Precios adecuados del transporte público terrestre
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Precios adecuados del transporte público terrestre
Propongo estos precios para todo el TP terrestre, sea autobus, tren (metro, cercanias, MD, LD), tramvia, telesferico, funicular, etc.:
Esta propuesta es de prueba. 2 mensajes mas abajo esta la definitiva.
Esta propuesta es de prueba. 2 mensajes mas abajo esta la definitiva.
- Attachments
-
- Libro1 27-11-2006.xls
- (138.5 KiB) Downloaded 309 times
Last edited by Ecomobisostrans on Tuesday 28/11/2006 16:00, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Els baso en que siguin preus que permetin una movilitat econòmica encara que no surti gens rendible. He calculat mes o menys 0,04 €/km. per trajectes de fins a 81 km. despres 0,03 €/km per trajectes de fins a 800 km. i 0,022€/km. per als mes llargs, de manera que es pugui creuar Espanya amb uns 30 euros (evidentment sentat, si algu vol llitera ja es una altre cosa).
De totes maneres ho he tornat a calcular i he perfeccionat el sistema:
Aqui la proposta definitiva:
De totes maneres ho he tornat a calcular i he perfeccionat el sistema:
Aqui la proposta definitiva:
- Attachments
-
- Precios de los desplazamientos en transporte público terrestre (definitivo).xls
- (168.5 KiB) Downloaded 356 times
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs jo crec que està mal plantejat. S'ha de diferenciar entre els trajectes per necessitat (p.e. laborals de la feina a casa) i els de plaer, que no haurien d'estar tant subvencionats.Ecomobisostrans wrote:Els baso en que siguin preus que permetin una movilitat econòmica encara que no surti gens rendible. He calculat mes o menys 0,04 €/km. per trajectes de fins a 81 km. despres 0,03 €/km per trajectes de fins a 800 km. i 0,022€/km. per als mes llargs, de manera que es pugui creuar Espanya amb uns 30 euros (evidentment sentat, si algu vol llitera ja es una altre cosa).
No trobo justificable que si jo me'n vull anar a passar uns dies a Paris, Sevilla, etc. m'hagin de pagar part del viatge. La necessitat de vacances està reconeguda, però que aquestes hagin d'ésser a una bona distància no hi estic tant d'acord. Per tant crec que jo establiria, posem tres franges: 0-50 km (àrea metropolitana), 50-200 km (regionals), més de 200 km (desplaçaments habituals més innecessaris).
I òbviament si el primer el calcules a 0,04 eur/km, el segon a 0,10 i el tercer a COST REAL.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
A mi em sembla que la movilitat es un dret bàsic sigui pel motiu que sigui i em sembla que es discriminatori posar un preu o un altre segons el que se suposa que van a fer la majoria dels viatgers que utilitzin cada transport, que es el que tu plantejes. A més, em sembla totalment il·lògic que sigui més car un trajecte llarg que la suma de dos de curts. Es a dir, segons el teu plantejament, anar de Manresa a Berga (49 km) costaria 2 euros i de Berga a Llívia (40 Km) cosaria 1,80 euros. En total 3,80 euros. En canvi si es fa el trajecte directe de Manresa a Llívia (89 km) costaria 8,90 euros. Quin sentit té això?
La meva proposta, en canvi, es que el transport tingui tot el mateix preu, només que, en els trajectes curts he creat el bitllet senzill, a 0,04 euros/km., la T-10 a 0,03 euros/km. i la T-100 a 0,025 euros/km. En canvi en els trajectes mitjans desapareix la T-100, i la T-10 passa a costar 0,025 euros/km. i el bitllet senzill 0,03 euros/km. I en els trajectes més llargs, fins i tot desapareix la T-10 i el bitllet senzill passa a costar 0,025 euros/km.
