Bus interurbà Camp de Tarragona
Adjudicades les línies de bus que cobriran l´estació AVE
Aquí, 16/Des/2006:
TARRAGONA
ADJUDICADES LES LÍNIES DE BUS QUE COBRIRAN L´ESTACIÓ DEL TAV
L´EMPRESA PLANA I TIBUS (DEL GRUP ALSA) ES REPARTEIXEN 2 CONCESSIONS CADA UNA
Les quatre línies de bus que enllaçaran l´estyació del Camp amb el municipis de l´entorn s´han atorgat. El servei començarà dimarts.
ACN/redacció Tarragona
redaccio@aqui.cat
-----------------------------------------------------------------------------
Els serveis que s´han adjudicat permetran connectar amb transport públic i de manera ràpida i directa la nova Estació d´Alta Velocitat del Camp de Tarragona amb les principals ciutats del seu entorn, com són Tarragona, Valls, Vila-seca, Salou, Reus i Cambrils.
En concret, hi haurà una primera línia que enllaçarà Tarragona amb l´Estació del Camp i una segona que unirà Valls amb la instal.lació.
La concessió d´aquests serveis s´ha adjudicat a l´empresa Plana.
Les parades a Tarragona i Valls se situen a l´estció d´autobusos d´ambdós municipis.
Pel que fa a la tercera línia enllaçarà Vila-seca, Reus i l´estació del Camp.
TIBUS, empresa del Grup ALSA, serà la concessionària d´aquest servei.
A Vila-seca, els autobusos s´aturaran a la plaça dels Països Catalans i a Reus, a l´estació d´autobusos.
La quarta línia unirà Cambrils, Salou i l´Estació del Camp.
En aquest cas, també l´empresa TIBUS serà l´operadora.
A Cambrils, hi haurà dues parades, a l´avinguda Diputació (Club Nàutic) i al Camí de Cavet.
A Salou, les parades estaran situades a la plaça Europa i a l´estació de RENFE Port Aventura.
Aquesta línia també comptarà amb una parada a La Pineda, al passeig de Pau Casals.
Vehicles dotats amb les últimes prestacions en seguretat i confort prestaran aquests nous serveis.
Així mateix, els autobusos estaran adaptats per a l´ús de persones amb la mobilitat reduïda.
Les noves línies copmençaran a operar coincidint amb la posada en funcionament de l´Estació, dimarts vinent, i, en tots els casos, els seus horaris s´ajustaran a l´arribada i sortida dels trens.
D´altra banda, els usuaris disposaran d´abonaments multiviatge i de descomptes per a col.lectius socials com els joves i la gent gran.
Amb la finalitat de difondre adequadament els nous serveis, s´editaran fulletons de butxaca amb informació sobre els recorreguts, temps de viatge i horaris de sortida i arribada dels autobusos.
Els webs del DPTOP i de les operadores també oferiran informació d´auestes característiques.
Les parades estaran indicades amb distintius específics i els vehicles disposaran de senyalització també específica del servei
=========================================
LES TARIFES CAP A PERAFORT
TARRAGONA: 1, 20€
VALLS: 1,20€
REUS: 2,30€
LA PINEDA: 3,20€
VILA-SECA: 3,25€
SALOU: 4,10€
CAMBRILS: 4,60€
TARRAGONA
ADJUDICADES LES LÍNIES DE BUS QUE COBRIRAN L´ESTACIÓ DEL TAV
L´EMPRESA PLANA I TIBUS (DEL GRUP ALSA) ES REPARTEIXEN 2 CONCESSIONS CADA UNA
Les quatre línies de bus que enllaçaran l´estyació del Camp amb el municipis de l´entorn s´han atorgat. El servei començarà dimarts.
ACN/redacció Tarragona
redaccio@aqui.cat
-----------------------------------------------------------------------------
Els serveis que s´han adjudicat permetran connectar amb transport públic i de manera ràpida i directa la nova Estació d´Alta Velocitat del Camp de Tarragona amb les principals ciutats del seu entorn, com són Tarragona, Valls, Vila-seca, Salou, Reus i Cambrils.
En concret, hi haurà una primera línia que enllaçarà Tarragona amb l´Estació del Camp i una segona que unirà Valls amb la instal.lació.
La concessió d´aquests serveis s´ha adjudicat a l´empresa Plana.
Les parades a Tarragona i Valls se situen a l´estció d´autobusos d´ambdós municipis.
Pel que fa a la tercera línia enllaçarà Vila-seca, Reus i l´estació del Camp.
TIBUS, empresa del Grup ALSA, serà la concessionària d´aquest servei.
A Vila-seca, els autobusos s´aturaran a la plaça dels Països Catalans i a Reus, a l´estació d´autobusos.
La quarta línia unirà Cambrils, Salou i l´Estació del Camp.
En aquest cas, també l´empresa TIBUS serà l´operadora.
A Cambrils, hi haurà dues parades, a l´avinguda Diputació (Club Nàutic) i al Camí de Cavet.
A Salou, les parades estaran situades a la plaça Europa i a l´estació de RENFE Port Aventura.
Aquesta línia també comptarà amb una parada a La Pineda, al passeig de Pau Casals.
Vehicles dotats amb les últimes prestacions en seguretat i confort prestaran aquests nous serveis.
Així mateix, els autobusos estaran adaptats per a l´ús de persones amb la mobilitat reduïda.
Les noves línies copmençaran a operar coincidint amb la posada en funcionament de l´Estació, dimarts vinent, i, en tots els casos, els seus horaris s´ajustaran a l´arribada i sortida dels trens.
