Doble via fins a Vic en dos anys
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doble via fins a Vic en dos anys
Doble via fins a Vic en dos anys
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va declarar ahir a Catalunya Ràdio que la doble via de la línia del tren arribarà a Vic en un màxim de dos anys, i que la seva intenció és que aquesta línia tingui un caràcter plenament de rodalies fins a la capital de la comarca.
Nadal va reconèixer que l'estat de la línia ja no dóna l'abast a les necessitats del servei. També va recordar que estan programades reformes importants fins a Puigcerdà, que ja havien estat previstes pel darrer govern del PP.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va declarar ahir a Catalunya Ràdio que la doble via de la línia del tren arribarà a Vic en un màxim de dos anys, i que la seva intenció és que aquesta línia tingui un caràcter plenament de rodalies fins a la capital de la comarca.
Nadal va reconèixer que l'estat de la línia ja no dóna l'abast a les necessitats del servei. També va recordar que estan programades reformes importants fins a Puigcerdà, que ja havien estat previstes pel darrer govern del PP.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Evidentment, tindrem via doble fins a Vic l'any 2008... de la mateixa manera que l'AVE arriba a Barcelona des del 2004... o va ser el 1992? Ai, ara no ho recordo exactament
Vaja, que molt em sembla que, per molt que el projecte ja estigués fet ara mateix en la seva totalitat (cosa que dubto) i es poguessin començar les obres els pròxims mesos, dificilment els treballs es podrien completar abans del 2009. I tant de bo m'equivoqui.
Ara, que potser el que volia dir el conseller, és que faran doble via des d'un metre abans de l'entrada el terme municipal de Vic fins a l'estació. Això ja m'ho crec més
Vaja, que molt em sembla que, per molt que el projecte ja estigués fet ara mateix en la seva totalitat (cosa que dubto) i es poguessin començar les obres els pròxims mesos, dificilment els treballs es podrien completar abans del 2009. I tant de bo m'equivoqui.
Ara, que potser el que volia dir el conseller, és que faran doble via des d'un metre abans de l'entrada el terme municipal de Vic fins a l'estació. Això ja m'ho crec més
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Diari de Girona:
----------------------------
Nadal diu que els trens fins a Puigcerdà han d´acabar essent de rodalia
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va augurar ahir que «en dos anys, màxim, pot estar fet i compromès», el desdoblament de la línia de Rodalies de Renfe fins a Vic, de manera que «fins a Vic, el tren de Puigcerdà ha d'acabar sent de rodalia». En una entrevista de Catalunya Ràdio, el conseller socialista va dir que, per altra banda, «continuen les millores fins a Puigcerdà que va prometre fa ja temps el Govern del PP i que estan mantenint amb una certa regularitat».
Per altra banda, Nadal va dir que ara començarà la tramitació de l'«estudi informatiu i de mobilitat del que es denomina la B-500, l'eix de la Conreria». El seu departament ha encarregat a Tabasa -empresa dels túnels del Tibidabo, majoritàriament pública- que s'encarregui d'aquests estudis «perquè després sigui possible algun tipus de licitació, amb peatge a l'ombra o amb diverses fórmules, d'un gran eix que comuniqui Badalona amb Mollet sense haver de passar pel Nus de la Trinitat».
El conseller va dir que «és una comunicació Maresme-Vallès que és molt important en benefici de la mobilitat» d'una zona «amb molta concentració de gent». Es tracta, va dir, «d'un túnel que ha de perforar la Conreria i que ha d'evitar el caràcter abrupte de la topografia en aquell punt i també l'impacte ambiental que podria produir una carretera a cel obert en aquesta circumstància».
Joaquim Nadal també va dir que de l'actual negociació estatutària «s'acabarà desprenent un fons de rescat» de peatges «selectiu» a favor dels peatges «que, en el temps, estan més directament vinculats amb la mobilitat obligada, per raó de feina i diàriament, entre Barcelona o l'entorn metropolità i poblacions de 30 o 40 km a la rodona».
Nadal va dir que Europa no tendeix a l'eliminació de tots els peatges, perquè no totes les infraestructures necessàries poden pagar-se «si no hi ha una contribució directa de l'usuari» i perquè la mobilitat actual «no es pot gestionar si no és amb algun element dissuasori». Tot i així, va dir que a Catalunya «hi ha peatges que han de ser modificables».
Sobre la inversió addicional de l'Estat a Catalunya que preveu el projecte d'Estatut en set anys, el conseller socialista va dir que el canvi de Catalunya en infraestructures «seria molt espectacular» si aquests diners s'invertissin en infraestructures que corresponen a l'Estat i que diversos sectors consideren problemàtiques.
En aquest sentit, cita «tots els ferrocarrils menys els de la Generalitat -que són molt pocs- i les principals carreteres: N-340, N-420, N-230, N-II i N-260. Només que es gastés els diners que no s'ha gastat fins ara en això, el canvi que faria Catalunya seria molt espectacular», va apuntar. Nadal va dir que si l'Estat «no té projectes suficients per absorbir» la citada inversió, «ja ho farà la Generalitat, que té projectes sobrats». I va subratllar: «Només que en aquests set anys destinéssim mil milions anuals a l'eix transversal ferroviari, en deu anys podria estar fet».
----------------------------
Nadal diu que els trens fins a Puigcerdà han d´acabar essent de rodalia
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va augurar ahir que «en dos anys, màxim, pot estar fet i compromès», el desdoblament de la línia de Rodalies de Renfe fins a Vic, de manera que «fins a Vic, el tren de Puigcerdà ha d'acabar sent de rodalia». En una entrevista de Catalunya Ràdio, el conseller socialista va dir que, per altra banda, «continuen les millores fins a Puigcerdà que va prometre fa ja temps el Govern del PP i que estan mantenint amb una certa regularitat».
Per altra banda, Nadal va dir que ara començarà la tramitació de l'«estudi informatiu i de mobilitat del que es denomina la B-500, l'eix de la Conreria». El seu departament ha encarregat a Tabasa -empresa dels túnels del Tibidabo, majoritàriament pública- que s'encarregui d'aquests estudis «perquè després sigui possible algun tipus de licitació, amb peatge a l'ombra o amb diverses fórmules, d'un gran eix que comuniqui Badalona amb Mollet sense haver de passar pel Nus de la Trinitat».
El conseller va dir que «és una comunicació Maresme-Vallès que és molt important en benefici de la mobilitat» d'una zona «amb molta concentració de gent». Es tracta, va dir, «d'un túnel que ha de perforar la Conreria i que ha d'evitar el caràcter abrupte de la topografia en aquell punt i també l'impacte ambiental que podria produir una carretera a cel obert en aquesta circumstància».
Joaquim Nadal també va dir que de l'actual negociació estatutària «s'acabarà desprenent un fons de rescat» de peatges «selectiu» a favor dels peatges «que, en el temps, estan més directament vinculats amb la mobilitat obligada, per raó de feina i diàriament, entre Barcelona o l'entorn metropolità i poblacions de 30 o 40 km a la rodona».
Nadal va dir que Europa no tendeix a l'eliminació de tots els peatges, perquè no totes les infraestructures necessàries poden pagar-se «si no hi ha una contribució directa de l'usuari» i perquè la mobilitat actual «no es pot gestionar si no és amb algun element dissuasori». Tot i així, va dir que a Catalunya «hi ha peatges que han de ser modificables».
Sobre la inversió addicional de l'Estat a Catalunya que preveu el projecte d'Estatut en set anys, el conseller socialista va dir que el canvi de Catalunya en infraestructures «seria molt espectacular» si aquests diners s'invertissin en infraestructures que corresponen a l'Estat i que diversos sectors consideren problemàtiques.
