AVE a Tarragona, el dia 18
És veritat
Ah, doncs és veritat, l'AVE arriba al Camp de Tarragona...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Precios
Perdón, pero Spanair ofrece también Puente Aéreo, algo más barato que el de Iberia, que nunca he cogido, con tasas y emisión, por menos de 190 el trayecto en Turista. (204 euros el último de un solo trayecto).javi82 wrote:Puente aéreo sólo hay uno, el de Iberia. El resto de compañías lo q ofrecen son vuelos regulares con billetes cerrados, y los precios variando dependiendo de la hora, antelación de la reserva, etc...
Puente aéreo precios i/v
Turista 368,80
Business 420,80
Trauran l'estació d'ibèric també o només la soterren?UT596001 wrote:Amb l'agravant que Figueres també perdrà els trens regionals al centre de la ciutat, a diferència de Tarragona i Reus que almenys les conserven (encara!)entfe001 wrote:I si tot això passa allà baix... no vull ni imaginar-me el desastre de Figueres!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Mmm...d'això se'n diu ser burro...entfe001 wrote:Va tot fora. És una gran victòria dels figuerencs que d'aquesta forma s'alliberen de la ferida urbana que suposa el ferrocarrilaarongilp wrote:Trauran l'estació d'ibèric també o només la soterren?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Precios
Spanair no ofrece servicio de Puente Aéreo (es decir, billetes abiertos donde tu llegas y embarcas en el primer vuelo q tenga asientos libres), sino q el conjunto de sus vuelos regulares entre Barcelona y Madrid los publicita bajo el nombre "Puente a Madrid" (o "Puente a Barcelona", si estás en Madrid).megapauer wrote:Perdón, pero Spanair ofrece también Puente Aéreo, algo más barato que el de Iberia, que nunca he cogido, con tasas y emisión, por menos de 190 el trayecto en Turista. (204 euros el último de un solo trayecto).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------------
Més de 3.500 usuaris de l'enllaç amb la capital de l'Estat
La línia del tren d'alta velocitat Madrid-Camp de Tarragona va comptabilitzar 4.667 usuaris des de la seva posada en marxa el 19 de desembre passat fins al dia 26 del mateix mes. Durant aquests vuit dies, el destí més sol·licitat va ser la capital de l'Estat, que va acollir 3.556 passatgers; seguit dels 719 que van utilitzar l'enllaç de la demarcació amb Saragossa. A més, el nombre de passatgers de la connexió amb Lleida va ser de 355; 34, els de la connexió amb Guadalajara, i 13 amb Calatayud.
D'altra banda, el 22 de desembre Renfe va registrar el primer rècord d'usuaris: 868 (el 78% dels quals van emprar la línia en tot el seu recorregut, respecte del 15% que en va fer ús entre Tarragona i Saragossa, i un 6% que tan sols van viatjar fins a Lleida). En canvi, els dies 24 i 25 van ser els de menys concurrència, ja que es van vendre 300 i 402 bitllets respectivament.
--------------------------------------------------
Més de 3.500 usuaris de l'enllaç amb la capital de l'Estat
La línia del tren d'alta velocitat Madrid-Camp de Tarragona va comptabilitzar 4.667 usuaris des de la seva posada en marxa el 19 de desembre passat fins al dia 26 del mateix mes. Durant aquests vuit dies, el destí més sol·licitat va ser la capital de l'Estat, que va acollir 3.556 passatgers; seguit dels 719 que van utilitzar l'enllaç de la demarcació amb Saragossa. A més, el nombre de passatgers de la connexió amb Lleida va ser de 355; 34, els de la connexió amb Guadalajara, i 13 amb Calatayud.
D'altra banda, el 22 de desembre Renfe va registrar el primer rècord d'usuaris: 868 (el 78% dels quals van emprar la línia en tot el seu recorregut, respecte del 15% que en va fer ús entre Tarragona i Saragossa, i un 6% que tan sols van viatjar fins a Lleida). En canvi, els dies 24 i 25 van ser els de menys concurrència, ja que es van vendre 300 i 402 bitllets respectivament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
ple
Crec que els de l'Ave, en el que fa referència al tram Camp Tgn - Lleida, poden estar contents. Aquest matí he pogut comprovar que el servei que arrenca de l'estació de Perafort a les 8, estava ple en un 80 per cent, més o menys. Fa un parell de setmanes vaig intentar comprar bitllet pel primer del matí (06:35h) i em van dir que a partir de Lleida ja no quedaven places, ni tan sols en preferent o club.
Carlos wrote:Els d'ADIF es pensaran que aquests numeros son inmillorables, doncs que vagin a mirar els trens de rodalies de cada dia, que aquests numeros es superen en un sol dia.