D´altra banda, els usuaris disposaran d´abonaments multiviatge i de descomptes per a col.lectius socials com els joves i la gent gran.
Amb la finalitat de difondre adequadament els nous serveis, s´editaran fulletons de butxaca amb informació sobre els recorreguts, temps de viatge i horaris de sortida i arribada dels autobusos.
Els webs del DPTOP i de les operadores també oferiran informació d´auestes característiques.
Les parades estaran indicades amb distintius específics i els vehicles disposaran de senyalització també específica del servei
=========================================
LES TARIFES CAP A PERAFORT
TARRAGONA: 1, 20€
VALLS: 1,20€
REUS: 2,30€
LA PINEDA: 3,20€
VILA-SECA: 3,25€
SALOU: 4,10€
CAMBRILS: 4,60€
Diari de Tarragona, 17/Des/2006:
COMARCAS
Tarragona, Vila-seca, Valls, Salou,
Con el AVE a punto de llegar a Tarragona -lo que sucederá el lunes- se ultiman también las conexiones del transporte urbano hasta la estación del Camp. Política Territorial de la Generalitat adjudicó ayer cuatro servicios de autobús que unirán a los viajeros del AVE con Tarragona, Vila-seca, Valls, Salou, Reus y Cambrils.
por JMB |
La nuevas concesiones de autobuses entrarán en funcionamiento coincidiendo con la puesta en marcha de la estación el próximo martes. El objetivo es facilitar una comunicación rápida y directa entre los municipios del área de influencia de la nueva estación.
El servicio de autobuses estará ajustado al horario de los trenes, para dar más facilidades a los usuarios y reducir las esperas. Los autobuses potenciarán la comodidad y también estarán adaptados a personas con movilidad reducida.
Paralelamente, de forma provisional, el Departament de Política Territorial de la Generalitat ha proyectado para la nueva estación del AVE un servicio de taxi que se considera que responderá a la demanda que genere la alta velocidad.
COMARCAS
Tarragona, Vila-seca, Valls, Salou,
Con el AVE a punto de llegar a Tarragona -lo que sucederá el lunes- se ultiman también las conexiones del transporte urbano hasta la estación del Camp. Política Territorial de la Generalitat adjudicó ayer cuatro servicios de autobús que unirán a los viajeros del AVE con Tarragona, Vila-seca, Valls, Salou, Reus y Cambrils.
por JMB |
La nuevas concesiones de autobuses entrarán en funcionamiento coincidiendo con la puesta en marcha de la estación el próximo martes. El objetivo es facilitar una comunicación rápida y directa entre los municipios del área de influencia de la nueva estación.
El servicio de autobuses estará ajustado al horario de los trenes, para dar más facilidades a los usuarios y reducir las esperas. Los autobuses potenciarán la comodidad y también estarán adaptados a personas con movilidad reducida.
Paralelamente, de forma provisional, el Departament de Política Territorial de la Generalitat ha proyectado para la nueva estación del AVE un servicio de taxi que se considera que responderá a la demanda que genere la alta velocidad.
Imagine all the people...
Que rebé aniria un servei de rodalia al Camp de Tarragona, aprofitant l'excusa de l'estació de l'alta velocitat. Imagineu-vos Cambrils, Salou, Vila-Seca, Pineda, Tarragona, Reus, etc. unides per una xarxa de rodalia i connectades amb l'estació aquesta d'on-jesucrist-va-perdre-el-barret...
De vegades sóc un innocent...
De vegades sóc un innocent...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Servei de bus a l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona
Per fi he trobat a Internet un mapa amb les línies i els horaris del servei d'autobús que comunica les poblacions del Camp de Tarragona amb l'estació del TGV Camp de Tarragona.
En aquesta pàgina del DPTOP es poden consultar els recorreguts i els horaris de les 4 línies de bus que comuniquen les principals poblacions del Camp de Tarragona amb l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona situada entre Perafort i la Secuita.
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/bu ... -37596.pdf
Els horaris van coordinats amb l'arribada i sortida dels trens i per tant hi haurà el mateix nombre d'expedicions de bus que de tren (de moment 6 en cada sentit).
El què em crida l'atenció d'aquest servei de bus és que per enllaçar amb transport públic col·lectiu entre la xarxa ferroviària convencional i l'AVE només ho puguis fer de forma directe a l'estació de Renfe de Port Aventura. A Tarragona, per exemple, el bus no té parada a l'estació de Renfe, sinó només a l'estació de bus, que es troba força lluny de l'estació de tren.
D'altra banda per mi també és una greu mancança que la línia 2 que enllaça Reus i l'estació de l'AVE no tingui parada a l'aeroport de Reus. Si hi hagués aquest servei possibilitaria l'accés ràpid en transport públic dels habitants de Lleida fins a l'aeroport de Reus.
Per cert, a la web de l'ATM del Camp de Tarragona ( http://www.atmcamptarragona.cat ) no hi ha cap tipus d'informació ni de l'estació de l'AVE ni encara menys de les 4 línies de bus que la comuniquen amb Reus, Tarragona, Valls, etc. Trobo lamentable aquesta web. No hi ha ni tan sols un mapa amb les línies de bus. Només es limiten a posar enllaços amb els operadors. És patètic i ridícul. Aquesta web quasi no serveix per res. Es creen 4 noves línies de bus per comunicar amb l'estació del TGV i ni tan sols en fan esment. Per no haver-hi no tenen ni un apartat de novetats i notícies.
