La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'AVE fa suprimir els trens entre Tarragona i Madrid
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
Malestar per la supressió dels expressos Tarragona-Madrid
1. • L'AVE anul.la els trens ràpids i obliga els passatgers a anar a la Secuita
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
La supressió dels cinc trens diürns que comunicaven Reus, Valls i Tarragona amb Madrid, arran de la posada en marxa de la línia de l'AVE entre Lleida i l'estació del Camp de Tarragona, a la Secuita, ha generat malestar en els ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls, i entitats socioeconòmiques.
També consideren que l'obligat desplaçament a l'estació per anar a Madrid dificulta la mobilitat i redueix els avantatges d'un enllaç ràpid com és l'AVE a causa de les males carreteres que hi ha entre les tres ciutats i la Secuita.
LAMENTS
Des de dimecres passat els combois Alvia i Altaria que anaven de Barcelona a Madrid passant pel Camp de Tarragona han estat substituïts per cinc trens AVE i un Alvia que surten de la Secuita. Això implica que l'estació urbana de Tarragona perd tres trens, i la de Reus i Valls dos cada una. Els usuaris han d'anar a la Secuita.
"Amb l'AVE s'ha millorat el servei tradicional amb Madrid, encara que desplaçant-lo a la nova estació", va explicar diumenge un portaveu de Renfe. Aquesta decisió ha estat criticada pel sindicat CGT, que denuncia les fortes inversions en alta velocitat efectuades en detriment de la xarxa de rodalies i de les connexions convencionals. "Renfe no vol competir amb ella mateixa i per això, perjudicant els interessos dels ciutadans, opta per eliminar els trens diürns de llarg recorregut que passaven per Tarragona, Reus i Valls", va dir Joan Ramon Ferrándiz, portaveu de la CGT.
Francesc Ricomà (PP), regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP), va lamentar que no hi hagi tren amb Madrid des de l'estació de Tarragona, sobretot perquè "la comunicació per carretera amb la Secuita és deficient i el transport públic, insuficient". Lluís Miquel Pérez (PSC), alcalde de Reus, confia que "la futura estació de l'aeroport, que permetrà connectar el corredor del Mediterrani amb l'Euromed, servirà per pal.liar l'actual pèrdua".
AUTOVIA
El govern de Valls (CiU- ERC) va reclamar millors enllaços amb la Secuita i espera que un futur tren lleuger faciliti les comunicacions internes. La Cambra de Comerç de Valls va reivindicar que l'autovia entre el port de Tarragona i Montblanc es desplaci a la dreta del Francolí per servir d'accés a l'estació de la Secuita i descongestionar la carretera nacional 240.
----------------------------------------
Malestar per la supressió dels expressos Tarragona-Madrid
1. • L'AVE anul.la els trens ràpids i obliga els passatgers a anar a la Secuita
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
La supressió dels cinc trens diürns que comunicaven Reus, Valls i Tarragona amb Madrid, arran de la posada en marxa de la línia de l'AVE entre Lleida i l'estació del Camp de Tarragona, a la Secuita, ha generat malestar en els ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls, i entitats socioeconòmiques.
També consideren que l'obligat desplaçament a l'estació per anar a Madrid dificulta la mobilitat i redueix els avantatges d'un enllaç ràpid com és l'AVE a causa de les males carreteres que hi ha entre les tres ciutats i la Secuita.
LAMENTS
Des de dimecres passat els combois Alvia i Altaria que anaven de Barcelona a Madrid passant pel Camp de Tarragona han estat substituïts per cinc trens AVE i un Alvia que surten de la Secuita. Això implica que l'estació urbana de Tarragona perd tres trens, i la de Reus i Valls dos cada una. Els usuaris han d'anar a la Secuita.
"Amb l'AVE s'ha millorat el servei tradicional amb Madrid, encara que desplaçant-lo a la nova estació", va explicar diumenge un portaveu de Renfe. Aquesta decisió ha estat criticada pel sindicat CGT, que denuncia les fortes inversions en alta velocitat efectuades en detriment de la xarxa de rodalies i de les connexions convencionals. "Renfe no vol competir amb ella mateixa i per això, perjudicant els interessos dels ciutadans, opta per eliminar els trens diürns de llarg recorregut que passaven per Tarragona, Reus i Valls", va dir Joan Ramon Ferrándiz, portaveu de la CGT.
Francesc Ricomà (PP), regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP), va lamentar que no hi hagi tren amb Madrid des de l'estació de Tarragona, sobretot perquè "la comunicació per carretera amb la Secuita és deficient i el transport públic, insuficient". Lluís Miquel Pérez (PSC), alcalde de Reus, confia que "la futura estació de l'aeroport, que permetrà connectar el corredor del Mediterrani amb l'Euromed, servirà per pal.liar l'actual pèrdua".
AUTOVIA
El govern de Valls (CiU- ERC) va reclamar millors enllaços amb la Secuita i espera que un futur tren lleuger faciliti les comunicacions internes. La Cambra de Comerç de Valls va reivindicar que l'autovia entre el port de Tarragona i Montblanc es desplaci a la dreta del Francolí per servir d'accés a l'estació de la Secuita i descongestionar la carretera nacional 240.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No m'esperava que obrissin tan aviat els ulls a la vista de tot aquest monumental nyap. Repeteixo el que ja vaig dir fa un temps: Camp de Tarragona és Tarragona-Yebes!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Necessitat!
Comença el festival. Vejam si la gent s'entera que el ferrocarril convencional és NECESSARI...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Necessitat!
El model ferroviari del futur està marcat per llei.
Regionals no rendibles desaparició o traspàs a operador privat o transferència autonòmica.
Potenciació de rodalies com a servei públic
Progressiva desaparició Grans Línies.
AVE per a desplaçaments entre capitals.
Potenciació mercaderies.
En general, privatització.
No li doneu més voltes.- Van cap a aquí.
Regionals no rendibles desaparició o traspàs a operador privat o transferència autonòmica.
Potenciació de rodalies com a servei públic
Progressiva desaparició Grans Línies.
AVE per a desplaçaments entre capitals.
Potenciació mercaderies.
En general, privatització.
No li doneu més voltes.- Van cap a aquí.
JaMiRo! wrote:Comença el festival. Vejam si la gent s'entera que el ferrocarril convencional és NECESSARI...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: renfe
Encara no has assumit que es busca -a nivell estatal- la desaparició de Renfe-operadora?
Ja veuràs quan les privades assumeixin el tràfic de mercaderies...
Ja veuràs quan les privades assumeixin el tràfic de mercaderies...
JaMiRo! wrote:renfe
Nos la vamos a pegar, ¿bajas?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Algú sap quant costa un bitllet d'AVE entre Camp de Tarragona i Madrid?
A mi em sembla que costarà un ull de la cara total per cobrir el que feien els diurns.
Ja veureu com d'aquí a un temps Renfe se n'adonarà de la gran pifiada, perque la gent utilitza diariament els trens de rodalies o regionals per anar al seu lloc de treball o d'estudis i no crec que la gent visqui a Tarragona i treballi a Madrid per agafar cada dia l'AVE, cosa que s'han gastat una milionada brutal en una infraestructura que utlilitzaran 12 trens al dia, cosa que la xarxa convencional suporta un trànsit moltissimes vegades mes superior al de l'alta velocitat.
FORA ALTA VELOCITAT I MES RODALIES I GRANS LINIES!!!!!!!!!
A mi em sembla que costarà un ull de la cara total per cobrir el que feien els diurns.
Ja veureu com d'aquí a un temps Renfe se n'adonarà de la gran pifiada, perque la gent utilitza diariament els trens de rodalies o regionals per anar al seu lloc de treball o d'estudis i no crec que la gent visqui a Tarragona i treballi a Madrid per agafar cada dia l'AVE, cosa que s'han gastat una milionada brutal en una infraestructura que utlilitzaran 12 trens al dia, cosa que la xarxa convencional suporta un trànsit moltissimes vegades mes superior al de l'alta velocitat.
FORA ALTA VELOCITAT I MES RODALIES I GRANS LINIES!!!!!!!!!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
L'inflament de preus és el pas previ a la privatització.
S'ha de demostrar que l'empresa privada ho pot fer millor i més econòmic que la pública i oxidada Renfe i cal fer-ho amb temps.
No és al 2009 quan "liberalitzen" el ferrocarril de viatgers?
La Renfe no s'adonarà de res perque és l'Estat qui marca i és el propi govern sigui peper o psoer el que vol fer desapáreixer el monopoli públic.
S'ha de demostrar que l'empresa privada ho pot fer millor i més econòmic que la pública i oxidada Renfe i cal fer-ho amb temps.
No és al 2009 quan "liberalitzen" el ferrocarril de viatgers?
La Renfe no s'adonarà de res perque és l'Estat qui marca i és el propi govern sigui peper o psoer el que vol fer desapáreixer el monopoli públic.
Carlos wrote:Algú sap quant costa un bitllet d'AVE entre Camp de Tarragona i Madrid?
A mi em sembla que costarà un ull de la cara total per cobrir el que feien els diurns.