En aquest sentit, cita «tots els ferrocarrils menys els de la Generalitat -que són molt pocs- i les principals carreteres: N-340, N-420, N-230, N-II i N-260. Només que es gastés els diners que no s'ha gastat fins ara en això, el canvi que faria Catalunya seria molt espectacular», va apuntar. Nadal va dir que si l'Estat «no té projectes suficients per absorbir» la citada inversió, «ja ho farà la Generalitat, que té projectes sobrats». I va subratllar: «Només que en aquests set anys destinéssim mil milions anuals a l'eix transversal ferroviari, en deu anys podria estar fet».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Doncs jo crec que sí que pot estar desdoblada la via fins a Vic, potser no en dos anys, però en tre o quatre màxim. No s'ha d'oblidar que la tramitació administrativa, que és el que més enlenteix, està molt avançada o completada, i que per tant només falten licitació i obra, que paradoxalment podrien trigar menys que la DIA i la resta de tràmints burrocràtics.
I de les obres de renovació fins a Puigcerdà, el Sr Nada ha estat molt diplòmatic amb aixó de «continuen les millores fins a Puigcerdà que va prometre fa ja temps el Govern del PP i que estan mantenint amb una certa regularitat». No estan cardant ni brot, van més lents que mon àvia pujant el Turó de l'Home en bicicleta, i a sobre ell mateix ha eliminat la connexió de la línia de Puigcerdà amb el futur ETF. Polítics.
I de les obres de renovació fins a Puigcerdà, el Sr Nada ha estat molt diplòmatic amb aixó de «continuen les millores fins a Puigcerdà que va prometre fa ja temps el Govern del PP i que estan mantenint amb una certa regularitat». No estan cardant ni brot, van més lents que mon àvia pujant el Turó de l'Home en bicicleta, i a sobre ell mateix ha eliminat la connexió de la línia de Puigcerdà amb el futur ETF. Polítics.
Les obres estan avançant. Aixo es cert. A Ripoll ja hi ha blau. La catenaria entre Ripoll i Ribes esta parcialment canviada ja i la regata per tirar els cables del BLAU ja està preparada.awe wrote:
I de les obres de renovació fins a Puigcerdà, el Sr Nada ha estat molt diplòmatic amb aixó de «continuen les millores fins a Puigcerdà que va prometre fa ja temps el Govern del PP i que estan mantenint amb una certa regularitat». No estan cardant ni brot, van més lents que mon àvia pujant el Turó de l'Home en bicicleta, i a sobre ell mateix ha eliminat la connexió de la línia de Puigcerdà amb el futur ETF. Polítics.
El que passa es que no tot es resumeix a substituir travesses...
Re: Doble via fins a Vic en dos anys
Queden 15 mesos i de duplicació, res de res.Trenscat wrote:Doble via fins a Vic en dos anys
(sí, m'ha agafat per reflotar fils antics )
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Doble via fins a Vic en dos anys
El 99 també deien que la L9 arribaria a l'aeroport el 2004, i de 5 anys ja hem passat a 15. Així que posa't a calcular...entfe001 wrote:Queden 15 mesos i de duplicació, res de res.Trenscat wrote:Doble via fins a Vic en dos anys
(sí, m'ha agafat per reflotar fils antics )
A mi em resulten sis anys, aplicant la regla de tres. 2012? Potser és aviat i tot...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
soc periodista però, de vegades, em fa una mica de vergonya.Pere wrote:A Puigcerdà, un bitllet de 10 zones oi?wefer wrote:De El Diari de Girona:
----------------------------
Nadal diu que els trens fins a Puigcerdà han d´acabar essent de rodalia(...)
no entenc com el diari de girona pot fer un titular vcom el que fan atribuint al conseller que el tren serà de rodalies fins a puigcerdà quan en el text queda ben clar que el que nadal ha dit es que hi haurà doble via fins a vic.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc