Sagrera
I jo pregunto: està aprovat de fer aquest rebaix del túnel i el nou túnel de via única provisional? Això suposo que depèn de la RENFE i mai no n'havia sentit a parlar que la RENFE haguès aprovat aquest projecte. Se'n sap quelcom...?javi82 wrote:Hi ha una primera fase on s'obre el vestíbul entre L1 i L5 on encara hi seguirà existint el desnivell provocat pel túnel de Renfe (q tocava ara a finals d'any); i en una segona fase quan s'hagi fet el nou túnel de vía única provisional per a Renfe q permeti modificar la rasant del túnel actual, les escales de l'intercanviador entre les línies de metro es podran eliminar per a tenir tot el vestíbul a peu pla.
Ah, val! O siguiq ue ja està tot pensat,millor així, gràcies!!fantito wrote:L'estructura del nou túnel de Renfe ja s'ha fet. De fet és un caixó sobreposat al túnel anterior que va des de l'alçada del carrer Felip II fins a l'alçada del carrer Olesa. S'ha fet amb la suficient amplada com per premetre-hi posar dues andanes, una per a cada via. Per tant, l'obra del rebaix en la cota de les vies de renfe es realitzará sense interferir el transit de la Meridiana.
Tenim algun esquema o mapa d'aquesta actuació...? Gràcies!!
Via única allà?! Estan bojos o què!?javi82 wrote:Hi ha una primera fase on s'obre el vestíbul entre L1 i L5 on encara hi seguirà existint el desnivell provocat pel túnel de Renfe (q tocava ara a finals d'any); i en una segona fase quan s'hagi fet el nou túnel de vía única provisional per a Renfe q permeti modificar la rasant del túnel actual, les escales de l'intercanviador entre les línies de metro es podran eliminar per a tenir tot el vestíbul a peu pla.
Ja em vaig la meitat dels trens limitats a Sant Andreu Arenal...
Jo tambè ho tinc entès així: a Sants faran una estació nova, soterrada? amb més dàrsenes.metring wrote:No, la de Sants, jo tinc entés, la soterraran, però continuarà allà.Guigui wrote:Sembla que sí, que l'estació de la Sagrera (TAV) concentrarà les tres estacions d'autobusos de Barcelona, és a dir, Fabra i Puig, Estació del Nord i Sants.
La del Nord no tenia ni idea que es tanqués en benefici de Sagrera TAV. Ja tremolo de pensar com es podria aprofitar l'Estació del Nord.
Vox
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Ja l'obren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Si!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A partir del 13 de març podrer morir una mica mes tranquil jajajaja, reobren l'intercanviador L1 L5 de Sagrera (Meridiana)!!!
Les dades del nou megavestibul d'ençall ja van sortir fa temps i per fi podrem començar a veure el que serà la colosal estació de metro que topt just ara comencem a veure'n els resultats!
Esperem que no trigui gaire la L9 i l'estacio de RENFE que millorara sense comparacio precendent la movilitat del Barcelones Nord i tambe del Maresme i el Vallès, on hi ha dèficits molt greus i sense justificacio degut a l'altisima densitat que necessita d'aquestes infrastructures
A partir del 13 de març podrer morir una mica mes tranquil jajajaja, reobren l'intercanviador L1 L5 de Sagrera (Meridiana)!!!
Les dades del nou megavestibul d'ençall ja van sortir fa temps i per fi podrem començar a veure el que serà la colosal estació de metro que topt just ara comencem a veure'n els resultats!
Esperem que no trigui gaire la L9 i l'estacio de RENFE que millorara sense comparacio precendent la movilitat del Barcelones Nord i tambe del Maresme i el Vallès, on hi ha dèficits molt greus i sense justificacio degut a l'altisima densitat que necessita d'aquestes infrastructures
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Aixo si... Igual que han fet les andanes de la L1, les andanes de la L5, el vestibul de la L1, el vestibul de la L5, el vestibul conjunt de metro, l'extensio de la L4, i l'extensio de la L9 i L10 alhora... Ara RENFE-ADIF que no son ja suficientment ¬\&%)&!·* que per fer l'estacio que els hi pertocava ens els estaran tocant quan ja estigui tot acabat i vulguin obrir per fer obres....
Dimarts 13 (Martes y 13), mmmmmmmmm, no podien haber escollit un altre dia?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Ja he vist avui els adhesius anunciant el gran esdeveniment!!!
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
Oberta la connexió dels vestíbuls de la Sagrera
Uns 36.000 viatgers fan servir cada dia l'intercanviador de la Sagrera
12/03/2007 17:28 h.
L'estació de metro de la Sagrera inaugura dimarts la connexió subterrània entre els vestíbuls de les línies 1 i 5. L'obertura permet que els moviments dels viatgers siguin més còmodes, ja que a causa de les obres que s'estan fent en aquesta estació el transbordament s'havia de fer fins ara pel carrer.
El nou accés, de 7 metres d'ample, dobla l'amplada de l'anterior i està adaptat a persones amb mobilitat reduïda amb un sistema de rampes. També s'ha augmentat l'alçada del pas, fins als 2,60 metres, i els mesos vinents es preveu instal·lar-hi ascensors. Els elevadors connectaran el carrer amb els vestíbuls, i aquests amb les andanes.
D'altra banda, també s'obre l'accés a aquesta estació pel carrer de Felip II, i el carrer de Garcilaso tanca temporalment per obres d'arquitectura interior. Els viatgers poden accedir a l'L1 per l'entrada del carrer d'Hondures.
Ara, la correspondència entre l'L1 i l'L5 a l'estació de la Sagrera és la més concorreguda de tota la xarxa de metro de Barcelona, amb 36.000 viatgers diaris. Quan acabin els treballs, es preveu que passin per l'intercanviador 110.000 persones cada dia.
Quatre línies de metro
L'obertura d'aquest passadís és un pas més en el conjunt d'obres que s'estan fent a l'intercanviador de la Sagrera. Les reformes van començar el 2004 i en un futur les dues línies actuals connectaran amb l'L9 i l'L4, que es perllongarà. A més, es preveu construir en aquest espai una nova estació de Renfe.
Les actuacions inclouen ampliar els vestíbuls de l'estació i adaptar-la tota a persones amb mobilitat reduïda. A més, es canviarà l'esquema d'andanes actual (una de central i dues de laterals) per una sola andana central, amb més espai per als usuaris.
Les obres de reforma pretenen augmentar la capacitat i millorar la mobilitat interior de l'estació davant de l'augment del flux d'usuaris.
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
Oberta la connexió dels vestíbuls de la Sagrera
Uns 36.000 viatgers fan servir cada dia l'intercanviador de la Sagrera
12/03/2007 17:28 h.
L'estació de metro de la Sagrera inaugura dimarts la connexió subterrània entre els vestíbuls de les línies 1 i 5. L'obertura permet que els moviments dels viatgers siguin més còmodes, ja que a causa de les obres que s'estan fent en aquesta estació el transbordament s'havia de fer fins ara pel carrer.
El nou accés, de 7 metres d'ample, dobla l'amplada de l'anterior i està adaptat a persones amb mobilitat reduïda amb un sistema de rampes. També s'ha augmentat l'alçada del pas, fins als 2,60 metres, i els mesos vinents es preveu instal·lar-hi ascensors. Els elevadors connectaran el carrer amb els vestíbuls, i aquests amb les andanes.
D'altra banda, també s'obre l'accés a aquesta estació pel carrer de Felip II, i el carrer de Garcilaso tanca temporalment per obres d'arquitectura interior. Els viatgers poden accedir a l'L1 per l'entrada del carrer d'Hondures.
Ara, la correspondència entre l'L1 i l'L5 a l'estació de la Sagrera és la més concorreguda de tota la xarxa de metro de Barcelona, amb 36.000 viatgers diaris. Quan acabin els treballs, es preveu que passin per l'intercanviador 110.000 persones cada dia.
Quatre línies de metro
L'obertura d'aquest passadís és un pas més en el conjunt d'obres que s'estan fent a l'intercanviador de la Sagrera. Les reformes van començar el 2004 i en un futur les dues línies actuals connectaran amb l'L9 i l'L4, que es perllongarà. A més, es preveu construir en aquest espai una nova estació de Renfe.
Les actuacions inclouen ampliar els vestíbuls de l'estació i adaptar-la tota a persones amb mobilitat reduïda. A més, es canviarà l'esquema d'andanes actual (una de central i dues de laterals) per una sola andana central, amb més espai per als usuaris.
Les obres de reforma pretenen augmentar la capacitat i millorar la mobilitat interior de l'estació davant de l'augment del flux d'usuaris.
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Molt bé, si senyor. Es motiu de celebració, sens dubte.
El dia 27 de setembre de 2004 es va tallar la Meridiana en direcció a la plaça de les Glories en el tram ón están les estacions de la L1 i la L5. Molt poc després es tancava l´enllaç entre ambdues linies obligant als usuaris del servei de metro a fer una excursió per un carrer en obres, tot seguin unes linies pintades a terra, al més pur estil d´un joc de pistes. Un joc de pistes al que probablement molt pocs viatjers feia ilusió de jugar un, dos, tres, i fins i tot quatre vegades al dia. A aixó s´ha de afegir els serveis parcials de les dues linies durant força temps, havent de pendre un servei alternatiu d´autobusus que iniciaven el seu recurregut encara més lluny que l´accés al metro que permetia la " correspondéncia " de metro.
Han estat dos anys y mig de molésties diaries, dos anys i mig de perdre el temps sortint al carrer, d´aturar-se al semafor de la Meridiana, de pols, de sorroll, de ensurts com el del despreniment del vestibul de la L1.
