parcial de la segona fase, si les condicions socials, un cop acabada la fase primera, així ho determinessin". L'Ajuntament, segons el contracte d'adjudicació de subministrament de parquímetres firmat al febrer, es reservava la possibilitat de "declarar la suspensió definitiva en el termini d'un any".
La poca conflictivitat contra la implantació de la primera corona ha tranquil·litzat l'Ajuntament. Les primeres manifestacions setmanals contra la zona verda a la Sagrada Família i a Ciutat Vella van decaure. De cara a la segona corona, ja es prepara una protesta similar als comerços del barri de Sants.
-----------------
Dos terços de Barcelona, amb àrea verda a la tardor
La segona corona regularà 24.000 places més, actualment gratuïtes
La segona corona d'aparcament de pagament a Barcelona s'aplicarà progressivament durant la tardor, i convertirà en espai regulat 24.272 noves places al carrer, que actualment són gratuïtes. Amb la generalització de la zona verda d'aparcament, dos terços de la ciutat quedaran regulats per aquest sistema, ja que només en quedaran exclosos els districtes de Sant Andreu, Nou Barris, la majoria de Sant Martí i Horta, i els barris nord de Gràcia, Sant Gervasi, Sarrià i les Corts. El perímetre de la segona corona serà, majoritàriament, la ronda del Mig i el carrer Marina.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, va presentar ahir el pla d'aplicació de la segona corona. Durarà dos mesos, "ja que comprèn un espai més ampli que l'Eixample i Ciutat Vella de la primera, i requereix més esforços". L'Ajuntament argumenta que la zona verda genera "millores en l'aparcament, la densitat de trànsit i en l'ús del transport públic", assegura Hereu. Tot i això, només ha concretat dades sobre l'increment d'usuaris del metro. "El balanç només es podrà fer a final d'any", insisteix Hereu. De fet, fins a mitjans de novembre no hi haurà les 36.670 places definitives.
Les 24.272 places de pagament (dilluns a divendres) se les hauran de repartir 90.000 usuaris de vehicles censats en aquests barris. A la corona central, es van generar 12.000 places per a 80.000 vehicles. Els veïns de Gràcia (fora de la zona per a vianants), el Poble-sec, la Barceloneta i el Camp de l'Arpa disposaran d'uns carrers reservats per a residents. Tot i que es marcarà el carril reservat de color verd, la senyalització vertical serà blanca.
Hereu va deixar clar que "no hi ha prevista a curt termini" l'ampliació d'aquest sistema a altres barris sobre la ronda del Mig. "Més endavant ja analitzarem si s'hi incorpora algun altre barri". Tampoc no s'han previst mesures exclusives per a alguns barris. Gràcia havia demanat allargar l'horari de pagament al vespre per facilitar l'aparcament dels residents, i evitar que acaparin les places els no residents que s'hi acosten per l'oferta d'oci nocturn.
La segona corona es divideix en una dotzena de zones d'aparcament per als veïns. Fins ara l'Eixample i Ciutat Vella s'havien dividit en sis zones. Els carrers fronterers continuaran sent d'accés doble.
L'operació de senyalització va començar ahir mateix. Durarà tot l'estiu i implica situar 1.847 parquímetres nous, incorporar 55 vigilants més, que se sumaran als 200 actuals Els veïns rebran el distintiu de zona durant l'estiu. Prèviament es farà una campanya informativa.
-----------------------------
Una tarifa més barata, a 2,50
Aparcar a la segona corona serà lleugerament més barat que a la primera. Els no residents abonaran 2,50 euros per hora, i en cap cas tindran limitada l'estada a 60 minuts, com al centre de l'Eixample. Els residents a cada zona pagaran el mateix (0,20 al dia o 1 euroa a la setmana). Les zones blaves es mantindran sense novetats i les noves zones de descàrrega passaran a regir-se pel sistema de disc horari, com a l'Eixample.
----------------------------
Comerços i representants tindran targetes de descompte per aparcar
CiU i el PP consideren que el pla no ha aconseguit pacificar el trànsit a la ciutat
Els comerciants que pertanyen a la majoria d'eixos comercials de la ciutat disposaran de targetes de descompte per aparcar a la zona verda i als aparcaments municipals. Aquests avantatges s'estendran també als representants comercials, segons l'acord firmat ja entre l'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi d'Agents Comercials de Catalunya.
Els dos acords no seran efectius fins al setembre, ja que l'empresa d'aparcaments Barcelona Serveis Municipals (BSM) necessita uns mesos per adaptar les màquines a les targetes. Els nou mil comerciants associats a la Fundació Barcelona Comerç disposaran de dues modalitats de targetes de descompte. Els botiguers dels 17 eixos comercials que formen part de la fundació podran comprar targetes de 50 euros per estacionar al preu de 35 euros. Les targetes tindran una caducitat d'un any, i podran comprar-ne tantes com desitgin. N'hi haurà de dues modalitats: per gastar 30 euros a la zona verda i 20 en aparcaments municipals, o a l'inrevés, segons l'acord firmat entre el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, i el president de la Fundació, Emili Sarrion.
