Sèrie 9000 en circulació!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Porque TMB no "presta" los 1000 ha otro país que necesiten? Lo digo porque recientemente donó autobuses a Perú. Me gustaría ver los 1000 en otro país y subirse en ellos.
:)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

En principi, és un tema de que el transport per portar-los és massa car :(
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Denisuko wrote:
El LLOP wrote:Jamiro i Watermark teniu raó. A la L5 quan desaparegui l'últim 1000, es canviarà la tensió de la línia de 1200 a 1500.
I aixó, quin benefici hi ha cap al passatger?
El benefici estarà en la gestió del subministrament elèctric als trens. Per a la mateixa potència, elevar el voltatge suposa reduir l'amperatge.
User avatar
nooiler
N4
N4
Posts: 72
Joined: Friday 15/12/2006 22:15

Post by nooiler »

No us oblideu tampoc del tema ample de via.

Saluts!
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ample de via

Post by JaMiRo! »

nooiler wrote:No us oblideu tampoc del tema ample de via.
Home, són d'ample internacional, no donarien massa problemes. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Que pazó?

Post by wefer »

Watermark wrote:El que crec que es podria referir aquest rumor és que les unitats que cites podrien consumir més potència que altres unitats.
[...]
Aixó per al funcionament de les unitats no representa cap problema a priori, peró si pot provocar problemes per a la central elèctrica que subministra la tensió a la xarxa,
Aleshores caldria ampliar la capacitat de les instal·lacions que es vegin afectades per poder suministrar la potència extra. Això vol dir diners en inversions per arreglar al sistema, i un "rebut de la llum" més alt cada mes.
I tot plegat, per fer el mateix que fan els trens d'ara, però gastant molt més. Em sembla que si el tema no es soluciona TMB hauria de retirar el contracte de compra des 9000 i deixar circulant els 1100 uns 20 anyets més :D
I els 9000... no sé... què tal si Alstom els regala a Cuba i així ens tornen les granotes? xD
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Alstom

Post by JaMiRo! »

Hola!
wefer wrote:I tot plegat, per fer el mateix que fan els trens d'ara, però gastant molt més. Em sembla que si el tema no es soluciona TMB hauria de retirar el contracte de compra des 9000 i deixar circulant els 1100 uns 20 anyets més :D
Que no tenen cap problema, que són bitensió...Us penseu que l'empresa que construeix els millors trens d'alta velocitat del món fotria una cagada de tal magnitud? :D
wefer wrote:I els 9000... no sé... què tal si Alstom els regala a Cuba i així ens tornen les granotes? xD
I tú no et consideres friki? Això és un comentari 100% friki!!! :P

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Algú té el compte de quants 9000 hi ha a la L2 ja?

Hi ha diferents torns, 202, 205, 214, etc...

Ah, ja estem en el 2007, quan posaràn algun 2100 a la L4? :P

Salutacions!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Fa poc hi havia 5, quelcom que em va deixar al·lucinat doncs van passar molt ràpid de 2 a 5 (JaMiRo! si que treballeu :D).

No se quan començaran a posar 2100 a la L4 però sembla que coincidirà amb la retirada definitiva de les 1000 a la L5, vaja, que dic jo que a la primavera ja tindrem 2100 rodan per la L4.

A més, hi haurà un moment que entre 2100, 5000 i 9000, la L2 tingui masses trens, no?

No se com va tot això però, no es podrien assolir freqüencies d'escandol amb les unitats que hi ha ara?

