El metro de Viena està fent proves amb un nou sistema per a controlar el nombre de passatgers. Consisteix en calcular informàticament quants passatgers caben al metro següent i permet passar el nombre corresponent a l'andana. Quan hagi arribat a la quota estipulada, es bloquegen les barreres.
El càlcul es realitza mitjançant un pesatge del tren a l'estació anterior, que calcula el nombre de passatgers i places lliures. En funció del resultat es permet l'accés a l'andana d'un nombre determinat de persones. Per evitar aglomeracions al vestíbul s'hi disposaran unes guies que ajudin a formar files índies.
La primera estació del metro de Viena que incorporarà aquest sistema serà Ernst-Happel-Stadion (U2, en construcció), on es troba l'estadi que acollirà diversos partits, entre ells la final, de l'Eurocopa 2008, i on també es celebren concerts multitudinaris.
(Resum extret de http://derstandard.at)
Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Això ja es fa al Cremallera de Núria, si bé amb un sistema menys osea-fashion-tesnológico
Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).
El problema d'això el veig en que poden calcular que un metro va ple i no deixar entrar a ningú a l'andana, però que passa si tu vols agafar el metro que va en direcció contrària i va buit? (això en el cas d'andana central. Sinó crec que tindran que fer accessos independents.
El problema d'això el veig en que poden calcular que un metro va ple i no deixar entrar a ningú a l'andana, però que passa si tu vols agafar el metro que va en direcció contrària i va buit? (això en el cas d'andana central. Sinó crec que tindran que fer accessos independents.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Això ho hauran de provar a Provença al final, fent que la gent faci cues diferents segons les destinacions que duguin... De tota manera, no sé perquè però em sembla que "l'incivisme" o les ganes de voler seure al primer vagó dels S1 farien corrompre el sistema
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Molt bonic però ja m'explicaràs on vols construir la nau paral·lela a l'actual que proposes...Ferrovi wrote:La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cert, però suposo que per a les estacions on apliquin aquest sistema (que deuran ser ben poques) faran una excepció.aim wrote:Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.