L'Ajuntament "es manté obert a negociar amb altres entitats per arribar a acords similars amb altres col·lectius o botiguers no adscrits als eixos", va assegurar el regidor Hereu. Pel que fa als agents comercials, l'acord és similar. Les targetes els costaran 50 euros i disposaran de 71,5 euros per gastar en aparcaments.
Tot i que el projecte de zona verda abastarà aviat més de mitja ciutat, l'oposició política municipal continua desacreditant-lo i alertant que no ha disminuït la congestió . El grup de CiU considera que "la implantació ha estat irrellevant en la descongestió del trànsit, ineficient en la millora de la mobilitat, i el que continua sent més eficaç és la recaptació", lamenta el portaveu Jaume Ciurana. CiU insisteix que l'àrea verda "hauria de ser una sola zona i gratuïta per als residents". Ciurana creu que la segona fase s'aplicarà "sense ampliar l'oferta d'aparcaments al subsòl a la segona corona, i tampoc hi haurà millores perceptibles en el transport públic".
Per la seva banda, el PP manté que la segona fase només "amplia la voracitat recaptatòria" de l'Ajuntament de Barcelona "al conjunt de la ciutat", segons va definir el president del grup Alberto Fernández Díaz. El PP alerta que en un any Barcelona haurà passat de 5.000 a 70.000 places de pagament.
------------------------
L'Ajuntament preveia retirar la zona verda per revolta "social"
Tot i que l'Ajuntament de Barcelona destaca el "bon balanç" inicial en l'aplicació de l'àrea verda d'aparcament, en paraules del regidor Jordi Hereu, inicialment no les tenien totes. El mateix contracte de compra dels 1.847 parquímetres d'aquesta segona fase preveia la marxa enrere. És a dir, el contracte amb l'empresa Ibersegur -en castellà- preveu que l'empresa Barcelona Serveis Municipals "podrà declarar la suspensió total o parcial de la segona fase, si les condicions socials, un cop acabada la fase primera, així ho determinessin". L'Ajuntament, segons el contracte d'adjudicació de subministrament de parquímetres firmat al febrer, es reservava la possibilitat de "declarar la suspensió definitiva en el termini d'un any".
La poca conflictivitat contra la implantació de la primera corona ha tranquil·litzat l'Ajuntament. Les primeres manifestacions setmanals contra la zona verda a la Sagrada Família i a Ciutat Vella van decaure. De cara a la segona corona, ja es prepara una protesta similar als comerços del barri de Sants.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------------------
Dos terços creuen que l'àrea verda només recapta diners
L'apartat més polèmic i innovador de la gestió de l'Ajuntament durant l'últim semestre és l'aplicació de l'àrea verda d'aparcament. Quasi tots els barcelonins acrediten un bon coneixement de la zona verda de pagament (90 per cent), i bona part consideren que els diners cobrats per aparcar a Ciutat Vella i l'Eixample només serviran per recaptar diners (62,9%). Només el 13,5 preveuen que serviran per compensar el cost econòmic de la implantació. La valoració del projecte resulta més equilibrada. El 47,4% consideren que la regulació de l'aparcament privat era "poc o gens necessària", mentre que el 42,8 la veuen "necessària". La meitat dels enquestats creuen també que l'àrea verda no servirà per reduir el volum de trànsit, mentre que el 39% sí que n'espera una disminució. Una percepció més positiva rep l'objectiu de facilitar l'aparcament dels residents. El 47,4% de barcelonins consideren que afavoreix el pàrquing dels veïns, tot i que el 40% en discrepa.
L'altre gran tema d'aquesta primavera, la Carta Municipal, aconsegueix trencar l'anonimat. Més d'un terç d'enquestats en coneixen l'existència, i dos terços preveuen una millora en la gestió de la ciutat, encara que desconeixen en quins àmbits.
-------------------------------
Dos terços creuen que l'àrea verda només recapta diners
L'apartat més polèmic i innovador de la gestió de l'Ajuntament durant l'últim semestre és l'aplicació de l'àrea verda d'aparcament. Quasi tots els barcelonins acrediten un bon coneixement de la zona verda de pagament (90 per cent), i bona part consideren que els diners cobrats per aparcar a Ciutat Vella i l'Eixample només serviran per recaptar diners (62,9%). Només el 13,5 preveuen que serviran per compensar el cost econòmic de la implantació. La valoració del projecte resulta més equilibrada. El 47,4% consideren que la regulació de l'aparcament privat era "poc o gens necessària", mentre que el 42,8 la veuen "necessària". La meitat dels enquestats creuen també que l'àrea verda no servirà per reduir el volum de trànsit, mentre que el 39% sí que n'espera una disminució. Una percepció més positiva rep l'objectiu de facilitar l'aparcament dels residents. El 47,4% de barcelonins consideren que afavoreix el pàrquing dels veïns, tot i que el 40% en discrepa.
