De Riba Roja a La Puebla de Híjar: encara sota el B.T.
De Riba Roja a La Puebla de Híjar: encara sota el B.T.
Hola a tots:
Avui hem anat a Zaragoza via Caspe i hem pogut comprovar que el tram Riba Roja - La Puebla de Híjar encara resisteix el Bloqueig Telefònic. A Faió encara persisteix l'enclavament mecànic de les agulles i ja s'han instal·lat noves senyals de sortida a cada via, tot i que encara no estan operatives. A partir d'aquí no es veu ni rastre d'implantació del BLAU amb CTC, només a algunes estacións materials per fer l' implantació. Sembla que es resisteixi l'avandonament del BT, doncs moltes estacions quedarien abandonades i sense servei al viatjer. Cal dir que des de Móra fins La Puebla TOTES les estacions estáven obertes -menys Val de Pilas - amb Personal de Circulació que donaven la sortida - o el pas - amb paleta fins Flix i d'alla amb Xiulet i Banderí fins La Puebla. Una experiencia realment gratificant
Salut,
Avui hem anat a Zaragoza via Caspe i hem pogut comprovar que el tram Riba Roja - La Puebla de Híjar encara resisteix el Bloqueig Telefònic. A Faió encara persisteix l'enclavament mecànic de les agulles i ja s'han instal·lat noves senyals de sortida a cada via, tot i que encara no estan operatives. A partir d'aquí no es veu ni rastre d'implantació del BLAU amb CTC, només a algunes estacións materials per fer l' implantació. Sembla que es resisteixi l'avandonament del BT, doncs moltes estacions quedarien abandonades i sense servei al viatjer. Cal dir que des de Móra fins La Puebla TOTES les estacions estáven obertes -menys Val de Pilas - amb Personal de Circulació que donaven la sortida - o el pas - amb paleta fins Flix i d'alla amb Xiulet i Banderí fins La Puebla. Una experiencia realment gratificant
Salut,
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Quan desconnectin l'enclavament mecànic de Faió per motoritzar agulles caldrà tenir especialista fent-les a mà.
I durant el canvi d'enclavament no hi haurà senyal d'entrada i al cantó Barcelona hi ha tùnel.
Si s'espatllés el tren-terra....
I durant el canvi d'enclavament no hi haurà senyal d'entrada i al cantó Barcelona hi ha tùnel.
Si s'espatllés el tren-terra....
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ja em vec fent una expedició turística a Faió... llàstima que hi hagi pocs trens per fer la combinació.liniadelRipollés wrote:Quan desconnectin l'enclavament mecànic de Faió per motoritzar agulles caldrà tenir especialista fent-les a mà.
I durant el canvi d'enclavament no hi haurà senyal d'entrada i al cantó Barcelona hi ha tùnel.
Si s'espatllés el tren-terra....
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs si dius aquest nom a un portuguès, es partirà de riure: "Vale de Pilas" (la "e" final no es pronuncia) podríem traduir-ho amb "Vall de Titots".David wrote:Algu té una foto de Val de Pilas. Sempre m'ha fet molta gràcia aquesta estació tot i no haver-hi estat mai.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo i un parell més de freaks vam ser-hi ja fa un temps.David wrote:Algu té una foto de Val de Pilas. Sempre m'ha fet molta gràcia aquesta estació tot i no haver-hi estat mai. Jo diria, pel que he vist als mapes, que és una de les estacions més isolades d'Espanya. Algú hi ha estat físicament?M'ho podeu descriure.
Moltíssimes gràcies! Bon any!
L'estació té dues vies en corba, amb dues andanes. L'estació està perduda en el no-res. Per arribar-hi cal saber quin és l'enllaç bo de la carretera, ja que no està senyalitzat. L'accés es fa per una pista de terra, impracticable després d'haver plogut. Hi para un tren al dia per sentit. Venint de Barcelona es pot visitar, tot i que recordo que eren unes 6 hores d'espera, com dic, en el no-res.
I la foto... aquí en tens una.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aquí el meu bitllet a Val de Pilas.
Ara té via renovada i estan automatitzant-la. Els dies en què facin el canvi de blocatge haurà d'estar oberta i amb personal.
Ara té via renovada i estan automatitzant-la. Els dies en què facin el canvi de blocatge haurà d'estar oberta i amb personal.
- Attachments
-
- felEloi002.jpg (59.27 KiB) Viewed 4087 times
Last edited by liniadelRipollés on Friday 29/12/2006 20:18, edited 1 time in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aquesta estació estava oberta de dilluns a divendres però de fa un temps està tancada sempre, ja que hi va haver queixes del propi personal de la línia. Imagineu-vos treballar allà de nit, sol i amb accessos complícadissims.
Amb el tancament d'aquesta estació resulta que el cantó Nonasp-Favara és molt més curt que el Favara-Caspe, per la qual cosa si hi ha dos mercaderies seguits en el mateix sentit el segon l'aturen a Favara amb el senyal de parada a mà, atès que el primer no ha lliurat cantó i Favara no disposa de senyal de sortida (queden dies).
Tinc una foto d'un cap d'estació a Favara aturant el tren amb la bandera vermella desplegada per aquest motiu.
Coses de tancar Val de Pilas.