DE El País:
El éxito del AVE Madrid-Tarragona obliga a ampliar la oferta en seis trenes diarios
La competencia de la alta velocidad lleva a Air Nostrum a cancelar su vuelo desde Reus
ORIOL AYMÍ - Tarragona - 30/03/2007
La oferta de trenes de alta velocidad entre Tarragona y Madrid ha quedado obsoleta en apenas tres meses y medio después de la apertura de la línea. El éxito de la línea ha llevado a Renfe a anunciar la puesta en marcha a partir del 1 de abril de tres nuevos convoyes AVE en cada sentido entre la estación Camp de Tarragona y Madrid, lo que representa un crecimiento del 60% con respecto a la oferta actual de plazas. Precisamente el 1 de abril, presionado por la fuerte competencia de la alta velocidad, dejará de operar desde el aeropuerto de Reus (Baix Camp) el vuelo que Air Nostrum, compañía filial de Iberia, ha mantenido durante los últimos 12 años con Madrid.
Los responsables de Renfe han informado que cuando el AVE llegue a Barcelona y esté rodado cubrirá la distancia entre esta ciudad y Madrid en 2 horas y 35 minutos sin paradas, con lo que esperan arañar "una buena tajada" de usuarios del puente aéreo de Iberia.
Cuando entró en servicio el AVE Madrid-Córdoba, la ciudad andaluza perdió su conexión aérea con Madrid. En Sevilla, la llegada en 1992 de la alta velocidad supuso un giro de 180 grados en una situación en la que el 85% de viajeros usaban el avión y sólo el 15% el tren para desplazarse a Madrid. Renfe prevé pasar de los 280 kilómetros por hora actuales a los 300 a medio plazo, con lo que los trenes de alta velocidad sin paradas entre Barcelona y Madrid podrán competir con el avión.
Con paradas en Lleida y Zaragoza y a 280 por hora, el AVE Tarragona-Madrid tarda 2 horas y 55 minutos y cuesta 69 euros sin descuentos. El aumento de la velocidad supondrá un aumento de los precios.
Estos datos son los que considera Renfe para justificar su convencimiento de que la llegada del AVE a Barcelona, prevista patra final de año, va a suponer un cambio en el modelo tradicional de viajar en tren.
En Tarragona ya ha ocurrido. El 1 de abril dejará de operar el único vuelo diario de Air Nostrum que unía Reus con Madrid, y ese mismo día Renfe pondrá en servicio tres trenes nuevos en cada sentido, uno diario y dos de lunes a sábado. Esto supondrá pasar de los cinco trenes actuales en días laborables a ocho.
Actualmente la media de ocupación de los trenes de 310 plazas es del 80%, explicó ayer Abelardo Carrillo, director Alta Velocidad de Renfe. Carrillo habló de "éxito sin precedentes en la historia del ferrocarril" al definir el impacto del AVE en Tarragona. Desde la puesta en marcha de los trenes de alta velocidad, en Tarragona los han utilizado 81.501 personas, lo que representa un aumento del 178% con respecto al mismo periodo del año anterior respecto a los trenes convencionales. Y lo mejor aún está por venir, ya que la compañía espera que los meses de julio y agosto conviertan el corredor Tarragona-Madrid en un auténtico ir y venir de veraneantes ávidos de sol y playa.
La costa Dorada ha sido un destino turístico veraniego tradicional para todo el valle del Ebro, pero no para el centro de la Península, que tenía en el litoral valenciano las playas más cercanas. Ahora el AVE ha convertido a Tarragona, Salou, Vila-seca y Cambrils en las playas más próximas a Madrid.
El éxito del AVE Madrid-Tarragona obliga a ampliar la oferta en seis trenes diarios
La competencia de la alta velocidad lleva a Air Nostrum a cancelar su vuelo desde Reus
ORIOL AYMÍ - Tarragona - 30/03/2007
La oferta de trenes de alta velocidad entre Tarragona y Madrid ha quedado obsoleta en apenas tres meses y medio después de la apertura de la línea. El éxito de la línea ha llevado a Renfe a anunciar la puesta en marcha a partir del 1 de abril de tres nuevos convoyes AVE en cada sentido entre la estación Camp de Tarragona y Madrid, lo que representa un crecimiento del 60% con respecto a la oferta actual de plazas. Precisamente el 1 de abril, presionado por la fuerte competencia de la alta velocidad, dejará de operar desde el aeropuerto de Reus (Baix Camp) el vuelo que Air Nostrum, compañía filial de Iberia, ha mantenido durante los últimos 12 años con Madrid.
Los responsables de Renfe han informado que cuando el AVE llegue a Barcelona y esté rodado cubrirá la distancia entre esta ciudad y Madrid en 2 horas y 35 minutos sin paradas, con lo que esperan arañar "una buena tajada" de usuarios del puente aéreo de Iberia.
