Proposta de numeració línies ATM Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Proposta de numeració línies ATM Barcelona
Si l'ATM té competències per decidir la numeració de les línies (oi que les té?) aleshores que es deixin de tants romanços i que posin només xifres a les línies d'autobús. Proposta: Les que circulin per Barcelona, que tinguin una o dues xifres i les altres, tres. En funció del municipi o zona per on circulin, que comencin per una xifra diferent. Per exemple: 1xx per l'Hospitalet, Cornellà i El Prat, 2xx per Esplugues, St. Just, St. Joan Despí, St. Feliu i Molins de Rei, 3xx per Badalona, St. Adrià i Sta. Coloma, 4xx per Montcada, Mollet, Ripollet i Cerdanyola, etc. I si amb 3 xifres no n'hi ha prou, doncs amb 4. Però el que no pot ser és marejar el personal amb codis de caixa forta.
I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.
I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Numeració de línies
L'ATM ja va presentar una proposta de numeració, que era:Guigui wrote:Si l'ATM té competències per decidir la numeració de les línies (oi que les té?) aleshores que es deixin de tants romanços i que posin només xifres a les línies d'autobús. Proposta: Les que circulin per Barcelona, que tinguin una o dues xifres i les altres, tres. En funció del municipi o zona per on circulin, que comencin per una xifra diferent. Per exemple: 1xx per l'Hospitalet, Cornellà i El Prat, 2xx per Esplugues, St. Just, St. Joan Despí, St. Feliu i Molins de Rei, 3xx per Badalona, St. Adrià i Sta. Coloma, 4xx per Montcada, Mollet, Ripollet i Cerdanyola, etc. I si amb 3 xifres no n'hi ha prou, doncs amb 4. Però el que no pot ser és marejar el personal amb codis de caixa forta.
I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.
-del 1 al 199 línies de TMB
-del 200 al 299 resta de línies de la zona 1
-del 300 al 399 línies del Garraf
-del 400 al 499 línies de l'Alt Penedès
-del 500 al 599 línies del Baix Llobregat
-del 600 al 699 línies del Vallès Occidental
-del 700 al 799 línies del Vallès Oriental
-del 800 al 899 línies del Maresme
Les nocturnes (excepte la 153 de TMB i el nocturn urbà de Castelldefels d'estiu) ja ho compleixen, ja que són:
-Del N0 al N29 línies de la zona 1 (línies actuals: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16 i N17
-N3* per al Garraf (línia N30 Barcelona-Vilanova-Vilafranca)
-N4* per a l'Alt Penedès (línia N40 Barcelona-Vilafranca)
-N5* per les del Baix Llobregat (N50 i N51)
-N6* per les del Vallès Occidental (N60, N61, N62, N63, N64 i N65)
-N7* per les del Vallès Oriental (N70, N71, N72, N73)
-N8* per les del Maresme (N80, N81 i N82)
Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
Aquí tens el document proposta de l'ATM on tenia assigant un codi per línia. És un pèl antic i algunes línies ja no hi són, com la Castellar del Vallès-Terrassa, que ara són 2 línies (Castellar del Vallès-Sabadell i Sabadell-Terrassa), i les noves no hi són, com la Sabadell-Mataró. Curiosament la UAB-Montcada sí té numeració integrada (em refereixo a la línia 648.
La meva proposta de numeració seria la següent (independentment de l'operador que l'explotés)
-1 al 99 línies urbanes de qualsevol municipi
-del 100 al 299 línies comarcals (és a dir, un Barcelona-Sant Boi no podria portar aquest tipus de numeració al ser intercomarcal)
-del 300 al 499 (ampliable) línies d'àmbit provincial/veguerial
I per les nocturnes:
-N0 a N9 urbanes de qualsevol municipi
-N10 a N29 comarcals
-N30 a N49 (ampliable) intercomarcals no interveguerials/interprovincials
La resta de línies que quedin fora d'aquest supòsit estarien sense numerar, i la numeració proposada s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
(Editat per evitar malentesos panbarcelonistes )
Last edited by UT596001 on Monday 04/12/2006 17:06, edited 1 time in total.
El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!UT596001 wrote:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El que volia dir és que totes les línies urbanes, comarcals i veguerials del país estarien numerades!!! I les que estarien sense numerar serien les interveguerials.aarongilp wrote:El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!UT596001 wrote:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
Corregiré la redacció per evitar més malentesos.
És que no ho veig bé tampoc. Les interveguerials haurien de tenir, per exemple, una numeració de 4 dígits (o interprovincials seguint tal i com estem ara), per diferenciar-les de les interurbanes. La idea és poder tenir-ho tot ben clar. Per exemple...tu estàs a Olot, i compres un bitllet per Girona. Et diuen tal andana i confies en arribar a l'hora perquè tens un compromís, per dir algo, però resulta que hi ha dues línies, la d'Amer i la de Banyoles - Besalú, i per aquesta última tardes 15 minuts més. Tu no mires l'hora i agafes l'autobús que no és, així que patam, ja l'hem espifiat. Un altre exemple, a Palafrugell. Tots els autobusos paren allà mateix. Tu preguntes si va a Girona i et diuen que sí, i hi puges. Però resulta que és un circular i vas via Cassà de la Selva...enlloc de tardar una hora en tardes dues.UT596001 wrote:El que volia dir és que totes les línies urbanes, comarcals i veguerials del país estarien numerades!!! I les que estarien sense numerar serien les interveguerials.aarongilp wrote:El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!UT596001 wrote:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
Corregiré la redacció per evitar més malentesos.
Amb les interveguerials, el mateix. El Girona - Sant Hilari en seria un exemple. Té 3 sublínies, una per l'AP-7, una altra per Anglès i una altra per Santa Coloma. Apa, ja l'hem liada...per això millor que cadascuna tingui un número de línia apart.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Girona - Barcelona té numero de línia, la 602 encara que sigui de l'ATM barcelonina. Però no, no em cola. Totes amb número de línia i ja ta.UT596001 wrote:Els exemples que m'has posat són línies veguerials (però que serien intercomarcals, vaja). Jo amb referia a línies tipus Barcelona-Girona o Lleida-Girona, Lleida-Tortosa.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Numeració de línies
Doncs jo trobo que aquesta llicència per saltar-se una nomenclatura força entenedora a base de posar-hi lletres no pot ser. Un autobús és un autobús i prou, tant si va per dins d'una població com per fora. Si volen diferenciar les urbanes de les interurbanes pel nombre de dígits, doncs sigui. Però cal que hi hagi una numeració unitària per totes les línies integrades, de la mateixa manera que cal integrar tots els serveis de metro (TMB i FGC) i rodalies (FGC i Renfe) en una nomenclatura única per a cada mode de transport.UT596001 wrote:Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Numeració de línies
Aquesta numeració és de la EMT, no de l'ATM. La L vol dir Llobregat, i la B Besòs, també hi havien unes quantes V** que eren de Vallès.Guigui wrote:I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)
Aquest número se l'ha inventat la Sagalés!aarongilp wrote:Girona - Barcelona té numero de línia, la 602 encara que sigui de l'ATM barcelonina. Però no, no em cola. Totes amb número de línia i ja ta.UT596001 wrote:Els exemples que m'has posat són línies veguerials (però que serien intercomarcals, vaja). Jo amb referia a línies tipus Barcelona-Girona o Lleida-Girona, Lleida-Tortosa.
Bé, m'has convençut, que en portin totes, hala!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Numeració de línies
Ho sento per la confusió. Però això em duu a una pregunta: Quines responsabilitats té l'EMT i quines l'ATM? No podrien ser un únic organisme?UT596001 wrote:Aquesta numeració és de la EMT, no de l'ATM. La L vol dir Llobregat, i la B Besòs, també hi havien unes quantes V** que eren de Vallès.Guigui wrote:I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.
La ATM se limita a cobrar y parece ser que poco más.
La ATM se limita a cobrar y parece ser que poco más.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gràcies per l'aclariment. Però encara em queda un dubte, que és el tema que s'ha creat a partir d'aquest fil: la nomenclatura de les línies de tots els modes de transport. Tenia entès que era l'ATM, però ara resulta que també s'hi fica l'EMT? Crec que això ho haurien d'unificar o, per dir-ho sense embuts, que l'EMT ho deixi i que aquest tema quedi exclusivament en mans de l'ATM.alexbn wrote:La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.
Si no vaig errat, són els que decideixen les tarifes i que, en general, gestionen la integració tarifària a l'RMB.alexbn wrote:La ATM se limita a cobrar y parece ser que poco más.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És que l'ATM no ha fet pràcticament res en tema nomenclatura a part de les línies L6, L7 i L8 per part de FGC, el tramvia i alguna línia d'autobús fora de la zona 1 (línies llançadora a 4 camins, línies d'Autocorb i la 648 perquè es fa a mitges entre 2 operadors... a resta de línies numerades és perquè estan numerades a criteri dels operadors (vaja, que s'han inventat els seus pròpis números) o directament no estan numerades.Guigui wrote:Gràcies per l'aclariment. Però encara em queda un dubte, que és el tema que s'ha creat a partir d'aquest fil: la nomenclatura de les línies de tots els modes de transport. Tenia entès que era l'ATM, però ara resulta que també s'hi fica l'EMT? Crec que això ho haurien d'unificar o, per dir-ho sense embuts, que l'EMT ho deixi i que aquest tema quedi exclusivament en mans de l'ATM.alexbn wrote:La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs s'haurien d'espavilar perquè no pot ser, simplement perquè hi hagi operadores diferents, que cadascú posi els números, lletres o combinacions de caixa forta que li surti dels nassos. Al capdavall, si paguem bitllets integrats també tenim dret a gaudir d'una nomenclatura integrada que ens faciliti la vida, o no?UT596001 wrote:És que l'ATM no ha fet pràcticament res en tema nomenclatura a part de les línies L6, L7 i L8 per part de FGC, el tramvia i alguna línia d'autobús fora de la zona 1 (línies llançadora a 4 camins, línies d'Autocorb i la 648 perquè es fa a mitges entre 2 operadors... a resta de línies numerades és perquè estan numerades a criteri dels operadors (vaja, que s'han inventat els seus pròpis números) o directament no estan numerades.
I si l'ATM fa ben poc per la nomenclatura, com també per procurar que es faci una xarxa de TP decent a l'RMB, de què serveix? (Pregunta retòrica, perquè la resposta "per omplir la panxa i el compte corrent a quatre directius" ja me la sé).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Según la ATM, no saben cuántas líneas de bus hay. Básicamente porque les pedí la lista actualizada de identificadores y me dijeron que "no disponemos de esa lista". Eso aparte de que cuando se vaya a aplicar "habrá que hacer una campaña de información al usuario". Total, que se aplicará, pero no se sabe cuándo. Yo le echo bien bien un par de añitos.
http://www.documentsptp.org/documents/20030400-atm.pdfaarongilp wrote:Per cert...algú podria posar el PDF de les numeracions de l'ATM? Em sona que algú el va penjar aquí fa temps, però no el trobo...