IDTGV Perpinya Paris apartir de 19€ el 9 de Gener.
IDTGV Perpinya Paris apartir de 19€ el 9 de Gener.
El proper 9 de Gener entra en servei el IDTGV per la ruta Perpinyà - Paris. El preu del bitllet es apartir de 19€.
IDTGV es la marca de baix cost dels trens TGV.
IDTGV es la marca de baix cost dels trens TGV.
Doncs que l'IDTGV és el LowCost, ja que només es ven per internet, i crec que la cafeteria no funciona. De totes formes, en vistes de les circumstàncies, quan aconsegueixi tenir 60€ (ara ja en porto 20 ) em miro la web de la SNCF i ja veurem què faig, si IDTGV o CLunea en Prem's...Jordi Freixas wrote:I quines són les principals diferències entre aquest TGV i el normal?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Influeix en el fet que les 2 persones que estan a la cafeteria (si el tren va en doble són 4 persones) no treballen per l'amor a l'art, i estalviant-te aquest sou, entre d'altres coses, ja pots abaratir el preu.Jordi Freixas wrote:Jo el que no entenc... és com el fet d'haver-hi cafeteria o no, ja hagi d'influir en el preu del bitllet, quan resulta que si en un moment donat del trajecte decideixes prendre alguna cosa, no és precísament gratuït.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I l'energia necessària per arrastrar un cotxe més, i el catering, que es paga encara que no es faci servir i s'hagi de llençar, i en definitiva el servei de luxe que suposa una cafeteria i que sempre suposa un recàrrec superior al seu cost real, com passa també amb la diferència entre primera i segona classe.aarongilp wrote:Influeix en el fet que les 2 persones que estan a la cafeteria (si el tren va en doble són 4 persones) no treballen per l'amor a l'art, i estalviant-te aquest sou, entre d'altres coses, ja pots abaratir el preu.Jordi Freixas wrote:Jo el que no entenc... és com el fet d'haver-hi cafeteria o no, ja hagi d'influir en el preu del bitllet, quan resulta que si en un moment donat del trajecte decideixes prendre alguna cosa, no és precísament gratuït.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Vosté sap si hi va tancada o no hi va? Jo no ho sé. Si la SNCF considera que pot donar aquest servei a aquest preu i a canvi ho fa sense cafeteria i potser sense hostesses, doncs benvingut sigui. Si no, escrigui'ls i digui'ls que facin el favor de retirar aquesta oferta indignant.Jordi Freixas wrote:Home... dic jo que l'energia serà la mateixa que si arrosseguen el mateix vagó amb la cafeteria tancada. I sobre el tema del càtering... doncs em remeto al que he dit fa un moment sobre la resta de bars i cafeteries mundials
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Perdó, però m'he limitat a fer referència al que ha dit l'Aarongilp, que pel que sembla, n'està més al corrent que jo.
I sobre el tema de "l'oferta indignant"... simplement dic que el servei de cafeteria ja es cobra amb les mateixes consumicions. I si en tot cas, en algun recorregut determinat, aquest servei resulta deficitari doncs es treu, com a altres nivells s'han tret trens o s'han tancat línies, i llestos.
I sobre el tema de "l'oferta indignant"... simplement dic que el servei de cafeteria ja es cobra amb les mateixes consumicions. I si en tot cas, en algun recorregut determinat, aquest servei resulta deficitari doncs es treu, com a altres nivells s'han tret trens o s'han tancat línies, i llestos.
Més que el cost del servei, la clau de l'abaratiment del preu dl bitllet resideix en una més gran rotació de trens.
El funcionament és el mateix que el de les companyies aereas. El fet de no tenir serveis com cafeteria, premsa, picpica, etc. Permet reduir feina a fer al acabar el trajecte i que un mateix tren pugui fer més trajectes.
Si hi ha cafeteria (el cost de la qual es cobreix amb les consumicions en la major part) hi ha d'haber tot un operatiu de catering que retrassarà l'enllestiment del tren.
Al poder fer el mateix tren (i el seu personal) més trajectes, el preu del bitllet és més barat.
Per descomptat que segurament hi posaran com menys d'hostesses possibles si no es que n'hi ha només una per convoi.
Edito:
I no cal comentar que si els trens son especials per aquest servei, poden perfetament butaques en el vagó que en un altre tren seria cafeteria...
El funcionament és el mateix que el de les companyies aereas. El fet de no tenir serveis com cafeteria, premsa, picpica, etc. Permet reduir feina a fer al acabar el trajecte i que un mateix tren pugui fer més trajectes.
Si hi ha cafeteria (el cost de la qual es cobreix amb les consumicions en la major part) hi ha d'haber tot un operatiu de catering que retrassarà l'enllestiment del tren.
Al poder fer el mateix tren (i el seu personal) més trajectes, el preu del bitllet és més barat.
Per descomptat que segurament hi posaran com menys d'hostesses possibles si no es que n'hi ha només una per convoi.
Edito:
I no cal comentar que si els trens son especials per aquest servei, poden perfetament butaques en el vagó que en un altre tren seria cafeteria...
Però amb el que has dit de les companyies aèries, m'estàs donant la raó.
I pel tema de que el reavastiment dels trens pot fer perdre massa temps, senzillament no veig el perquè. Dic jo, que de la mateixa manera, es necessitarà el seu temps per buidar els dipòsits dels lavabos, i avastir d'aigua els que li corresponen.
Jo crec que més que treure el servei de cafeteria, el que pot avaratir considerablement els passatges en aquests trens, és que, per exemple totes les places siguin de segona classe.
I pel tema de que el reavastiment dels trens pot fer perdre massa temps, senzillament no veig el perquè. Dic jo, que de la mateixa manera, es necessitarà el seu temps per buidar els dipòsits dels lavabos, i avastir d'aigua els que li corresponen.
Jo crec que més que treure el servei de cafeteria, el que pot avaratir considerablement els passatges en aquests trens, és que, per exemple totes les places siguin de segona classe.
Això seria ideal si no fos perquè els TGV són de composició totalment fixa. Ni pots treure la cafeteria (tindries dos bogis que es solaparien) ni pots canviar els seients de 1a a 2a o bé treure tots els cotxes de 1a i posar-ne de 2a. Per tant, amb aquest handicap, anem cap a altres opcions, com ara reduir el temps de parada. Reavastir el tren, més o menys, són 30 minuts, durant els quals el passatge no pot estar dins el tren (almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar). Buidar els dipòsits i tornar-los a omplir són 10 minuts, temps durant el qual es pot embarcar/desembarcar.Jordi Freixas wrote:Però amb el que has dit de les companyies aèries, m'estàs donant la raó.
I pel tema de que el reavastiment dels trens pot fer perdre massa temps, senzillament no veig el perquè. Dic jo, que de la mateixa manera, es necessitarà el seu temps per buidar els dipòsits dels lavabos, i avastir d'aigua els que li corresponen.
Jo crec que més que treure el servei de cafeteria, el que pot avaratir considerablement els passatges en aquests trens, és que, per exemple totes les places siguin de segona classe.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No és tan complicat... i si algú es fot al mig del pas del catxarro aquell blanc, doncs cop de botzina, igual que a París...aarongilp wrote:(almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar)
C'est la Renfe...
Per cert, a la web posa des del 9 de gener de 2006... em sembla que s'han colat....
Recordo, a Lorca, amb el Talgo, que fins que el personal de WL no va tenir la paradeta llesta no es van obrir les portes...més que res és que es té tendència a deixar les coses al seient i anar a pendre alguna cosa, i és clar, mentre estan posant les coses no és massa maco anar demanant birres...orique wrote:No és tan complicat... i si algú es fot al mig del pas del catxarro aquell blanc, doncs cop de botzina, igual que a París...aarongilp wrote:(almenys a Renfe no volen que hi hagi passatge, perquè no els deixen treballar)
C'est la Renfe...
Per cert, a la web posa des del 9 de gener de 2006... em sembla que s'han colat....
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Això ho he plantejat jo com una hipòtesi, tot i que el desenvolupament del fil ha fet que semblés que ho afirmava...ROMI65 wrote:Sent contradir-vos, però als IdTGV sí que funciona la cafeteria. Això sí, no se n'encarrega Wagons Lits sinó Cremonini.
Doncs no, no em sona Què és?ROMI65 wrote:Pel que fa als bitllets a 19 €, us sona el "yield management"? Doncs això mateix.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Això o això. Si algú pot donar la traducció catalana, li estaria agraït.aarongilp wrote:Això ho he plantejat jo com una hipòtesi, tot i que el desenvolupament del fil ha fet que semblés que ho afirmava...ROMI65 wrote:Sent contradir-vos, però als IdTGV sí que funciona la cafeteria. Això sí, no se n'encarrega Wagons Lits sinó Cremonini.
Doncs no, no em sona Què és?ROMI65 wrote:Pel que fa als bitllets a 19 €, us sona el "yield management"? Doncs això mateix.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Realment ha de ser això, només cal veure els horaris. Bàsicament són expedicions en horaris dolents que suposo que han de mantenir per rotació de material, per vocació de servei i perquè deuen tenir una clientela minsa però fidel que ho aconselli.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.