Cuando entró en servicio el AVE Madrid-Córdoba, la ciudad andaluza perdió su conexión aérea con Madrid. En Sevilla, la llegada en 1992 de la alta velocidad supuso un giro de 180 grados en una situación en la que el 85% de viajeros usaban el avión y sólo el 15% el tren para desplazarse a Madrid. Renfe prevé pasar de los 280 kilómetros por hora actuales a los 300 a medio plazo, con lo que los trenes de alta velocidad sin paradas entre Barcelona y Madrid podrán competir con el avión.
Con paradas en Lleida y Zaragoza y a 280 por hora, el AVE Tarragona-Madrid tarda 2 horas y 55 minutos y cuesta 69 euros sin descuentos. El aumento de la velocidad supondrá un aumento de los precios.
Estos datos son los que considera Renfe para justificar su convencimiento de que la llegada del AVE a Barcelona, prevista patra final de año, va a suponer un cambio en el modelo tradicional de viajar en tren.
En Tarragona ya ha ocurrido. El 1 de abril dejará de operar el único vuelo diario de Air Nostrum que unía Reus con Madrid, y ese mismo día Renfe pondrá en servicio tres trenes nuevos en cada sentido, uno diario y dos de lunes a sábado. Esto supondrá pasar de los cinco trenes actuales en días laborables a ocho.
Actualmente la media de ocupación de los trenes de 310 plazas es del 80%, explicó ayer Abelardo Carrillo, director Alta Velocidad de Renfe. Carrillo habló de "éxito sin precedentes en la historia del ferrocarril" al definir el impacto del AVE en Tarragona. Desde la puesta en marcha de los trenes de alta velocidad, en Tarragona los han utilizado 81.501 personas, lo que representa un aumento del 178% con respecto al mismo periodo del año anterior respecto a los trenes convencionales. Y lo mejor aún está por venir, ya que la compañía espera que los meses de julio y agosto conviertan el corredor Tarragona-Madrid en un auténtico ir y venir de veraneantes ávidos de sol y playa.
La costa Dorada ha sido un destino turístico veraniego tradicional para todo el valle del Ebro, pero no para el centro de la Península, que tenía en el litoral valenciano las playas más cercanas. Ahora el AVE ha convertido a Tarragona, Salou, Vila-seca y Cambrils en las playas más próximas a Madrid.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs no vull ni saber com qualificarien l'ocupació mitjana de les Rodalies de Barcelona en hora punta, que deu voltar el 300%.Actualmente la media de ocupación de los trenes de 310 plazas es del 80%, explicó ayer Abelardo Carrillo, director Alta Velocidad de Renfe. Carrillo habló de "éxito sin precedentes en la historia del ferrocarril" al definir el impacto del AVE en Tarragona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
------------------------------------
Obres Públiques reforça els busos a l'estació del Camp de Tarragona
S'incorporen tres nous serveis diaris en cada direcció a les quatre línies
L'augment és paral·lel a l'increment en el nombre de trens
Redacció
El departament d'Obres Públiques va donar ahir llum verda al reforç de les quatre línies de bus regular que enllacen l'estació del Camp de Tarragona amb les principals poblacions de la zona. En concret, cadascuna de les línies incorpora des d'avui tres nous serveis diaris en cada sentit, fet que suposa una millora global de 24 freqüències.
D'aquesta manera, l'estació millora ostensiblement les comunicacions amb els municipis de Reus, Tarragona, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca i el parc d'oci de Port Aventura. L'augment dels serveis de transport per carretera es fa paral·lelament a l'increment de trens anunciat per Renfe. L'augment d'usuaris des que es va posar en servei la línia Tarragona-Madrid a finals de desembre ha estat considerable i per aquest motiu l'operadora ha decidit augmentar de sis a nou el nombre de trens diaris entre les dues ciutats.
Des de diversos sectors econòmics tarragonins també s'han sentit veus que critiquen la falta de connexió entre l'estació i els principals nuclis de població. A partir d'avui els usuaris disposaran de 36 viatges diaris en cada sentit.
------------------------------------
Obres Públiques reforça els busos a l'estació del Camp de Tarragona
S'incorporen tres nous serveis diaris en cada direcció a les quatre línies
L'augment és paral·lel a l'increment en el nombre de trens
Redacció
El departament d'Obres Públiques va donar ahir llum verda al reforç de les quatre línies de bus regular que enllacen l'estació del Camp de Tarragona amb les principals poblacions de la zona. En concret, cadascuna de les línies incorpora des d'avui tres nous serveis diaris en cada sentit, fet que suposa una millora global de 24 freqüències.
