Els trens dos pisos sempre han circulat per la R2?
Absolutament en res, pero estic dient que és preferible que els trens tardin una mica més a fer un recorregut, si és la manera que els passatgers no hagin d'anar apil·lats com sardines.
I per cert... si el gran problema per no ficar trens de dos pisos en aquesta línia és el pont de Plaça Catalunya, es podrien fer arribar aquests trens a l'Estació de França, i fins i tot, a Sant Andreu Comtal.
I per cert... si el gran problema per no ficar trens de dos pisos en aquesta línia és el pont de Plaça Catalunya, es podrien fer arribar aquests trens a l'Estació de França, i fins i tot, a Sant Andreu Comtal.
Si poses una 450 a fer el recorregut Sants -Arc de Triomf (per la R1) o Sants-Montcada Bifuració (per la R4) guanyaràs capacitat en aquest tren, però també aconseguiràs que hi passin menys trens per aquest tram perquè ja està saturat. Unes parades més llargues a les estacions i uns temps de recorregut més llarg pels túnels faran que hagis d'eliminar circulacions per aquest tram si no vols que els trens facin cua un darrera l'altre.Jordi Freixas wrote:Absolutament en res, pero estic dient que és preferible que els trens tardin una mica més a fer un recorregut, si és la manera que els passatgers no hagin d'anar apil·lats com sardines.
Podria servir, sí. Però cal tenir en compte quants dels usuaris de la R1 han d'anar més enllà de Clot-Aragó. Perquè si els poses una 450 i han de baixar a Clot per esperar la següent... malament.Jordi Freixas wrote: I per cert... si el gran problema per no ficar trens de dos pisos en aquesta línia és el pont de Plaça Catalunya, es podrien fer arribar aquests trens a l'Estació de França, i fins i tot, a Sant Andreu Comtal.
Per començar, això de que els trens hagin de fer cua l'un darrere de l'altre, no seria la primera vegada que passaria, ni serà l'última. I això és així a Pl Catalunya, i també al Pg de Gracia.
I si el problema, és que això pot congestionar encara més Barcelona, és que potser s'hauria de mirar de repartir el tràfic de trens de la línia de la costa entre Pl Catalunya i Pg de Gràcia.
I si el problema, és que això pot congestionar encara més Barcelona, és que potser s'hauria de mirar de repartir el tràfic de trens de la línia de la costa entre Pl Catalunya i Pg de Gràcia.
Això és el que t'estem dient, que aquest tram actualment ja està saturat. Si a sobre hi poses trens que necessiten més temps, agreuges el problema.Jordi Freixas wrote:Per començar, això de que els trens hagin de fer cua l'un darrere de l'altre, no seria la primera vegada que passaria, ni serà l'última. I això és així a Pl Catalunya, i també al Pg de Gracia.
El túnel de Passèig de Gràcia pateix també saturació de circulacions. Encara que només hi passen dues línies de rodalies (R2 i R10), per aquí hi passen els regionals de Girona, Tortosa i Lleida, a més de trens de llarga distància. Se suposa que amb la nova LAV es podran treure alguns trens d'aquí i això permetria fer-hi passar més trens de rodalies.Jordi Freixas wrote:I si el problema, és que això pot congestionar encara més Barcelona, és que potser s'hauria de mirar de repartir el tràfic de trens de la línia de la costa entre Pl Catalunya i Pg de Gràcia.
El problema de Renfe a Barcelona és primer d'infraestructura i després de material mòbil.
amb una mica de previsió, es podrien haber portat trens de 2 pisos de 3 portes per vagó, per desallotjar més ràpidament. Segons recordo, a la línia A del RER Parisí en tenen.
Sobre el que es diu de no ficar-les en les línies que no agafa ni déu, m'agradaria saber de quines línies estem parlant.
De moment, no agafa ni deu la linia mataró-terrassa-vilafranca-vilanova, la castelldefels-cornellà-vic en el tram cornellà-castelldefels i poc més.
