Metro de Madrid
Metro de Madrid
Hola!
Acabo de penjar una nova actualització de la meva pàgina. Recordeu que vaig anar a Madrid fa un parell de mesos, oi? Doncs:
-Ací trobareu fotos i videos del Metro de Madrid.
-Si voleu veure algunes estacions de Cercanías (Atocha i Principe Pio) així com l'estació central de Puerta de Atocha, clickeu ací.
-Com sempre, algunes fotos de la ciutat, ací.
Salut!
Acabo de penjar una nova actualització de la meva pàgina. Recordeu que vaig anar a Madrid fa un parell de mesos, oi? Doncs:
-Ací trobareu fotos i videos del Metro de Madrid.
-Si voleu veure algunes estacions de Cercanías (Atocha i Principe Pio) així com l'estació central de Puerta de Atocha, clickeu ací.
-Com sempre, algunes fotos de la ciutat, ací.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Torracollonada...
La torracollonada del dia ha estat patrocinada per aarongilp...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Torracollonada...
Doncs espera't, que el dia és molt llargJaMiRo! wrote:La torracollonada del dia ha estat patrocinada per aarongilp...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ostres pel que veig funcionen igual Metro Madrid que TMB amb el material jubilat. A Madrid els possen i expossen en un pedestal en una estació i a Barcelona els possen a Can Boixeres esperant execució.
Una cosa q no entenc. Al "video_9_standard" aquell que pesa 8.18 Mb hi surt a l'andana una "Expendedora de billetes". Com és això, es compren allà, tipus TRAM??? No hi ha barreres tarifàries??? On es pica??? Es cola molta gent??
Gràcies.
Una cosa q no entenc. Al "video_9_standard" aquell que pesa 8.18 Mb hi surt a l'andana una "Expendedora de billetes". Com és això, es compren allà, tipus TRAM??? No hi ha barreres tarifàries??? On es pica??? Es cola molta gent??
Gràcies.
Responent...
Hola!
Del Metro de Barcelona he col·locat quantioses fotos de Diagonal-Provença i Catalunya. Per cert, tú que ets de Cornellà, et recomano un passeig per les estacions de la L8; hi tinc fetes moltes fotos, tant de les estacions com dels exteriors.
La màquina expenedora existeix per comprar un bitllet vàlid a TFM si vas de MetroMadrid a TFM, o un bitllet vàlid a MetroMadrid si vas de TFM a MetroMadrid. Hi ha abonaments no vàlids per viatjar entre aquests sistemes; és el mateix que passa amb MetroSur: no tots els abonaments permeten agafar-lo i per passar de MetroSur a MetroMadrid o viceversa cal comprar el nou bitllet.
Salut!
Bé, he ficat aquesta actualització com a "desembre" si bé gairebé toca "gener"...Ferrovi wrote:Al desembre no hi han novetats al metro Barceloní, oi? perquè fins ara, a aquest desembre no has actualitzat la web.
Del Metro de Barcelona he col·locat quantioses fotos de Diagonal-Provença i Catalunya. Per cert, tú que ets de Cornellà, et recomano un passeig per les estacions de la L8; hi tinc fetes moltes fotos, tant de les estacions com dels exteriors.
Se'm van caure les pilotes al terra (perdó) quan vaig veure això. Ja vaig anar expressament a aquesta estació a l'antiga Villa de Vallecas perquè sabia que em trobaria aquesta preciosa unitat històrica...A Barcelona, funcionem diferent. Oi que faria goig veure una 1000 en estat original exposada a alguna estació de la L5?mikado wrote:Ostres pel que veig funcionen igual Metro Madrid que TMB amb el material jubilat. A Madrid els possen i expossen en un pedestal en una estació i a Barcelona els possen a Can Boixeres esperant execució.
Dona la coincidència que aquest video fou gravat a l'estació Puerta de Arganda, on es fa el transbordament entre la línia 9 i l'extensió TFM (Transportes Ferroviarios de Madrid) de la mateixa línia. M'explico: de Puerta de Arganda a Arganda del Rey continua éssent la línia 9, però la freqüència és diferent i els trens que la serveixen són més curts; per això cal fer el transbordament.mikado wrote:Una cosa q no entenc. Al "video_9_standard" aquell que pesa 8.18 Mb hi surt a l'andana una "Expendedora de billetes". Com és això, es compren allà, tipus TRAM??? No hi ha barreres tarifàries??? On es pica??? Es cola molta gent??