L'altre gran tema d'aquesta primavera, la Carta Municipal, aconsegueix trencar l'anonimat. Més d'un terç d'enquestats en coneixen l'existència, i dos terços preveuen una millora en la gestió de la ciutat, encara que desconeixen en quins àmbits.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Doncs jo conec a gent de les zones amb àrea verda que n'estan contents tot i que ja no la valoren tan bé en el moment que s'admés que s'hi abonessin els comerciants de la zona, diuen que realment poden aparcar ara, que el transport públic ara té més utilització.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------
Treva d'estiu a l'àrea verda
Les més de 10.000 places d'estacionament de l'àrea verda seran gratuïtes durant tot l'agost, tot i que les de Ciutat Vella continuaran sent d'ús exclusiu per a veïns. Un 75% de les places de la zona blava seran també gratuïtes a l'agost. Només les situades als carrers més cèntrics continuaran sent de pagament.
-------------------------
Treva d'estiu a l'àrea verda
Les més de 10.000 places d'estacionament de l'àrea verda seran gratuïtes durant tot l'agost, tot i que les de Ciutat Vella continuaran sent d'ús exclusiu per a veïns. Un 75% de les places de la zona blava seran també gratuïtes a l'agost. Només les situades als carrers més cèntrics continuaran sent de pagament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------------------
L'Ajuntament dóna informació incorrecta sobre l'àrea verda a Barcelona durant l'agost
Tot i que l'aparcament a Ciutat Vella continua sent exclusiu per a veïns, el 010 diu que aquest mes hi pot aparcar tothom
L'Ajuntament ofereix una informació incorrecta sobre l'àrea verda a l'agost a Ciutat Vella. Les places pintades de verd són gratuïtes fins al dia 31, però continuen sent exclusives per a residents, matís que no aclareixen els cartells que el consistori ha enganxat als parquímetres que ara estan fora d'ús. Més greu, però, és la informació que dóna el 010, en què s'assegura que, a l'agost, a Ciutat Vella «l'àrea verda no funciona» i que hi «pot aparcar tothom». Tot plegat ha provocat la confusió d'alguns usuaris, confusió que els ha costat una multa i, en el pitjor dels casos, haver d'anar a buscar el cotxe al dipòsit municipal.
«Zona lliure de pagament entre l'1 i el 31 d'agost.» Aquesta és l'única informació que es dóna en els cartells que l'Ajuntament ha enganxat als parquímetres ara tancats amb pany i forrellat. Albert Solé, que treballa a la zona, va interpretar dilluns que l'àrea verda no funcionava aquest mes i que podia aparcar al carrer Nou de la Rambla, tot i no ser resident. El malentès li va costar que la grua se li endugués el cotxe, i una mossegada de 178 euros: 133 per poder retirar-lo del dipòsit de la Zona Franca, i 45 més de la multa. La multa costa 90, però si es paga en un termini de 20 dies, hi ha un 50% de descompte.
La informació que aporten els cartells pot ser ambigua, però no és incorrecta. La que dóna el 010, el telèfon d'informació municipal, sí. La web municipal, en l'apartat que dedica a l'àrea verda, té un ítem anomenat On em puc informar? Les dues opcions que es donen són visitar l'oficina de l'àrea verda, situada a la plaça Carles Pi i Sunyer, al Gòtic, i trucar al 010. El propietari del vehicle denunciat va optar per la segona opció per assessorar-se després de passar per caixa i, segons va explicar, l'operador que el va atendre li va dir que sí, que a Ciutat Vella es podia aparcar. Dos cops va trucar ahir aquest diari al 010 demanant informació sobre el funcionament de l'àrea verda durant l'agost. La resposta, les dues vegades, va ser la mateixa: durant l'agost, l'àrea verda «no funciona». Per evitar malentesos, es va insistir, en les dues consultes, en el matís: a Ciutat Vella, aquest mes es pot aparcar sense ser-hi resident? Les dues respostes van ser, literalment: «A l'àrea verda pot aparcar qui vulgui» i «sí, indistintament».
