Quin tipus de títol de transport feu servir habitualment?
Quin tipus de títol de transport feu servir habitualment?
Avui, fent números per veure quant m'estalviaria si comprés les targetes que sé que gastaré abans del 28 de febrer, m'ha vingut al cap aquesta pregunta...
Ja sabeu
PD: M'estalviaria 1,85 €...
Ja sabeu
PD: M'estalviaria 1,85 €...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Actualment faig servir T-10 de 3 zones. Però a partir del mes de gener, com que hi hauré d'anar cada dia a la feina (2 viatges/dia) em compraré la T-50/30, tot i que també m'estic plantejant de comprar la T-Jove que surt al mateix preu que tres T-50/30. Algú em pot orientar de tot plegat?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Utilitzo T-10 d'una zona, tot i que solc gastar alguna T-10 de tres zones (per anar a Sitges o Terrassa).
Per cert, quan vivia a Viena utilitzava el TP amb la mateixa freqüència que aquí i tenia abonament mensual. No hi ha targetes multiviatge, el bitllet senzill és molt més car que a Barcelona però els abonaments són per l'estil. Els sous no, i no cal dir quins són el doble i quin la meitat.
I quan vaig passar una temporadeta a Londres, tres quarts del mateix pel que fa a la relació abonament-bitllet senzill. El cost de la vida ja és una altra cosa.
Per cert, quan vivia a Viena utilitzava el TP amb la mateixa freqüència que aquí i tenia abonament mensual. No hi ha targetes multiviatge, el bitllet senzill és molt més car que a Barcelona però els abonaments són per l'estil. Els sous no, i no cal dir quins són el doble i quin la meitat.
I quan vaig passar una temporadeta a Londres, tres quarts del mateix pel que fa a la relació abonament-bitllet senzill. El cost de la vida ja és una altra cosa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo en faig servir dos:
1) Trimestral de 4 zones. El faig servir per agafar els FGC i la Hispaladina. També per al tramvia.
2) Passi familiar de TMB. Encara la utilitzo per prendre el metro i els busos de Barcelona, tot i tenir una trimestral. Però és millor així perquè el títol de TMB/FMB, al ser de plàstic, no es gasta tant com l'altre, que és de cartró.
1) Trimestral de 4 zones. El faig servir per agafar els FGC i la Hispaladina. També per al tramvia.
2) Passi familiar de TMB. Encara la utilitzo per prendre el metro i els busos de Barcelona, tot i tenir una trimestral. Però és millor així perquè el títol de TMB/FMB, al ser de plàstic, no es gasta tant com l'altre, que és de cartró.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Una T50-30. L'umbral d'amortització d'una T-MES em sembla que estava al voltant dels 70 viatges mensuals, i tot i que dec acostar-m'hi (ja només per anar/tornar de la feina i del màster en faig 56 mensuals), com que no sempre és segur, acostumo a decantar-me per la T50-30.
Si pogués anar a dinar a casa, la quota de viatges mensuals segurs pujaria a 76 i em passaria a la T-MES.
Si pogués anar a dinar a casa, la quota de viatges mensuals segurs pujaria a 76 i em passaria a la T-MES.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
T-10, de 1 i 3 zones (la de 1 per anar a Sabadell, la de 3 per anar a Barcelona) i tinc també una de 2 zones, però la faig servir molt poc (per exemple la que tinc ara la vaig estrenar el 22 d'Octubre i encara em queden 8 viatges!!! ). També tinc una T-Regional de 2 zones que la vaig estrenar a l'Abril i encara em queden 2 viatges. Tot i que he de dir que només viatjo el cap de setmana, la resta de la setmana vaig en bici a l'institut i no surto de Castellar.
Jo depèn...
- T-Jove-22-Teisa -> Per anar de Salt a Girona, recàrregues de 22 viatges en tarifa jove de la Teisa (14.45€ -> 0.66€/viatge)
- T-UdG-TMG -> Per anar per Girona amb la TMG, recàrregues de 382 viatges en tarifa UdG de la TMG (100€ -> 0.26€/viatge)
- T-10 de 1 zona ATM -> Per desplaçar-me per BCN ciutat.