Gràcies.
La màquina expenedora existeix per comprar un bitllet vàlid a TFM si vas de MetroMadrid a TFM, o un bitllet vàlid a MetroMadrid si vas de TFM a MetroMadrid. Hi ha abonaments no vàlids per viatjar entre aquests sistemes; és el mateix que passa amb MetroSur: no tots els abonaments permeten agafar-lo i per passar de MetroSur a MetroMadrid o viceversa cal comprar el nou bitllet.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Metro de Madrid
Mare de Déu que fondo que estava aquest fil (pàgina 14!!)!!!!
En fi, que han inaugurat una nova prolongació de la línia 11 del metro de Madrid.
El nou tram va de la terminal actual de La Peseta, fins a la nova estació de La Fortuna, al municipi de Leganés.
Cap estació intermèdia, cap nova correspondència ni amb metro ni amb rodalies Renfe.
La nova estació de La Fortuna es troba en zona B1, al contrari que la resta de la línia 11.
El barri de La Fortuna (municipi de Leganés) feia moooolt temps que reclamava metro, i a més era un dels més aïllats del sud de Madrid.
Per cert, les cotxeres es troben (si no m´equivoco...), ara no sé si a Cuatro Vientos (línia 10), o a Aviación Nacional (línia 10).
Pot donar una idea de cap on anirà la línia 11 en un futur (ara com ara només és túnel de servei), tot i que l´alcalde de Leganés ha reclamat que en canvi la línia 11 vagi a enllaçar amb la línia 12 (Metrosur).
Ja funciona!!
En fi, que han inaugurat una nova prolongació de la línia 11 del metro de Madrid.
El nou tram va de la terminal actual de La Peseta, fins a la nova estació de La Fortuna, al municipi de Leganés.
Cap estació intermèdia, cap nova correspondència ni amb metro ni amb rodalies Renfe.
La nova estació de La Fortuna es troba en zona B1, al contrari que la resta de la línia 11.
El barri de La Fortuna (municipi de Leganés) feia moooolt temps que reclamava metro, i a més era un dels més aïllats del sud de Madrid.
Per cert, les cotxeres es troben (si no m´equivoco...), ara no sé si a Cuatro Vientos (línia 10), o a Aviación Nacional (línia 10).
Pot donar una idea de cap on anirà la línia 11 en un futur (ara com ara només és túnel de servei), tot i que l´alcalde de Leganés ha reclamat que en canvi la línia 11 vagi a enllaçar amb la línia 12 (Metrosur).
Ja funciona!!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Metro de Madrid
Curiosos els noms de les estacions de la L11: La Peseta, La Fortuna... a veure si prolonguen fins a L'Euro
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Metro de Madrid
La Peseta és una avinguda del barri de Carabanchel a la qual li van canviar el nom quan es va canviar la moneda.
Ara no recordo el nom anterior.
La Fortuna és el nom d´un barri de Leganés (no de Madrid), amb més de 50 anys.
Casualitat, doncs.
Ara no recordo el nom anterior.
La Fortuna és el nom d´un barri de Leganés (no de Madrid), amb més de 50 anys.
Casualitat, doncs.
Re: Metro de Madrid
Inici de marxa en blanc del perllongament de la línia 2 (vermella) del metro de Madrid, entre La Elipa i Las Rosas, amb parades intermitges a La Almudena, Alsacia i Avenida Guadalajara.
Re: Metro de Madrid
Demà, inauguració del nou tram de la línia 2 del metro de Madrid, entre La Elipa i Las Rosas, amb estacions intermitges a La Almudena, Alsacia i Avenida Guadalajara.
El 28 de març, inauguració del nou tram de la línia 9 del metro de Madrid, entre Herrera Oria i no sé si Colonia Mirasierra o Mirasierra (si és Colonia Mirasierra, no hi ha estacions intermitges; si és Mirasierra, llavors Colonia Mirasierra és l´estació intermitja). En un futur proper, a Mirasierra hi haurà enllaç amb rodalies RENFE.
edito: una sola estació intermitja anomenada Mirasierra i no hi ha enllaç (ni n´hi haurà) amb rodalies Renfe en aquesta estació. Falta una estació més per enllaçar amb rodalies.