En aquesta pàgina del DPTOP es poden consultar els recorreguts i els horaris de les 4 línies de bus que comuniquen les principals poblacions del Camp de Tarragona amb l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona situada entre Perafort i la Secuita.
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/bu ... -37596.pdf
Els horaris van coordinats amb l'arribada i sortida dels trens i per tant hi haurà el mateix nombre d'expedicions de bus que de tren (de moment 6 en cada sentit).
El què em crida l'atenció d'aquest servei de bus és que per enllaçar amb transport públic col·lectiu entre la xarxa ferroviària convencional i l'AVE només ho puguis fer de forma directe a l'estació de Renfe de Port Aventura. A Tarragona, per exemple, el bus no té parada a l'estació de Renfe, sinó només a l'estació de bus, que es troba força lluny de l'estació de tren.
D'altra banda per mi també és una greu mancança que la línia 2 que enllaça Reus i l'estació de l'AVE no tingui parada a l'aeroport de Reus. Si hi hagués aquest servei possibilitaria l'accés ràpid en transport públic dels habitants de Lleida fins a l'aeroport de Reus.
Per cert, a la web de l'ATM del Camp de Tarragona ( http://www.atmcamptarragona.cat ) no hi ha cap tipus d'informació ni de l'estació de l'AVE ni encara menys de les 4 línies de bus que la comuniquen amb Reus, Tarragona, Valls, etc. Trobo lamentable aquesta web. No hi ha ni tan sols un mapa amb les línies de bus. Només es limiten a posar enllaços amb els operadors. És patètic i ridícul. Aquesta web quasi no serveix per res. Es creen 4 noves línies de bus per comunicar amb l'estació del TGV i ni tan sols en fan esment. Per no haver-hi no tenen ni un apartat de novetats i notícies.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Totalment d'acord en aquestes apreciacions teves, Minotaure.
Jo proposaria aquestes millores a la xarxa d'autobusos de l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona:
1.- Parada a l'Aeroport de Reus.
2.- La Línia de Tarragona hauria de sortir de l'actual estació de tren de Tarragona, mantenint la parada a l'estació d'autobusos.
3.- S'hauria de crear una nova línia que surti de l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders - Comarruga i amb parades a Torredembarra i Altafulla. Amb aquests menys de 40 kms es permetria l'enllaç a l'AVE de tota gent del sud de Barcelona a qui resulta més còmode/ràpid/barat anar a buscar l'AVE a La Secuita/Perafort que no pas a Barcelona-Sants.
De tota manera, la situació ideal seria prolongar la línia C2 i C4 de rodalies (o crear una nova línia circular en els dos sentits) des de Sant Vicenç de Calders fins a la nova estació del Camp de Tarragona, una per Torredembarra, Altafulla, Tarragona, Vila-seca i Reus, i l'altra per l'antiga línia de Roda de Berà. Aquesta opció d'enllaç ferroviari entre la xarxa convencional d'ample ibèric i la d'alta velocitat en ample UIC a la zona de Tarragona hauria de ser vigent mentre no s'acabin els enllaços entre el Corredor del Mediterrani i la línia d'alta velocitat Madrid-França.
Salut !!
Jo proposaria aquestes millores a la xarxa d'autobusos de l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona:
1.- Parada a l'Aeroport de Reus.
2.- La Línia de Tarragona hauria de sortir de l'actual estació de tren de Tarragona, mantenint la parada a l'estació d'autobusos.
3.- S'hauria de crear una nova línia que surti de l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders - Comarruga i amb parades a Torredembarra i Altafulla. Amb aquests menys de 40 kms es permetria l'enllaç a l'AVE de tota gent del sud de Barcelona a qui resulta més còmode/ràpid/barat anar a buscar l'AVE a La Secuita/Perafort que no pas a Barcelona-Sants.
De tota manera, la situació ideal seria prolongar la línia C2 i C4 de rodalies (o crear una nova línia circular en els dos sentits) des de Sant Vicenç de Calders fins a la nova estació del Camp de Tarragona, una per Torredembarra, Altafulla, Tarragona, Vila-seca i Reus, i l'altra per l'antiga línia de Roda de Berà. Aquesta opció d'enllaç ferroviari entre la xarxa convencional d'ample ibèric i la d'alta velocitat en ample UIC a la zona de Tarragona hauria de ser vigent mentre no s'acabin els enllaços entre el Corredor del Mediterrani i la línia d'alta velocitat Madrid-França.
Salut !!
Minotaure wrote: [...]
El què em crida l'atenció d'aquest servei de bus és que per enllaçar amb transport públic col·lectiu entre la xarxa ferroviària convencional i l'AVE només ho puguis fer de forma directe a l'estació de Renfe de Port Aventura. A Tarragona, per exemple, el bus no té parada a l'estació de Renfe, sinó només a l'estació de bus, que es troba força lluny de l'estació de tren.
D'altra banda per mi també és una greu mancança que la línia 2 que enllaça Reus i l'estació de l'AVE no tingui parada a l'aeroport de Reus. Si hi hagués aquest servei possibilitaria l'accés ràpid en transport públic dels habitants de Lleida fins a l'aeroport de Reus.
[...]
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
bus
El bus que va de Reus a l'estació de Perafort tarda mitja hora en arribar, però m'imagino que en hores punta del matí, quan tothom va a treballar, deu tardar més.
Fa el següent recorregut: Estació d'autobusos, autovia de Salou, variant de Reus, carretera de Constantí fins a la rotonda amb la carretera de la Pobla de Mafumet, llavors trenca cap a la dreta per anar a trobar la N-240 provinent de Tarragona.