De la resta, estem d'acord en que per aquest ordre, les més utilitzades deuen ser R1 i R2 sud però trens col·lapsats en tenim a totes les linies i a més crec que introduir o no trens de 2 pisos ha de tenir més relació amb les característiques de la línia i la freqüència que es pot oferir, que no pas tan directament amb el nombre de viatgers.
No crec que tingui gaire sentit que hi hagi trens de 2 pisos a la linia de mataró ja que els temps de viatge s'allargarien bastant, entre allotjar/desallotjar i accelerar/frenar, a més poden gaudir de freqüències més altes. A la R2 tenen les estacions més espaiades i per certs problemes (LD, MD) no poden gaudir de tan alta freqüència, per això són més adients en aquesta línia. I això ho dic tenint en compte el material existent. Quan tinguem trens de 2 pisos amb 3 portes per vagó oamb altres característiques ja hauriem d'estudiar que fer-ne dels nous trens.
Sobre el que es diu de no ficar-les en les línies que no agafa ni déu, m'agradaria saber de quines línies estem parlant.
De moment, no agafa ni deu la linia mataró-terrassa-vilafranca-vilanova, la castelldefels-cornellà-vic en el tram cornellà-castelldefels i poc més.
De la resta, estem d'acord en que per aquest ordre, les més utilitzades deuen ser R1 i R2 sud però trens col·lapsats en tenim a totes les linies i a més crec que introduir o no trens de 2 pisos ha de tenir més relació amb les característiques de la línia i la freqüència que es pot oferir, que no pas tan directament amb el nombre de viatgers.
No crec que tingui gaire sentit que hi hagi trens de 2 pisos a la linia de mataró ja que els temps de viatge s'allargarien bastant, entre allotjar/desallotjar i accelerar/frenar, a més poden gaudir de freqüències més altes. A la R2 tenen les estacions més espaiades i per certs problemes (LD, MD) no poden gaudir de tan alta freqüència, per això són més adients en aquesta línia. I això ho dic tenint en compte el material existent. Quan tinguem trens de 2 pisos amb 3 portes per vagó oamb altres característiques ja hauriem d'estudiar que fer-ne dels nous trens.
Jo, sincerament, crec en, més frquencia, menys capacitat. Allotjar i desallotjar un tren de dos pisos, no es el problema, el problema es quan hi ha molta gent. Aquests trens son ideals per fer un regional Barcelona - Tarragona - Lleida, no creieu? Una doble composició, amb sients comodes, de gran capacitat, a una linia on no hi han preses per pujar ni baixar entre tanta gent, es ideal, i més si, assobre, com que son grans espais entre parades, hi ha mes temps per pujar i vaixar, de manera que no s'aglutina gent a les escales i les portes. A Lleida, per exemple, ja gent enbarca amb temps, i sense pressa, i es ideal.
Aquest comentari teu no fa cap mena de gràcia. T'ho diu un ue ha hagut de deixar passar trens de la línia de Girona per com anaven de plens. I esperar el següent tren era una hora.Jordi Freixas wrote:No... no he vist mai cap 448 a Girona... però prefereixo estar en un núvol que no pas en una llauna de sardines
Sí, a Perpinyà també hi arriben.Jordi Freixas wrote:I tu has vist això?
Aquest comentari, era una ironía (a mi tampoc em fan gracia comentaris com que estic en un núvol per defensar una cosa, que com tu saps, és elemental).
