Licitació dels estudis de millora de Rodalies BCN
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Licitació dels estudis de millora de Rodalies BCN
En el BOE del dia 28, va aparèixer per fi la licitació dels estudis de necessitats d'ampliació de la xarxa ferroviària de Rodalies BCN. Aquí teniu el document original:
http://www.boe.es/boe/dias/2005-05-28/p ... -04610.pdf
Cal tenir en compte que el que ara es licita només són els estudis previs, que desembocaran en propostes d'ampliació, que després hauran de ser aprovades.
El periode de finalització dels estudis és de 24 mesos... això vol dir que ja ens colocarem a l'any 2007. Després d'això, caldrà plantejar projectes, alegacions, buscar finançament, etc. Vaja, que el que està clar és que de tot aquest procés, fins ben entrada la pròxima dècada, no en veurem res.
Mentrestant, a aguantar amb el que tenim i alguna xapussilla puntual. Paciència.
http://www.boe.es/boe/dias/2005-05-28/p ... -04610.pdf
Cal tenir en compte que el que ara es licita només són els estudis previs, que desembocaran en propostes d'ampliació, que després hauran de ser aprovades.
El periode de finalització dels estudis és de 24 mesos... això vol dir que ja ens colocarem a l'any 2007. Després d'això, caldrà plantejar projectes, alegacions, buscar finançament, etc. Vaja, que el que està clar és que de tot aquest procés, fins ben entrada la pròxima dècada, no en veurem res.
Mentrestant, a aguantar amb el que tenim i alguna xapussilla puntual. Paciència.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Del 20 minutos:
--------------------
Renfe preguntará a los usuarios qué debe mejorar
Nuevas estaciones. El Ministerio de Fomento ha anunciado la realización de estudios, entre ellos una encuesta a los usuarios, para mejorar el servicio de Cercanías en Barcelona y tener un inventario actualizado de las instalaciones ferroviarias por si conviene hacer nuevas estaciones.
Renfe podrá conocer así mejor la demanda actual de viajes en hora punta y qué tramos están más saturados a lo largo de la jornada.
Los estudios de transporte se llevarán a cabo en todos los corredores de la red de Cercanías y se estudiará la incidencia de la llegada del AVE y de la ampliación de la red de metro y FGC.
Dile a renfe
Dónde hay que hacer mejoras en la red de Cercanías. Escribe a
clientebarcelona@renfe.es
--------------------
Renfe preguntará a los usuarios qué debe mejorar
Nuevas estaciones. El Ministerio de Fomento ha anunciado la realización de estudios, entre ellos una encuesta a los usuarios, para mejorar el servicio de Cercanías en Barcelona y tener un inventario actualizado de las instalaciones ferroviarias por si conviene hacer nuevas estaciones.
Renfe podrá conocer así mejor la demanda actual de viajes en hora punta y qué tramos están más saturados a lo largo de la jornada.
Los estudios de transporte se llevarán a cabo en todos los corredores de la red de Cercanías y se estudiará la incidencia de la llegada del AVE y de la ampliación de la red de metro y FGC.
Dile a renfe
Dónde hay que hacer mejoras en la red de Cercanías. Escribe a
clientebarcelona@renfe.es
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
FOMENT LICITÀ ELS ESTUDIS DE LA XARXA FERROVIARIA DE RODALIES DE BARCELONA
El Ministeri de Foment licità dissabte passat el contracte de consultoria i assistència per a la realització d'estudis específics destinats a la Planificació de la Xarxa Ferroviària de rodalies de Barcelona. Aquesta actuació forma part del procés de formulació i concertació de plans de transport urbà i metropolità, establert en el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport (PEIT) del Ministeri de Foment.
L'abast dels treballs permetrà al Ministeri disposar d'una identificació de les prioritats d'actuació en matèria de rodalies, de cara a l'elaboració concertada amb la resta d'Administracions d'un Pla de Mobilitat Sostenible per a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
El pressupost de licitació d'aquest contracte, l'anunci del qual va sortir publicat en el BOE del passat dissabte, ascendeix a 1.097.418 euros, i el seu termini d'execució és de 24 mesos.
