Dubte sobre un creuament de vies...

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Dubte sobre un creuament de vies...

Post by Jordi Freixas »

Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:

Image
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Post by ROMI65 »

Jordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Pots explicar millor la pregunta, no entenc què vols dir amb això del per què de l'encreuament.

La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;). Però supose que això no és la resposta que busques ;) .

Si precises una mica més la pregunta, potser algú podrà respondre't.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Efectivament, no era la resposta que esperava. El tema és que segons el portal de TrensCat, aquest punt es troba entre els intercanviadors de l'Altaria, i el de l'Alvia.

El que vull saber, què són exactament aquestes vies.
Jordilar

Post by Jordilar »

Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Post by entfe001 »

ROMI65 wrote:
Jordi Freixas wrote:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;)
Suposant localment la superfície terrestre com un pla euclidià, tota recta separa el pla en dos semiplans. Aleshores es diu que dos punts pertanyen al mateix semiplà si el segment que els uneix, que és únic per axioma, no intersecta a la recta. De la mateixa forma, si dos punts es troben en els diferents semiplans delimitats per una recta tot camí d'un punt a l'altre necessàriament ha d'intersectar la recta en qüestió, entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:
Jordilar wrote:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...
Xapussa seria que els trams elèctrics estiguessin seccionats permanentment i s'hagués de passar per inercia (i no seria el primer lloc on es fa així). Jo personalment no hi veig el problema. A Lleida no hi ha les suficients circulacions com per què això hagi d'afectar a algú. Que ho fessin a la zona d'entrada de BCN...doncs bé...sí que seria xapussa, però a Lleida, precisament, no.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Per aquest tram els trens passen a 50, així que això jo no ho considero ni de conya Alta Velocitat, per molt que els únics trens que hi passin siguin de Velocitat Alta o Alta Velocitat.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Jordi Freixas wrote:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Però això és tan sols provisional.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
No ho acabo d'entendre. Et vens a referir que si aquesta línia no fos d'Alta Velocitat tan se te'n donaria, tot i que les característiques fossin iguals així com també la velocitat màxima permesa? Perque si és així...encara ho entenc menys.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Post by entfe001 »

entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Post by Albert »

entfe001 wrote:
entfe001 wrote:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D
Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Dubte sobre un creuament de vies...

Post by entfe001 »

Albert wrote:Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x
Alguns carrils tenen punts en què no són diferenciables... però això ja és cosa de manteniment nul :evil:
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Mates...

Post by JaMiRo! »

Ja pensava que l'Eloi no estava en forma, però després de llegir aquest fil em quedo més tranquil. :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

Reprenent el tema del fil... El creuament aquest a la sortida del canviador de Talgo, des de l'entrada en funcionament del nou tram de la LAV ja no hi ha tal creuament, pq no hi ha cap circulació per la via d'ample ibèric q vagi per aquesta via. :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
Va de l'intercambiador TALGO a la general Lleida - Picamonxons
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”