ATO a L3
ATO a L3
De: http://www.transportebcn.es/noticia.php ... oticia=177
Es la meva primera noticia que redacto jo mateix, espero a veure si valgo com a periodista.
Jo mateix he provat aixo que escric:
La linia 3 ya dispone del sistema de conducción automatica (ATO)
Los trenes de la serie 2000 son los primeros en disfrutar de esta nueva tecnología.
Desde hace unos dias, los trenes de la serie 2000 de L3 ya disponen de un nuevo sistema de conducción. Se trata del ATO (Automathic Train Operation), un sistema en el que el tren corre por los túneles sin que el motorista controle nada.
Este sistema es posible gracias al ATP, un sistema de seguridad que a través de las balizas instaladas a lo largo de la via, el tren sabe que limites tiene segun por el tramo donde circula.
Por el momento solo hay una zona donde el ATO puede dar problemas y es entre Valldaura y Canyelles, ya que en este tramo, existe el cambio de agujas que decide por que via ha de entrar el tren.
Así pues, la Linia 3 se une a las linias de conducción automatica juntamente con las linias 2, 5 y 11.
A diferencia de estas tres linias, el sistema ATO de linia 3 no tiene nada que ver. En esta linia, el motorista ha de pulsar 2 botones durante 2-3 segundos, soltarlos y 2 segundos despues el tren empieza a traccionar. En cambio en las linias 2, 5 y 11 el motorista pulsa 2 botones a la vez y ha de dejarlos pulsados hasta 3 segundos despues de empezar a traccionar.
Es la meva primera noticia que redacto jo mateix, espero a veure si valgo com a periodista.
La linia 3 ya dispone del sistema de conducción automatica (ATO)
Los trenes de la serie 2000 son los primeros en disfrutar de esta nueva tecnología.
Desde hace unos dias, los trenes de la serie 2000 de L3 ya disponen de un nuevo sistema de conducción. Se trata del ATO (Automathic Train Operation), un sistema en el que el tren corre por los túneles sin que el motorista controle nada.
Este sistema es posible gracias al ATP, un sistema de seguridad que a través de las balizas instaladas a lo largo de la via, el tren sabe que limites tiene segun por el tramo donde circula.
Por el momento solo hay una zona donde el ATO puede dar problemas y es entre Valldaura y Canyelles, ya que en este tramo, existe el cambio de agujas que decide por que via ha de entrar el tren.
Así pues, la Linia 3 se une a las linias de conducción automatica juntamente con las linias 2, 5 y 11.
A diferencia de estas tres linias, el sistema ATO de linia 3 no tiene nada que ver. En esta linia, el motorista ha de pulsar 2 botones durante 2-3 segundos, soltarlos y 2 segundos despues el tren empieza a traccionar. En cambio en las linias 2, 5 y 11 el motorista pulsa 2 botones a la vez y ha de dejarlos pulsados hasta 3 segundos despues de empezar a traccionar.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Re: ATO a L3
Aixó que dius no es correcte. L'ATO de les altres línies el procediment per arrencar es el mateix que expliques per la L3. On si que hi ha diferència i molt significativa, es que mentre a la L5, L2 i L11 l'ATO funciona mitjançant velocitat objectiu, a la L3 es per distància objectiu i a més a més aquest ATO al ser de nova generació, es configurable des del lloc de l'operador del CCM.Denisuko wrote:A diferencia de estas tres linias, el sistema ATO de linia 3 no tiene nada que ver. En esta linia, el motorista ha de pulsar 2 botones durante 2-3 segundos, soltarlos y 2 segundos despues el tren empieza a traccionar. En cambio en las linias 2, 5 y 11 el motorista pulsa 2 botones a la vez y ha de dejarlos pulsados hasta 3 segundos despues de empezar a traccionar.
Córcholis, qué inmensa diferencia tecnológica!Denisuko wrote: A diferencia de estas tres linias, el sistema ATO de linia 3 no tiene nada que ver. En esta linia, el motorista ha de pulsar 2 botones durante 2-3 segundos, soltarlos y 2 segundos despues el tren empieza a traccionar. En cambio en las linias 2, 5 y 11 el motorista pulsa 2 botones a la vez y ha de dejarlos pulsados hasta 3 segundos despues de empezar a traccionar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Platanito wrote:Córcholis, qué inmensa diferencia tecnológica!Denisuko wrote: A diferencia de estas tres linias, el sistema ATO de linia 3 no tiene nada que ver. En esta linia, el motorista ha de pulsar 2 botones durante 2-3 segundos, soltarlos y 2 segundos despues el tren empieza a traccionar. En cambio en las linias 2, 5 y 11 el motorista pulsa 2 botones a la vez y ha de dejarlos pulsados hasta 3 segundos despues de empezar a traccionar.
???????
Bueno El Llop, mes o menys aixo que dius és un complement de la noticia, encara que el que jo deia tampoc esta del tot malament (digo yo....)
Hola:
Denisuko. M'agafaras mania..... ho sento
De cualsevol manera, moltes gracies per aquesta informacio.