Els treballs a realitzar consisteixen en l'elaboració d'un inventari actualitzat de les instal·lacions ferroviàries que integren la xarxa de rodalia, descrivint la seva configuració actual i les característiques de la infraestructura, així com analitzant la problemàtica de la seva integració amb l'entorn.
També s'estudiarà la demanda actual de desplaçaments en un dia punta i les relacions origen – destinació entre estacions i zones de transport, mitjançant la realització d'una enquesta als usuaris que, a més, permetrà conèixer els motius de viatge, les maneres de transport utilitzats per a l'accés i la dispersió en les estacions, i els trams més carregats de cada línia al llarg del dia.
De la mateixa manera s'estudiarà la incidència en l'explotació de la xarxa de rodalia de la posada en servei de les noves infraestructures ferroviàries per a alta velocitat i de l'ampliació de les xarxes de metro i FGC i intercanviadors modals, analitzant les possibles alternatives de reestructuració de les línies que es presentin i avaluant les actuacions que permetin resoldre la intermodalidad.
Finalment, es portaran a terme estudis de transport en cadascun dels corredors que conformen la xarxa, analitzant la necessitat i conveniència de construcció de noves estacions i d'integració del ferrocarril en l'entorn urbà que travessa, així com preveient les actuacions sobre la infraestructura ferroviària que resultin més avantatjoses per a satisfer les futures necessitats de mobilitat i la millora del servei.
--
http://informativos.net/notampliada.asp?idNoticia=45049
El Ministeri de Foment licità dissabte passat el contracte de consultoria i assistència per a la realització d'estudis específics destinats a la Planificació de la Xarxa Ferroviària de rodalies de Barcelona. Aquesta actuació forma part del procés de formulació i concertació de plans de transport urbà i metropolità, establert en el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport (PEIT) del Ministeri de Foment.
L'abast dels treballs permetrà al Ministeri disposar d'una identificació de les prioritats d'actuació en matèria de rodalies, de cara a l'elaboració concertada amb la resta d'Administracions d'un Pla de Mobilitat Sostenible per a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
El pressupost de licitació d'aquest contracte, l'anunci del qual va sortir publicat en el BOE del passat dissabte, ascendeix a 1.097.418 euros, i el seu termini d'execució és de 24 mesos.
Els treballs a realitzar consisteixen en l'elaboració d'un inventari actualitzat de les instal·lacions ferroviàries que integren la xarxa de rodalia, descrivint la seva configuració actual i les característiques de la infraestructura, així com analitzant la problemàtica de la seva integració amb l'entorn.
També s'estudiarà la demanda actual de desplaçaments en un dia punta i les relacions origen – destinació entre estacions i zones de transport, mitjançant la realització d'una enquesta als usuaris que, a més, permetrà conèixer els motius de viatge, les maneres de transport utilitzats per a l'accés i la dispersió en les estacions, i els trams més carregats de cada línia al llarg del dia.
De la mateixa manera s'estudiarà la incidència en l'explotació de la xarxa de rodalia de la posada en servei de les noves infraestructures ferroviàries per a alta velocitat i de l'ampliació de les xarxes de metro i FGC i intercanviadors modals, analitzant les possibles alternatives de reestructuració de les línies que es presentin i avaluant les actuacions que permetin resoldre la intermodalidad.
Finalment, es portaran a terme estudis de transport en cadascun dels corredors que conformen la xarxa, analitzant la necessitat i conveniència de construcció de noves estacions i d'integració del ferrocarril en l'entorn urbà que travessa, així com preveient les actuacions sobre la infraestructura ferroviària que resultin més avantatjoses per a satisfer les futures necessitats de mobilitat i la millora del servei.