-------------------------------------
L'Ajuntament dóna informació incorrecta sobre l'àrea verda a Barcelona durant l'agost
Tot i que l'aparcament a Ciutat Vella continua sent exclusiu per a veïns, el 010 diu que aquest mes hi pot aparcar tothom
L'Ajuntament ofereix una informació incorrecta sobre l'àrea verda a l'agost a Ciutat Vella. Les places pintades de verd són gratuïtes fins al dia 31, però continuen sent exclusives per a residents, matís que no aclareixen els cartells que el consistori ha enganxat als parquímetres que ara estan fora d'ús. Més greu, però, és la informació que dóna el 010, en què s'assegura que, a l'agost, a Ciutat Vella «l'àrea verda no funciona» i que hi «pot aparcar tothom». Tot plegat ha provocat la confusió d'alguns usuaris, confusió que els ha costat una multa i, en el pitjor dels casos, haver d'anar a buscar el cotxe al dipòsit municipal.
«Zona lliure de pagament entre l'1 i el 31 d'agost.» Aquesta és l'única informació que es dóna en els cartells que l'Ajuntament ha enganxat als parquímetres ara tancats amb pany i forrellat. Albert Solé, que treballa a la zona, va interpretar dilluns que l'àrea verda no funcionava aquest mes i que podia aparcar al carrer Nou de la Rambla, tot i no ser resident. El malentès li va costar que la grua se li endugués el cotxe, i una mossegada de 178 euros: 133 per poder retirar-lo del dipòsit de la Zona Franca, i 45 més de la multa. La multa costa 90, però si es paga en un termini de 20 dies, hi ha un 50% de descompte.
La informació que aporten els cartells pot ser ambigua, però no és incorrecta. La que dóna el 010, el telèfon d'informació municipal, sí. La web municipal, en l'apartat que dedica a l'àrea verda, té un ítem anomenat On em puc informar? Les dues opcions que es donen són visitar l'oficina de l'àrea verda, situada a la plaça Carles Pi i Sunyer, al Gòtic, i trucar al 010. El propietari del vehicle denunciat va optar per la segona opció per assessorar-se després de passar per caixa i, segons va explicar, l'operador que el va atendre li va dir que sí, que a Ciutat Vella es podia aparcar. Dos cops va trucar ahir aquest diari al 010 demanant informació sobre el funcionament de l'àrea verda durant l'agost. La resposta, les dues vegades, va ser la mateixa: durant l'agost, l'àrea verda «no funciona». Per evitar malentesos, es va insistir, en les dues consultes, en el matís: a Ciutat Vella, aquest mes es pot aparcar sense ser-hi resident? Les dues respostes van ser, literalment: «A l'àrea verda pot aparcar qui vulgui» i «sí, indistintament».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
---------------------
Confusió pels rètols de Ciutat Vella de l'àrea verda de pagament
L'Ajuntament de Barcelona tornarà l'import de les sancions de dos dies
La gratuïtat de la zona verda d'aparcament durant l'agost ha causat, els dos primers dies, força confusions al districte de Ciutat Vella. La insuficient senyalització i la informació errònia del telèfon 010 i la web oficial han fet que força ciutadans de fora del districte aparquessin a les àrees reservades per a veïns.
Les multes que han rebut havien indignat els afectats, ja que els parquímetres de Ciutat Vella no informaven que la zona de pagament només està reservada als residents. L'Ajuntament de Barcelona va admetre ahir l'errada. El consistori s'ha compromès a no tramitar les multes imposades els dos primers dies d'agost. També recomana als afectats presentar un recurs per la retirada del vehicle, ja que el servei de grua es paga en retirar el vehicle. Ahir mateix es va canviar la informació del 010, també es van situar nous rètols explicatius sense "dubtes interpretatius", en espera dels rètols definitius.
El regidor del PP Alberto Villagrasa, va lamentar ahir la "incorrecta informació" municipal.
---------------------
Confusió pels rètols de Ciutat Vella de l'àrea verda de pagament
L'Ajuntament de Barcelona tornarà l'import de les sancions de dos dies
La gratuïtat de la zona verda d'aparcament durant l'agost ha causat, els dos primers dies, força confusions al districte de Ciutat Vella. La insuficient senyalització i la informació errònia del telèfon 010 i la web oficial han fet que força ciutadans de fora del districte aparquessin a les àrees reservades per a veïns.
Les multes que han rebut havien indignat els afectats, ja que els parquímetres de Ciutat Vella no informaven que la zona de pagament només està reservada als residents. L'Ajuntament de Barcelona va admetre ahir l'errada. El consistori s'ha compromès a no tramitar les multes imposades els dos primers dies d'agost. També recomana als afectats presentar un recurs per la retirada del vehicle, ja que el servei de grua es paga en retirar el vehicle. Ahir mateix es va canviar la informació del 010, també es van situar nous rètols explicatius sense "dubtes interpretatius", en espera dels rètols definitius.
