Dubte sobre un creuament de vies...

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?
Això mateix es preguntaven a SSC (no recordo ara quin fil), i no han trobat resposta lògica encara.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordilar

Post by Jordilar »

A l'altre banda hi ha la via convencional, i entre aquesta via i la del Ave hi ha un espai insuficient per ubicar un canviador d'ample.

Salut,
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ah... clar... i... limitar-se a ubicar la via principal del TAV una mica més a l'esquerre era massa complicat com per pensar-ho, oi?
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

^^ Veig q segueixes sense aclarar-te del q estem parlant, quina zona és, quina és la funció q fan (feien) les vies aquestes, ni res de res...

Agafo 'prestat' un petit plànol pujat per Indautxu al foro de SSC:

Image

La foto q dóna origen a tot aquest post és del creuament aquest q està marcat en verd.

La qüestió és... era més fàcil fer un canviador d'amples ficat entre mig de la via del bypass de l'AVE i la convencional, amb tota l'afectació q això ocasionaria a la via convencional al construir-lo i després deixar hipotecat el traçat del bypass al tenir corba i contracorba (o haver de fer més obres a la via del bypass quan s'hagués desmantellat el canviador); o ficar el canviador on l'han ficat, el qual suposa tenir aquest creuament entre les vies, q és molt curiós però no afecta a res?

Ah, i el forero aquest d'SSC q va fer el plànol era per explicar q al passar l'altre dia en un AVE per aquest punt li va donar la impressió q ja estava desmantellada la via en ibèric del creuament. :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I... per què s'ha de desmanetellar?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:I... per què s'ha de desmanetellar?
Perquè ja no serveix per a res, ja que tots els trens canvien a Roda de Barà, apart que el faran servir per a un altre lloc...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?
Diria que encara hi és, però no el fa servir cap tren comercial, crec que només el fan servir per treure els Talgo de la LAV per portar-los al centre de manteniment que té Talgo a Las Matas, prop de Madrid.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

UT596001 wrote:
Jordi Freixas wrote:No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?
Diria que encara hi és, però no el fa servir cap tren comercial, crec que només el fan servir per treure els Talgo de la LAV per portar-los al centre de manteniment que té Talgo a Las Matas, prop de Madrid.
Exactament. I el millor del cas és que no són pocs els "passes de material" que es produeixen al llarg del dia...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Confirmo que avui he vist amb els meus propis ulls com ja s'està desmantellant l'intercanviador de Talgo de Lleida, així com la via d'accés des de la línia convencional. Imagino que el què és l'encreuament físicament tampoc hi és ja, o sigui que les instal·lacions estan sentenciades. Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Trenscat wrote:Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...
A la Tor de Querol :D
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Trenscat wrote:Confirmo que avui he vist amb els meus propis ulls com ja s'està desmantellant l'intercanviador de Talgo de Lleida, així com la via d'accés des de la línia convencional. Imagino que el què és l'encreuament físicament tampoc hi és ja, o sigui que les instal·lacions estan sentenciades. Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...
L'encreuament tampoc hi és, segons vaig veure abans d'ahir des del RE Lleida-Barcelona via Valls.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”