Vox
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Abans de les eleccions municipals, segur
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Vox wrote:No se com va tot això però, no es podrien assolir freqüencies d'escandol amb les unitats que hi ha ara?
De moment, per voler assolir freqüències d'escàndol, no han fet més que aconseguir el bloqueig continu de les línies per poder mantenir el carrussel. El resultat és que van més a poc a poc que abans, almenys la línia 3, que és la que més utilitzo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

El metro està saturat, una línia ha de circular amb freqüència de 3 min, ni més ni menys. El problema és que amb aquesta freqüencia ha d'haver-hi un intercanvi de passatgers a les andanes fluid i amb el col·lapse és dificil i es generen aquests retards. L'única sol·lució és fer noves línies (quan s'acabi la L9 es notarà) i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil. Clar exemple és la pèrdua d'usuaris de RENFE mentre tots els operadors en van guanyant.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Home, dir que RENFE dóna un servei inutil perquè la gent de dins de BCN no l'utilitza per desplaçar-se per dins la ciutat és ser molt tancat de mires. Segons això, les línies acaben fora de BCN perquè sí, oi?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

EUKibo wrote:El metro està saturat, una línia ha de circular amb freqüència de 3 min, ni més ni menys. El problema és que amb aquesta freqüencia ha d'haver-hi un intercanvi de passatgers a les andanes fluid i amb el col·lapse és dificil i es generen aquests retards. L'única sol·lució és fer noves línies (quan s'acabi la L9 es notarà) i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil. Clar exemple és la pèrdua d'usuaris de RENFE mentre tots els operadors en van guanyant.
El tema de l'intercanvi de passatgers el tenen molt ben sol·lucionat a Bilbao, amb accessos a les andanes pels dos extrems i pel centre. Al ser tot de nova construcció, ho han pensat tot per l'afluència de gent massiva. A Barcelona, cal quye es plantegin això.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

EUKibo wrote:[...] i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil.
Doncs resulta que, irònicament, part dels problemes de saturació que pateix Renfe a Barcelona han sorgit arran de la integració tarifària i pel desplaçament de molts viatgers del Metro a Renfe pel menor temps de trajecte. El decreixement de Renfe a favor del Metro és, precisament, la inversió d'aquesta tendència que va començar el 2001.

Un altre exemple d'ús indegut dels serveis de Renfe és la sobreocupació dels Catalunya Exprés de la línia de Girona per a trajectes entre Barcelona i Sant Celoni.

Per altra banda, i arran del comentari de la freqüència constant de tres minuts al metro... et puc assegurar que un comboi cada tres minuts a la L5 a quarts de vuit del matí és insostenible per la gent que s'hi acumula. Allà cal un comboi cada dos minuts.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

És clar, cal pensar que per traslladar-te amb metro per Barcelona, tardes més per anar al centre, o P. Catalunya, o Sants, que no pas amb la Renfe, i tot amb el mateix preu. Si el metro tingués més freqüència, al menys, no agafaria tanta gent la Renfe, però per la millora del servei i que la gent no quedaria tant axafada, tot i que trigués uns pocs minuts més.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Ahir diumenge vaig tenir un dia de mala sort: volia anar al mercat de st antoni, vaig fins a paral·lel per no fer tot el passadis de Passeig de Gràcia i quan hi arrivo un 9000 se'n va (cara de pena :() 6 minuts despres arriba un 2100 i quan hi arribo a St Antoni un altre 9000 a l'altre via (:()
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Denisuko wrote:Ahir diumenge vaig tenir un dia de mala sort: volia anar al mercat de st antoni, vaig fins a paral·lel per no fer tot el passadis de Passeig de Gràcia i quan hi arrivo un 9000 se'n va (cara de pena :() 6 minuts despres arriba un 2100 i quan hi arribo a St Antoni un altre 9000 a l'altre via (:()
Éssent diumenge, el 9000 que vas creuar-te a Sant Antoni seria el mateix que vas perdre a Passeig de Gràcia.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Confirmat, avui al pujarme a la 3a 9000 (9009-9010 etc), la 1a en portar alguns canvis interiors i amb la numeració al mig dels vagons, he comprovat que arrenca quasibé igual que una 5000, sense sotregades vaja, i frena raonablement bé, menys escandalós que les primeres dues 9000.

Vox
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Jo avui també he pogut pujar a un 9000 (el 9020-9017) i no he notat cap frenada brusca a l'arrencar ni al aturar-se. Just en el moment que he agafat jo el 9000, un altre 9000 ha arribat a l'altre andana (el 9012-xxxx) i tampoc he observat cap mena de soroll.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”