Trobo a faltar al FTC mes informacio tecnica d'aquest tipus per exemple. Un dels fils on vaig "disfrutar" mes es un o tu o en El Llop vareu explicar el significat de les caixetes aquelles del cap del tunel amb els numeros i el significat de les fletxes cap amunt o cap avall.
No m'ho tinguis en compte eh?...
Sal.lutacions:
Serie600
"Serveixo" es mes correcte. "Valer" es com a concepte de valor d'alguna cosa. No t'ho prenguis malament, jo mateix fotu cagades.Denisuko wrote:De: http://www.transportebcn.es/noticia.php ... oticia=177
Sense la "H" intercalada. Sino m'erro.... l'angles no es el meu fort.Denisuko wrote: Desde hace unos dias, los trenes de la serie 2000 de L3 ya disponen de un nuevo sistema de conducción. Se trata del ATO (Automathic Train Operation), un sistema en el que el tren corre por los túneles sin que el motorista controle nada.
Trobo a faltar al FTC mes informacio tecnica d'aquest tipus per exemple. Un dels fils on vaig "disfrutar" mes es un o tu o en El Llop vareu explicar el significat de les caixetes aquelles del cap del tunel amb els numeros i el significat de les fletxes cap amunt o cap avall.
Sal.lutacions:
Serie600
No ets la primera persona que m'ho fa, al forum si, pero tinc amics que si que em van corretgint les faltes i de moment no em cabreja (potser arriba el dia i començo a repartir llenya ), quan es escrit lo de valgo també he dubtat de com s'escribia, es nota q soc massa castellano-parlantSerie600 wrote:Hola:
"Serveixo" es mes correcte. "Valer" es com a concepte de valor d'alguna cosa. No t'ho prenguis malament, jo mateix fotu cagades.Denisuko wrote:De: http://www.transportebcn.es/noticia.php ... oticia=177
Jo mateix he provat aixo que escric:Sense la "H" intercalada. Sino m'erro.... l'angles no es el meu fort.Denisuko wrote: Desde hace unos dias, los trenes de la serie 2000 de L3 ya disponen de un nuevo sistema de conducción. Se trata del ATO (Automathic Train Operation), un sistema en el que el tren corre por los túneles sin que el motorista controle nada.
Sal.lutacions:
Serie600
Hola:
Tota la meva educacio primaria (EGB) va esser en castella. Nomes al 7º van introduir de manera timida el catala una hora a la setmana (i no cada setmana, ull), aixi que cap problema.
En aquest pais (i ara que no em surti ningu amb definicions de "pais", que com deia en Jordi Pujol: "Ara no toca") tenim la sort de tenir dos idiomes i poder expresar-se perfecta i clarament en cualsevol dels dos. (Val Jamiro, tenim l'Aranes... content? )
Jo no em fico en aquestos temas linguistics donat que reconec que soc el primer que la "pifia" creuant paraules d'un idioma a l'altre.
I tornant al tema principal del fil: Es possible crear a la teva pagina una seccio "tecnica" on s'expliquin termes tecnics d'una manera planera i facilment entendible per a profans o "no iniciats" com per exemple jo?. Es que algunes coses se m'en van de les mans. Mes o menys clar tinc el que es el ATP i el ATO, el SARES i el CESARES i d'altres "mandangues" tecniques del metro (mitjanament clar, repeteixo, aixo vol dir que potser ho sapiga pero malament, que tinga un concepte erroni del que es) pero segur que hi han un fotimer de coses que ni tan sols sospitem (almenys jo) que existeixen o si mes no, ho tenim una mica als "nuvols". Per que que collons es un "M+25" o una agulla talonable o no talonable....
(Ara ve cuan directament m'odies "pa los restos" .....)
Sal.lutacions:
Serie600
Tota la meva educacio primaria (EGB) va esser en castella. Nomes al 7º van introduir de manera timida el catala una hora a la setmana (i no cada setmana, ull), aixi que cap problema.
En aquest pais (i ara que no em surti ningu amb definicions de "pais", que com deia en Jordi Pujol: "Ara no toca") tenim la sort de tenir dos idiomes i poder expresar-se perfecta i clarament en cualsevol dels dos. (Val Jamiro, tenim l'Aranes... content? )
Jo no em fico en aquestos temas linguistics donat que reconec que soc el primer que la "pifia" creuant paraules d'un idioma a l'altre.
I tornant al tema principal del fil: Es possible crear a la teva pagina una seccio "tecnica" on s'expliquin termes tecnics d'una manera planera i facilment entendible per a profans o "no iniciats" com per exemple jo?. Es que algunes coses se m'en van de les mans. Mes o menys clar tinc el que es el ATP i el ATO, el SARES i el CESARES i d'altres "mandangues" tecniques del metro (mitjanament clar, repeteixo, aixo vol dir que potser ho sapiga pero malament, que tinga un concepte erroni del que es) pero segur que hi han un fotimer de coses que ni tan sols sospitem (almenys jo) que existeixen o si mes no, ho tenim una mica als "nuvols". Per que que collons es un "M+25" o una agulla talonable o no talonable....