--
http://informativos.net/notampliada.asp?idNoticia=45049
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Per mi perfecte, poso a la vostra disposició tot el que creieu que pugui fer falta per discutir aquestes alegacions. caldria consensuar-les per votació, això sí...Aureli wrote:Per què no fem unes al·legacions conjuntes del fòrum per a presentar al PEIT
De totes maneres, quan es podrna peresentar aquestes alegacions? Perquè al pas que anem, igual quan arribi el moment ja ni tant sols existeix el fòrum, ni internet , ni res
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Aquí està el pliego de prescripciones técnicas de l'estudi de la remodelació de la xarxa de rodalies.
En principi el q proposa és l'estudi dels corredors actuals per veure com es poden millorar (capacitat, intercanviadors, integració amb l'entorn,...). Jo no esperaria cap proposta 'novedosa' més enllà de les q portem escoltant des de fa temps: línea interior Maresme, soterrament St. Adrià-Badalona, desdoblament línia de Vic, túnel del coll de Montcada, Papiol-Mollet completa, línia orbital Vilanova-Mataró... I això complementat senyalització ERTMS q faci q els túnels de BCN tinguin freqüències de 2', i nous trens per a cobrir aquestes majors freqüències, i llestos...
En principi el q proposa és l'estudi dels corredors actuals per veure com es poden millorar (capacitat, intercanviadors, integració amb l'entorn,...). Jo no esperaria cap proposta 'novedosa' més enllà de les q portem escoltant des de fa temps: línea interior Maresme, soterrament St. Adrià-Badalona, desdoblament línia de Vic, túnel del coll de Montcada, Papiol-Mollet completa, línia orbital Vilanova-Mataró... I això complementat senyalització ERTMS q faci q els túnels de BCN tinguin freqüències de 2', i nous trens per a cobrir aquestes majors freqüències, i llestos...
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Decidme cómo contactar con el grupillo este del estudio
Hola,
Aurelio, tú dime cómo se puede contactar con esta gente del grupillo del estudio ese del millón de €uros y ya les envío yo un mail completito con un folleto explicándoles el tema de la Gran Vía y la Diagonal, sus túneles multiusos, etc.
Que ya verás cómo lo van a flipar. Creo que tienes razón y ya que se ponen deberíamos colocar un manifiesto privado nuestro para esta gente y mandarlo a todas partes para ver cuántas adhesiones tendríamos, ya sabeis, Cambra de Comerç, partidos políticos, empresa varias, sindicatos, etc. y una vez tuviésemos un mogollón de adhesiones para que por lo menos, lo estudiasen... pues enviárselo y que los estudien, que un milloncete de €uros ya les valdrá para hablar un poquitín de la Diagonal ¿no? además, como no somos militantes aquí de ningún partido sino solamente ciudadanos corrientes, esto sería un movimiento totalmente independiente y desinteresado que podría ser apoyado por todas esas empresas, entidades y demás y como no vendría de ninguna opción política a la que las otras quisiesen desprestigiar igual hasta se escuchaba el tema.
Yo propongo seguir con la idea-propuesta de Aurelio, consensuarla entre todos, realizar un manifiesto-escrito o lo que sea y enviarlo por e-mail a todas las empresas, sindicatos, asociaciones, etc. que sepamos de su existencia para que se adhieran y así mandárselo a esta gente, incluso se les podría enviar a los medios de comunicación.
Saludos,
Sergio
Aurelio, tú dime cómo se puede contactar con esta gente del grupillo del estudio ese del millón de €uros y ya les envío yo un mail completito con un folleto explicándoles el tema de la Gran Vía y la Diagonal, sus túneles multiusos, etc.
Que ya verás cómo lo van a flipar. Creo que tienes razón y ya que se ponen deberíamos colocar un manifiesto privado nuestro para esta gente y mandarlo a todas partes para ver cuántas adhesiones tendríamos, ya sabeis, Cambra de Comerç, partidos políticos, empresa varias, sindicatos, etc. y una vez tuviésemos un mogollón de adhesiones para que por lo menos, lo estudiasen... pues enviárselo y que los estudien, que un milloncete de €uros ya les valdrá para hablar un poquitín de la Diagonal ¿no? además, como no somos militantes aquí de ningún partido sino solamente ciudadanos corrientes, esto sería un movimiento totalmente independiente y desinteresado que podría ser apoyado por todas esas empresas, entidades y demás y como no vendría de ninguna opción política a la que las otras quisiesen desprestigiar igual hasta se escuchaba el tema.