El regidor del PP Alberto Villagrasa, va lamentar ahir la "incorrecta informació" municipal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
---------------------------------
Distintius per a l'àrea verda
Uns 39.000 veïns de la Barceloneta, el Parc, el Poble-sec, Sants-Montjuïc i les Corts han d'haver rebut el distintiu per aparcar a l'àrea verda, davant la progressiva implantació de la regulació d'aparcament a la segona corona, entre l'octubre i el novembre vinents. En total s'enviaran 100.000 distintius i targetes de prepagament. També s'ha aprofitat l'estiu per pintar les places regulades de les zones 8, 9 i 10 -les que seran de pagament a partir del 3 d'octubre- i col·locar el 80% dels parquímetres
---------------------------------
Distintius per a l'àrea verda
Uns 39.000 veïns de la Barceloneta, el Parc, el Poble-sec, Sants-Montjuïc i les Corts han d'haver rebut el distintiu per aparcar a l'àrea verda, davant la progressiva implantació de la regulació d'aparcament a la segona corona, entre l'octubre i el novembre vinents. En total s'enviaran 100.000 distintius i targetes de prepagament. També s'ha aprofitat l'estiu per pintar les places regulades de les zones 8, 9 i 10 -les que seran de pagament a partir del 3 d'octubre- i col·locar el 80% dels parquímetres
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
de El Punt:
-----------------------------
Barcelona estudia oferir una àrea verda «a mida» als barris de Gràcia i la Barceloneta
L'ampliació de la regulació de l'aparcament a gairebé tota la ciutat posarà a prova la mesura, que pretén reduir la congestió viària
F. SANTIAGO / I. VILA. Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona estudia oferir «vestits a mida» a la Barceloneta i a Gràcia en el procés d'implantació de l'àrea verda d'aparcament. El districte de Ciutat Vella és partidari que a la Barceloneta la regulació de l'estacionament funcioni també el cap de setmana, mentre que a Gràcia proposen que l'àrea verda s'allargui fins a les deu del vespre. Són mesures excepcionals en dos barris que registren un moviment de vehicles elevat els dies festius o bé, en el cas de Gràcia, a les nits. A partir del 3 d'octubre es comença a estendre l'àrea verda gairebé a tota la ciutat. L'Ajuntament calcula que acreditarà uns 100.000 residents a Barcelona que podran aparcar a l'àrea verda. Al novembre ja hi haurà unes 40.000 places per a residents.
De moment, no. Però se'n pot parlar. El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu (PSC), no és partidari de fer experiments precipitats en el procés d'implantació de l'àrea verda. A partir del 3 d'octubre -vegeu el gràfic- l'àrea verda tacarà gairebé tota la ciutat. Entre les places que ja funcionen a Ciutat Vella i a l'Eixample, i les que entraran en funcionament en les pròximes setmanes, s'hauran regulat unes 40.000 places d'aparcament, la majoria exclusives per a residents. L'objectiu és reduir la congestió viària, aconseguir que molts dels que ara volen entrar a la ciutat amb cotxe optin pel transport públic. Per aquest motiu, alguns barris singulars plantegen solucions a mida. És el cas de la Barceloneta. En aquest barri, l'arribada de l'àrea verda encara desperta algun rebuig, però també hi ha veïns que pensen que la regulació de l'aparcament també ha d'afectar el cap de setmana, que és quan més trànsit hi ha a la zona i, per tant, els veïns tenen més dificultats per trobar un lloc per aparcar. El regidor del districte, Carles Martí (PSC), va dir en l'audiència pública de la setmana passada que defensarà aquesta opció. També a Gràcia volen alternatives singulars. El regidor del districte, Ricard Martínez (ERC), plantejava fa setmanes que l'horari de l'àrea verda s'havia d'allargar fins a les deu del vespre. Aquesta ampliació horària podria provocar que molta gent que va al barri al vespre optés per agafar el transport públic.
La complexitat
Els «vestits a mida», però, poden provocar desorientació entre els usuaris, que trobarien fórmules diferents en funció del barri, i també una complexitat organitzativa de la mesura de mobilitat. Hereu, artífex de l'àrea verda, no gira l'esquena al projecte, però reclama prudència abans de prendre cap decisió d'aquestes característiques, i més si tenim en compte que l'impacte de l'àrea verda sobre la mobilitat encara no està quantificat. «Es necessita temps, fins que la mesura estigui completament desplegada», recorda.
El transport públic
La implantació de la primera fase de la zona verda al centre de la ciutat de Barcelona no s'ha traduït en un increment significatiu del nombre d'usuaris del transport públic. Només Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'empresa responsable dels serveis de metro i autobús, va constatar que durant el mes de maig es va produir un increment de 10.000 passatgers per dia laborable. En termes percentuals, l'augment va ser del 5,33% pel que fa al metro, i del 6,25% en el cas dels autobusos urbans. Aquestes xifres les va fer públiques TMB el 17 de juny passat, però des de llavors l'empresa no ha tornat a donar dades. La versió oficial és que, de moment, no n'hi ha. La mateixa que ha donat el govern municipal cada cop que l'oposició ha reclamat aquesta informació: és massa d'hora.
