Aeroport de la Seu

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Aeroport de la Seu

Post by Sky »

El Govern anuncia una partida de 4 milions d'euros per al 2006 per als aeroports d'Alguaire i la Seu

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat aquesta tarda al Parlament que els pressupostos de la Generalitat del 2006 inclouran una partida de 4 milions d'euros per a aeroports, preferent els de la Seu i Alguaire. Nadal ha apostat per convertir en públics els terrenys de l'aeroport de la Seu per oferir-los als governs espanyol i andorrà.

El conseller ho ha explicat aquesta tarda al Parlament, durant una interpel·lació feta pel diputat d'ERC Jordi Ausàs sobre quines previsions té l'Executiu amb relació a la reobertura de l'aeroport de la Seu d'Urgell (Alt Urgell). Joaquim Nadal ha recordat que l'aeroport de la Seu és, per ara, una infraestructura "privada i tancada" i que "l'única manera de convertir l'aeroport actual en un aeroport d'interès per tot el Pirineu, també per Andorra, és convertir-lo en públic". En aquest sentit, el conseller ha assegurat que la Generalitat intentarà que l'executiu espanyol i l'andorrà "concretin el que van signar com un preacord", fa aproximadament un any, i signin l'acord definitiu que "permeti que Aena i Aviació Civil atorgui a l'aeroport els permisos per volar com un aeroport internacional amb els termes que calgui". A més, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha afegit que el Govern també intentarà "el que sigui" per tal d'avançar en convertir els terrenys de l'actual aeroport de la Seu d'Urgell i els de l'ampliació en terrenys de titularitat pública. Fins i tot, ha dit, el Govern estaria disposat a "definir la figura de planejament que en permeti l'expropiació". En aquest sentit, Nadal ha anunciat que, en els pressupostos del 2006, el seu Departament destinarà una partida amb la denominació genèrica d''Aeroports de Catalunya' que tindrà una destinació preferent per als aeroports d'Alguaire i la Seu. Nadal ha explicat que serà una partida d'aproximadament 4 milions d'euros, "meitat i meitat". En concret, pel que fa a l'aeroport de la Seu, Nadal ha explicat que seran diners "per iniciar tot el que calgui per fer possible que, ni que sigui en una compra a terminis en diversos anys, convertir en terrenys públics, propietat de la Generalitat, els terrenys de l'aeroport de la Seu" i poder-los oferir, així, als governs espanyol i andorrà perquè decideixin fer un aeroport de caràcter internacional.

--

ACN.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Però quant fa la pista de l'aeroport de La Seu? 1200 metres?

A veure si només podran aterrar els 'helicòpters' com els de Melilla, que el pilot gairebé ha de treure el peu per la porta :D :D
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Pueden aterrizar todos los aviones de hasta 100 plazas, todos los de la familia Embraer, Bombardier, Fokker, Boeing 717, SAAB, etc., y aunque no se si es cierto, me han comentado que en este tipo de pista los A-320 e inferiores también, (A-320=180 plazas).

La pista del aeropuerto se puede prolongar a 1.500 X 45 pasando a ser ya apta para el A-320 que necesita menos espacio de despegue y aterrizaje, no así para el Boeing 737-200 ó mayores que necesitan mas espacio.

Carece de pista de rodadura, lo cual limita el numero de movimientos, también casi carece de plataforma de estacionamiento, nada mas pueden estacionar 3 aeronaves, y su terminal es ridícula.

Exceptuando la prolongación de la pista, que seria la obra mas compleja e importante, obra que en un principio no la considero muy urgente si como me han comentado puede operar el A-320, el resto de las obras son muy importantes, al menos plataforma de estacionamiento para 20 aeronaves y sacar la terminal del lado de las pistas bajándola a casi la mitad de la meseta de la montaña, accediendo a la pista desde la terminal en ascensores o funiculares.