Yo propongo seguir con la idea-propuesta de Aurelio, consensuarla entre todos, realizar un manifiesto-escrito o lo que sea y enviarlo por e-mail a todas las empresas, sindicatos, asociaciones, etc. que sepamos de su existencia para que se adhieran y así mandárselo a esta gente, incluso se les podría enviar a los medios de comunicación.
Saludos,
Sergio
Last edited by Santfeliuenc on Wednesday 01/06/2005 22:52, edited 1 time in total.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Aurelio...
Hola Aurelio,
Mira, yo no sé lo que se podrá o no hacer, o si podremos meter mano o si simplemente se podrá mandar un correo electrónico y tal... la verdad es que ni idea, pero si van a realizar un estudio de cómo vertebrar y reestructurar la red de cercanías de Barcelona, por dónde convendría meter nuevos corredores, etc. bueno sería que alguien y en una de esas opciones les dijese que existen dos avenidas llamadas Diagonal y Gran Vía por las cuales se deberían vertebrar las líneas de una banda con las de la otra dejando el túnel de Aragón al AVE, el largo recorrido los trenes directos y semidirectos, regionales, etc.
Aunque no hagan caso ni nada, pero por lo menos que tengan conciencia de ello y que se lo lean, hay que aprovechar que parece que ZP es catalanófilo, jejeje, e intentar que si se prepara un Plan Director para cercanías en Barcelona, que el mismo incluya estas cosillas, que por lo menos selean un mail y documentar las cosas de tal manera que sea atractivo de ver. Luego hacer igualno hacen ni puñetero caso, pero por lo menos nosotros estaríamos en la obligación de transmitirlo y de hacerles saber que esa opción existe.
Saludos,
Sergio
Mira, yo no sé lo que se podrá o no hacer, o si podremos meter mano o si simplemente se podrá mandar un correo electrónico y tal... la verdad es que ni idea, pero si van a realizar un estudio de cómo vertebrar y reestructurar la red de cercanías de Barcelona, por dónde convendría meter nuevos corredores, etc. bueno sería que alguien y en una de esas opciones les dijese que existen dos avenidas llamadas Diagonal y Gran Vía por las cuales se deberían vertebrar las líneas de una banda con las de la otra dejando el túnel de Aragón al AVE, el largo recorrido los trenes directos y semidirectos, regionales, etc.
Aunque no hagan caso ni nada, pero por lo menos que tengan conciencia de ello y que se lo lean, hay que aprovechar que parece que ZP es catalanófilo, jejeje, e intentar que si se prepara un Plan Director para cercanías en Barcelona, que el mismo incluya estas cosillas, que por lo menos selean un mail y documentar las cosas de tal manera que sea atractivo de ver. Luego hacer igualno hacen ni puñetero caso, pero por lo menos nosotros estaríamos en la obligación de transmitirlo y de hacerles saber que esa opción existe.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Estudios
Hola,
Sobre esos estudios que se licitaron para analizar el tema de las cercanías en BCN... ¿qué tal les estará yendo a los estudiosos? ¿se les ha ocurrido ya alguna cosa? ¿alguien sabe cómo les va? ¿estarán estudiando maneras de evitar cercanías por donde ya sabeis que propone el Sr. Santfeliuenc?
Saludos,
Sergio
Sobre esos estudios que se licitaron para analizar el tema de las cercanías en BCN... ¿qué tal les estará yendo a los estudiosos? ¿se les ha ocurrido ya alguna cosa? ¿alguien sabe cómo les va? ¿estarán estudiando maneras de evitar cercanías por donde ya sabeis que propone el Sr. Santfeliuenc?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Sí, ja han acabat l'estudi i està entregat al Ministeri...
-----
Foment rebutja crear noves línies de rodalies com volien el govern i l'Ajuntament
El document preliminar elaborat des de Madrid es limita a millorar la infraestructura existent i unir alguna línia
El Ministeri de Foment ja té el document preliminar –que des del 2005 elaboren dues consultores de Madrid– en què es prioritzen les actuacions que s'haurien de fer per millorar la xarxa de rodalies Renfe. Segons ha pogut conèixer aquest diari, la proposta prèvia aposta per millorar la infraestructura de la xarxa, com les vies i la catenària, sense crear línies noves. Preveu, només, unir Cornellà amb Castelldefels construint un nou enllaç entre les actuals C2 i C4 de rodalies. En el text es desestimen algunes de les propostes, com la de la línia orbital que, el febrer del 2006, van presentar conjuntament la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu de fer aportacions a l'estudi que en aquells moments elaboraven les dues consultores independents.
El 2005, el Ministeri de Foment va encarregar a dues consultores externes de Madrid elaborar un informe amb les propostes per millorar rodalies de Renfe. Aleshores, els responsables de Foment ja eren conscients que la falta d'inversió a la xarxa, prolongada durant els deu últims anys, havia impossibilitat fer un bon manteniment de la infraestructura, i que això derivaria en un servei de mala qualitat. Aquesta diagnosi s'ha evidenciat els últims mesos amb les repetides avaries a la xarxa que han afectat milers d'usuaris.
L'informe previ elaborat per les dues empreses externes està acabat i s'ha donat a conèixer a les administracions catalanes. Les primeres propostes que arriben des de Madrid aposten per millorar la xarxa actual, connectant algunes línies i desdoblant vies. El document preliminar, però, rebutja la creació de noves línies i desestima així, algunes de les propostes que –el febrer del 2006– van presentar la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona a Foment amb l'objectiu de fer aportacions a l'estudi que en aquells moments s'estava redactant. Fonts de la Generalitat asseguren que «no hi ha cap problema que l'informe encarregat per Foment i el que van presentar conjuntament govern i consistori siguin diferents». Afegeixen que «els dos documents no són contradictoris, sinó que se sumen».
L'informe redactat des de Madrid reconeix que hi ha «elevats índexs d'ocupació i qualitat decreixent del servei» i «falta de capacitat al túnels de Barcelona». Les solucions que proposa Foment són «arreglar la xarxa existent» renovant, per exemple, les vies i la catenària. Unes tasques que, segons fonts de la Generalitat, «actualment ja s'estant realitzant». El ministeri també preveu «incrementar la capacitat del transport», que es podria aconseguir augmentant de tres a sis el nombre de vagons d'un mateix tren. Aquesta mesura, com la d'avançar la incorporació de combois nous, ja s'inclouen en el pla de xoc anunciat per Foment a mitjan novembre arran de l'últim caos viscut a rodalies. Tot això, però, s'ha de fer progressivament i és que, com alerten fonts del govern, «primer són necessàries millores estructurals d'algunes estacions».
El document s'avé a fer una connexió de Cornellà amb Castelldefels passant per Sant Boi, Viladecans i Gavà. Aquesta proposta la recull de l'estudi que govern i Ajuntament van fer arribar a Foment. El nou enllaç ferroviari s'aconseguiria unint l'estació de Cornellà de l'actual línia C4 –que va des de Sant Vicenç de Calders fins a Manresa– amb la parada de Castelldefels de la línia C2 –que ara fa el recorregut des de Sant Vicenç a Maçanet–. De fet, el pla d'inversions a la xarxa ferroviària signat entre l'Estat i la Generalitat, el 28 de setembre passat, ja destina 600 milions d'euros per executar l'obra i els aportaria íntegrament el Ministeri de Foment.
De les idees de les administracions catalanes, l'informe de Foment també recull la necessitat de fer algunes estacions intermèdies per millorar l'accessibilitat de determinats nuclis urbans a la xarxa. Les noves parades que es projecten des de Madrid són les de Baricentro, Sabadell Can Llong o Terrassa Sud. A Madrid també veuen amb bons ulls fer una tercera via d'ample europeu al port, que seria d'ús exclusiu per a mercaderies.
