El Gobierno decide ahora desviar trenes para que el AVE llegue a Alicante
D. M./A. A.
ALICANTE. La primera reunión después de año y medio de la sociedad AVANT, que promueve la llegada del AVE a Alicante, terminó ayer sin aportar solución. Al contrario, el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, consiguió generar un nuevo problema que solventar antes de la llegada de la Alta Velocidad.
A estas alturas del proyecto, y cuando el Gobierno promete que licitará el tramo que afecta a Alicante el próximo mes de enero -aunque no aventura fecha alguna sobre la llegada de los primeros trenes-, Fomento ha caído en la cuenta de que las obras requerirán desviar el tráfico férreo que soporta la estación de Alicante.
Así, Morlán propuso rehabilitar la antigua estación de Benalúa -conocida como «Estación de Murcia»-, en desuso, para que acoja los trenes de cercanías y libere a la estación que actualmente gestiona Adif, que recibiría los trenes de largo recorrido. Se trata de la misma estación a la que el Ejecutivo central destinó hace unos meses 500.000 euros para «uso social» -con enmienda en los Presupuestos Generales del Estado incluida-.
En cualquier caso, el necesario proyecto para desviar los cercanías quedará definido, según el secretario de Estado, en la próxima reunión de AVANT, que se fijó en principio para enero.
El alcalde de Alicante, Luis Díaz Alperi, que asistió a la reunión en representación del Consistorio, dijo que no se opondrá «inicialmente» a las pretensiones del Gobierno, aunque se remitió a la concreción del proyecto para valorar su postura. Más crítico fue el conseller de Infraestructuras, José Ramón García Antón, al sentenciar que «las cosas van, pero lentas».
Base de cruceros
El Puerto de Alicante será desde abril la base de una nueva compañía de cruceros, cuya embarcación, con capacidad para 700 pasajeros, realizará travesías por el Mediterráneo,según anunció ayer su presidente, Mario Flores. Asimismo, el Puerto acogerá en 2007 la competición náutica «Tall Ship».
El presente ejercicio, «realmente bueno», se cerrará con unos beneficios de 4 millones de euros, que facilitarán la construcción de la estación marítima a Orán.
http://www.abc.es/20061221/valencia-val ... 10259.html
Gobierno decide desviar trenes para que AVE llegue Alicante
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Doncs no ho trobo del tot malament, perquè aquesta estació també és cèntrica, al costat del port, i així s'evitarà haver de fer inversió de marxa a St. Gabriel per anar cap a l'estació central d'Alacant.
Això sí, només de manera temporal, perquè quan el TRAM arribi a Alacant, els trens de Rodalies hi hauran d'anar per força per poder transbordar cap a altres parts de la ciutat i totes les poblacions de la costa fins a Dénia.
Però en fi, crec que encara tenim per anys fins que hi hagi AVE i TRAM acabat.
Això sí, només de manera temporal, perquè quan el TRAM arribi a Alacant, els trens de Rodalies hi hauran d'anar per força per poder transbordar cap a altres parts de la ciutat i totes les poblacions de la costa fins a Dénia.
Però en fi, crec que encara tenim per anys fins que hi hagi AVE i TRAM acabat.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Perdona, però em sembla que el Tram ja hi és a Alacant. Encara que potser et refereixes a que arribi a l'estació terminal
D'altra banda... no acabo d'entendre això d'aquesta postura "provisional" de reobrir l'antiga estació de Murcia. Si això es fa per descongestionar l'estació terminal durant les obres, dic jo, que quan les vies d'Alta Velocitat estiguin llestes, el problema de capacitat d'aquesta estació, serà el mateix que durant les obres, no? O... és que potser tenen pensat d'ampliar l'estació?
D'altra banda... no acabo d'entendre això d'aquesta postura "provisional" de reobrir l'antiga estació de Murcia. Si això es fa per descongestionar l'estació terminal durant les obres, dic jo, que quan les vies d'Alta Velocitat estiguin llestes, el problema de capacitat d'aquesta estació, serà el mateix que durant les obres, no? O... és que potser tenen pensat d'ampliar l'estació?
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Sí, em referia a que el TRAM encara no arriba a l'estació intermodal, em sembla que al febrer o al març arriba al Mercat Central i he llegit que pot ser que a la tardor arribi a la plaça de Luceros, però encara no sé quan arribarà a l'estació intermaodal. Cap a finals del 2008?
I sobre la capacitat de l'estació actual, doncs suposo que amb el soterrament l'ampliaran per que hi hagi més capacitat.
Per cert, algú sap si hi ha cap pla imminent per fer doble via i electrificar entre Alacant i Múrcia? La veritat trobo bastant patètic que el servei de Rodalies entre tres ciutats tan grans com són Alacant, Elx i Múrcia encara es faci fent servir "camells" reformats. Però també he sentit que a Elx no s'hi pot fer res perquè van construir un túnel de via única amb dues estacions soterrades de via única també.
I algú sap quan entrarà en servei la nova línia de Rodalies entre Alacant i St. Vicent del Raspeig i la seva prolongació fins a Villena?
Alguna notícia fresca?
I sobre la capacitat de l'estació actual, doncs suposo que amb el soterrament l'ampliaran per que hi hagi més capacitat.
Per cert, algú sap si hi ha cap pla imminent per fer doble via i electrificar entre Alacant i Múrcia? La veritat trobo bastant patètic que el servei de Rodalies entre tres ciutats tan grans com són Alacant, Elx i Múrcia encara es faci fent servir "camells" reformats. Però també he sentit que a Elx no s'hi pot fer res perquè van construir un túnel de via única amb dues estacions soterrades de via única també.
I algú sap quan entrarà en servei la nova línia de Rodalies entre Alacant i St. Vicent del Raspeig i la seva prolongació fins a Villena?
Alguna notícia fresca?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Ho dubto, la veritat, ja que per no tenir no té ni ASFA, aquesta línia. Per a fer doble via seria recomenable, abans, que hi hagués ASFA i BAU (Bloqueig Automàtic en via Unica), més que res perquè significaria que algo sí hi volen invertir. I sobre l'estació d'Elx Parc, jo diria que és de doble via, no així la d'Elx Carrús.Túnels del Garraf wrote:Per cert, algú sap si hi ha cap pla imminent per fer doble via i electrificar entre Alacant i Múrcia? La veritat trobo bastant patètic que el servei de Rodalies entre tres ciutats tan grans com són Alacant, Elx i Múrcia encara es faci fent servir "camells" reformats. Però també he sentit que a Elx no s'hi pot fer res perquè van construir un túnel de via única amb dues estacions soterrades de via única també.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...