Gàlib i UT450/451

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Gracies company. Molt instructiu.

Sal.lutacions:

Serie600
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Molt interessant, Gràcies
User avatar
nooiler
N4
N4
Posts: 72
Joined: Friday 15/12/2006 22:15

Post by nooiler »

Ei, bones

Algú sap perque mai hi han hagut 450/451 a la linia C1? Tenia la vella creença que era per problemes d'alçada a punts com el tunel de montgat, pero pel que veig nomes deu ser decisio comercial.

La veritat que serien de molta necessitat tenir double-deck a la C1, el problema no es la frequencia de pas (fins a 4 minuts en hora punta) sino la capacitat dels trens.

Saluts :D
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

fantito wrote:La línia de Mataró té una característica particular que la fa única en tota la xarxa de rodalies de Barcelona i és que el 80% del passatge puja a Mataró i baixa a Pl. Catalunya tenint molt poc moviment de passatgers en les estacions intermèdies
Això que dius és una mica exagerat, no? El 80% és una barbaritat! A més, si fos així, sí que tindrien sentit les UT 450/451 en aquesta línia: serveis Civis directes de Mataró a Badalona, per exemple. Però jo crec que dir que el 80% dels usuaris de la R1 agafen el tren a Mataró i baixen a Pl. Catalunya (i viceversa) és uan exageració.
alexbn
N6
N6
Posts: 230
Joined: Wednesday 04/05/2005 12:41

Post by alexbn »

Más bien creo que quiere decir que el 80 % del pasaje usa el tramo Mataró-BCN, sin tener en cuenta en qué estación sube. Yo te puedo comentar que en Premià de Mar directamente los usuarios ya saben que van a ir de pie. Incluso a veces dejan pasar el tren porque simplemente no pueden subir y saben que en 7 minutos tendrán otro.
User avatar
nooiler
N4
N4
Posts: 72
Joined: Friday 15/12/2006 22:15

Post by nooiler »

Quanta raó tens fantito! I t'ho puc dir perque com a usuari habitual de la R1 no em puc asseure mai fins arribar a Pl. Catalunya :D

Per tant el problema hi continua estant i no se m'acudeixen altres opcions, que el que comentava l'Albert: Civis Mataró-Badalona-Barcelona ho trobaria molt be (Renfe nose si tant, clar).

Pero permeteu-me que insisteixi en la idea dels double-deck. Jo crec que això es com les grans ciutats, quan no es pot creixer en amplada, s'ha de creixer en altura. Si el problema es el temps d'evacuació, tenim l'exemple dels Talgo 22 (http://www.talgo.com/pdf/t22_02.pdf) que degut a la poca llargària dels cotxes permeten múltiples segmentacions i millor distribucio de les portes.

Podria ser una idea per a un hipotètic Double-Civia...

Saluts!
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Jo crec què nooiler té raó, aquest talgo es cullonut. Les 450/451 jo crec que hauríen de anar a linies de Regionals. Quan un rodalíes para, para amb temps, i es queda a la estació un temps minim de mig minut, i a les parades no hi baixa molta gent de sobte, de manera que la evacuació del tren es sense preses, cosa que no passa a una linia de Rodalíes. Això vol dir que si posem un d'aquests trens a rodalíes. Així, jo crec que si posem els trens de dos pisos a una línia de regionals com Barcelona - Lleida, faríem que la gent no hagui de anar dreta durant més de 2 hores, i no perdrem res, ja que la evacuació sempre es lenta. A Rodalíes, el que s'han de posar son trens amb una evacuació ràpida, mentre més rapida, millor.

Percert, hi ha algun tren de gran capacitat, i gran evacuació? existeix algun tren que tingui dos pisos, i les andanes també? no estaría bé?

PD: Nooiler, t'has deixat bigoti? :D :)
User avatar
nooiler
N4
N4
Posts: 72
Joined: Friday 15/12/2006 22:15

Post by nooiler »

Ferrovi wrote: PD: Nooiler, t'has deixat bigoti? :D :)
Un petit retoc de cirurgia patrocinat per FGC :D

Respecte al tema, cito el que diu la pàgina de Renfe sobre els 450, que va una mica en clau amb el que diu en Ferrovi.
SERIE 450

La adquisición de U.T. de dos pisos se realizó por sus características específicas que ofrecían la solución óptima para resolver el transporte de viajeros, en líneas largas con tiempos de recorrido superiores a 30 minutos, y en las que existían una fuerte demanda al final de la línea, lo que exigía una elevada capacidad de plazas sentadas.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”