Dubte sobre un creuament de vies...
Dubte sobre un creuament de vies...
Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: Dubte sobre un creuament de vies...
Pots explicar millor la pregunta, no entenc què vols dir amb això del per què de l'encreuament.Jordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt . Però supose que això no és la resposta que busques .
Si precises una mica més la pregunta, potser algú podrà respondre't.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: Dubte sobre un creuament de vies...
Suposant localment la superfície terrestre com un pla euclidià, tota recta separa el pla en dos semiplans. Aleshores es diu que dos punts pertanyen al mateix semiplà si el segment que els uneix, que és únic per axioma, no intersecta a la recta. De la mateixa forma, si dos punts es troben en els diferents semiplans delimitats per una recta tot camí d'un punt a l'altre necessàriament ha d'intersectar la recta en qüestió, entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.ROMI65 wrote:La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun puntJordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Xapussa seria que els trams elèctrics estiguessin seccionats permanentment i s'hagués de passar per inercia (i no seria el primer lloc on es fa així). Jo personalment no hi veig el problema. A Lleida no hi ha les suficients circulacions com per què això hagi d'afectar a algú. Que ho fessin a la zona d'entrada de BCN...doncs bé...sí que seria xapussa, però a Lleida, precisament, no.Jordi Freixas wrote:Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Per aquest tram els trens passen a 50, així que això jo no ho considero ni de conya Alta Velocitat, per molt que els únics trens que hi passin siguin de Velocitat Alta o Alta Velocitat.Jordi Freixas wrote:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
No ho acabo d'entendre. Et vens a referir que si aquesta línia no fos d'Alta Velocitat tan se te'n donaria, tot i que les característiques fossin iguals així com també la velocitat màxima permesa? Perque si és així...encara ho entenc menys.Jordi Freixas wrote:Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte sobre un creuament de vies...
I ningú diu res?entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!
Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.
M'heu decebut
Re: Dubte sobre un creuament de vies...
Va, posem-nos a "jugar" : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable?entfe001 wrote:I ningú diu res?entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!
Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.
M'heu decebut
Re: Dubte sobre un creuament de vies...
Alguns carrils tenen punts en què no són diferenciables... però això ja és cosa de manteniment nulAlbert wrote:Va, posem-nos a "jugar" : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable?