Renfe adaptarà tres estacions de Rodalies del Maresme
Renfe adaptarà tres estacions de Rodalies del Maresme
Renfe adaptarà tres estacions de Rodalies
18/12/2006 BETTY DOÑATE
Renfe adequarà tres estacions de la Línia 1 de Rodalies al Maresme: Sant Andreu de Llavaneres, Caldes d’Estrac i Sant Pol de Mar.
Les obres, que compten amb un pressupost de 910.000 euros, duraran uns deu mesos, segons Renfe, que ha convocat el concurs per realitzar els treballs al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). La millora d’aquestes estacions consistirà a adaptar les andanes perquè siguin més accessibles per als viatgers, sobretot per als de mobilitat reduïda. El Grup d’Invàlids de Mataró i el Maresme (GIMM), però, es mostra escèptic amb les obres. “Si ho fan com a Mataró, on les andanes no estan anivellades, anem bé”, ironitza el president del GIMM, Miquel Guardiola, tot afegint que “el que haurien de fer és aplicar la Llei de l’accessibilitat i preguntar-nos quines són les nostres necessitats”. Les empreses interessades a concursar poden presentar les seves ofertes fins al 28 de desembre.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=2960
18/12/2006 BETTY DOÑATE
Renfe adequarà tres estacions de la Línia 1 de Rodalies al Maresme: Sant Andreu de Llavaneres, Caldes d’Estrac i Sant Pol de Mar.
Les obres, que compten amb un pressupost de 910.000 euros, duraran uns deu mesos, segons Renfe, que ha convocat el concurs per realitzar els treballs al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). La millora d’aquestes estacions consistirà a adaptar les andanes perquè siguin més accessibles per als viatgers, sobretot per als de mobilitat reduïda. El Grup d’Invàlids de Mataró i el Maresme (GIMM), però, es mostra escèptic amb les obres. “Si ho fan com a Mataró, on les andanes no estan anivellades, anem bé”, ironitza el president del GIMM, Miquel Guardiola, tot afegint que “el que haurien de fer és aplicar la Llei de l’accessibilitat i preguntar-nos quines són les nostres necessitats”. Les empreses interessades a concursar poden presentar les seves ofertes fins al 28 de desembre.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=2960
Si no recordo malament, hi ha una llei que obliga a que tots els transports estiguin adaptats aquest any 2006. Ja sabem que al metro de TMB no acabaran a temps, però en uns mesos els ascenssors haurien d'estar instal·lats a totes les estacions de la xarxa. A FGC crec que, tret dels trams de Martorell a Manresa i Igualada, també està tot adaptat.
Renfe no sembla que estigui fent res a gran escala per adaptar el seu servei a les PMR, ni a les estacions ni als trens... Es preveu alguna mena de sanció en aquesta llei?
Renfe no sembla que estigui fent res a gran escala per adaptar el seu servei a les PMR, ni a les estacions ni als trens... Es preveu alguna mena de sanció en aquesta llei?
Al Barcelona - Vallès s'han d'adaptar encara les estacions de Gràcia, Plaça Molina, Pàdua, el Putxet, Sarrià i les andanes sentit Catalunya de Sant Gervasi i Peu del Funicular. No sé com està Mira-Sol.Albert wrote:A FGC crec que, tret dels trams de Martorell a Manresa i Igualada, també està tot adaptat.
Els operadors de transports prefereixen pagar la multa per no tenir les instal·lacions adaptades a PMR a adaptar-les. Això és el que sembla. Si hi hagués un cap (de TMB, FGC, Renfe-Adif-Magdalena)minusvàlid, potser s'espavilarien una mica més..o no.
Puntuació de les Empreses Ferroviàries a Nivell d'Adaptació a PMR (Pefniapmr):
FGC:9
TMB:6
Renfe:-2
Puntuació de les Empreses Ferroviàries a Nivell d'Adaptació a PMR (Pefniapmr):
FGC:9
TMB:6
Renfe:-2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Mira-sol no està adaptat però ja s'han iniciat les obres per a construir un nou vestíbul dotat d'ascensor.entfe001 wrote:Al Barcelona - Vallès s'han d'adaptar encara les estacions de Gràcia, Plaça Molina, Pàdua, el Putxet, Sarrià i les andanes sentit Catalunya de Sant Gervasi i Peu del Funicular. No sé com està Mira-Sol.Albert wrote:A FGC crec que, tret dels trams de Martorell a Manresa i Igualada, també està tot adaptat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Al contrari! Aquests temes històrico-culturals paral.lels al ferrocarril són els que ens fan pensar que darrera de la nostra afició hi ha quelcom més substanciós que el que pot extreure un trekkie de la seva, per exemple.fantito wrote: Em sembla que se m'ha nat una mica l'olla, perdoneu.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.