Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
fredebcnteatre
N7
N7

Re: Ok a proposta Guigui

Post by fredebcnteatre »

Jo estic d'acord en principi pero m'agradaria tenir un descriptiu dels recorreguts i les linees es podrien anomenar alfabeticament en lloc de numericament per no confondre amb la xarxa laberintica actual.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

fredebcnteatre wrote:Jo estic d'acord en principi pero m'agradaria tenir un descriptiu dels recorreguts i les linees es podrien anomenar alfabeticament en lloc de numericament per no confondre amb la xarxa laberintica actual.
Sincerament, no sóc un prodigi de fer anar programes gràfics, per molt senzills que siguin, així que em limito a donar un possible model de pautes metodològiques. En aquest mateix fil veuràs diferents propostes sobre plànols. Sense desmerèixer les altres, recordo una molt bona d'en Santfeliuenc, que vindria a concretar en termes "reals" el que he elucubrat més amunt.

Fredebcnteatre, si em permets un comentari a les teves propostes, trobo que coincideixen massa amb línies ja existents i que són per a usos massa especialitzats (exemple més clar: la línia universitària). Per això prefereixo passar primer pel nivell conceptual, que la Macro-Barcelona oficial (llegiu ATM) sembla no tenir per enlloc, per plasmar després aquest concepte en línies de metro i rodalies concretes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

1- Algunes propostes que faig poden coincidir amb linees ja existents, pk de fet no es poden destruir les linees. Que vols fer deshabilitarles per crear una xarxa completament nova?
2- Suposant que es fes la xarxa completament nova, es faria ben feta? Es a dir, ja se sap com estan anant les obres del ave.
La linea universitaria que uneixi totes les universitats entre si i amb estacions importants de la xarxa per transbordar, crec que es interessant i descongestionaria algunes linees actuals.
Algunes altres tracten de unir elements de la xarxa desunides misteriosament.
3- Al menys intento fer propostes, algunes potser inadecuades, cert. Pero al menys ho intento, amb encert o sense, pero em baso en el fet de 1: no tinc planols adecuats per plantejar-ho adecuadament(Per exemple un mapa de Barcelona amb la situació de les estacions actuals i els noms dels carrers. Que seria lo util per dissenyar-ho bé tot plegat. A més son esborranys, perquè algu millori les propostes. A més he intentat en alguna fer una xarxa de metro que uneixi tota la diagonal o la gran via...
A més no crec que sigui convenient per exemple només fer una linea que cobreixi un axe viari només... No sé. Es complexe al cap i a la fi. I cadascú ho fa lo millor que pot i sap. I crec que potser alguns elements de les meves propostes poden servir, potser les propostes en si no. Pero per exemple en una de les primeres proposo de unir les linees de F.G.C de Pl.Espanya i Pl.Catalunya, que no tenen sentit que estiguin separats. Basant-me en la xarxa actual cert, pero es la base per poder ampliar o remodelarla. No tenim massa marge realment.
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Tranquil, que ho deia en to constructiu. Si jo mateix també dono idees tal com em surten, passa que algunes les duc al cap des de fa més temps i les rumio, completo i canvio. I d'altres les trec així com rajen i poden resultar equivocades.

Una sola línia per un eix crec que és suficient. Per això és bo tenir una xarxa densa, ja que permet fer trajectes alternatius que, a part d'arribar a llocs diferents, també ajuden a descongestionar el transport públic.

Així que ànims, que tothom s'equivoca, però així, entre tots arribarem a produir coses constructives. I ja voldrien l'ATM, el DPTOP i Fomento tenir un grup de ments pensants com nosaltres!

fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Guigui wrote:Tranquil, que ho deia en to constructiu. Si jo mateix també dono idees tal com em surten, passa que algunes les duc al cap des de fa més temps i les rumio, completo i canvio. I d'altres les trec així com rajen i poden resultar equivocades.

Una sola línia per un eix crec que és suficient. Per això és bo tenir una xarxa densa, ja que permet fer trajectes alternatius que, a part d'arribar a llocs diferents, també ajuden a descongestionar el transport públic.

Així que ànims, que tothom s'equivoca, però així, entre tots arribarem a produir coses constructives. I ja voldrien l'ATM, el DPTOP i Fomento tenir un grup de ments pensants com nosaltres!
Aleshores lo que s'hauria de fer es pensar la linea aquesta que faci de eix, una linea circular seria suposo. Hi pensaré.
fredebcnteatre
N7
N7

L0- Linea circular(Periferica)

Post by fredebcnteatre »

Planol aproximat: http://www.alephbcn.com/circular.jpg
- Via Layetana(Justo con el paseo de colón)
- Drassanes
- Paral-lel
- Poble Sec
- Pl.ESpanya
- Hostafrancs
- Plaça de Sants
- Badal
- Traveserra de les corts(con badal)
- Maria Cristina
- Prat de la Riba
- Sarrià
- Pl.Borràs
- Cementiri de Sant Gervasi
- Tibidabo(Ronda con Av.Tibidabo)
- Pl.Alfons Camin
- Vall de Herbón
- Montbau
- Mundet
- Carretera de Horta
- Pl.Karl Marx
- Almansa
- Via Julia
- Via Favencia
- Can Dragó
- Fabra i Puig
- Pegaso
- Pl.Ferran Reyes
- Clot
- Glories
- Marina
- Ciutadela
- Via Layetana
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

Que Via Laietana! Banc, home... Banco :D
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Ferrovi wrote:Que Via Laietana! Banc, home... Banco :D
Ein? A, vale Caixa Layetana... Jaja... Via Layetana es la continuació de Pau Claris més o menys o una mena de juncció entre roger de lluria i Pau Claris... Xd, ok ok. M'he passat tot el dia intentant entendre la broma jaja.
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

fredebcnteatre wrote:
Ein? A, vale Caixa Layetana... Jaja... Via Layetana es la continuació de Pau Claris més o menys o una mena de juncció entre roger de lluria i Pau Claris... Xd, ok ok. M'he passat tot el dia intentant entendre la broma jaja.
Ho sento, ha sigut un acudit dolent...

No m'agradaría interrompre la proposta teva, però només una pregunta.

Per fer un volt turistic pel casc antic de Barcelona, que preferiu?, un bus, un tranvía historic, un de modern... que us semblaría un tranvía dels que s'han de portar de Castellar fent una ruta turística pel bell mig de Barcelona?

Què us sembla això amb un tranvía amb una jardinera a l'estiu? i amb un altre a l'hivern?

Image
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Per respectar les zones de vianants, preferiria un circuit circular Pl. Catalunya-Fontanella-Via Laietana-Colom-Rambla-Pl. Catalunya, amb possible extensió pel Pg. Joan de Borbó.

I amb jardineres o, a l'hivern, amb altres tramvies clàssics, és clar.

fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Ferrovi wrote:
fredebcnteatre wrote:
Ho sento, ha sigut un acudit dolent...

No m'agradaría interrompre la proposta teva, però només una pregunta.

Per fer un volt turistic pel casc antic de Barcelona, que preferiu?, un bus, un tranvía historic, un de modern... que us semblaría un tranvía dels que s'han de portar de Castellar fent una ruta turística pel bell mig de Barcelona?

Què us sembla això amb un tranvía amb una jardinera a l'estiu? i amb un altre a l'hivern?

Image
Si pero no faltaria tot el raval per recorre? Clar que no té gaire cosa turistica potser, això també es cert, pero es cert que estaria bé un tranvia que unis tot el casc antic. Circular o no sé. aqui que cadascu digui la seva. No em desagrada la ideia pero e?
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

El Raval... apart de que no té molta cosa per veure, hi ha força... gent mala, que faríen malbé el material històric.
Tot lo més inportant, es troba al centre, ja que a la ciutat encara enmurallada, era la manera de aillar els edificis principals de la zona exterior. Penseu que apart de les muralles exteriors, també hi havíen de interiors, que protegíen lo que actualment es la zona més visitada pels turistes.

Ni el Born, ni el Raval tenen res a veure. Jo tinc idea en ment, de un tranvía històric, que passi entre la gent, lluny de cotxes i resta de noves tecnologíes, i que passi entre la gent amb inpunitat, igual que a Bordeaux. Un tranvía que amb paciencia es carregui de gent (fins a un limit, no com el blau) a Plaça Catalunya, i ue surti de lo que es el món actual, i s'endinsi en un lloc unic, on el temps sembla que no passa al pas lent, i oscilant de un tranvía històric que et fa veure de aprop les maravelles de aquesta ciutat.

Prolongació per gracia fins la diagonal i la sagrada família???

Rspecte al circuit que proposa Guigui, no em desagrada, però crec que ja que es turistic, hauría de ensenyar una mica el casc antic per dins, la seva esencia no em sembla, ni Via Laietana (construida posteriorment i inacabada) ni les rondes i antigues muralles.
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Ferrovi wrote:El Raval... apart de que no té molta cosa per veure, hi ha força... gent mala, que faríen malbé el material històric.
Tot lo més inportant, es troba al centre, ja que a la ciutat encara enmurallada, era la manera de aillar els edificis principals de la zona exterior. Penseu que apart de les muralles exteriors, també hi havíen de interiors, que protegíen lo que actualment es la zona més visitada pels turistes.

Ni el Born, ni el Raval tenen res a veure. Jo tinc idea en ment, de un tranvía històric, que passi entre la gent, lluny de cotxes i resta de noves tecnologíes, i que passi entre la gent amb inpunitat, igual que a Bordeaux. Un tranvía que amb paciencia es carregui de gent (fins a un limit, no com el blau) a Plaça Catalunya, i ue surti de lo que es el món actual, i s'endinsi en un lloc unic, on el temps sembla que no passa al pas lent, i oscilant de un tranvía històric que et fa veure de aprop les maravelles de aquesta ciutat.

Rspecte al circuit que proposa Guigui, no em desagrada, però crec que ja que es turistic, hauría de ensenyar una mica el casc antic per dins, la seva esencia no em sembla, ni Via Laietana (construida posteriorment i inacabada) ni les rondes i antigues muralles.
Si estaria bé, m'agrada la ideia. No hi ha res de turistic en la resta, tens raó... fallo mío Xd.
fredebcnteatre
N7
N7

Propsota : Linea M(Linea Sud)

Post by fredebcnteatre »

http://www.alephbcn.com/m.jpg
Estaciones:
- Zona Franca
- Foc
- Can Sabaté
- Matèmatiques
- Sant Fructuós
- Fira Barcelona
- Pl.Margarita Xirgu
- Paral-lel(L3, L2)
- Drassanes(L3)
- Pl.Antonio Lopez(abaix de layetana)
- Ciutadella / Estació de França
- Ciutadella / Villa-Olimpica (L4)
- Av.Icaria
- Parc del Poblenou
- Mar Bella
- Diagonal Mar
- Forún
- Estació de Sant Adriá (Rodalies Renfe)
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

Ferrovi wrote:El Raval... apart de que no té molta cosa per veure, hi ha força... gent mala, que faríen malbé el material històric.

El casc antic de Barcelona es visita a peu o no es visita.
Aquesta és una idea estranya, amb perdó.

De tramvia blau ja n´hi ha un. Que hi posin més material antic restaurat.
A qui se li acut un tramvia per PL.St.Jaume i Portal de l´Àngel, per favor??? Amb la gentada que hi ha! Sortirien a atropellat per dia...
fredebcnteatre
N7
N7

Propostes varies

Post by fredebcnteatre »

Totes les meves propostes en:
http://www.alephbcn.com/metrobcn/
- Unión F.G.C Pl.Espanya- Pl.Catalunya
- Linea 0A- Metro Zona Franca-Gran Via(Gran Vía)
- Linea 0- Circular
- Linea M: Metro Maritim.
- Linea 0B- Metro Diagonal
Santfeliuenc
N10
N10

Interesante

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Encuentro interesantes las propuestas, me gusta la del metro por la Diagonal, intuyo que también me gustaría la de la Zona Franca y Gran Vía pero no lo puedo ver. La unión de FGC entre Espanya y Catalunya es también interesante y de las otras yo también aprovecharía algún que otro tramo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
fredebcnteatre
N7
N7

Re: Interesante

Post by fredebcnteatre »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Encuentro interesantes las propuestas, me gusta la del metro por la Diagonal, intuyo que también me gustaría la de la Zona Franca y Gran Vía pero no lo puedo ver. La unión de FGC entre Espanya y Catalunya es también interesante y de las otras yo también aprovecharía algún que otro tramo.

Saludos,
Sergio
Ya pero es lo que tiene el no tener adsl, que hay que reducir la calidad de imagenes para poderlas subir :(
fredebcnteatre
N7
N7

Re: Interesante

Post by fredebcnteatre »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Saludos,
Sergio
Se me olvidó: Gracias por el comentario Xd
fredebcnteatre
N7
N7

Re: Tranvia turistic

Post by fredebcnteatre »

Crec que el tranvia historic, com diu 407.001 es massa arriscat per lo de la quantitat de gent, per tant plantejo una nova solució: Un bicirail... Es a dir fer una via única de tren(de pocs metres de longitud per on passesin trenets que es condueixin pedalejant, amb un circuit circular(inici i final a pl.catalunya on hi haguès la "gran estació del bicirrail", On també podría convergir una altre linea que anés cap a sagrada familia... No sé... Aprop de Millau(França) hi ha una cosa semblant que recorre ste eulalie d'olt i coses aixi. Tinc el prospecte per allá perdut... Pero crec que seria lo idoni.
Es una ideia, potser incorrecte, no ho sé... Jutjeu-ho.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”