El document de Foment també posa de manifest la necessitat de duplicar alguns trams de via, com el d'Arenys de Mar fins a Blanes de la línia R1 o el que va de la Garriga a Vic de la R3. Així com eliminar el creuament de les vies a Sants, fet que permetria una connexió creuada: costa a costa i interior i interior.
Paral·lelament a l'informe, Foment està elaborant el projecte d'una nova línia directa a l'aeroport. Els combois arribarien a la nova terminal del Prat passant per sota les pistes. El projecte proposat per la Generalitat i pel consistori barceloní, però, és més ambiciós. Demanen que la línia, en comptes d'acabar el trajecte a l'aeroport, ho faci a Vilanova [veure gràfic]. D'aquesta manera, «els trens que sortissin de Vilanova podrien anar a Barcelona o a l'aeroport, seria una manera de duplicar la via», segons fonts el govern.
Per descongestionar la xarxa de rodalies, les administracions catalanes van proposar també construir la línia orbital, inclosa en el pla d'infraestructures del transport de Catalunya, i que permetria unir Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova. De moment, però, Madrid no ho veu necessari. La Generalitat hi treu importància perquè «des de Catalunya es pot seguir treballant per poder tirar endavant aquesta proposta».
Madrid també veu innecessària la línia circular que permetria unir, per exemple, les estacions de Sants, el passeig de Gràcia, la Sagrera i Sant Cugat per tornar a Sants.
El govern espanyol també ha desestimat la proposta de la Generalitat per fer subterrani el tram de la C1 entre Badalona i Mataró, i que aquest anés més per l'interior, «cosa que permetria agafar una àrea més densament poblada». Però ara per ara, el ministeri tampoc aposta per aquest projecte, ja que «no està a favor de fer túnels nous».
El Punt
-----
Foment rebutja crear noves línies de rodalies com volien el govern i l'Ajuntament
El document preliminar elaborat des de Madrid es limita a millorar la infraestructura existent i unir alguna línia
El Ministeri de Foment ja té el document preliminar –que des del 2005 elaboren dues consultores de Madrid– en què es prioritzen les actuacions que s'haurien de fer per millorar la xarxa de rodalies Renfe. Segons ha pogut conèixer aquest diari, la proposta prèvia aposta per millorar la infraestructura de la xarxa, com les vies i la catenària, sense crear línies noves. Preveu, només, unir Cornellà amb Castelldefels construint un nou enllaç entre les actuals C2 i C4 de rodalies. En el text es desestimen algunes de les propostes, com la de la línia orbital que, el febrer del 2006, van presentar conjuntament la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu de fer aportacions a l'estudi que en aquells moments elaboraven les dues consultores independents.
El 2005, el Ministeri de Foment va encarregar a dues consultores externes de Madrid elaborar un informe amb les propostes per millorar rodalies de Renfe. Aleshores, els responsables de Foment ja eren conscients que la falta d'inversió a la xarxa, prolongada durant els deu últims anys, havia impossibilitat fer un bon manteniment de la infraestructura, i que això derivaria en un servei de mala qualitat. Aquesta diagnosi s'ha evidenciat els últims mesos amb les repetides avaries a la xarxa que han afectat milers d'usuaris.
L'informe previ elaborat per les dues empreses externes està acabat i s'ha donat a conèixer a les administracions catalanes. Les primeres propostes que arriben des de Madrid aposten per millorar la xarxa actual, connectant algunes línies i desdoblant vies. El document preliminar, però, rebutja la creació de noves línies i desestima així, algunes de les propostes que –el febrer del 2006– van presentar la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona a Foment amb l'objectiu de fer aportacions a l'estudi que en aquells moments s'estava redactant. Fonts de la Generalitat asseguren que «no hi ha cap problema que l'informe encarregat per Foment i el que van presentar conjuntament govern i consistori siguin diferents». Afegeixen que «els dos documents no són contradictoris, sinó que se sumen».