- T-10 de 3 zones ATM -> Per anar de BCN a Terrassa.
- A/T amb CJ CEX Renfe -> Per anar de Girona a BCN.
- Bitllets senzills quan no és cap d'aquests.
- T-Jove-22-Teisa -> Per anar de Salt a Girona, recàrregues de 22 viatges en tarifa jove de la Teisa (14.45€ -> 0.66€/viatge)
- T-UdG-TMG -> Per anar per Girona amb la TMG, recàrregues de 382 viatges en tarifa UdG de la TMG (100€ -> 0.26€/viatge)
- T-10 de 1 zona ATM -> Per desplaçar-me per BCN ciutat.
- T-10 de 3 zones ATM -> Per anar de BCN a Terrassa.
- A/T amb CJ CEX Renfe -> Per anar de Girona a BCN.
- Bitllets senzills quan no és cap d'aquests.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
amb els els abonaments de viatges il·limitats podeu utilitzar un de la meitat+1 zones de les que viatgeu validant-lo en una zona intermitja.
Per exemple: Per anar de Barcelona a Manresa (6 zones) es compra un abonament de 4 zones. La 1ª validació es fa, per exemple a Olesa de Montserrat (zona 3b) i aquest abonament et permet tots els trajectes que puguis en un radi de 4 zones des d'olesa.
Un altre exemple: per anar de Tordera (zona 5h) a Sitges (zona 3a) son 7 zones. La que queda al mig es la 2e. En aquest cas es fa la 1ª validació en una parada d'aquesta zona (p.ex. Masnou) i amb un abonament de 4 zones es fa el trajecte.
Code: Select all
Zones que s'atravessen Zones de l'abonament
1 1
2 2
3 2
4 3
5 3
6 4
7 4
8 5
9 5
10 6
11 6
Un altre exemple: per anar de Tordera (zona 5h) a Sitges (zona 3a) son 7 zones. La que queda al mig es la 2e. En aquest cas es fa la 1ª validació en una parada d'aquesta zona (p.ex. Masnou) i amb un abonament de 4 zones es fa el trajecte.
Last edited by Ecomobisostrans on Saturday 16/12/2006 10:34, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aqui el quadre oficial de tarifes:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Jo sempre he fet servir T-50/30 de dues zones pels meus desplaçaments a l'Autònoma, però després dels exàmens de febrer vaig comprar-me una T-Jove de dues zones. Si entres dins les condicions de la T-Jove, val la pena encara que surti lleugerament més cara: no has de pensar ni en viatges restants ni en temps de transbordament.Trenscat wrote:Actualment faig servir T-10 de 3 zones. Però a partir del mes de gener, com que hi hauré d'anar cada dia a la feina (2 viatges/dia) em compraré la T-50/30, tot i que també m'estic plantejant de comprar la T-Jove que surt al mateix preu que tres T-50/30. Algú em pot orientar de tot plegat?
Per cert, que si els teus trajectes són Terrassa - Barcelona fes la primera validació a Sant Cugat: el reglament de l'ATM estipula que, en abonaments de viatges il·limitats, l'origen del mateix és sempre el de la primera validació, la que delimita zones de validesa i període de validesa. Així amb una T-Jove de dues zones en faràs prou
Pel que fa a l'enquesta, no puc votar: per a desplaçaments dins l'ATM faig servir abonaments de viatges limitats (T-10 i T-50/30) mentre que pels viatges Girona - Barcelona tinc tendència a fer servir bitllet senzill amb reducció de Carnet Jove perquè la diferència que hi ha entre aquesta tarifa i la desena part d'un Bono Exprés és molt petita.