Amb el tancament d'aquesta estació resulta que el cantó Nonasp-Favara és molt més curt que el Favara-Caspe, per la qual cosa si hi ha dos mercaderies seguits en el mateix sentit el segon l'aturen a Favara amb el senyal de parada a mà, atès que el primer no ha lliurat cantó i Favara no disposa de senyal de sortida (queden dies).
Tinc una foto d'un cap d'estació a Favara aturant el tren amb la bandera vermella desplegada per aquest motiu.
Coses de tancar Val de Pilas.
David wrote:Algu té una foto de Val de Pilas. Sempre m'ha fet molta gràcia aquesta estació tot i no haver-hi estat mai. Jo diria, pel que he vist als mapes, que és una de les estacions més isolades d'Espanya. Algú hi ha estat físicament?M'ho podeu descriure.
Moltíssimes gràcies! Bon any!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No, Valdepilas és el desert. Com a curiositat és límit lingüistic del català atès que Favara és l'última població catalanoparlant i Caspe la primera castellanoparlant.Ferrovi wrote:Quina llàstima, però no hi ha cap poble aprop de Valdepilas? perquè podríen buscar algú de la població que s'encarregues de la estació, oi?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Ningú no ho sap. Ara bé, si algun dia vols baixar-hi avisa abans al maquinista.
Podríem fer una trobada a Val de Pilas. Ens quedem a dormir a Móra, agafem el tren de les 5,45 arribem a Valdepilas a les 6,44. A les 8,27 agafem el tren cap a Saragossa.
Em consta que allà hem baixat jo, el meu germà Octavi i en Manolo Maristany, que al seu llibre sobre la línia explica l'anècdota en veure el cap d'estació que algú baixava allí.
Podríem fer una trobada a Val de Pilas. Ens quedem a dormir a Móra, agafem el tren de les 5,45 arribem a Valdepilas a les 6,44. A les 8,27 agafem el tren cap a Saragossa.
Em consta que allà hem baixat jo, el meu germà Octavi i en Manolo Maristany, que al seu llibre sobre la línia explica l'anècdota en veure el cap d'estació que algú baixava allí.
Jordilar wrote:Jo el que em pregunto és per qué continuen parant allà els trens
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Adolf, el primer tren que cites no circula els diumenges i el segon tren que cites només circula els diumengesliniadelRipollés wrote:Ningú no ho sap. Ara bé, si algun dia vols baixar-hi avisa abans al maquinista.
Podríem fer una trobada a Val de Pilas. Ens quedem a dormir a Móra, agafem el tren de les 5,45 arribem a Valdepilas a les 6,44. A les 8,27 agafem el tren cap a Saragossa.
Em consta que allà hem baixat jo, el meu germà Octavi i en Manolo Maristany, que al seu llibre sobre la línia explica l'anècdota en veure el cap d'estació que algú baixava allí.
Jordilar wrote:Jo el que em pregunto és per qué continuen parant allà els trens
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Reglamentàriament s'ha de fer quan un tren no té parada prescrita a l'estació i aquesta estació no té senyal de sortida. És el cas de Favara, encara que ben aviat activaran els senyals fora de servei amb la creu.Jordilar wrote:Una parada amb banderí Vermell?
També vaig aconseguir un vídeo de parada a mà d'un tren de mercaderies especial portacarrils destinat a Barracas a la línia de Terol. Concretament a Estivella.
En un viatge mític entre València i Saragossa, vaig ser aturat tres cops amb bandera vermella desplegada. Van aturar-me a mà a Estivella a causa d'un retard, després a Puerto Escandón ja que el Cap d'Estació va aturar el tren mitja hora com a protesta per l'accident de Chinchilla i després a Calamocha degut a un creuament fet fora de lloc pel retard.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Tens raó. Llavors des de Barcelona i sis hores per allà.
UT596001 wrote:Adolf, el primer tren que cites no circula els diumenges i el segon tren que cites només circula els diumengesliniadelRipollés wrote:Ningú no ho sap. Ara bé, si algun dia vols baixar-hi avisa abans al maquinista.
Podríem fer una trobada a Val de Pilas. Ens quedem a dormir a Móra, agafem el tren de les 5,45 arribem a Valdepilas a les 6,44. A les 8,27 agafem el tren cap a Saragossa.
Em consta que allà hem baixat jo, el meu germà Octavi i en Manolo Maristany, que al seu llibre sobre la línia explica l'anècdota en veure el cap d'estació que algú baixava allí.
Jordilar wrote:Jo el que em pregunto és per qué continuen parant allà els trens
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Moltes gràcies per les informacions!
Val de Pilas és una estació tant fantasmagòrica que m'agradaria vistitar-la. Podriem mirar de preparar-hi una sortida, encara que sigui passant 6 hores allà.
No m'extranya que el personal no s'hi volgués quedar, si ni tant sols hi ha una carretera per arribar-hi... Quina por de nit!!!!!!
Val de Pilas és una estació tant fantasmagòrica que m'agradaria vistitar-la. Podriem mirar de preparar-hi una sortida, encara que sigui passant 6 hores allà.
No m'extranya que el personal no s'hi volgués quedar, si ni tant sols hi ha una carretera per arribar-hi... Quina por de nit!!!!!!