Evidentment he estat a Girona (encara que no tant com altra gent), hi he agafat i deixat trens, i en certa manera també he patit les aglomeracions. Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
Evidentment he estat a Girona (encara que no tant com altra gent), hi he agafat i deixat trens, i en certa manera també he patit les aglomeracions. Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.Jordi Freixas wrote:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Dic el mateix. Aquest matí li comentava a la meva mare això, que vindrien molt bé en línies com la Ca2 o el tram BCN - Tarragona. Ara bé, no crec que arribéssim mai al extrem de França o Alemanya amb composicions de 9-10 cotxes de doble pis...Però almenys UT's de 4 cotxes de doble pis...anirien força bé, sobretot en estacions d'andanes curtes.neroon wrote:No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.Jordi Freixas wrote:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)
Salutacions.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,i espereu-vos amb l'obertura de Martorell-Central,perqué quan s'obri aquesta estació,molta gent de l'Anoia i el Bages faran el canvi a Martorell i això significarà un augment notable dels passatgers,i si els trens ja van ben plens,quan s'obri Martorell Central,encara més plens,i s'haurà de deixar passar trens i trens.
Crec que fa falten trens de dos pisos a la R4,en serio,que algú vagi aveure un dia de cada dia com estan les andanes de Molins,Sant Feliu o Cornellà.
Crec que fa falten trens de dos pisos a la R4,en serio,que algú vagi aveure un dia de cada dia com estan les andanes de Molins,Sant Feliu o Cornellà.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: trenes de 2 pisos
Hola,
Creo que sí que hacen falta trenes de dos pisos, quizá este modelo que tiene RENFE ahora mismo no ofrece las ventajas y prestaciones que debiera y haya que esperar a algún tipo de Civia de 2 pisos, pero lo que parece evidente es que se están quedando pequeñas las estaciones.
Veamos a ver cómo queda la situación cuando se traslade la circulación de mercancías y servicios que NO son de cercanías a las vías exteriores ahora en construcción y cuando aumenten las frecuencias de cercanías. Caso de seguir igual, habría ya que plantearse seriamente el meter aquí trenes de 2 pisos.
Saludos,
Sergio
Y lo mismo los andenes de Sants, Pl. Cataluña, etc. en el sentido inverso.Mako448 wrote:Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,i espereu-vos amb l'obertura de Martorell-Central,perqué quan s'obri aquesta estació,molta gent de l'Anoia i el Bages faran el canvi a Martorell i això significarà un augment notable dels passatgers,i si els trens ja van ben plens,quan s'obri Martorell Central,encara més plens,i s'haurà de deixar passar trens i trens.
Crec que fa falten trens de dos pisos a la R4,en serio,que algú vagi aveure un dia de cada dia com estan les andanes de Molins,Sant Feliu o Cornellà.
Creo que sí que hacen falta trenes de dos pisos, quizá este modelo que tiene RENFE ahora mismo no ofrece las ventajas y prestaciones que debiera y haya que esperar a algún tipo de Civia de 2 pisos, pero lo que parece evidente es que se están quedando pequeñas las estaciones.
Veamos a ver cómo queda la situación cuando se traslade la circulación de mercancías y servicios que NO son de cercanías a las vías exteriores ahora en construcción y cuando aumenten las frecuencias de cercanías. Caso de seguir igual, habría ya que plantearse seriamente el meter aquí trenes de 2 pisos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
El problema esta en que son una mica lents de reflexes i que un tren no es disenya i es contrueix d'avui per demà, ni els calers per fer-ho surten del no re. Comprar nous trens comporta tota una planifiació que ja hauria d'estar feta. I com que no ho està, no hi haura trens de dos pisos ni a curt, ni mig termini...
Sempre hi ha la possiblitat de que ja hi estiguin pensant, però que sigui top secret i ho portim amb molta discressio...
Sempre hi ha la possiblitat de que ja hi estiguin pensant, però que sigui top secret i ho portim amb molta discressio...
Però que facin una reforma exaustiva dels trens (canviar els seients, per exemple). Que no es limitin a agafar els trens ja existents, i posar-los com a Catalunya Exprés.neroon wrote:No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.Jordi Freixas wrote:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)
Salutacions.
No té cap sentit aquesta afirmació. Els FGC Llobregat-Anoia i la R4 Sud no són dues línies que estiguin solapades l'una amb l'altra al llarg del seu recorregut, A l'inici, sí passen per les mateixes poblacions (Barcelona, L'Hospitalet i Cornellà), però no arriben ni tan sols a creuar-se en cap moment. Els potencials usuaris de FGC a BCN no ho són de la R4 (ni al revés). Qui vagi des de Cornellà a Plaça Catalunya, agafarà la Renfe a no ser que tingui excessivament a prop alguna de les dues estacions dels FGC a Cornellà. De Cornellà en amunt, els FGC L-A tenen tan poc a veure amb la R4, com amb la R3 o la R1. Serveixen ribes diferents del Llobregat (per cert, gairebé incomunicades entre elles), poblacions diferents. La Renfe passa per ciutats com Sant Joan Despí, Sant Feliu i Molins mentre que els FGC ho fan per Sant Boi, Sant Vicenç... Què té a veure la R4 amb les L8/R5 i R6? Res de res, La falta de capacitat de transport de viatgers a la R4 no es solucionarà mai amb cap actuació a FGC.Mako448 wrote:Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,...
Ja et puc di lo que no, que la gent de Cornellà té un aillament de la Renfe. Aquí tothom agafa ela FGC, o la L5 per anar a Plaça Catalunya, t'ho dic perquè abans vivía a Barcelona, i per venir a Cornellà agafava FGC. Per sort, la R4 no es l'unic transport que tenim, que si no, l'ensardinament fos pitjor. La gent fuig de la Renfe a aquesta ciutat, a la R4 has de esperar 20 minuts perquè passi un tren, en aquest temps, ja estàs transbordant a la L3 a Diagonal...Albert wrote:
No té cap sentit aquesta afirmació. Els FGC Llobregat-Anoia i la R4 Sud no són dues línies que estiguin solapades l'una amb l'altra al llarg del seu recorregut, A l'inici, sí passen per les mateixes poblacions (Barcelona, L'Hospitalet i Cornellà), però no arriben ni tan sols a creuar-se en cap moment. Els potencials usuaris de FGC a BCN no ho són de la R4 (ni al revés). Qui vagi des de Cornellà a Plaça Catalunya, agafarà la Renfe a no ser que tingui excessivament a prop alguna de les dues estacions dels FGC a Cornellà. De Cornellà en amunt, els FGC L-A tenen tan poc a veure amb la R4, com amb la R3 o la R1. Serveixen ribes diferents del Llobregat (per cert, gairebé incomunicades entre elles), poblacions diferents. La Renfe passa per ciutats com Sant Joan Despí, Sant Feliu i Molins mentre que els FGC ho fan per Sant Boi, Sant Vicenç... Què té a veure la R4 amb les L8/R5 i R6? Res de res, La falta de capacitat de transport de viatgers a la R4 no es solucionarà mai amb cap actuació a FGC.
Has escoltat alguna vegada a 3 metres d'ella una 450 a 140km/h?Watermark wrote:Penso que les unitats 450 i 451 haurien de dedicar-se exclusivament a realitzar serveis Civis i no Rodalies-a-seques. Crec que són idònies per a serveis de poques parades i gran velocitat. A més a més, crec que fan falta molts Civis a Rodalies Barcelona. Si els posessin a la R4 Nord crec que agafarien molts usuaris de FGC, sobretot de Terrassa. A la R1 també causarien furor.
Salutacions
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Els trens dos pisos sempre han circulat per la R2?
Aquí os adjunto una foto de una 450, realizando un trayecto Terrassa-Vilafranca. Yo hice el trayecto Barberà del Vallès-Cornellà en ella, y que gozada!
Tengo alguna foto más, pero al tenerlas que retocar (son escaneadas, y tengo que cortarlas para poder subirlas) no se ven muy bien.
Tengo alguna foto más, pero al tenerlas que retocar (son escaneadas, y tengo que cortarlas para poder subirlas) no se ven muy bien.
- Attachments
-
- 450 servicio Terrassa-Vilafranca
- buenísima.jpg (49.84 KiB) Viewed 5756 times
¡No hay que hacer un mundo de una canica!