Pel que fa a les rodalies, tant Renfe com Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) neguen que hagin notat un increment del nombre de viatgers. Renfe assegura que aquest «rodalies ha crescut molt [en nombre d'usuaris], però va ser abans de la implantació de l'àrea verda», en els primers mesos de l'any. Pel que fa a FGC, tampoc no s'ha constatat cap «augment considerable». Segons va explicar un portaveu: «A la línia del vallès, que és on es podria notar més perquè té les parades a l'Eixample, ja morim d'èxit normalment, i no, no s'ha notat.»
Amb vista a la implantació de la segona fase de l'àrea verda d'aparcament, FGC tampoc no preveu un creixement important: «Si al centre ho hem notat poc, dubto que hi hagi cap afectació a la línia 'del Baix Llobregat' que va a la plaça d'Espanya.» En qualsevol cas, el mateix portaveu recorda que, sigui quina sigui l'afectació, no queda marge de maniobra; les línies ja estan saturades de trens, i no es poden afegir més combois, limitació que també cal tenir en compte en el cas de Renfe, que també arronsen les espatlles quan es parla de la possible afectació d'aquesta segona fase: «Tenim gairebé 14.000 viatgers al dia, i si n'hi ha 100 o 500 més no ho notarem mai, i tampoc no es podria determinar si és degut a la zona verda».
-----------------------------
Barcelona estudia oferir una àrea verda «a mida» als barris de Gràcia i la Barceloneta
L'ampliació de la regulació de l'aparcament a gairebé tota la ciutat posarà a prova la mesura, que pretén reduir la congestió viària
F. SANTIAGO / I. VILA. Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona estudia oferir «vestits a mida» a la Barceloneta i a Gràcia en el procés d'implantació de l'àrea verda d'aparcament. El districte de Ciutat Vella és partidari que a la Barceloneta la regulació de l'estacionament funcioni també el cap de setmana, mentre que a Gràcia proposen que l'àrea verda s'allargui fins a les deu del vespre. Són mesures excepcionals en dos barris que registren un moviment de vehicles elevat els dies festius o bé, en el cas de Gràcia, a les nits. A partir del 3 d'octubre es comença a estendre l'àrea verda gairebé a tota la ciutat. L'Ajuntament calcula que acreditarà uns 100.000 residents a Barcelona que podran aparcar a l'àrea verda. Al novembre ja hi haurà unes 40.000 places per a residents.
De moment, no. Però se'n pot parlar. El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu (PSC), no és partidari de fer experiments precipitats en el procés d'implantació de l'àrea verda. A partir del 3 d'octubre -vegeu el gràfic- l'àrea verda tacarà gairebé tota la ciutat. Entre les places que ja funcionen a Ciutat Vella i a l'Eixample, i les que entraran en funcionament en les pròximes setmanes, s'hauran regulat unes 40.000 places d'aparcament, la majoria exclusives per a residents. L'objectiu és reduir la congestió viària, aconseguir que molts dels que ara volen entrar a la ciutat amb cotxe optin pel transport públic. Per aquest motiu, alguns barris singulars plantegen solucions a mida. És el cas de la Barceloneta. En aquest barri, l'arribada de l'àrea verda encara desperta algun rebuig, però també hi ha veïns que pensen que la regulació de l'aparcament també ha d'afectar el cap de setmana, que és quan més trànsit hi ha a la zona i, per tant, els veïns tenen més dificultats per trobar un lloc per aparcar. El regidor del districte, Carles Martí (PSC), va dir en l'audiència pública de la setmana passada que defensarà aquesta opció. També a Gràcia volen alternatives singulars. El regidor del districte, Ricard Martínez (ERC), plantejava fa setmanes que l'horari de l'àrea verda s'havia d'allargar fins a les deu del vespre. Aquesta ampliació horària podria provocar que molta gent que va al barri al vespre optés per agafar el transport públic.
La complexitat
Els «vestits a mida», però, poden provocar desorientació entre els usuaris, que trobarien fórmules diferents en funció del barri, i també una complexitat organitzativa de la mesura de mobilitat. Hereu, artífex de l'àrea verda, no gira l'esquena al projecte, però reclama prudència abans de prendre cap decisió d'aquestes característiques, i més si tenim en compte que l'impacte de l'àrea verda sobre la mobilitat encara no està quantificat. «Es necessita temps, fins que la mesura estigui completament desplegada», recorda.
