Transport metropolità: Estat aporta 40 M i Generalitat 80 M
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Transport metropolità: Estat aporta 40 M i Generalitat 80 M
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
L'Estat aporta 40 milions per al transport
1. • La partida servirà per finançar obres ferroviàries i del suburbà de BCN
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els ministeris de Foment i Economia i la Generalitat de Catalunya van firmar ahir un conveni per al finançament d'infraestructures del transport metropolità de Barcelona. Segons el document, el Govern central pagarà 40 milions d'euros, a través de l'Administració General de l'Estat (AGE), per costejar inversions que s'han de portar a terme en diferents obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de la xarxa de metro de Barcelona.
L'Executiu català, per la seva part, aportarà un total de 80 milions d'eu ros més (les dues terceres parts restants) amb l'objectiu d'arribar a sumar una xifra global de 120 milions d'euros.
PROLONGACIÓ DE LA LÍNIA 3
El conveni correspon a l'any en curs i actualitza i completa el pagament d'actuacions incloses en el període 2003-2005. La nova partida es destinarà a costejar els treballs de prolongació de la línia L-3 del metro, de l'estació de Canyelles a la futura de Trinitat Nova, i les de la línia L-2, entre la parada de Pep Ventura i la nova de Badalona centre.
El conveni també servirà per finançar el desdoblament i el semisoterrament de la línia Llobregat- Anoia i la prolongació de la línia a Terrassa dels Ferrocarrils de la Generalitat. Aquestes últimes obres començaran el 2007.
A més, es costejarà la construcció d'intercanviadors a la xarxa dels FGC, la supressió de passos a nivell i l'adaptació d'estacions a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests tres últims casos, el pressupost permetrà continuar programes d'actuació que ja estan en marxa des de fa uns anys.
PLA D'INFRAESTRUCTURES
El conveni va ser firmat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la subsecretària del Ministeri d'Economia i Hisenda, Juana María Lázaro. El document s'inscriu en el marc del Pla Director d'Infraestructures del Transport Col.lectiu 2001-2010 a la regió metropolitana de Barcelona.
Aquest és el quart conveni de finançament d'infraestructures del transport metropolità subscrit per la Generalitat de Catalunya i el Govern central. En el primer, firmat l'any 1995, l'Estat aportava uns 18 milions d'euros a l'any.
En el segon, firmat el 1998, l'Executiu espanyol va augmentar la quantia del pagament a 30 milions d'euros; i en el tercer, corresponent al 2003, es va pujar a la mitjana anual de 40 milions d'euros. Aquesta xifra s'ha mantingut en l'acord corresponent al 2006.
------------------------------------------
L'Estat aporta 40 milions per al transport
1. • La partida servirà per finançar obres ferroviàries i del suburbà de BCN
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els ministeris de Foment i Economia i la Generalitat de Catalunya van firmar ahir un conveni per al finançament d'infraestructures del transport metropolità de Barcelona. Segons el document, el Govern central pagarà 40 milions d'euros, a través de l'Administració General de l'Estat (AGE), per costejar inversions que s'han de portar a terme en diferents obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de la xarxa de metro de Barcelona.
L'Executiu català, per la seva part, aportarà un total de 80 milions d'eu ros més (les dues terceres parts restants) amb l'objectiu d'arribar a sumar una xifra global de 120 milions d'euros.
PROLONGACIÓ DE LA LÍNIA 3
El conveni correspon a l'any en curs i actualitza i completa el pagament d'actuacions incloses en el període 2003-2005. La nova partida es destinarà a costejar els treballs de prolongació de la línia L-3 del metro, de l'estació de Canyelles a la futura de Trinitat Nova, i les de la línia L-2, entre la parada de Pep Ventura i la nova de Badalona centre.
El conveni també servirà per finançar el desdoblament i el semisoterrament de la línia Llobregat- Anoia i la prolongació de la línia a Terrassa dels Ferrocarrils de la Generalitat. Aquestes últimes obres començaran el 2007.
A més, es costejarà la construcció d'intercanviadors a la xarxa dels FGC, la supressió de passos a nivell i l'adaptació d'estacions a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests tres últims casos, el pressupost permetrà continuar programes d'actuació que ja estan en marxa des de fa uns anys.
PLA D'INFRAESTRUCTURES
El conveni va ser firmat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la subsecretària del Ministeri d'Economia i Hisenda, Juana María Lázaro. El document s'inscriu en el marc del Pla Director d'Infraestructures del Transport Col.lectiu 2001-2010 a la regió metropolitana de Barcelona.