Si un dia, en una d'aquestes carreteres hi ha algun problema, dubto molt que pugui deixar als viatgers per a que puguin agafar l'Ave a l'hora prevista.
Quina llàstima que no hagin reobert novament la línia convencional Reus-roda... En la meitat de temps segur que es podria arribar a Reus!!
Fa el següent recorregut: Estació d'autobusos, autovia de Salou, variant de Reus, carretera de Constantí fins a la rotonda amb la carretera de la Pobla de Mafumet, llavors trenca cap a la dreta per anar a trobar la N-240 provinent de Tarragona.
Si un dia, en una d'aquestes carreteres hi ha algun problema, dubto molt que pugui deixar als viatgers per a que puguin agafar l'Ave a l'hora prevista.
Quina llàstima que no hagin reobert novament la línia convencional Reus-roda... En la meitat de temps segur que es podria arribar a Reus!!
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
correcte! Però, el tram al que em refereixo jo (Perafort - El Morell - Reus) no està afectat per l'AVE. El pont sobre el Francolí està intacte...
orique wrote:La línia de Roda - Reus ha estat parcialment desmantellada per l'arribada de l'AVE. Hi ha trossos que el traçat de la LAV passa per on passava la via del RR.
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
queixa
Jo sí fos de la Pobla de Montornès, ja em queixaria ara per haver d'anar a fer la volta per Valls o Tarragona, per anar a agafar el bus.
orique wrote:Llavors els de la Pobla de Montornès es queixarien de no tenir tren normal... i això no els interessa... ja la tenen prou liada amb els tasistas i els busos que es perden...
Detenen xofer bus Cambrils-Tarragona perquè conduïa begut
Detenen el xofer de la línia Cambrils-Tarragona quan conduïa, begut, un autobús amb passatgers
EL PUNT. Barcelona
Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir al matí el xofer de la línia regular que fa el trajecte entre Cambrils i Tarragona quan conduïa un autobús amb una taxa d'alcoholèmia que quadruplicava la permesa. Al vehicle, hi viatjaven dotze passatgers en el moment que va ser aturat.
El xofer va ser descobert per una patrulla de trànsit, a tres quarts de nou del matí. Als policies els va cridar l'atenció la manera temerària com conduïa l'autobús, de l'empresa Plana, al pas per la carretera C-31B a Tarragona. Els mossos el van aturar i li van fer la prova d'alcoholèmia, en què va donar un resultat de 0,64 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire expirat. La taxa màxima permesa per a conductors de vehicles destinats al transport de viatgers és de 0,15 mil·ligrams.
A conseqüència dels resultats positius del test, el xofer, un home de 47 anys veí de Vila-seca, va ser rellevat del servei i va quedar detingut pels delictes de conducció temerària i contra la seguretat del trànsit. L'home, que va haver de ser substituït per un altre conductor, va ser traslladat a les dependències dels Mossos de Tarragona.
No és el primer cop que la policia enxampa un professional del transport de viatgers en estat ebri. L'any passat, a Sant Quirze de Besora, el conductor d'un autobús escolar va ser detingut quan transportava alumnes d'un centre de la població havent begut quatre cops més del que era permès.
Tanmateix, no va superar un altre xofer de transport escolar interceptat a finals de l'any 2004 a Santa Susanna, quan feia ziga-zagues a l'autopista C-32. En aquella ocasió, el conductor es dirigia a recollir un grup d'alumnes i va donar una taxa d'alcohol set vegades superior al límit legal.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2288856
EL PUNT. Barcelona
Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir al matí el xofer de la línia regular que fa el trajecte entre Cambrils i Tarragona quan conduïa un autobús amb una taxa d'alcoholèmia que quadruplicava la permesa. Al vehicle, hi viatjaven dotze passatgers en el moment que va ser aturat.
El xofer va ser descobert per una patrulla de trànsit, a tres quarts de nou del matí. Als policies els va cridar l'atenció la manera temerària com conduïa l'autobús, de l'empresa Plana, al pas per la carretera C-31B a Tarragona. Els mossos el van aturar i li van fer la prova d'alcoholèmia, en què va donar un resultat de 0,64 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire expirat. La taxa màxima permesa per a conductors de vehicles destinats al transport de viatgers és de 0,15 mil·ligrams.
A conseqüència dels resultats positius del test, el xofer, un home de 47 anys veí de Vila-seca, va ser rellevat del servei i va quedar detingut pels delictes de conducció temerària i contra la seguretat del trànsit. L'home, que va haver de ser substituït per un altre conductor, va ser traslladat a les dependències dels Mossos de Tarragona.
No és el primer cop que la policia enxampa un professional del transport de viatgers en estat ebri. L'any passat, a Sant Quirze de Besora, el conductor d'un autobús escolar va ser detingut quan transportava alumnes d'un centre de la població havent begut quatre cops més del que era permès.
Tanmateix, no va superar un altre xofer de transport escolar interceptat a finals de l'any 2004 a Santa Susanna, quan feia ziga-zagues a l'autopista C-32. En aquella ocasió, el conductor es dirigia a recollir un grup d'alumnes i va donar una taxa d'alcohol set vegades superior al límit legal.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2288856
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Més serveis de bus a l'estació de l'AVE de Tarragona
Dilluns, 2 d'abril de 2007 - 12:27h
Gencat wrote:Més serveis de bus a l'estació de l'AVE de Tarragona
Línies d'autobusos a l'estació de Camp de Tarragona.