Crec que el que dius no és del tot corrcte. Això que dius que l'orígen és sempre el de la primer validació no és cert: l'orígen de cada viatge és allà on el validis cada cop. Si no. no té sentit validar una T-Jove cada cop que inicies el viatge.entfe001 wrote: Per cert, que si els teus trajectes són Terrassa - Barcelona fes la primera validació a Sant Cugat: el reglament de l'ATM estipula que, en abonaments de viatges il·limitats, l'origen del mateix és sempre el de la primera validació, la que delimita zones de validesa i període de validesa. Així amb una T-Jove de dues zones en faràs prou
Per tant, poder fer viatges de 3 zones amb una targeta de viatges il·limitats de només 2 zones no és possible. Exemple: línia Hispano Igualadina BCN-Martorell-Capellades-Igualada, Tu proposes marcar la T-Jove per primer cop, per exemple, a Molins de Rei (posem la Renfe). Quan jo vulgui pujar a la Igualadina a BCN, la màquina començarà a queixar-se, perquè aquest trajecte no té parades a la zona 2: com a mínim cal una tarjeta de 3 zones.
Confirmat per text escrit als fulletons de Rodalies Renfe i en proves empíriques.Albert wrote:Crec que el que dius no és del tot corrcte. Això que dius que l'orígen és sempre el de la primer validació no és cert: l'orígen de cada viatge és allà on el validis cada cop. Si no. no té sentit validar una T-Jove cada cop que inicies el viatge.
Una T-Jove de dues zones amb primera validació a Sant Cugat del Vallès permet entrar a Renfe a qualsevol estació de Barcelona i sortir-ne a la de Terrassa i viceversa.
No dic que no pugui ser, però em sembla tan estrany... Les zones del vitage són les mateixes per una T10 com per una T50/30 o una T-Jove....
D'altra banda, aquesta prova empírica que em dius no demostra el que volem, a no ser que l'estació de Renfe a Terrassa estigui tancada a l'estil Sants o Catalunya. I tancada no vol dir només que hagis de posar el bitllet a la sortida per poder sortir. Recordo que a Sants, a l'inici de la tarifa integrada, podies sortir amb una T-10 d'una zona sense haver-la validat abans, ja que te la marcava la màquina en sortir. Aquest fet era ideal per venir des de més enllà de la zona 1, amb una T-10 sense validar. En sortir la poses a la màquina, et gasta un viatge de només una zona, i si a més vas al metro, resulta que ara portes bitllet vàlid i sense gastar més viatges!
D'altra banda, aquesta prova empírica que em dius no demostra el que volem, a no ser que l'estació de Renfe a Terrassa estigui tancada a l'estil Sants o Catalunya. I tancada no vol dir només que hagis de posar el bitllet a la sortida per poder sortir. Recordo que a Sants, a l'inici de la tarifa integrada, podies sortir amb una T-10 d'una zona sense haver-la validat abans, ja que te la marcava la màquina en sortir. Aquest fet era ideal per venir des de més enllà de la zona 1, amb una T-10 sense validar. En sortir la poses a la màquina, et gasta un viatge de només una zona, i si a més vas al metro, resulta que ara portes bitllet vàlid i sense gastar més viatges!
Et pot semblar tan absurd com vulguis, però és així.Albert wrote:No dic que no pugui ser, però em sembla tan estrany... Les zones del vitage són les mateixes per una T10 com per una T50/30 o una T-Jove....
Per sortir de Terrassa cal introduir a les validadores un bitllet vàlid. I la prova ha estat feta de Barcelona a Terrassa i de Terrassa a Barcelona (concretament Sant Andreu Arenal).Albert wrote:D'altra banda, aquesta prova empírica que em dius no demostra el que volem, a no ser que l'estació de Renfe a Terrassa estigui tancada a l'estil Sants o Catalunya. I tancada no vol dir només que hagis de posar el bitllet a la sortida per poder sortir.
Això passa ara només a la validadora que està directament controlada pel personal d'intervenció. A les altres validadores la introducció d'un títol no validat genera el missatge "Aneu al punt de control".Albert wrote:Recordo que a Sants, a l'inici de la tarifa integrada, podies sortir amb una T-10 d'una zona sense haver-la validat abans, ja que te la marcava la màquina en sortir. Aquest fet era ideal per venir des de més enllà de la zona 1, amb una T-10 sense validar. En sortir la poses a la màquina, et gasta un viatge de només una zona, i si a més vas al metro, resulta que ara portes bitllet vàlid i sense gastar més viatges!