El transport públic
La implantació de la primera fase de la zona verda al centre de la ciutat de Barcelona no s'ha traduït en un increment significatiu del nombre d'usuaris del transport públic. Només Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'empresa responsable dels serveis de metro i autobús, va constatar que durant el mes de maig es va produir un increment de 10.000 passatgers per dia laborable. En termes percentuals, l'augment va ser del 5,33% pel que fa al metro, i del 6,25% en el cas dels autobusos urbans. Aquestes xifres les va fer públiques TMB el 17 de juny passat, però des de llavors l'empresa no ha tornat a donar dades. La versió oficial és que, de moment, no n'hi ha. La mateixa que ha donat el govern municipal cada cop que l'oposició ha reclamat aquesta informació: és massa d'hora.
Pel que fa a les rodalies, tant Renfe com Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) neguen que hagin notat un increment del nombre de viatgers. Renfe assegura que aquest «rodalies ha crescut molt [en nombre d'usuaris], però va ser abans de la implantació de l'àrea verda», en els primers mesos de l'any. Pel que fa a FGC, tampoc no s'ha constatat cap «augment considerable». Segons va explicar un portaveu: «A la línia del vallès, que és on es podria notar més perquè té les parades a l'Eixample, ja morim d'èxit normalment, i no, no s'ha notat.»
Amb vista a la implantació de la segona fase de l'àrea verda d'aparcament, FGC tampoc no preveu un creixement important: «Si al centre ho hem notat poc, dubto que hi hagi cap afectació a la línia 'del Baix Llobregat' que va a la plaça d'Espanya.» En qualsevol cas, el mateix portaveu recorda que, sigui quina sigui l'afectació, no queda marge de maniobra; les línies ja estan saturades de trens, i no es poden afegir més combois, limitació que també cal tenir en compte en el cas de Renfe, que també arronsen les espatlles quan es parla de la possible afectació d'aquesta segona fase: «Tenim gairebé 14.000 viatgers al dia, i si n'hi ha 100 o 500 més no ho notarem mai, i tampoc no es podria determinar si és degut a la zona verda».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
------------------------------
Tallen el Paral·lel de Barcelona per protestar contra la «zona verda»
DAVID MARÍN. Barcelona
Unes dues-centes persones van tallar ahir al vespre l'avinguda del Paral·lel de Barcelona com a protesta per la imminent posada en marxa, dilluns, de la «zona verda» d'aparcament al barri del Poble-sec i a la Barceloneta. El tall de trànsit es va produir a l'altura d'El Molino i va durar mitja hora. La Guàrdia Urbana va desviar el trànsit per carrers alternatius.
La convocatòria anava a càrrec de la Unió d'Associació de Veïns del Poble-sec, l'Associació de Botiguers del barri i la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample. També s'hi van afegir un grup de treballadors de TMB
------------------------------
Tallen el Paral·lel de Barcelona per protestar contra la «zona verda»
DAVID MARÍN. Barcelona
Unes dues-centes persones van tallar ahir al vespre l'avinguda del Paral·lel de Barcelona com a protesta per la imminent posada en marxa, dilluns, de la «zona verda» d'aparcament al barri del Poble-sec i a la Barceloneta. El tall de trànsit es va produir a l'altura d'El Molino i va durar mitja hora. La Guàrdia Urbana va desviar el trànsit per carrers alternatius.
La convocatòria anava a càrrec de la Unió d'Associació de Veïns del Poble-sec, l'Associació de Botiguers del barri i la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample. També s'hi van afegir un grup de treballadors de TMB
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------------------
La segona corona de la zona verda d'aparcament doblarà les places de la primera
La Barceloneta, el Poble-sec i el Parc de la Ciutadella s'incorporen dilluns al pagament per aparcar a La resta de barris, durant la tardor
Carles Sabaté
La zona verda d'aparcament de Barcelona comença dilluns a tancar el cercle, en aquest cas, sota la Ronda del Mig. La Barceloneta, el Poble-sec i el barri del Parc de la Ciutadella s'incorporen al sistema de pagament per aparcar al carrer, encetant el procés d'incorporació, aquesta tardor, de tots els barris delimitats per la ronda del Mig.
La segona corona de la zona verda afegirà el doble de places pintades de verd que la primera, que només afectava Ciutat Vella i l'Eixample. Al maig es van reservar 9.203 places mixtes i 910 per a veïns, mentre que tota la segona corona en tindrà 16.160 de verdes i 7.211 d'exclusives per a veïns, entre elles les de la Barceloneta i el Poble-sec. Les zones de Sants, Hostafrancs i les Corts s'incorporen al sistema el 24 d'octubre, i Sarrià, Sant Gervasi, Gràcia, el Camp de l'Arpa i el Guinardó, el 14 de novembre. "Tres mesos després de la incorporació de la segona corona es podrà mesurar la incidència en el trànsit", preveu el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu.
Els veïns censats i amb el vehicle registrat a la ciutat ja han començat a rebre els distintius de zona. Els veïns tindran els mateixos avantatges que els de la primera corona, és a dir, la targeta de prepagament de 12 euros.