S'incorporen 24 noves freqüències d'autobús per connectar amb l'estació del tren d'alta velocitat del Camp de Tarragona.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha incorporat 3 nous serveis d'autobusos a les 4 línies que enllacen l'estació de Tren d'Alta Velocitat (TGV) del Camp de Tarragona amb els municipis de Reus, Tarragona, Valls, Cambrils, Salou, Vila-seca i Port Aventura.
Així, hi haurà 24 noves freqüències diàries. D'aquesta manera, s'adapten els serveis de bus interurbà a les noves necessitats de connexió amb l'estació del TGV, davant de l'ampliació del número de freqüències de la línia de l'AVE provocada pel notable augment de la demanda d'usuaris del TGV entre Madrid i el Camp de Tarragona. Renfe ha augmentat el nombre de circulacions de trens de les 6 actuals a 9 en cada sentit.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Bus interurbà Camp de Tarragona
El govern preveu augmentar la freqüència del bus interurbà al Camp i impulsar el servei nocturn urbà
Tarragona prioritza una línia que enllaci els barris, el centre i el port esportiu de nit
Ò.M.J.. Tarragona
Els 700.000 euros que el govern destinarà a subvencionar nous serveis de transport públic d'autobusos al Camp de Tarragona es gestionaran segons dues prioritats: l'augment de la freqüència de pas, tant interurbana com urbana a Tarragona, Reus i Valls, i l'impuls definitiu a un servei nocturn urbà que ara és una de les principals deficiències a les dues grans ciutats del territori. L'executiu està negociant amb les empreses municipals de transport per unificar prioritats.
+ Autobusos de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona. Foto: M.C.
A finals d'aquest mes es podrien fer públiques les subvencions atorgades al redisseny de la xarxa de transport d'autobusos del Camp de Tarragona. El delegat de Política Territorial, Joaquim Margalef, va assenyalar que l'aposta prioritària és l'augment de la freqüència de pas en les vies interurbanes, on la majoria dels serveis estan concedits a empreses privades i, pel que fa a noves línies, l'aposta per obrir un servei de bus nocturn a Tarragona i Reus, a més a més d'una millora de la freqüència de pas urbana que afectaria tant les dues ciutats com Valls.
Pel que fa al primer àmbit, hi ha unes 20 línies interurbanes sobre les quals les concessionàries han demanat ajuts per augmentar la freqüència de pas i el Consorci del Transport ha de determinar quines són susceptibles de rebre alguna subvenció. Pel que fa a l'impuls del bus nocturn, el dèficit al Camp és gairebé absolut i, si bé hi ha una línia que uneix Tarragona i Reus durant la nit, aquest servei no té continuïtat dintre de les ciutats. El govern, a través del Consorci del Transport, està negociant la viabilitat d'alternatives amb les empreses municipals de transport, com són l'EMT de Tarragona, Reus Transport i Forbus, a Valls.
En el cas tarragoní, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Carles Castillo, insisteix que la prioritat és una línia nocturna que faciliti l'accés dels joves a la zona d'oci nocturn del port esportiu sense haver d'agafar el vehicle particular –a més a més l'estrena d'aquest servei es faria coincidir amb una campanya municipal de sensibilització contra el binomi alcohol-conducció i l'increment del nombre de controls d'alcoholèmia per part de la Guàrdia Urbana–. La mateixa línia enllaçaria els barris de ponent amb el centre urbà de Tarragona, passant per l'estació de la Imperial Tàrraco. L'altra aposta de l'EMT que estaria valorant el govern és una nova línia fins al polígon industrial Riu Clar. Castillo avisa que la situació econòmica de l'EMT és pèssima i que la viabilitat d'aquestes dues línies depèn gairebé de manera exclusiva de les subvencions. Quant a Reus, a més d'un hipotètic nou servei nocturn, s'ha ponderat una possible nova línia que uneixi la xarxa urbana amb les facultats d'econòmiques i d'arquitectura.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2589324
Tarragona prioritza una línia que enllaci els barris, el centre i el port esportiu de nit
Ò.M.J.. Tarragona
Els 700.000 euros que el govern destinarà a subvencionar nous serveis de transport públic d'autobusos al Camp de Tarragona es gestionaran segons dues prioritats: l'augment de la freqüència de pas, tant interurbana com urbana a Tarragona, Reus i Valls, i l'impuls definitiu a un servei nocturn urbà que ara és una de les principals deficiències a les dues grans ciutats del territori. L'executiu està negociant amb les empreses municipals de transport per unificar prioritats.
+ Autobusos de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona. Foto: M.C.
A finals d'aquest mes es podrien fer públiques les subvencions atorgades al redisseny de la xarxa de transport d'autobusos del Camp de Tarragona. El delegat de Política Territorial, Joaquim Margalef, va assenyalar que l'aposta prioritària és l'augment de la freqüència de pas en les vies interurbanes, on la majoria dels serveis estan concedits a empreses privades i, pel que fa a noves línies, l'aposta per obrir un servei de bus nocturn a Tarragona i Reus, a més a més d'una millora de la freqüència de pas urbana que afectaria tant les dues ciutats com Valls.
Pel que fa al primer àmbit, hi ha unes 20 línies interurbanes sobre les quals les concessionàries han demanat ajuts per augmentar la freqüència de pas i el Consorci del Transport ha de determinar quines són susceptibles de rebre alguna subvenció. Pel que fa a l'impuls del bus nocturn, el dèficit al Camp és gairebé absolut i, si bé hi ha una línia que uneix Tarragona i Reus durant la nit, aquest servei no té continuïtat dintre de les ciutats. El govern, a través del Consorci del Transport, està negociant la viabilitat d'alternatives amb les empreses municipals de transport, com són l'EMT de Tarragona, Reus Transport i Forbus, a Valls.
En el cas tarragoní, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Carles Castillo, insisteix que la prioritat és una línia nocturna que faciliti l'accés dels joves a la zona d'oci nocturn del port esportiu sense haver d'agafar el vehicle particular –a més a més l'estrena d'aquest servei es faria coincidir amb una campanya municipal de sensibilització contra el binomi alcohol-conducció i l'increment del nombre de controls d'alcoholèmia per part de la Guàrdia Urbana–. La mateixa línia enllaçaria els barris de ponent amb el centre urbà de Tarragona, passant per l'estació de la Imperial Tàrraco. L'altra aposta de l'EMT que estaria valorant el govern és una nova línia fins al polígon industrial Riu Clar. Castillo avisa que la situació econòmica de l'EMT és pèssima i que la viabilitat d'aquestes dues línies depèn gairebé de manera exclusiva de les subvencions. Quant a Reus, a més d'un hipotètic nou servei nocturn, s'ha ponderat una possible nova línia que uneixi la xarxa urbana amb les facultats d'econòmiques i d'arquitectura.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2589324
Una nova línia bus enllaçarà Valls, el Vendrell i Calafell
Una nova línia d’autobús enllaçarà Valls, el Vendrell i Calafell
Data: 6/11/2008
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà demà en funcionament un nou servei d’autobús que connectarà els municipis de Valls, el Vendrell i Calafell, passant pel nucli d’Alió. La nova línia, que oferirà 8 expedicions al dia entre les 7.45 i les 22.00 hores, facilitarà la intermodalitat, apropant als usuaris a les estacions de ferrocarril del Vendrell i Calafell. D’aquesta manera, els usuaris podran enllaçar amb les línies de rodalies C4 i C2, per l’interior i per la costa respectivament. Per a això, els horaris de la nova línia s’han dissenyat especialment tenint en compte les freqüències de pas dels trens.
Per tal de millorar les comunicacions amb transport públic entre les comarques de l’Alt Camp i el Baix Penedès, el DPTOP ha treballat conjuntament amb les administracions locals per a la implantació de nous serveis que apropin la xarxa als usuaris.
L’objectiu és afavorir una mobilitat cada cop més sostenible, posant a disposició dels viatgers nous serveis de transport públic accessibles, còmodes i competitius, també en els desplaçaments interurbans.
En aquest sentit, demà 7 de novembre es posa en marxa una nova línia d’autobús per a enllaçar les poblacions de Valls, el Vendrell i Calafell, passant per Alió, que millorarà les comunicacions entre aquests municipis del Camp de Tarragona.
Aquest servei forma part de les actuacions previstes dins del Pla de transports de viatgers 2008-2012, que el Govern ha impulsat amb l’objectiu de millorar l’oferta actual, així com dins del Pla de millora de serveis impulsat pel Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona.
8 expedicions diàries
La nova línia servirà per vertebrar les comunicacions entre l’interior i la costa del Camp de Tarragona, connectant les capitals de comarca de l’Alt Camp (Valls) i el Baix Penedès (el Vendrell).
El nou servei serà semidirecte i oferirà un total de 8 expedicions al dia, 4 per sentit. Sortirà des de Valls, i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari.
Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores.
Potenciar la intermodalitat bus-tren
Les expedicions de la nova línia d’autobús s’han coordinat amb les freqüències de pas del ferrocarril per les estacions del Vendrell i Calafell, amb la voluntat d’afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic.
D’aquesta manera, amb el nou servei d’autobús, els usuaris podran connectar tant amb la línia de rodalies de l’interior, la C4, a l’estació del Vendrell, com amb la línia de rodalies de la costa, la C2, a l’estació de Calafell.
El servei Valls – el Vendrell – Calafell formarà part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona, mentre que el tram el Vendrell – Calafell s’integrarà a la xarxa de l’ATM de la RMB, de manera que els usuaris podran utilitzar tota la gamma d’abonaments integrats, i fer transbordaments amb altres mitjans de transport públic, gaudint d’un important estalvi econòmic.
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... _enlla.jsp
Data: 6/11/2008
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà demà en funcionament un nou servei d’autobús que connectarà els municipis de Valls, el Vendrell i Calafell, passant pel nucli d’Alió. La nova línia, que oferirà 8 expedicions al dia entre les 7.45 i les 22.00 hores, facilitarà la intermodalitat, apropant als usuaris a les estacions de ferrocarril del Vendrell i Calafell. D’aquesta manera, els usuaris podran enllaçar amb les línies de rodalies C4 i C2, per l’interior i per la costa respectivament. Per a això, els horaris de la nova línia s’han dissenyat especialment tenint en compte les freqüències de pas dels trens.
Per tal de millorar les comunicacions amb transport públic entre les comarques de l’Alt Camp i el Baix Penedès, el DPTOP ha treballat conjuntament amb les administracions locals per a la implantació de nous serveis que apropin la xarxa als usuaris.
L’objectiu és afavorir una mobilitat cada cop més sostenible, posant a disposició dels viatgers nous serveis de transport públic accessibles, còmodes i competitius, també en els desplaçaments interurbans.
En aquest sentit, demà 7 de novembre es posa en marxa una nova línia d’autobús per a enllaçar les poblacions de Valls, el Vendrell i Calafell, passant per Alió, que millorarà les comunicacions entre aquests municipis del Camp de Tarragona.
Aquest servei forma part de les actuacions previstes dins del Pla de transports de viatgers 2008-2012, que el Govern ha impulsat amb l’objectiu de millorar l’oferta actual, així com dins del Pla de millora de serveis impulsat pel Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona.
8 expedicions diàries
La nova línia servirà per vertebrar les comunicacions entre l’interior i la costa del Camp de Tarragona, connectant les capitals de comarca de l’Alt Camp (Valls) i el Baix Penedès (el Vendrell).
El nou servei serà semidirecte i oferirà un total de 8 expedicions al dia, 4 per sentit. Sortirà des de Valls, i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari.
Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores.
Potenciar la intermodalitat bus-tren
Les expedicions de la nova línia d’autobús s’han coordinat amb les freqüències de pas del ferrocarril per les estacions del Vendrell i Calafell, amb la voluntat d’afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic.
D’aquesta manera, amb el nou servei d’autobús, els usuaris podran connectar tant amb la línia de rodalies de l’interior, la C4, a l’estació del Vendrell, com amb la línia de rodalies de la costa, la C2, a l’estació de Calafell.
El servei Valls – el Vendrell – Calafell formarà part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona, mentre que el tram el Vendrell – Calafell s’integrarà a la xarxa de l’ATM de la RMB, de manera que els usuaris podran utilitzar tota la gamma d’abonaments integrats, i fer transbordaments amb altres mitjans de transport públic, gaudint d’un important estalvi econòmic.
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... _enlla.jsp
Re: Una nova línia bus enllaçarà Valls, el Vendrell i Calafell
Una nova línia d’autobús enllaça Valls, El Vendrell i Calafell
7 de novembre de 2008
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posa avui en funcionament un nou servei d’autobús que connecta els municipis de Valls, el Vendrell i Calafell, passant pel nucli d’Alió. La nova línia, que oferirà 8 expedicions al dia entre les 7.45 i les 22.00 hores, facilitarà la intermodalitat, apropant als usuaris a les estacions de ferrocarril del Vendrell i Calafell. D’aquesta manera, els usuaris podran enllaçar amb les línies de rodalies C4 i C2, per l’interior i per la costa respectivament. Per a això, els horaris de la nova línia s’han dissenyat especialment tenint en compte les freqüències de pas dels trens.
Per tal de millorar les comunicacions amb transport públic entre les comarques de l’Alt Camp i el Baix Penedès, el DPTOP ha treballat conjuntament amb les administracions locals per a la implantació de nous serveis que apropin la xarxa als usuaris. L’objectiu és afavorir una mobilitat cada cop més sostenible, posant a disposició dels viatgers nous serveis de transport públic accessibles, còmodes i competitius, també en els desplaçaments interurbans. En aquest sentit, avui 7 de novembre es posa en marxa una nova línia d’autobús per a enllaçar les poblacions de Valls, el Vendrell i Calafell, passant per Alió, que millorarà les comunicacions entre aquests municipis del Camp de Tarragona. Aquest servei forma part de les actuacions previstes dins del Pla de transports de viatgers 2008-2012, que el Govern ha impulsat amb l’objectiu de millorar l’oferta actual, així com dins del Pla de millora de serveis impulsat pel Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona.
La nova línia servirà per vertebrar les comunicacions entre l’interior i la costa del Camp de Tarragona, conectant les capitals de comarca de l’Alt Camp (Valls) i el Baix Penedès (el Vendrell). El nou servei serà semidirecte i oferirà un total de 8 expedicions al dia, 4 per sentit. Sortirà des de Valls, i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari.
Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores. Les expedicions de la nova línia d’autobús s’han coordinat amb les freqüències de pas del ferrocarril per les estacions del Vendrell i Calafell, amb la voluntat
d’afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic. D’aquesta manera, amb el nou servei d’autobús, els usuaris podran connectar tant amb la línia de rodalies de l’interior, la C4, a l’estació del Vendrell, com amb la línia de rodalies de la costa, la C2, a l’estació de Calafell. El servei Valls – el Vendrell – Calafell formarà part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona, mentre que el tram el Vendrell – Calafell s’integrarà a la xarxa de l’ATM de la RMB, de manera que els usuaris podran utilitzar tota la gamma d’abonaments integrats, i fer transbordaments amb altres mitjans de transport públic, gaudint d’un important estalvi econòmic.
http://www.elvendrell.net/Web_Noticia.a ... WS_Tip=Obj
http://www.elvendrell.net/pub/FesThumbn ... NtiA001308
7 de novembre de 2008
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posa avui en funcionament un nou servei d’autobús que connecta els municipis de Valls, el Vendrell i Calafell, passant pel nucli d’Alió. La nova línia, que oferirà 8 expedicions al dia entre les 7.45 i les 22.00 hores, facilitarà la intermodalitat, apropant als usuaris a les estacions de ferrocarril del Vendrell i Calafell. D’aquesta manera, els usuaris podran enllaçar amb les línies de rodalies C4 i C2, per l’interior i per la costa respectivament. Per a això, els horaris de la nova línia s’han dissenyat especialment tenint en compte les freqüències de pas dels trens.