D'aquesta manera, l'estació millora ostensiblement les comunicacions amb els municipis de Reus, Tarragona, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca i el parc d'oci de Port Aventura. L'augment dels serveis de transport per carretera es fa paral·lelament a l'increment de trens anunciat per Renfe. L'augment d'usuaris des que es va posar en servei la línia Tarragona-Madrid a finals de desembre ha estat considerable i per aquest motiu l'operadora ha decidit augmentar de sis a nou el nombre de trens diaris entre les dues ciutats.
Des de diversos sectors econòmics tarragonins també s'han sentit veus que critiquen la falta de connexió entre l'estació i els principals nuclis de població. A partir d'avui els usuaris disposaran de 36 viatges diaris en cada sentit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ah, uns altres a qui se'ls van obrint els ulls!Des de diversos sectors econòmics tarragonins també s'han sentit veus que critiquen la falta de connexió entre l'estació i els principals nuclis de població.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
connexions
La falta de connexió ha faltat des del primer dia...
Ningú no diu però, que els tres nous serveis oferts a partir d'aquesta setmana, els convois no entren a l'estació de Lleida Pirineus, escurçant uns bons 15 minuts el temps del trajecte fins a Saragossa.
Ningú no diu però, que els tres nous serveis oferts a partir d'aquesta setmana, els convois no entren a l'estació de Lleida Pirineus, escurçant uns bons 15 minuts el temps del trajecte fins a Saragossa.
Guigui wrote:Ah, uns altres a qui se'ls van obrint els ulls!Des de diversos sectors econòmics tarragonins també s'han sentit veus que critiquen la falta de connexió entre l'estació i els principals nuclis de població.
19/6/2007 18:45 h INCREMENT DEL 211% RESPECTE AL 2006
Més de 185.000 viatgers usen l'AVE a Tarragona en els primers sis mesos d'activitat
EFE
TARRAGONA
Un total de 186.057 viatgers han fet servir l'AVE al Camp de Tarragona en els sis primers mesos de funcionament.
Aquesta xifra suposa un increment del 211% respecte al nombre de clients que al mateix període de l'any anterior --abans de la inauguració de la línia d'alta velocitat-- van utilitzar els trens d'aquest corredor en el conjunt de les estacions de la província (Tarragona, Reus i Valls).
Índex de puntualitat del 97,2%
Segons ha informat Renfe, en aquest mig any l'AVE entre el Camp de Tarragona i Madrid ha aconseguit un índex de puntualitat del 97,2%.
El trajecte Camp de Tarragona-Madrid ha registrat la màxima demanda, amb 152.609 client. Això suposa el 82% del total. Els trens amb més afluència han estat els que sortien de la capital d'Espanya a les 17.00 (29.306 clients) i des de Tarragona a les 20.05 (21.778).
Per darrere se situen els trajectes que enllacen el Camp de Tarragona amb Saragossa i Lleida, amb 29.972 (13,4%) i 6.814 viatgers (3,7%), respectivament.
Predomini de viatges professionals
Respecte al perfil del client, es correspon amb viatgers que es desplacen preferentment per motius professionals (54%), majoritàriament homes (63%), d'entre 33 i 44 anys i amb formació universitària (68%).
Els atributs del tren que més destaquen els viatgers són la rapidesa, la comoditat i la puntualitat. Un 89% dels clients es mostren satisfets o molt satisfets.
ElPeriodico.cat
Més de 185.000 viatgers usen l'AVE a Tarragona en els primers sis mesos d'activitat
EFE
TARRAGONA
Un total de 186.057 viatgers han fet servir l'AVE al Camp de Tarragona en els sis primers mesos de funcionament.
Aquesta xifra suposa un increment del 211% respecte al nombre de clients que al mateix període de l'any anterior --abans de la inauguració de la línia d'alta velocitat-- van utilitzar els trens d'aquest corredor en el conjunt de les estacions de la província (Tarragona, Reus i Valls).
Índex de puntualitat del 97,2%
Segons ha informat Renfe, en aquest mig any l'AVE entre el Camp de Tarragona i Madrid ha aconseguit un índex de puntualitat del 97,2%.
El trajecte Camp de Tarragona-Madrid ha registrat la màxima demanda, amb 152.609 client. Això suposa el 82% del total. Els trens amb més afluència han estat els que sortien de la capital d'Espanya a les 17.00 (29.306 clients) i des de Tarragona a les 20.05 (21.778).
Per darrere se situen els trajectes que enllacen el Camp de Tarragona amb Saragossa i Lleida, amb 29.972 (13,4%) i 6.814 viatgers (3,7%), respectivament.
Predomini de viatges professionals
Respecte al perfil del client, es correspon amb viatgers que es desplacen preferentment per motius professionals (54%), majoritàriament homes (63%), d'entre 33 i 44 anys i amb formació universitària (68%).
Els atributs del tren que més destaquen els viatgers són la rapidesa, la comoditat i la puntualitat. Un 89% dels clients es mostren satisfets o molt satisfets.
ElPeriodico.cat