La segona corona planteja una novetat: el preu per als no residents és lleugerament més barat (2,50 euros/hora en lloc de 2,75). Hereu justifica el preu per la "menor pressió d'aparcament". L'Ajuntament pronostica que a la segona corona, un cop implantada totalment la mesura, hi haurà força més places buides que al centre. De fet, hi ha el doble de places per vehicle censat, ja que a la primera corona es van repartir 90.000 distintius per a 10.113 places, mentre que la segona tindrà 23.371 places per a 91.626 distintius.
--------------------------------
Totes les places per als residents
C. S.
La generalització de l'aparcament de pagament coincidirà amb la implantació d'especificitats per als diferents barris. Totes les places de superfície de la Barceloneta i del Poble-sec, per exemple, seran reservades per als residents, com ja passa a Ciutat Vella.
La Barceloneta es quedarà sense places per a no residents durant tot l'any, ni en cap de setmana. Els veïns hauran de pagar de dilluns a divendres, però podran aparcar-hi també els caps de setmana. L'excepcionalitat es basa en el fet que el barri genera força afluència els caps de setmana, entre restaurants i oci. En canvi, l'Ajuntament no preveu ampliar els horaris de pagament a Gràcia. El districte reclama ampliar l'horari de nit per evitar que els que hi van a divertir-se omplin les places. El barri amb més conflicte, de moment, és el Poble-sec. Un centenar de persones es van manifestar dijous contra l'àrea verda. A banda del preu, protesten perquè s'han instal·lat parquímetres en voreres estretes i impedeixen el pas.
-------------------------------
La segona corona de la zona verda d'aparcament doblarà les places de la primera
La Barceloneta, el Poble-sec i el Parc de la Ciutadella s'incorporen dilluns al pagament per aparcar a La resta de barris, durant la tardor
Carles Sabaté
La zona verda d'aparcament de Barcelona comença dilluns a tancar el cercle, en aquest cas, sota la Ronda del Mig. La Barceloneta, el Poble-sec i el barri del Parc de la Ciutadella s'incorporen al sistema de pagament per aparcar al carrer, encetant el procés d'incorporació, aquesta tardor, de tots els barris delimitats per la ronda del Mig.
La segona corona de la zona verda afegirà el doble de places pintades de verd que la primera, que només afectava Ciutat Vella i l'Eixample. Al maig es van reservar 9.203 places mixtes i 910 per a veïns, mentre que tota la segona corona en tindrà 16.160 de verdes i 7.211 d'exclusives per a veïns, entre elles les de la Barceloneta i el Poble-sec. Les zones de Sants, Hostafrancs i les Corts s'incorporen al sistema el 24 d'octubre, i Sarrià, Sant Gervasi, Gràcia, el Camp de l'Arpa i el Guinardó, el 14 de novembre. "Tres mesos després de la incorporació de la segona corona es podrà mesurar la incidència en el trànsit", preveu el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu.
Els veïns censats i amb el vehicle registrat a la ciutat ja han començat a rebre els distintius de zona. Els veïns tindran els mateixos avantatges que els de la primera corona, és a dir, la targeta de prepagament de 12 euros.
La segona corona planteja una novetat: el preu per als no residents és lleugerament més barat (2,50 euros/hora en lloc de 2,75). Hereu justifica el preu per la "menor pressió d'aparcament". L'Ajuntament pronostica que a la segona corona, un cop implantada totalment la mesura, hi haurà força més places buides que al centre. De fet, hi ha el doble de places per vehicle censat, ja que a la primera corona es van repartir 90.000 distintius per a 10.113 places, mentre que la segona tindrà 23.371 places per a 91.626 distintius.
--------------------------------
Totes les places per als residents
C. S.
La generalització de l'aparcament de pagament coincidirà amb la implantació d'especificitats per als diferents barris. Totes les places de superfície de la Barceloneta i del Poble-sec, per exemple, seran reservades per als residents, com ja passa a Ciutat Vella.
La Barceloneta es quedarà sense places per a no residents durant tot l'any, ni en cap de setmana. Els veïns hauran de pagar de dilluns a divendres, però podran aparcar-hi també els caps de setmana. L'excepcionalitat es basa en el fet que el barri genera força afluència els caps de setmana, entre restaurants i oci. En canvi, l'Ajuntament no preveu ampliar els horaris de pagament a Gràcia. El districte reclama ampliar l'horari de nit per evitar que els que hi van a divertir-se omplin les places. El barri amb més conflicte, de moment, és el Poble-sec. Un centenar de persones es van manifestar dijous contra l'àrea verda. A banda del preu, protesten perquè s'han instal·lat parquímetres en voreres estretes i impedeixen el pas.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT