Definicions de ferrocarril, metro, etc.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Definicions de ferrocarril, metro, etc.

Post by Ecomobisostrans »

-------------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4040
-------------------------------------



Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Per tothom...

Post by entfe001 »

Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x
Esbrina-ho tu mateix (només la línia A, la C en realitat és un tram d'una línia de la SNCF).
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Per tothom...

Post by Platanito »

Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x
Això em recorda la nefasta classificació de les galeries de tranvia.org, on es diu que el metro i el tramvia (que són vehicles que circulen per carrils de ferro) no són ferrocarril!

La qüestió és si aquestes línies franceses de transport guiat sobre pneumàtics són ferrocarril o no. Mirusté, si el carril és de ferro sí que ho són, i si no ho són no poden ser metro, perquè metro ve de Ferrocarril Metropolità. Serien més una mena de trolebús amb pantògraf o amb patí, o sigui que tampoc seria un trolebús...
Last edited by Platanito on Tuesday 19/12/2006 17:40, edited 1 time in total.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Apunt...

Post by JaMiRo! »

Hola!
entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària. ;)

De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o

Punto pelota. :D

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Tu vigila, que per molt matemàtic que sigui si m'agafa la vena etimològica podem acabar mooolt malament :twisted:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Apunt...

Post by metring »

JaMiRo! wrote:Hola!
entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària. ;)

De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o

Punto pelota. :D

Salut!
I ha ha alguna millora en el sistema de rodes pneumàtiques, respecte a les convencionals? Em sona haver sentit alguna cosa, però no recordo quina...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Avantatges?

Post by JaMiRo! »

Hola!

Vols dir avantatges? Sí: adherència superior (cosa que permet traçats amb més pendent), menors vibracions transmesses a terra, major confort del passatge, etc. ;)

Si bé un dels seus principals inconvenients és el seu consum energètic... :!:

Salut!

PD: per cert, a qui em va demanar info tècnica, sento dir-li que com sóc a producció i això és cosa dels d'enginyeria... :oops:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Apunt...

Post by Platanito »

JaMiRo! wrote: De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o
Home, ja vaig suposar que els rails normals que hi havia entre els destinats als pneumàtics hi eren per algun motiu...

El problema més seriòs d'aquest sistema és l'enorme desgast de les rodes. Realment, el senyor Mishelán es va ficar les botes!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”