El 28 de març, inauguració del nou tram de la línia 9 del metro de Madrid, entre Herrera Oria i no sé si Colonia Mirasierra o Mirasierra (si és Colonia Mirasierra, no hi ha estacions intermitges; si és Mirasierra, llavors Colonia Mirasierra és l´estació intermitja). En un futur proper, a Mirasierra hi haurà enllaç amb rodalies RENFE.
edito: una sola estació intermitja anomenada Mirasierra i no hi ha enllaç (ni n´hi haurà) amb rodalies Renfe en aquesta estació. Falta una estació més per enllaçar amb rodalies.
Last edited by 437.001 on Saturday 27/08/2011 0:04, edited 1 time in total.
Re: Metro de Madrid
Iniciades les obres del perllongament de la línia 9 del metro de Madrid des del final actual a Mirasierra fins a una nova estació de correspondència amb Rodalies Renfe, que se situarà entre les estacions de rodalies de Ramón y Cajal i Pitis, i que probablement portarà el nom de Costa Brava.
Es farà amb el sistema constructiu clàssic del metro de Madrid (excavació) en lloc de tuneladora, es rumoreja que és per estalviar.
Un cop s´inauguri auqest nou tram de la línia 9, podria ser la darrera ampliació en força temps, tenint en compte que la gran ampliació de la línia 11 va per a molt llarg (tot i que fa molta falta), i que el mateix passa amb l´ampliació de la línia 3 entre Villaverde Alto i El Casar. Esperanza dixit: "no tenemos un pvto duro".
Es farà amb el sistema constructiu clàssic del metro de Madrid (excavació) en lloc de tuneladora, es rumoreja que és per estalviar.
Un cop s´inauguri auqest nou tram de la línia 9, podria ser la darrera ampliació en força temps, tenint en compte que la gran ampliació de la línia 11 va per a molt llarg (tot i que fa molta falta), i que el mateix passa amb l´ampliació de la línia 3 entre Villaverde Alto i El Casar. Esperanza dixit: "no tenemos un pvto duro".
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Notícies MetroMadrid
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Metro de Madrid
http://www.vivireltren.es/2012/05/metro ... dicadores/
Metro Madrid informará del tiempo de los 2 siguientes trenes en los teleindicadores
Metro de Madrid ofrece un nuevo servicio de información a través de los teleindicadores instalados en vestíbulos y andenes, que permitirá al usuario conocer la previsión de llegada de los 2 próximos trenes y no únicamente del siguiente convoy como ocurría hasta ahora.
Gracias a esta novedad, los viajeros podrán elegir, si tomar el primer tren o esperar al siguiente ya que tendrán una información más completa sobre la frecuencia de paso de los trenes en los 2 sentidos de la circulación.
De este modo, los usuarios se podrán ahorrar la famosa carrera que hacen muchos viajeros cuando oyen el ruido del tren. Habrá información en el vestíbulo de cuando viene el siguiente tren evitando esas carreras peligrosas que a veces los madrileños experimentan.
Este nuevo sistema se va implantar a modo de pruebas en las líneas 1 y 3 y progresivamente se irá extendiendo al resto de la red madrileña hasta que a principios de junio los teleindicadores de todas las estaciones puedan ofrecer esta información.
Por primera vez, se informará en los paneles de los vestíbulos del tiempo de espera previsto, indicaciones que hasta ahora no se daban, ya que están programados para emitir información únicamente en caso de incidencias o para la difusión de campañas informativas.
Igualmente se ofrecerá información de previsión de llegada del siguiente tren aunque haya un tren parado en la estación. Asimismo, se emitirán mensajes de previsión de llegada del siguiente tren al que circula sin viajeros o del que circula sólo hasta una determinada estación.