Aquest és el quart conveni de finançament d'infraestructures del transport metropolità subscrit per la Generalitat de Catalunya i el Govern central. En el primer, firmat l'any 1995, l'Estat aportava uns 18 milions d'euros a l'any.
En el segon, firmat el 1998, l'Executiu espanyol va augmentar la quantia del pagament a 30 milions d'euros; i en el tercer, corresponent al 2003, es va pujar a la mitjana anual de 40 milions d'euros. Aquesta xifra s'ha mantingut en l'acord corresponent al 2006.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Diners...
El mateix es podria dir dels diners que destina la Generalitat en Transport Públic a l'Àrea de Barcelona i a la resta del paísJaMiRo! wrote:Algú sap quant aporta l'Estat a les obres del Metro de Madrid?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Diners...
El mateix podríem dir sobre quant transport públic demanen els polítics d'un lloc i de l'altre perquè fins on jo he vist els polítics de determinats llocs de Catalunya les úniques coses que volen del transport públic és el seu soterrament i moltes inversiones en infrastructures de transport privat.
Ho he dit un cop i un altre, la causa dels problemes dels que fas esment estan en el mateix lloc on es produeixen els efectes no és culpa externa a aquells llocs, o si ho prefereixes, a cada lloc teniu el que us mereixeu.
El problema no es podrà resoldre mentre no se sàpiga quin és el problema realment, ara bé, si el que es vol és donar la culpa als altres vosaltres mateixos.
Ho he dit un cop i un altre, la causa dels problemes dels que fas esment estan en el mateix lloc on es produeixen els efectes no és culpa externa a aquells llocs, o si ho prefereixes, a cada lloc teniu el que us mereixeu.
El problema no es podrà resoldre mentre no se sàpiga quin és el problema realment, ara bé, si el que es vol és donar la culpa als altres vosaltres mateixos.
UT596001 wrote:El mateix es podria dir dels diners que destina la Generalitat en Transport Públic a l'Àrea de Barcelona i a la resta del paísJaMiRo! wrote:Algú sap quant aporta l'Estat a les obres del Metro de Madrid?
Last edited by josep_serre on Saturday 30/12/2006 0:26, edited 1 time in total.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Diners...
Després hi han ajuntaments als que no els hi foten cas.
L'ajuntament de Cornellà es va oposar a que la ronda de dalt divideixi Almeda, ni cas. Va demanar una 95 eficaç, ni cas. Demana el tranvía com a minim, el camp de l'espanyol, i ni cas. Va demanar que en el projecte de la L12, passés per Cornellà, ni cas, encara que el projecte es va enfonsar. Així, que les incompetencies no son dels ajuntaments, jo crec que es de Foment, de la Generalitat, i certs ajuntaments que volen un soterrament. A Cornellà, a Sant Joan d'Espi, a Martorell, a l'Hospitalet... mai no hem demanat soterrament, i no creieu que son ciutats conformistes, però tots volen una bonica rambla sobre lo que eren les vies del tren
L'ajuntament de Cornellà es va oposar a que la ronda de dalt divideixi Almeda, ni cas. Va demanar una 95 eficaç, ni cas. Demana el tranvía com a minim, el camp de l'espanyol, i ni cas. Va demanar que en el projecte de la L12, passés per Cornellà, ni cas, encara que el projecte es va enfonsar. Així, que les incompetencies no son dels ajuntaments, jo crec que es de Foment, de la Generalitat, i certs ajuntaments que volen un soterrament. A Cornellà, a Sant Joan d'Espi, a Martorell, a l'Hospitalet... mai no hem demanat soterrament, i no creieu que son ciutats conformistes, però tots volen una bonica rambla sobre lo que eren les vies del tren
Re: Diners...
Cal distingir clarament entre polítics d'una població i els seus habitants. Personalment, em sembla una aberració soterrar el tren i l'estació d'autobusos de Girona, però pel fet que na Pagans ho defensi no implica que hi estigui d'acord.josep_serre wrote:Ho he dit un cop i un altre, la causa dels problemes dels que fas esment estan en el mateix lloc on es produeixen els efectes no és culpa externa a aquells llocs, o si ho prefereixes, a cada lloc teniu el que us mereixeu.
A otra cosa, mariposa...
Veus, ja s'ha liat.
Bé, a otra cosa...
Bé, a otra cosa...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2