(Ara ve cuan directament m'odies "pa los restos" .....)
Sal.lutacions:
Serie600
Tinc previst ficar unes quantes seccions més, com ara enquestes, un llibre de visites, un glossari, mapes de les xarxes i també voldria fer una petita aplicació que calculi les zones entre 2 municipis, tot aixo fet per mi sense dependre de cap página externa o potser mirar algun codi d'algun altre lloc per agafar idees.Serie600 wrote: ...I tornant al tema principal del fil: Es possible crear a la teva pagina una seccio "tecnica" on s'expliquin termes tecnics d'una manera planera i facilment entendible per a profans o "no iniciats" com per exemple jo?. Es que algunes coses se m'en van de les mans. Mes o menys clar tinc el que es el ATP i el ATO, el SARES i el CESARES i d'altres "mandangues" tecniques del metro (mitjanament clar, repeteixo, aixo vol dir que potser ho sapiga pero malament, que tinga un concepte erroni del que es) pero segur que hi han un fotimer de coses que ni tan sols sospitem (almenys jo) que existeixen o si mes no, ho tenim una mica als "nuvols". Per que que collons es un "M+25" o una agulla talonable o no talonable.... ...
El M+25 es un sistema de seguretat on el tren només et deixa traccionar fins a 25 km/h, et pot deixar obrir portes a qualsevol part de la via (no com l'ATP)....
(Ara El Llop ha de ficar-hi alguna cosa més )
Hola:
I penso que molta gent del FTC estaria d'acord. El que pasa es que de vegades les coses pasen desapercebudes.
(Pst, pst.... Maese Wefer, esta voste per aqui?.... que ens veu?..... )
Sal.lutacions:
Serie600
El Llop i Denisuko: Tots dos teniu el meu suport per crear-la. No crec que costes molt fer un fil i que en Wefer el subjectes i alla s'anesin explicant aquestas cosas.El LLOP wrote:Jo ja vaig comentar de fer aquesta secció tècnica ( la vaig anomenar "glosari") però la proposta no va reeixir.
I penso que molta gent del FTC estaria d'acord. El que pasa es que de vegades les coses pasen desapercebudes.
(Pst, pst.... Maese Wefer, esta voste per aqui?.... que ens veu?..... )
Sal.lutacions:
Serie600
He descobert un petit truquito per saber si el motorista va en ATO o no. A l'hora de tancar portes (potser abans o després de tancar-les) s'ha de sentir un PSHHHHHHHHHH (correspon a que el motorista a pulsat l'home mort), si es sent NO va en ATO, si no es sent SI va en ATO. També hi pot cabre la possibilitat de que el porti desactivat encara que si es així, desconec si faria el PSH.... o no
el PSSSSHHHHT al que et refereixes es el desallotjament de l'aire de la tuberia de frè (desfrenar perquè ens entenguem) i el fà tant en ATO, com en ATP com en mode especial. La diferència es que si ho fa el motorista perquè condueix ell, el soroll es sent abans. Si porta l'home mort desactivat i va amb passatge (conduïnt manualment), el convenient es fotre'l a la pressó per inconscient.
Deniusko, no m'agafis mania, respecto el voler compartir informació sobre la conducció dels trens que està molt bé per tenir tema pel forum.
Deniusko, no m'agafis mania, respecto el voler compartir informació sobre la conducció dels trens que està molt bé per tenir tema pel forum.
jo ho dic perque fa un parell de dies anava amb un 2000 i no sentia cap escapament d'aire a cap tuberia, llavors vaig caure que potser anava amb ATO, perque vaig pujar un dia a cabina i el motorista no premia en cap moment l'home mort
M'ho imaginava
Hola:
Per diferenciar la conducció entre ATP i ATO no está la llum blava dels laterals? Ho dic perque els 2100 o 9000 quan van sense ATO ( Amb ATP ) la porten encesa, igual que a la L5, però desconec que si la llum blava a la L3, L1 i L4 serveix per indicar que el motorista va en mode Especial.
Salut,
Per diferenciar la conducció entre ATP i ATO no está la llum blava dels laterals? Ho dic perque els 2100 o 9000 quan van sense ATO ( Amb ATP ) la porten encesa, igual que a la L5, però desconec que si la llum blava a la L3, L1 i L4 serveix per indicar que el motorista va en mode Especial.
Salut,
la llum blava dels laterals indica sistema ATP desconnectat. L'ATO només es un mode de conducció dintre del sistema de seguretat ATP.
Aixó es així a les línies 5, 4, 2 i ara a la 3. A la linia 1 encara no té un significat concret ja que tot just s'estàn començant a fer les proves (si es que han començat) d'instal.lació de l'ATP.
Aixó es així a les línies 5, 4, 2 i ara a la 3. A la linia 1 encara no té un significat concret ja que tot just s'estàn començant a fer les proves (si es que han començat) d'instal.lació de l'ATP.