Metro Madrid informará del tiempo de los 2 siguientes trenes en los teleindicadores
Metro de Madrid ofrece un nuevo servicio de información a través de los teleindicadores instalados en vestíbulos y andenes, que permitirá al usuario conocer la previsión de llegada de los 2 próximos trenes y no únicamente del siguiente convoy como ocurría hasta ahora.
Gracias a esta novedad, los viajeros podrán elegir, si tomar el primer tren o esperar al siguiente ya que tendrán una información más completa sobre la frecuencia de paso de los trenes en los 2 sentidos de la circulación.
De este modo, los usuarios se podrán ahorrar la famosa carrera que hacen muchos viajeros cuando oyen el ruido del tren. Habrá información en el vestíbulo de cuando viene el siguiente tren evitando esas carreras peligrosas que a veces los madrileños experimentan.
Este nuevo sistema se va implantar a modo de pruebas en las líneas 1 y 3 y progresivamente se irá extendiendo al resto de la red madrileña hasta que a principios de junio los teleindicadores de todas las estaciones puedan ofrecer esta información.
Por primera vez, se informará en los paneles de los vestíbulos del tiempo de espera previsto, indicaciones que hasta ahora no se daban, ya que están programados para emitir información únicamente en caso de incidencias o para la difusión de campañas informativas.
Igualmente se ofrecerá información de previsión de llegada del siguiente tren aunque haya un tren parado en la estación. Asimismo, se emitirán mensajes de previsión de llegada del siguiente tren al que circula sin viajeros o del que circula sólo hasta una determinada estación.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No tan nou
Llevat de la informació als vestíbuls (que també es podria aplicar a Barcelona), el temps d'espera per als dos següents trens és una cosa que ja vaig veure a Londres fa més de vint anys. Allí és d'especial utilitat, amb la multiplicitat de ramals i de coincidència de línies diferents en una mateixa andana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro de Madrid
http://www.lavanguardia.com/vida/201205 ... rifas.html
Aguirre quiere recortar el horario del Metro tras subir sus tarifas
El Ejecutivo regional busca salidas para recuperar los 800 milones anuales de défict que deja el suburbano.
Vida | 28/05/2012 - 15:56h ASIER MARTIARENA Madrid Información local
Ni el 'tarifazo', ni la venta de los nombres de las estaciones más emblemáticas a marcas publicitarias parecen suficientes para atajar la sangría económica del Metro de Madrid. La última medida que baraja el Gobierno regional, pocas semanas después de encarecer los títulos de transporte, pasa por recortar el horario de cierre. Una medida que la Consejería madrileña de Transportes e Infraestructuras vree que ayudaría a reducir el déficit operativo de la compañía, que ya alcanza los 800 millones de euros anuales.
El anuncio lo ha hecho hoy el titular del departamento, Pablo Cavero, tras visitar las cocheras de Metro junto al presidente de la empresa, Ignacio González, donde los vagones son sometidos cada noche a un mantenimiento "preventivo, predictivo y reactivo".
El recorte aún no es oficial. "Esto es algo que estamos analizando y revisando", ha desvelado Cavero, para quien "no tiene mucha lógica cerrar el Metro a las 1.30 horas entre semana igual que en festivos". Pero lejos de ampliar el horario en fin de semana como barajó el PSOE como promesa electoral, la intención del PP es recortarlo.
El consejero no ha precisado el ahorro económico que supondría esta medida y ha insistido en que es una de las "muchas opciones de ahorro de costes" que estudia su departamento para intentar equilibrar las finanzas públicas de Metro "sin tener que tomar otras medidas".
Para ello, su equipo debe hace uso de "la mejor imaginación y las mejores prácticas empresariales" que aseguren la "sostenibilidad" de este medio de transporte con los estándares de calidad que requieren los madrileños, que, según Cavero, "estamos acostumbrados a tener el mejor Metro del mundo".
El adelanto del cierre del suburbano sería una medida de ahorro de lo que los gestores llaman "grasa" (ahorro que no repercute en la calidad y puntualidad del Metro) y a la que podría sumarse alguna acción en materia de limpieza o cualquier otro parámetro que resulte "excesivo" en la actualidad.
Paralelamente a estas medidas de ahorro, Transportes también estudia medidas de ingresos por la vía de la publicidad, a través de la instalación de locales comerciales en el suburbano e, incluso, dotando de telecomunicaciones a las 300 estaciones.