Saludos,
Pedro
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Una de las compañias que prestaba servicio en la Seu era Spanair con MD y Aviaco también con MD.
Saludos,
Pedro
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Este es el codigo IATA del aeropuerto de La Seu de Urgel LEU

Saludos, :hola
Pedro
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Esta noticia ya tiene un tiempo, y me gustaría saber si la Generalitat ya se a movido al respecto.
Saludos, :hola
Pedro

Aeropuerto Seu d'Urgell

"El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, explicó en la noche del pasado sábado en Puigcerdà que el Govern está estudiando la posibilidad de comprar o expropiar los terrenos del aeropuerto de la Seu d'Urgell.

Una vez que el ejecutivo catalán sea el propietario, la idea sería hablar con los gobiernos andorrano y español para cederles los terrenos y crear una entidad de gestión compartida entre ambos estados.

El conseller no descartó la posibilidad de que una empresa privada entrara dentro de la gestión compartida de los tres gobiernos: catalán, español y andorrano. Las afirmaciones de Nadal fueron confirmadas por el ministro andorrano de Urbanisme i Ordenació Territorial, Manel Pons, presente el sábado en Puigcerdà con motivo de la Festa del Trinxat.

Pons aseguró que las negociaciones con el ejecutivo catalán dependen de "cómo quede el Estatut y el tema de los aeropuertos". El ministro negó que la cuestión se encuentre encallada. "En Andorra estamos esperando que se pueda poner en marcha lo antes posible", dijo. En cuanto a la financiación, Pons explicó que en este momento se está en la fase de poner todo el abanico de posibilidades sobre la mesa.

En referencia a las críticas hechas recientemente por el diputado de CiU en referencia a esta infraestructura, Albert Batalla, el conseller Nadal conestó que "la verdad es que sobre el aeropuerto de la Seu d'Urgell no me encontré ningún papel, cero, excepto un documento de intenciones firmado con el Govern andorrano y el ministro español Álvarez Cascos que después también se quedó en nada".

Otra infrastructura sobre la que también el Govern de la Generalitat ha recibido críticas de Convergència i Unió, las inversiones en el túnel de Tosses para el 2006, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques se defendió diciendo que "como mínimo ahora tenemos un estudio informativo en marcha y un trazado propuesto.

Compatibilizar las obras con el medio

Joaquim Nadal aseguró en Puigcerdà que se trata de "un trazado que comenzará bajo y que tiene un primer punto que es la variante de Ribes de Freser, en la comarca del Ripollès. Después sí que será más relevante la cota que salga porque tenemos que compatibilizar el trazado del ferrocarril, el de la nueva carretera y una política de cierta protección al medio ambiente que es imprescindible para la Generalitat", finalizó. "
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Acabo de leer esta noticia en Vilaweb, entiendo que van a empezar las obras para su reapertura, pero sigo viendo que la pista no la amplian a 45 metros para aviones de mas de 50 plazas.
Con una pista algo mas larga, 1.300 x 45 metros, los 320 podrían ser utilizados en ese aeropuerto.
Saludos, :hola
Pedro

Obres al de la Cerdanya a partir del 2010

Tot i que el pla director de l'aeròdrom de la Cerdanya constata que les instal·lacions de què disposa són les adients per al seu ús i la implantació territorial, el document també avança algunes possibles obres que s'executarien entre l'any 2010 i 2015. Aquestes obres, però, estarien supeditades a un estudi de trànsit que el mateix pla preveu que es faci l'any 2010. El pressupost de les obres que ja s'avancen al document –augment de la capacitat del servei de combustibles i nous edificis per al servei d'extinció d'incendis, estació transformadora i tallers– és d'uns 876.000 euros. L'aeròdrom de la Cerdanya està situat entre els termes municipals de Das i Fontanals de Cerdanya. Ocupa uns superfície de 40,60 hectàrees, 34,25 de les quals es destinen a zona de moviment d'aeronaus. La instal·lació, dedicada bàsicament a l'aviació esportiva, consta d'una pista asfaltada de 1.150 metres de llargària i 23 d'amplada, amb una plataforma per a l'estacionament d'aeronaus i un carrer de rodada. També disposa d'un heliport per a serveis d'emergència i una torre de control.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

El Govern confia a no expropiar els terrenys de l'aeroport de la Seu

EL PERIÓDICO
CARME BONET
LA SEU D'URGELL


La Comissió d'Urbanisme de Lleida aprovarà dimarts que ve el document que permetrà a la Generalitat expropiar els terrenys de l'aeroport de la Seu a la família Betriu, que n'és la propietària, si no s'arriba a un acord. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va apuntar ahir que la voluntat del Govern de la Generalitat és pactar la compra amb els propietaris i es va mostrar convençut que accediran a vendre per un preu més raonable que el plantejat fins ara, ja que "les instal.lacions, perquè siguin destinades a aeroport, s'han de refer i adaptar a la normativa actual".

INAUGURACIÓ D'UN PONT
Nadal va fer aquestes declaracions durant la inauguració d'un pont sobre el Valira que uneix la Seu amb el poble de Castellciutat. Aquesta històrica reivindicació veïnal ha costat un milió d'euros i substitueix un vell pas, ara adaptat per a passejades.


Saludos, :hola
Pedro
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

El Periódico 11/10/2006
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... 3&h=061011


La Generalitat posa en marxa la reobertura de l'aeroport de la Seu

CARME BONET / MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LA SEU D'URGELL / LLEIDA

La Generalitat va aprovar ahir la creació d'una reserva de terrenys de 198 hectàrees entre els municipis de Montferrer i Castellbó i Ribera d'Urgellet per construir-hi el futur aeroport de la Seu d'Urgell, que donarà servei al Pirineu, amb una pista de 1.500 metres de longitud. Les instal.lacions, que han estat objecte de llargues negociacions, actualment bloquejades, entre els governs espanyol i andorrà, es faran aprofitant una antiga infraestructura aeroportuària propietat d'una família de la zona i tancada des del 1982.
Amb aquesta primera reserva de sòl la Generalitat inicia els tràmits per poder tenir la titularitat dels terrenys que, més endavant, cedirà a Espanya i a Andorra perquè procedeixin a la modernització de l'aeroport. La intenció de la Generalitat és, segons va avançar fa uns quants dies el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal (PSC), col.laborar en la gestió de l'aeròdrom. El Govern català fa temps que negocia amb la família Betriu, propietària de les velles instal.lacions, amb la qual confia a arribar a un acord.

INTERÈS
La reobertura de l'aeroport de la Seu d'Urgell ja ha despertat l'interès de determinades companyies de baix cost. Aquests dies, per exemple, han sortit a la llum possibles contactes amb la companyia catalana Vueling, que podria establir un servei de vols diaris entre la capital de l'Alt Urgell i algun dels aeroports en què opera.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

transports
Vueling tindrà un vol Barcelona-la Seu
Joan Antoni Guerrero
El president del Grupo Planeta, José Manuel Lara, principal accionista de la línia aèria Vueling, es va comprometre ahir a establir un vol diari entre Barcelona i el futur aeroport Andorra-Pirineus de la Seu d'Urgell. Lara va assegurar a l'emissora radiofònica Andorra 7 que "hi haurà un vol diari a Andorra encara que sigui subvencionat personalment", i que "Espanya té l'obligació de trobar una solució al tema sempre pendent de l'aeroport de la Seu". Lara va manifestar que li interessa qualsevol millora dels accessos a Andorra perquè Planeta "té ganes d'estar vinculada al territori".


El A320 e inferiores de capacidad, dentro de la gama Airbus pueden aterrizar en la pista de La Seu, además los aviones de otros fabricantes que no rebasen la 100 plazas, el AIRBUS es el que menos espacio necesita para aterrizajes y despegues, el A-320, 180 plazas.
El La Seu caben ahora como mucho 3 aviones, con lo cual podría tener una frecuencia de tres vuelos a la hora. La adecuación del aeropuerto, después de un estudio de reforma, podría estar operativo en un año.
Ahora falta el tren con Andorra y Puigcerda.
Saludos, :hola
Pedro
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2088922

La Comissió d'Urbanisme de Lleida aprova reservar el sòl de l'aeroport de la Seu



ACN. Lleida
La Comissió d'Urbanisme de Lleida va aprovar ahir el pla especial per a la reserva i delimitació de sòl amb l'objectiu de garantir l'emplaçament del futur aeroport de la Seu d'Urgell. El Departament de Política Territorial preveu que després del període d'informació pública i de l'audiència amb els ajuntaments, el projecte definitiu es podria aprovar en un termini de sis mesos. El director general d'Urbanisme, Joan Llort, va explicar que han reservat dos espais en espera que els estudis determinin si l'orientació de la pista d'aterratge actual és l'adequada per allargar-la fins als 1.500 metres o bé s'ha de canviar d'orientació.


Saludos,
Pedro
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Post by A-380 »

Ruta Huesca-Madrid con Pyrenair

"Volar de Huesca a Madrid en casi media hora costará 60 euros. Las aeronaves de Pyrenair comenzarán sus viajes comerciales en marzo de 2007. Barcelona será el otro destino que ofertará la compañía oscense tres días a la semana

Las aeronaves de la empresa Pyrenair cubrirán el trayecto Huesca Madrid en un periodo de tiempo de entre 30 y 40 minutos por un coste de 60 euros en clase bussiness. Así lo anunció ayer Hugo Puigdefábregas, presidente de la que ya se denomina a sí misma "La compañía aérea de los Pirineos". "A un señor que vive en Madrid se le puede decir que embarcando en Barajas a las 8.00, puede estar en las pistas de esquí a las 9.15", comentó el presidente. Así, en el aeropuerto oscense, esperará a los pasajeros procedentes de Madrid un helicóptero que les depositará directamente en el Pirineo. Es lo que se llama "vuelos bajo demanda", encargados expresamente por el cliente. "Caben desde empresas que deseen realizar convenciones, hasta clubes de fútbol, la cuestión es encontrar los nichos de mercado adecuados", afirmó el presidente de Pyrenair.

Además, la compañía planea ofrecer tres vuelos semanales en línea regular, de ida y vuelta a la capital española y otros tantos a Barcelona. En un periodo de tres años, los destinos podrían ampliarse a Andalucía, Palma de Mallorca además de París, con escala en Pau. "Una idea inicial sería, por ejemplo, viajar los lunes, miércoles y viernes a Madrid y los martes, jueves y sábados a Barcelona. Probablemente, realizaremos un vuelo de ida y vuelta al día, seis días a la semana", explicó Puigdefábregas.

A la hora de tomar posiciones en el aeropuerto de Barajas, la compañía está esperando que se les conceda las terminales 2 ó 3, lo que facilitaría el acceso de los viajeros a la terminal de metro. "La idea es que en hora y media un oscense pueda salir de su casa y estar resolviendo sus asuntos en el centro de la capital", afirmó el presidente de Pyrenair. Los billetes podrán adquirirse 20 días antes de que comiencen los vuelos.

En la compañía no se ven como competidores directos del AVE. "La intención es ser una alternativa que acabará beneficiando al los dos en términos de ahorro de tiempo y de costes de inversión", manifestó Puigdefábregas. Para el representante de Pyrenair, el apoyo institucional se hace imprescindible a la hora de mantener una línea regular de estas características. "Zaragoza, Santander, Cataluña, todas las vías regionales regulares tienen colaboración del sector público", expresó.

Puigdefábregas añadió a su vez que no podía asegurar que la compañía que preside fuese la primera en operar en el Aeropuerto de Huesca-Pirineos, "pero sí -subrayó- la primera en disponer de una estructura de compañía para la realización de sus operaciones".

Poco antes de que comiencen los vuelos comerciales de la compañía, ocuparán sus hangares en el aeropuerto de Huesca los dos aviones con los que contará en un principio la compañía aragonesa. Se ha elegido el modelo Avro RJ85, con asientos para 80 pasajeros y una amplia capacidad de carga en bodega.

"Pondremos a la venta 70 de las plazas disponibles, de modo que sea posible viajar de una forma más cómoda", comentó el presidente de la compañía aérea. "Por otra parte, esperamos turismo activo, deportista, quienes siempre viajan con mucho equipaje y que de esta forma no tendrán que pagar un extra", añadió.

Los Avro RJ85 alcanzan una velocidad de 900 kilómetros por hora, sólo 2 décimas por debajo de la velocidad del sonido, doblando así la velocidad media de un avión de hélice. La altura que alcanzarán será, por otra parte, de unos 8.000 metros y se impulsarán gracias a cuatro motores a reacción.

Pyrenair nació oficialmente el pasado día 13 de diciembre, con un capital social que asciende a los 1,2 millones de euros, que fueron aportados por seis entidades privadas: Eolus, Fundesa, Ceos, Cámara de Comercio de Huesca, Forcusa y Entertainment Land.

En la actualidad se están realizando los llamados vuelos de calibración en el aeropuerto Huesca-Pirineos, que comenzó operar de manera visual, es decir, sin apoyo técnico, a partir del pasado día día 21. Mediante estos vuelos de prueba, que se realizarán por un periodo máximo de dos meses, se recogerán los datos necesarios para que pilotos de todo el mundo puedan localizar el aeropuerto oscense en sus viajes.

Heraldo de Aragón"

¿Y para cuando el aeropuerto de La Seu?, tendremos que decir como el "Hermano Lobo"Ahuuuuuuuuuuuuu

Saludos,
:hola Pedro
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

A-380 wrote:¿Y para cuando el aeropuerto de La Seu?, tendremos que decir como el "Hermano Lobo"Ahuuuuuuuuuuuuu
Suposo que si el govern andorrà, que en principi hauria de ser el principal interessat, no es mou gaire pel tema, serà que no li interessa massa. O sigui que tot dependrà de la celeritat de la Generalitat, que mai no ha destacat precisament per agilitzar els grans projectes d'infraestructures.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Aeroport de la Seu

Post by Sky »

Ausàs afirma que l'aeroport de la Seu d'Urgell serà una infraestructura 'adaptada a la realitat del territori'

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha assegurat que l'aeroport de la Seu d'Urgell serà una infraestructura amb unes dimensions i un flux de moviment adaptats al Pirineu. D'aquesta manera ha volgut tranquil·litzar les veus que critiquen l'impacte paisatgístic que pot tenir a la comarca. A més ha afegit que el procés administratiu que sestà seguint és molt respectuós de cara als afectats. El conseller de Governació, Jordi Ausàs, ha explicat que la fase inicial ja ha finalitzat i ara el desenvolupament del projecte serà més ràpid. El conseller de Governació ha defensat la construcció d'un ramal de tren lleuger entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell, sempre i quan el govern espanyol inverteixi en la millora de la línia existent. Ausàs considera que aquesta opció és més viable que la de fer arribar el TGV a Andorra.

ACN.
Last edited by Sky on Monday 25/08/2008 15:40, edited 1 time in total.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Re: Aeroport de la Seu

Post by A-380 »

El aeropuerto de la Seu es una instalación que no creo que pueda recibir mas de 2 ó 3 aviones tipo A-320 por hora, contando con una ampliación de pista y de plataforma. :plas
Es una gran noticia que por fin vuelva a funcionar, espero que no tarden mucho en reabrirlo. :plas
Por otra parte el tren ligero la Seu - Puigcerda, yo también voto la construcción. xD Y que nos transfieran de una puñetera vez la linea La Tour de Querol - BCN, :emprenyat y trenes desde BCN a La Seu, Puigcerda centro de comunicaciones ferroviario BCN, Toulouse, y La Seu. :x
:hola
Pedro
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Semàntica perillosa

Post by Guigui »

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha assegurat que l'aeroport de la Seu d'Urgell serà una infraestructura amb unes dimensions i un flux de moviment adaptats al Pirineu.
O sigui, adaptat al frenesí d'Andorra. Prepareu-vos...
El conseller de Governació ha defensat la construcció d'un ramal de tren lleuger entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell
Què entén un abonat al cotxe oficial per "tren lleuger"?

Un cop més, la xerrameca político-oficial em fa ferum de socarrim.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Semàntica perillosa

Post by wefer »

Guigui wrote:Què entén un abonat al cotxe oficial per "tren lleuger"?
Qualsevol animalada que costi molts diners i no serveixi gairebé per a res. Mentre pugui cobrar-ne el 3%...

Més enllà de les absurdes promeses dels polítics, habitualment fonamentades en el populisme i la ignorància però no en criteris tècnics, és evident que si el que es vol és construir un ferrocarril, el que caldria seria unir la línia actual BCN-La Tor amb Andorra, i permetre així trens directes entre BCN i Andorra
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aprovat provisionalment el pla de delimitació de sòl

Post by Guigui »

Notícia de La Malla:

L'aeroport de la Seu d'Urgell ocuparà 198 hectàrees entre Montferrer i Ribera d'Urgellet

La Comissió d'Urbanisme de Lleida ha aprovat provisionalment el pla especial

LAMALLA.CAT

La Comissió d'Urbanisme de Lleida ha aprovat provisionalment el Pla especial per a la delimitació de sòl del futur aeroport de la Seu d'Urgell,m un projecte que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques aprovarà de manera definitiva en els propers dies. El document delimita l'espai de la futura infraestructura aeroportuària a 198 hectàrees i una pista de, com a màxim, 1.550 metres de longitud.

La proposta d'ubicació de l'aeroport de la Seu d'Urgell entre els municipis de Montferrer i Castellbó i Ribera d'Urgellet servirà per recuperar unes instal·lacions obsoletes existents, ampliant en 200 metres la pista actual i donant-la dues possibles orientacions.

El document aprovat provisionalment determina a cada capçalera àmbits de servitud aeronàutica, zones que serveixen per afavorir la seguretat i la regularitat de les operacions, que ocuparan poc més de 51 hectàrees al nord i 117 al sud. Igualment es preveu un àrea destinada al moviment d'aeronaus (pista de vol, carrers de rodada i accés i plataforma d'estacionament) d'aviació regional, general i esportiva.

Els pla fixa un terreny de 700 metres quadrats per instal·lar un heliport, una zona d'activitats complementàries de 40.000 metres quadrats i un àrea terminal amb un edifici de 1.000 metres quadrats, hangars, torre de control i aparcament per a un centenar de vehicles.

Publicat 28/09/2008 17:47h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

"Degradat" temporalment a aeròdrom

Post by brito_cat »

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Dijous, 20 d'agost de 2009 - 11:55h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
El Govern licita les obres per reobrir l’aeròdrom de la Seu d’Urgell aquest any

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres que permetran la reobertura de l’aeròdrom de la Seu. Aquesta actuació significa un pas més per reactivar aquesta important infraestructura per al desenvolupament de les comarques del Pirineu. Les obres que ara es liciten consistiran en el condicionament de les instal·lacions actuals per tal de posar-les en servei com a aeròdrom el primer semestre de l’any vinent. Aquesta primera actuació té un pressupost de 2,5 MEUR i un termini d’execució de 4 mesos. Paral·lelament, el DPTOP licitarà el Pla director urbanístic i aeroportuari que ha de permetre la reflexió sobre la seva remodelació global per construir un nou aeroport d’aviació comercial, si fos el cas.
User avatar
A-380
N7
N7
Posts: 360
Joined: Tuesday 03/05/2005 23:16
Location: Font d'en Farges

Re: Aeroport de la Seu

Post by A-380 »

:plas :plas :plas por fin.
S2
Pedro
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”