L'informe redactat des de Madrid reconeix que hi ha «elevats índexs d'ocupació i qualitat decreixent del servei» i «falta de capacitat al túnels de Barcelona». Les solucions que proposa Foment són «arreglar la xarxa existent» renovant, per exemple, les vies i la catenària. Unes tasques que, segons fonts de la Generalitat, «actualment ja s'estant realitzant». El ministeri també preveu «incrementar la capacitat del transport», que es podria aconseguir augmentant de tres a sis el nombre de vagons d'un mateix tren. Aquesta mesura, com la d'avançar la incorporació de combois nous, ja s'inclouen en el pla de xoc anunciat per Foment a mitjan novembre arran de l'últim caos viscut a rodalies. Tot això, però, s'ha de fer progressivament i és que, com alerten fonts del govern, «primer són necessàries millores estructurals d'algunes estacions».
El document s'avé a fer una connexió de Cornellà amb Castelldefels passant per Sant Boi, Viladecans i Gavà. Aquesta proposta la recull de l'estudi que govern i Ajuntament van fer arribar a Foment. El nou enllaç ferroviari s'aconseguiria unint l'estació de Cornellà de l'actual línia C4 –que va des de Sant Vicenç de Calders fins a Manresa– amb la parada de Castelldefels de la línia C2 –que ara fa el recorregut des de Sant Vicenç a Maçanet–. De fet, el pla d'inversions a la xarxa ferroviària signat entre l'Estat i la Generalitat, el 28 de setembre passat, ja destina 600 milions d'euros per executar l'obra i els aportaria íntegrament el Ministeri de Foment.
De les idees de les administracions catalanes, l'informe de Foment també recull la necessitat de fer algunes estacions intermèdies per millorar l'accessibilitat de determinats nuclis urbans a la xarxa. Les noves parades que es projecten des de Madrid són les de Baricentro, Sabadell Can Llong o Terrassa Sud. A Madrid també veuen amb bons ulls fer una tercera via d'ample europeu al port, que seria d'ús exclusiu per a mercaderies.
El document de Foment també posa de manifest la necessitat de duplicar alguns trams de via, com el d'Arenys de Mar fins a Blanes de la línia R1 o el que va de la Garriga a Vic de la R3. Així com eliminar el creuament de les vies a Sants, fet que permetria una connexió creuada: costa a costa i interior i interior.
Paral·lelament a l'informe, Foment està elaborant el projecte d'una nova línia directa a l'aeroport. Els combois arribarien a la nova terminal del Prat passant per sota les pistes. El projecte proposat per la Generalitat i pel consistori barceloní, però, és més ambiciós. Demanen que la línia, en comptes d'acabar el trajecte a l'aeroport, ho faci a Vilanova [veure gràfic]. D'aquesta manera, «els trens que sortissin de Vilanova podrien anar a Barcelona o a l'aeroport, seria una manera de duplicar la via», segons fonts el govern.
Per descongestionar la xarxa de rodalies, les administracions catalanes van proposar també construir la línia orbital, inclosa en el pla d'infraestructures del transport de Catalunya, i que permetria unir Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova. De moment, però, Madrid no ho veu necessari. La Generalitat hi treu importància perquè «des de Catalunya es pot seguir treballant per poder tirar endavant aquesta proposta».
Madrid també veu innecessària la línia circular que permetria unir, per exemple, les estacions de Sants, el passeig de Gràcia, la Sagrera i Sant Cugat per tornar a Sants.
El govern espanyol també ha desestimat la proposta de la Generalitat per fer subterrani el tram de la C1 entre Badalona i Mataró, i que aquest anés més per l'interior, «cosa que permetria agafar una àrea més densament poblada». Però ara per ara, el ministeri tampoc aposta per aquest projecte, ja que «no està a favor de fer túnels nous».