Metro de Madrid tiene unos ingresos anuales de 400 millones de euros y unos gastos de 1.200 millones. Aplicando la aritmética, las pérdidas operativas ascienden a 800 millones, "cheque" que cada mes de enero el consejero Pablo Cavero tiene que pedir a la presidenta regional, Esperanza Aguirre, para cubrir el déficit de explotación de Metro.
Aguirre quiere recortar el horario del Metro tras subir sus tarifas
El Ejecutivo regional busca salidas para recuperar los 800 milones anuales de défict que deja el suburbano.
Vida | 28/05/2012 - 15:56h ASIER MARTIARENA Madrid Información local
Ni el 'tarifazo', ni la venta de los nombres de las estaciones más emblemáticas a marcas publicitarias parecen suficientes para atajar la sangría económica del Metro de Madrid. La última medida que baraja el Gobierno regional, pocas semanas después de encarecer los títulos de transporte, pasa por recortar el horario de cierre. Una medida que la Consejería madrileña de Transportes e Infraestructuras vree que ayudaría a reducir el déficit operativo de la compañía, que ya alcanza los 800 millones de euros anuales.
El anuncio lo ha hecho hoy el titular del departamento, Pablo Cavero, tras visitar las cocheras de Metro junto al presidente de la empresa, Ignacio González, donde los vagones son sometidos cada noche a un mantenimiento "preventivo, predictivo y reactivo".
El recorte aún no es oficial. "Esto es algo que estamos analizando y revisando", ha desvelado Cavero, para quien "no tiene mucha lógica cerrar el Metro a las 1.30 horas entre semana igual que en festivos". Pero lejos de ampliar el horario en fin de semana como barajó el PSOE como promesa electoral, la intención del PP es recortarlo.
El consejero no ha precisado el ahorro económico que supondría esta medida y ha insistido en que es una de las "muchas opciones de ahorro de costes" que estudia su departamento para intentar equilibrar las finanzas públicas de Metro "sin tener que tomar otras medidas".
Para ello, su equipo debe hace uso de "la mejor imaginación y las mejores prácticas empresariales" que aseguren la "sostenibilidad" de este medio de transporte con los estándares de calidad que requieren los madrileños, que, según Cavero, "estamos acostumbrados a tener el mejor Metro del mundo".
El adelanto del cierre del suburbano sería una medida de ahorro de lo que los gestores llaman "grasa" (ahorro que no repercute en la calidad y puntualidad del Metro) y a la que podría sumarse alguna acción en materia de limpieza o cualquier otro parámetro que resulte "excesivo" en la actualidad.
Paralelamente a estas medidas de ahorro, Transportes también estudia medidas de ingresos por la vía de la publicidad, a través de la instalación de locales comerciales en el suburbano e, incluso, dotando de telecomunicaciones a las 300 estaciones.
Metro de Madrid tiene unos ingresos anuales de 400 millones de euros y unos gastos de 1.200 millones. Aplicando la aritmética, las pérdidas operativas ascienden a 800 millones, "cheque" que cada mes de enero el consejero Pablo Cavero tiene que pedir a la presidenta regional, Esperanza Aguirre, para cubrir el déficit de explotación de Metro.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Res de nou, però igualment digne d'esment
Veient el sidral que s'està destapant a les diferents taifes peperes, el més probable és que d'on més suc puguin treure és de les nòmines de la cúpula.
Uns altres que la darrera cosa que perdran, serà la vergonya. Fins i tot després de la testosterona."estamos acostumbrados a tener el mejor Metro del mundo"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro de Madrid
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... trico.html
La deuda de Metro Madrid puede dejar al suburbano sin suministro eléctrico
Una empresa prepara una demanda contra Metro por impagos de 17,5 millones euros
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Metro de Madrid
i nosaltres desde aqui a BCN miran't sempre amb enveja el metro de Madrid,pèro ja ho diuen.......
"En todas las casas cuecen habas y en mi casa calderadas......"
sino doneu-vos una volta per "Anden 1"..........
"En todas las casas cuecen habas y en mi casa calderadas......"
sino doneu-vos una volta per "Anden 1"..........