Ens van vendre un vestibul a un sol nivell, i em acavat amb el mateix que hi havia pero un pel més ample, amb una rampa que necessita de zigzaguejar per poder assolir la alçada necessaria, amb revestiment de marbre ( probablement artificial ) a les parets. Molt maco, peró funcionalment ineficaç. ¿ Que collons fot una cadira de rodes al metro ? res de res. L5 hora punta a Sagrera, no hi cap ni una änima als trens, i molt menys una cadira de rodes. L1 hora punta a Sagrera, tres quarts del mateix, però aixó es una altra discussió, cadires de rodes>servei porta a porta, dins del metro no pinten res, amb tots els respectes.
Així doncs hem patit dos anys i mig per una obra que ha quedat si fa no fa com estava, i ara l´adif es baixa del burro i rebaixará la cota del seu tunel, per tant: ¿ quans mesos més caldràn per desfer el que s´ha fet i construir el vestibul a nivell projectat ?, un altre parell d´anys ?? tornar a enllaçar per el carrer ? diners no n´hi ha, però per tonteries en sobra.
Per acavar: senyors de TMB, senyors del Ajuntament, senyors de la Generalitat, senyors de GISA, senyors d´Adif, senyors del Ministeri de Foment: ANEU A LA caqueta.
Au, que tingeu bona nit.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
El dia 27 de setembre de 2004 es va tallar la Meridiana en direcció a la plaça de les Glories en el tram ón están les estacions de la L1 i la L5. Molt poc després es tancava l´enllaç entre ambdues linies obligant als usuaris del servei de metro a fer una excursió per un carrer en obres, tot seguin unes linies pintades a terra, al més pur estil d´un joc de pistes. Un joc de pistes al que probablement molt pocs viatjers feia ilusió de jugar un, dos, tres, i fins i tot quatre vegades al dia. A aixó s´ha de afegir els serveis parcials de les dues linies durant força temps, havent de pendre un servei alternatiu d´autobusus que iniciaven el seu recurregut encara més lluny que l´accés al metro que permetia la " correspondéncia " de metro.
Han estat dos anys y mig de molésties diaries, dos anys i mig de perdre el temps sortint al carrer, d´aturar-se al semafor de la Meridiana, de pols, de sorroll, de ensurts com el del despreniment del vestibul de la L1.
Ens van vendre un vestibul a un sol nivell, i em acavat amb el mateix que hi havia pero un pel més ample, amb una rampa que necessita de zigzaguejar per poder assolir la alçada necessaria, amb revestiment de marbre ( probablement artificial ) a les parets. Molt maco, peró funcionalment ineficaç. ¿ Que collons fot una cadira de rodes al metro ? res de res. L5 hora punta a Sagrera, no hi cap ni una änima als trens, i molt menys una cadira de rodes. L1 hora punta a Sagrera, tres quarts del mateix, però aixó es una altra discussió, cadires de rodes>servei porta a porta, dins del metro no pinten res, amb tots els respectes.
Així doncs hem patit dos anys i mig per una obra que ha quedat si fa no fa com estava, i ara l´adif es baixa del burro i rebaixará la cota del seu tunel, per tant: ¿ quans mesos més caldràn per desfer el que s´ha fet i construir el vestibul a nivell projectat ?, un altre parell d´anys ?? tornar a enllaçar per el carrer ? diners no n´hi ha, però per tonteries en sobra.
Per acavar: senyors de TMB, senyors del Ajuntament, senyors de la Generalitat, senyors de GISA, senyors d´Adif, senyors del Ministeri de Foment: ANEU A LA caqueta.
Au, que tingeu bona nit.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Avui ja l'he vist: increíble la transformació que ha patit aquesta estació!!!! Se'm feia estrany pensar que aquell passadís de connexió de les línies 1 i 5 fos abans tant estret, amb les rajoles gris (o era blau?) metro, ara taaaant ampli i modern, amb la rampa (pensava que tindria més pendent), escales mecàniques i normals...Vejam quan funcionin les altre línies de metro i si arriba a funcionar l'estació de la Renfe, si estarà preparat per a tot!!!
BCN Término wrote:¿ Que collons fot una cadira de rodes al metro ? res de res. L5 hora punta a Sagrera, no hi cap ni una änima als trens, i molt menys una cadira de rodes. L1 hora punta a Sagrera, tres quarts del mateix, però aixó es una altra discussió, cadires de rodes>servei porta a porta, dins del metro no pinten res, amb tots els respectes.
I com que no poden anar en hora punta, no tenen dret a anar-hi a cap horaBCN Término wrote:¿ Que collons fot una cadira de rodes al metro ? res de res. L5 hora punta a Sagrera, no hi cap ni una änima als trens, i molt menys una cadira de rodes. L1 hora punta a Sagrera, tres quarts del mateix, però aixó es una altra discussió, cadires de rodes>servei porta a porta, dins del metro no pinten res, amb tots els respectes.
A banda que aquestes millores no només són útils per a la gent amb cadira de rodes. Si tinguessis una àvia amb el cap del fèmur operat i amb un ferro incrustat ho sabries. O, senzillament, si et trenques una cama. Pots anar amb crosses per les escales, però les rampes i els ascensors s'agraeixen.