El Punt
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
La línia orbital ferroviària sí que avança però des de Catalunya, no pas des del Ministerio. En aquests moments s'estan redactant els estudis informatius per part d'Ifercat, per després sotmetre'ls a informació pública i acabar fent el projecte constructiu i finalment l'execució de les obres. Evidentment no és d'avui per demà però s'hi està treballant.
Ho estic vivint en primera persona així que...
Ho estic vivint en primera persona així que...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Entre la liberalització del trànsit ferroviari el 2010 i l'aplicació de l'estatut, fins que estigui enllestida la línia orbital crec que ja es pot haver arreglat el tema. Això sí, cal que la Generalitat es disposi a finançar-ne el 100% (per això podria rebaixar les pretensions per a l'ETF i potser demanar fons FEDER).
Per cert, si a "Madrit" els feia repelús demanar l'informe a una consultoria de Barcelona, que se suposa que és més a prop del terreny, han hagut d'anar a petar justament a l'oso y el madroño? No haurien pogut agafar una consultora d'un lloc més neutre per no cantar tant? És clar que si haguessin anat a Quintanilla de Onésimo...
Per cert, si a "Madrit" els feia repelús demanar l'informe a una consultoria de Barcelona, que se suposa que és més a prop del terreny, han hagut d'anar a petar justament a l'oso y el madroño? No haurien pogut agafar una consultora d'un lloc més neutre per no cantar tant? És clar que si haguessin anat a Quintanilla de Onésimo...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Vaya
Hola,
Vaya, qué estudio más estupendo, ¿cómo lo han llamado? porque ese estudio merece llamarse de Juan Palomo, yo me lo guiso y yo me lo como, justo han sacado y se han auto-dado la razón con las mismas cositas que ya iban a poner desde hace tiempo porque justamente desde hace mucho tiempo ya se veían las calamitosas andanzas de RENFE. Y además encargan semejante estudio de proximidad a unas empresas de lejanía...
Como decía Ford Farlaine, el detective del rock 'n roll:
Increible-ble
Total, que el PSOE de Madrid diigido por ZP, personaje que solamente salió elegido por delante de Bono gracias a los votos y al apoyo interno en el Congreso del que salió ZP, del PSC, manda hacer un estudio de esos que cuestan millonadas a unas empresas que ni siquiera son de BCN para acabar al final concluyendo que todo lo que ha hecho Fomento (su propio Ministerio) y el Govern de Catalunya (también del PSC) esta bien, es lo correcto y ya están en la senda adecuada.
Madre mía, qué bonito es el mundo maravilloso este en el que vivimos, creo que voy a llorar de emoción, están absolutamente encantados de haberse conocido a sí mismos... parece que incluso no hay problema ninguno visto lo visto.
¡Es conchanudo ser tortuga! Besos a todos de mi parte.
Saludos,
Sergio
Vaya, qué estudio más estupendo, ¿cómo lo han llamado? porque ese estudio merece llamarse de Juan Palomo, yo me lo guiso y yo me lo como, justo han sacado y se han auto-dado la razón con las mismas cositas que ya iban a poner desde hace tiempo porque justamente desde hace mucho tiempo ya se veían las calamitosas andanzas de RENFE. Y además encargan semejante estudio de proximidad a unas empresas de lejanía...
Como decía Ford Farlaine, el detective del rock 'n roll:
Increible-ble
Total, que el PSOE de Madrid diigido por ZP, personaje que solamente salió elegido por delante de Bono gracias a los votos y al apoyo interno en el Congreso del que salió ZP, del PSC, manda hacer un estudio de esos que cuestan millonadas a unas empresas que ni siquiera son de BCN para acabar al final concluyendo que todo lo que ha hecho Fomento (su propio Ministerio) y el Govern de Catalunya (también del PSC) esta bien, es lo correcto y ya están en la senda adecuada.
Madre mía, qué bonito es el mundo maravilloso este en el que vivimos, creo que voy a llorar de emoción, están absolutamente encantados de haberse conocido a sí mismos... parece que incluso no hay problema ninguno visto lo visto.
¡Es conchanudo ser tortuga! Besos a todos de mi parte.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"