Això ho he fet per que no hi hagi titols de transport de més de 200 euros, ja que em sembla una quantitat molt elevada per un títol (si hagues posat una T-100 per 1400 km. costaria 3600 euros) que es pot perdre, robar, etc. i de pas aprofito per fer directament el descompte que tenen els viatgers habituals als trajectes curts, a viatgers no tant habituals o ocasionals als trajectes més llargs.
La meva proposta, en canvi, es que el transport tingui tot el mateix preu, només que, en els trajectes curts he creat el bitllet senzill, a 0,04 euros/km., la T-10 a 0,03 euros/km. i la T-100 a 0,025 euros/km. En canvi en els trajectes mitjans desapareix la T-100, i la T-10 passa a costar 0,025 euros/km. i el bitllet senzill 0,03 euros/km. I en els trajectes més llargs, fins i tot desapareix la T-10 i el bitllet senzill passa a costar 0,025 euros/km.
Això ho he fet per que no hi hagi titols de transport de més de 200 euros, ja que em sembla una quantitat molt elevada per un títol (si hagues posat una T-100 per 1400 km. costaria 3600 euros) que es pot perdre, robar, etc. i de pas aprofito per fer directament el descompte que tenen els viatgers habituals als trajectes curts, a viatgers no tant habituals o ocasionals als trajectes més llargs.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs perquè és més lògic que una persona vagi a diari, per necessitat, en un trajecte de 30-40 kms que un a 80 kms.
Els transports tenen un cost. És una qüestió bàsica tenir una mobilitat mínima. Però segueixo pensant que si treballo a Barcelona no té cap sentit que se'm subvencioni viure a Soria perquè jo ho vull així.
Com a pagador d'IRPF no estic disposat a que es gastin els diners en viatges superflus i ni que se'm subvencioni coses que no necessito a canvi de no fer-ne altres.
El teu "estudi" és molt bonic, però eludeix una qüestió bàsica: VIABILITAT. D'on penses treure els diners per costejar aquesta utopia?
Els transports tenen un cost. És una qüestió bàsica tenir una mobilitat mínima. Però segueixo pensant que si treballo a Barcelona no té cap sentit que se'm subvencioni viure a Soria perquè jo ho vull així.
Com a pagador d'IRPF no estic disposat a que es gastin els diners en viatges superflus i ni que se'm subvencioni coses que no necessito a canvi de no fer-ne altres.
El teu "estudi" és molt bonic, però eludeix una qüestió bàsica: VIABILITAT. D'on penses treure els diners per costejar aquesta utopia?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I també ho és l'habitatge, el menjar, la salut, l'ensenyament... i tot de qualitat. Total, que seguint el teu plantejament, queda un bon grapat de feina per fer.Ecomobisostrans wrote:A mi em sembla que la movilitat es un dret bàsic sigui pel motiu que sigui
I consti que, com a tal, no sóc contrari al principi, però moooooooooooooolt haurà de canviar el món perquè es realitzi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
A l'àrea metropolitana de Barcelona l'únic que es necessita és un T-Mes il.limitat que surti a compte per a tots aquells que utilitzen el transport públic per anar i tornar del treball (és a dir: pràcticament tothom)
És a dir: universalització de la T-Mes. No és lògic que el 90% dels bitllets siguin una T-10.
Una T-mes universal suposa un estalvi de costos d'explotació i logística importantíssim. Menys cues, menys logística, menys monètica, menys màquines, menor comptabilitat, introducció fàcil de la tecnologia sense contacte...
No hi ha manera de fer-ho veure a l'ATM ni abans a FGC. I ja van molts anys de discussió.
Un T-Mes a preu de 4 T-10, JA!
És a dir: universalització de la T-Mes. No és lògic que el 90% dels bitllets siguin una T-10.
Una T-mes universal suposa un estalvi de costos d'explotació i logística importantíssim. Menys cues, menys logística, menys monètica, menys màquines, menor comptabilitat, introducció fàcil de la tecnologia sense contacte...
No hi ha manera de fer-ho veure a l'ATM ni abans a FGC. I ja van molts anys de discussió.