Per tal de millorar les comunicacions amb transport públic entre les comarques de l’Alt Camp i el Baix Penedès, el DPTOP ha treballat conjuntament amb les administracions locals per a la implantació de nous serveis que apropin la xarxa als usuaris. L’objectiu és afavorir una mobilitat cada cop més sostenible, posant a disposició dels viatgers nous serveis de transport públic accessibles, còmodes i competitius, també en els desplaçaments interurbans. En aquest sentit, avui 7 de novembre es posa en marxa una nova línia d’autobús per a enllaçar les poblacions de Valls, el Vendrell i Calafell, passant per Alió, que millorarà les comunicacions entre aquests municipis del Camp de Tarragona. Aquest servei forma part de les actuacions previstes dins del Pla de transports de viatgers 2008-2012, que el Govern ha impulsat amb l’objectiu de millorar l’oferta actual, així com dins del Pla de millora de serveis impulsat pel Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona.
La nova línia servirà per vertebrar les comunicacions entre l’interior i la costa del Camp de Tarragona, conectant les capitals de comarca de l’Alt Camp (Valls) i el Baix Penedès (el Vendrell). El nou servei serà semidirecte i oferirà un total de 8 expedicions al dia, 4 per sentit. Sortirà des de Valls, i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari.
Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores. Les expedicions de la nova línia d’autobús s’han coordinat amb les freqüències de pas del ferrocarril per les estacions del Vendrell i Calafell, amb la voluntat
d’afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic. D’aquesta manera, amb el nou servei d’autobús, els usuaris podran connectar tant amb la línia de rodalies de l’interior, la C4, a l’estació del Vendrell, com amb la línia de rodalies de la costa, la C2, a l’estació de Calafell. El servei Valls – el Vendrell – Calafell formarà part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona, mentre que el tram el Vendrell – Calafell s’integrarà a la xarxa de l’ATM de la RMB, de manera que els usuaris podran utilitzar tota la gamma d’abonaments integrats, i fer transbordaments amb altres mitjans de transport públic, gaudint d’un important estalvi econòmic.
http://www.elvendrell.net/Web_Noticia.a ... WS_Tip=Obj
http://www.elvendrell.net/pub/FesThumbn ... NtiA001308
Re: Una nova línia bus enllaçarà Valls, el Vendrell i Calafell
JA CIRCULEN ELS PRIMERS SERVEIS DE LA LÍNIA D'AUTOBÚS VALLS-CALAFELL
07/11/2008
Aquest matí han començat a circular els primers serveis de la nova línia d'autobús que enllaça les ciutats de Valls i Calafell, via Alió i El Vendrell, que presta la companyia penedesenca Monbus. Aques transport públic ajuda a trencar la barrera existent entre dues comarques veïnes, el Baix Penedès i l'Alt Camp, separades per unes històriques males comunicacions. A partir d'ara, queden facilitades, amb un servei àgil i ràpid, les relacions laborals i econòmiques entre les dues comarques.
També guanya pes específic l'estació de Renfe de Calafell, que queda convertida en un punt de referència del transport públic a una àmplia regió, ja que la nova línia d'autobús neix amb la voluntat d'afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic. Els horaris, en concret, s'han dissenyat tenint en compte les freqüències de pas dels trens de rodalies.
El servei serà semidirecte. Sortirà des de Valls i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari. Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores.
Per Calafell, el nou servei aporta dos avantatges més. D'una banda, accedir al sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona, que se suma a la pertinença des de 2001 al sistema integrat de l'àrea metropolitana de Barcelona. L’estalvi per als usuaris serà considerable, ja que la integració tarifària despenalitza de forma important els transbordaments i la combinació de diferents transports públics. De l'altra banda, el transport públic des de l'Alt Camp és una oportunitat per a atreure visitants d'un dia, la qual cosa reforçarà la feina de l'Ajuntament per captar aquesta mena de públic amb tota mena d'activitats turístiques i campanyes comercials.
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1
07/11/2008
Aquest matí han començat a circular els primers serveis de la nova línia d'autobús que enllaça les ciutats de Valls i Calafell, via Alió i El Vendrell, que presta la companyia penedesenca Monbus. Aques transport públic ajuda a trencar la barrera existent entre dues comarques veïnes, el Baix Penedès i l'Alt Camp, separades per unes històriques males comunicacions. A partir d'ara, queden facilitades, amb un servei àgil i ràpid, les relacions laborals i econòmiques entre les dues comarques.
També guanya pes específic l'estació de Renfe de Calafell, que queda convertida en un punt de referència del transport públic a una àmplia regió, ja que la nova línia d'autobús neix amb la voluntat d'afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic. Els horaris, en concret, s'han dissenyat tenint en compte les freqüències de pas dels trens de rodalies.
El servei serà semidirecte. Sortirà des de Valls i recorrerà la C-51 fins a Alió, on s’aturarà per apropar el servei també a aquest municipi. Des d’aquí es dirigirà al Vendrell per l’AP-2, per tal d’escurçar el temps del trajecte i millorar la qualitat del servei. Finalment, arribarà a Calafell, per la carretera C-31, i girarà volta per fer el recorregut en sentit contrari. Les sortides des de Calafell s’efectuaran a les 7.45, les 13.00, les 18.45 i les 21.15 hores, mentre que des de Valls seran a les 9.00, les 13.45, les 19.30 i les 22.00 hores.
Per Calafell, el nou servei aporta dos avantatges més. D'una banda, accedir al sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona, que se suma a la pertinença des de 2001 al sistema integrat de l'àrea metropolitana de Barcelona. L’estalvi per als usuaris serà considerable, ja que la integració tarifària despenalitza de forma important els transbordaments i la combinació de diferents transports públics. De l'altra banda, el transport públic des de l'Alt Camp és una oportunitat per a atreure visitants d'un dia, la qual cosa reforçarà la feina de l'Ajuntament per captar aquesta mena de públic amb tota mena d'activitats turístiques i campanyes comercials.
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1