Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nou sistema de control d'afluència al Metro de Viena

Post by Guigui »

El metro de Viena està fent proves amb un nou sistema per a controlar el nombre de passatgers. Consisteix en calcular informàticament quants passatgers caben al metro següent i permet passar el nombre corresponent a l'andana. Quan hagi arribat a la quota estipulada, es bloquegen les barreres.

El càlcul es realitza mitjançant un pesatge del tren a l'estació anterior, que calcula el nombre de passatgers i places lliures. En funció del resultat es permet l'accés a l'andana d'un nombre determinat de persones. Per evitar aglomeracions al vestíbul s'hi disposaran unes guies que ajudin a formar files índies.

La primera estació del metro de Viena que incorporarà aquest sistema serà Ernst-Happel-Stadion (U2, en construcció), on es troba l'estadi que acollirà diversos partits, entre ells la final, de l'Eurocopa 2008, i on també es celebren concerts multitudinaris.

(Resum extret de http://derstandard.at)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Això ja es fa al Cremallera de Núria, si bé amb un sistema menys osea-fashion-tesnológico
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).

El problema d'això el veig en que poden calcular que un metro va ple i no deixar entrar a ningú a l'andana, però que passa si tu vols agafar el metro que va en direcció contrària i va buit? (això en el cas d'andana central. Sinó crec que tindran que fer accessos independents.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Això ho hauran de provar a Provença al final, fent que la gent faci cues diferents segons les destinacions que duguin... De tota manera, no sé perquè però em sembla que "l'incivisme" o les ganes de voler seure al primer vagó dels S1 farien corrompre el sistema :evil:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Trenscat, m'ho has tret de la boca (o en aquest cas, dels dits, pel teclat :D ) En serio, cal fer un dispositiu especial en aquesta estació, la situació és insostenible, i una idea d'aquestes vindria que ni pintada.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

La idea que deuen tenir els d'FGC deu ser semblant a aquesta però fins que no ampliin el vestíbul no podran dur-ho a terme... :roll:
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Ferrovi wrote:La meva idea es la ampliació de la estació
http://es.geocities.com/ferrovigp/Provencaopcio.bmp
Molt bonic però ja m'explicaràs on vols construir la nau paral·lela a l'actual que proposes... :roll:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

aim wrote:Que jo recordi, actualment al metro de Viena no hi ha cap tipus de barreres (diga-li validadores) a les andanes. Validadores n'hi han, però són del pal marco si vull, pots passar tranquil·lament a l'andana sense validar res. (almenys a les estacions on vaig agafar el metro).
Cert, però suposo que per a les estacions on apliquin aquest sistema (que deuran ser ben poques) faran una excepció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”