Un T-Mes a preu de 4 T-10, JA!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Bé, tot i que la zona 1 surt beneficiada Barcelona, ja que el que inclou és bastant més que Madrid, les altres zones són escandalosament cares.
Barcelona/Madrid
1 zona/A: 42,75 € - 39,00 €
2 zones/B1: 61,60 € - 45,25 €
3 zones/B2: 83,25 € - 51,65 €
4 zones/B3: 99,15 € - 58,10 €
5 zones/C1: 114,00 € - 64,15 €
6 zones/C2: 121,00 € - 71,00 €
És això el que s'hauria d'arranjar.
1 zona/A: 5,00 € - 3,80 €
6 zones/T: 14,20 € - 7,60 €
L'únic que es troba a faltar a Madrid són les T-10. Aquí si has d'agafar bus i metro has de pagar dues vegades. I el preu és gairebé el mateix. A part que n'has de tenir de totes les companyies.
T-10: 6,65 €
Bonometro: 6,15 €
Barcelona/Madrid
1 zona/A: 42,75 € - 39,00 €
2 zones/B1: 61,60 € - 45,25 €
3 zones/B2: 83,25 € - 51,65 €
4 zones/B3: 99,15 € - 58,10 €
5 zones/C1: 114,00 € - 64,15 €
6 zones/C2: 121,00 € - 71,00 €
És això el que s'hauria d'arranjar.
1 zona/A: 5,00 € - 3,80 €
6 zones/T: 14,20 € - 7,60 €
L'únic que es troba a faltar a Madrid són les T-10. Aquí si has d'agafar bus i metro has de pagar dues vegades. I el preu és gairebé el mateix. A part que n'has de tenir de totes les companyies.
T-10: 6,65 €
Bonometro: 6,15 €
Tan sols un detall, Joan: aquí, com el tema de la T-Mes funciona diferent a Madrid, depèn del trajecte pots fer "trampes legals" que et permeten estalviar calers. Exemple: Castellar del Vallès-Barcelona. Com has de fer transbord a Sabadell, doncs en comptes d'una T-Mes/T-Trimestre/T-Jove de 3 zones t'en compres una de 2 i fas la 1ª validació a Sabadell, d'aquesta manera et gastes menys calers i no fas frau. A mi la T-Jove de 2 zones em costava més barata que no pas comprar 3 T-50/30 de 3 zones.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Amb la diferència que a Madrid el Abono Transporte és absolutament competitiu en ser l'únic títol que val per a tot i per això tothom va amb això.
Jo el que proposo per a Barcelona és que el T-Mes sigui el títol de tothom i per això no hauria d'arribar als 30 EUR. Històricament, quan el T-Mes era l'únic títol integrat,era molt més emprat que ara. Quan es va integrar tot el billetatge no es va tenir en compte que el T-Mes ja venia integrat i que comparativament sortiria perjudicat. Això ha provocat una fugida d'usuaris cap a la t-50/30, que jo eliminaria.
Actualment es planteja el T-Mes només per a persones que es passen la vida al transport públic i això no ha de ser així.
El meu sistema tarifari per a Barcelona:
----------------------------------------------------------------
Bitllet senzill integrat
T-10 per a viatgers ocasionals
T-Mes per a la majoria (preu de 4 targetes T-10)
T-Social (Targeta Pensionista +T4) amb unificació de criteris per a la seva concessió
T-Turisme (1-2-3-4-5-6-7 dies) per a grans viatgers temporals.
Passis diversos
Jo el que proposo per a Barcelona és que el T-Mes sigui el títol de tothom i per això no hauria d'arribar als 30 EUR. Històricament, quan el T-Mes era l'únic títol integrat,era molt més emprat que ara. Quan es va integrar tot el billetatge no es va tenir en compte que el T-Mes ja venia integrat i que comparativament sortiria perjudicat. Això ha provocat una fugida d'usuaris cap a la t-50/30, que jo eliminaria.
Actualment es planteja el T-Mes només per a persones que es passen la vida al transport públic i això no ha de ser així.
El meu sistema tarifari per a Barcelona:
----------------------------------------------------------------
Bitllet senzill integrat
T-10 per a viatgers ocasionals
T-Mes per a la majoria (preu de 4 targetes T-10)
T-Social (Targeta Pensionista +T4) amb unificació de criteris per a la seva concessió
T-Turisme (1-2-3-4-5-6-7 dies) per a grans viatgers temporals.
Passis diversos
megapauer wrote:Bé, tot i que la zona 1 surt beneficiada Barcelona, ja que el que inclou és bastant més que Madrid, les altres zones són escandalosament cares.
Barcelona/Madrid
1 zona/A: 42,75 € - 39,00 €
2 zones/B1: 61,60 € - 45,25 €
3 zones/B2: 83,25 € - 51,65 €
4 zones/B3: 99,15 € - 58,10 €
5 zones/C1: 114,00 € - 64,15 €
6 zones/C2: 121,00 € - 71,00 €
És això el que s'hauria d'arranjar.
1 zona/A: 5,00 € - 3,80 €
6 zones/T: 14,20 € - 7,60 €
L'únic que es troba a faltar a Madrid són les T-10. Aquí si has d'agafar bus i metro has de pagar dues vegades. I el preu és gairebé el mateix. A part que n'has de tenir de totes les companyies.
T-10: 6,65 €
Bonometro: 6,15 €
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo entenc la T-Mes, ben utilitzada, com la de Madrid: viatges il·limitats per les zones de validesa, tot i que encara és més flexible que l'abonament de Madrid, ja que et permet fer coses com lo de Castellar.
El que s'hauria és de rebaixar preus. No pot ser que les 6 zones costin el doble. 30 euros, em sembla una mica barat.
El que s'hauria és de rebaixar preus. No pot ser que les 6 zones costin el doble. 30 euros, em sembla una mica barat.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo entenc la T-Mes, ben utilitzada, com la de Madrid: viatges il·limitats per les zones de validesa, tot i que encara és més flexible que l'abonament de Madrid, ja que et permet fer coses com lo de Castellar.
El que s'hauria és de rebaixar preus. No pot ser que les 6 zones costin el doble. 30 euros, em sembla una mica barat.
El que s'hauria és de rebaixar preus. No pot ser que les 6 zones costin el doble. 30 euros, em sembla una mica barat.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Es que la zona 1 de Castelldefels a Badalona és una animalada. I la diferència de preu igual. És una barbaritat que la T-10 de 6 zones costi 30 euros.
Jo crec que la zona 1 hauria d'arribar, com a molt, fins a l'Hospitalet i el Part si m'apures. Badalona, doncs a discutir El plantejament de zones de Madrid a mi em sembla correcte. Zona A: Capital i municipis agregats. Zona B1: ciutats de la primera corona i seguint...
De totes maneres també s'hauria de poder trobar el que costa realment cada viatge mitjà d'una T-10. És molt maco que costi un trajecte 2 euros, però si el cost real final és, per exemple de 4 euros em sembla una burrada que la Generalitat hagi de posar la diferència quan potser es podria invertir en plantejar-se per què un de Manresa viu allí i va cada dia a treballar a Barcelona.
Jo crec que la zona 1 hauria d'arribar, com a molt, fins a l'Hospitalet i el Part si m'apures. Badalona, doncs a discutir El plantejament de zones de Madrid a mi em sembla correcte. Zona A: Capital i municipis agregats. Zona B1: ciutats de la primera corona i seguint...
De totes maneres també s'hauria de poder trobar el que costa realment cada viatge mitjà d'una T-10. És molt maco que costi un trajecte 2 euros, però si el cost real final és, per exemple de 4 euros em sembla una burrada que la Generalitat hagi de posar la diferència quan potser es podria invertir en plantejar-se per què un de Manresa viu allí i va cada dia a treballar a Barcelona.