ATO a L3
Idees pròpies
Tenia entès que el tenia instal·lat però no operatiu. És cert això?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
A veure. Pel que tin entès, hi ha 3 modes normals de conducció a FMB: El mode Manual+25, l'ATP i l'ATO. El primer és per circular a velocitat màxima de 25 km/h, sense cap tipus de sistema de seguretat. El segon és per circular mitjançant el sistema de seguretat ATP o Automatic Train Protection.. El tercer és el que condueix el tren de manera automàtica mitjançant els codis ATP i pel sistema ATC.
Ara per ara, totes les línies disposen de l'ATP instal·lat i operatiu. Les línies 2, 3, 5 i 11 disposen, a més, de l'ATO, amb el qual l'únic que fan els conductors és fer tot el relacionat amb portes i arrencar el tren mitjanjant dos botons. Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Ara per ara, totes les línies disposen de l'ATP instal·lat i operatiu. Les línies 2, 3, 5 i 11 disposen, a més, de l'ATO, amb el qual l'únic que fan els conductors és fer tot el relacionat amb portes i arrencar el tren mitjanjant dos botons. Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.U-Bahn wrote:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.
Si es veritat, per què es nota la L11 quan es va amb mode ATP i ATO, i quan es nota que es va amb ATP no hi havia cap llumeta blava encesa .El LLOP wrote:Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.
Els trens de la sèrie 500 on hi està la cabina a darrera, a dalt hi ha un llumet de color vermell que uns dies s'encèn i uns altres dies no. No se si està relacionat amb el ATO o no. Algú sap què pot ser???
Salutacions!
Segons informació de company motorista de L3, han tret l'ATO de L3 perque funcionava bastant malament, donava gaires problemes com ara que el tren es mogues amb portes obertes.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Dubto mooooolt però moltisssim que els 4000 portin el llum blau encès, aixó significaria que circula sense el Tren-Stop, l'únic element de seguretat que hi ha vigentment instal·lat a la L1.entfe001 wrote:Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.U-Bahn wrote:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Potser t'hauràs confòs amb els 3000!
Sobre l'ATP-ATO, no se quant s'activarà peró potser va per llarg amb moltes obres i modificacions que s'han de fer. Els trens estan ja preparats per circular amb ATP i ATO, tenen al panell de comandament els elements necesaris, marcadors i displays que necesiten, tot es qüestió de retocar i enllestir l'infrastructura viària.
Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Avui he anat a la L-3 i el 2000 i 3000 corrien amb ATP.Denisuko wrote:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma
Només funciona al 5000?
El metro de Barcelona amb motoristes!
No, funcionar funciona a tots els trens (que jo sapiga), ara bé, els posen a tots en funcionament en uns trams horaris concrets, no es fa de 5 a 24, sino potser de 22 a 24 o de 17 a 24. Si es veu que en aquests intervals funciona optimament, llavors es farà durant tot el dia (que no crec que trigui gaire).
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pilot d'ATO?
L'ATO en funcionament es reconeix per la llumeta vermella que duen enceses les caixes dels motors dels 5000? Ahir ho vaig veure i em vaig quedar amb el dubte...Denisuko wrote:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Aquesta semana m'ha enrrabiat agafar 5000's a la L3 y veure com el motorista nomes escalfa el seient....
Detalls del ATO a la L3.
Quan el 5000 inicia la marcha sembla adormit, es a dir, comença moooolt a poc a poc a moures fins que li vel el subidón.
En entrar a les estacions ho fan a 50km/h a diferencia de a la L5, on o fan a 40-45.
Re mé
Salutations.
Jo també ho he notat al 5000.
El que és de por, es quan el tren pasa per les agulles d'entrada a cotxeres direcció Vall d'Hebron, va molt ràpid (diria que 60 Km/h).
Hem tornat a passar a les velocitats en línia idèntiques que quan anava Manualment, sense ATP. Personalment no crec que serveixi de gaire l'ATO excepte les freqüències de pas, per anar amb la mateixa velocitat que fa 2 anys és podria remodificar l'ATP per a que sigui més permisiu i aixi els conductors farien més coses que escalfar la cadira.
El que és de por, es quan el tren pasa per les agulles d'entrada a cotxeres direcció Vall d'Hebron, va molt ràpid (diria que 60 Km/h).
Hem tornat a passar a les velocitats en línia idèntiques que quan anava Manualment, sense ATP. Personalment no crec que serveixi de gaire l'ATO excepte les freqüències de pas, per anar amb la mateixa velocitat que fa 2 anys és podria remodificar l'ATP per a que sigui més permisiu i aixi els conductors farien més coses que escalfar la cadira.
El metro de Barcelona amb motoristes!