Ja veureu com d'aquí a un temps Renfe se n'adonarà de la gran pifiada, perque la gent utilitza diariament els trens de rodalies o regionals per anar al seu lloc de treball o d'estudis i no crec que la gent visqui a Tarragona i treballi a Madrid per agafar cada dia l'AVE, cosa que s'han gastat una milionada brutal en una infraestructura que utlilitzaran 12 trens al dia, cosa que la xarxa convencional suporta un trànsit moltissimes vegades mes superior al de l'alta velocitat.
FORA ALTA VELOCITAT I MES RODALIES I GRANS LINIES!!!!!!!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Això que ha dit Watermark dels soterraments és que té tota la raó del món. Quina mania que els hi ha agafat a tots els directius de fotre-ho tot sota terra, després es queixaran quan els hi tremoli el pis, hi surtin esquerdes i quan entrin a l'estació es queixaran que ni hi ha llum, com ara a l'estació de Sants, que per la part mar volen instal.lar uns vidres perquè passi llum natural. S'ha de ser tonto.
Haurien de fer les estacions com la nova estació de Berlín, que està tota destapada i ningú es queixa, tot i que el ferrocarril alemany és un altre món.
Haurien de fer les estacions com la nova estació de Berlín, que està tota destapada i ningú es queixa, tot i que el ferrocarril alemany és un altre món.
No creguis
Mmmmm, sincerament dubto que desaparegui.liniadelRipollés wrote:Encara no has assumit que es busca -a nivell estatal- la desaparició de Renfe-operadora?
El mateix havia de passar amb Telefónica, i mira-te-la...Renfe Operadora sobreviurà com a empresa privada sortint des d'una posició privilegiada. Ja veuràs...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Quina mania a atacar un mitja de transport en favor d'un altre. La part que he assenyalat en vermell sobra. Amb l'altra queda un missatge molt mes democratic i coherent.Carlos wrote:FORA ALTA VELOCITAT I MES RODALIES I GRANS LINIES!!!!!!!!!
A es, que l'alta velocitat tambe es necessaria. En tot cas s'hauria de dir: FORA L'ALTA VELOCITAT DE LA SECUITA I A COLOCARLA A TARRAGONA QUE ES ON TE QUE ANAR
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
L'AVE es pot fer perfectament sense causar gaires molèsties als altres trens, a més crec que es molt necessari, per tant lo que s'ha de fer fora son els incompetens que dirigeixen les obres i sustituirlos per gent que de debò defensi el transport públic en la seva totalitat. No se si hauras vist el meu esquema de la mobilitat, aqui et poso un hipervinculo a veure que et sembla: http://transport.cat/viewtopic.php?t=48 ... d98126d444
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
I si penséssim que amb la construcció de les noves línies d'alta velocitat tindrem unes línies convencionals molt millors de les que teníem?
Un exemple; El tram Plana-Lleida a començaments dels 90 patia una saturació de circulacions semblant a la línia C3 de Rodalies Barcelona amb una malla horària en la que seria difícil encabir-hi una circulació més en algunes hores del dia. Suportava trànsit regional, de llarg recorregut i mercaderies. Donada la circumstància els trens que acabaven pagant els plats trencats en temps eren sobretot regionals que havien de suportar un, dos o fins a tres creuaments en el tram. Per a un grans línies amb destinació Salamanca o Galícia 10 ó 15 minuts més o menys de trajecte no són gaire importants. Imaginem-nos que avui dia la cosa continués com sempre. En aquest tram serien necessàries més vies apartador o fins i tot doble via per poder arribar a un temps raonable de 2 hores entre Barcelona i Lleida. En trens directes temps de 1h 30' serien impossibles. Només aquell TALGO PENDULAR que sortia de Sants a les 15h va ser capaç de trigar 1h 44'. Si la línia s'havia de sotmetre a reformes com el corredor del Mediterrani, que és un altre cas semblant de saturació amb diferent solució adoptada, millor que s'hi apliquessin solucions a molts anys vista. Ara hi ha una nova infraestructura que s'endurà els trànsits ràpids i millor que així sigui per al ferrocarril convencional que ja s'ha revifat entre Lleida i Zaragoza. Esperem que dels 5 regionals que suporta la línia en dos o tres anys s'en puguin fer circular 10 a temps competitius.
I d'altra banda apliquem l'exemple a la C2. Per aquesta línia la LAV serà una obra més important que els túnels del Garraf. Per primera vegada podrà exercir de línia de rodalies amb només alguns regionals directes.
Un exemple; El tram Plana-Lleida a començaments dels 90 patia una saturació de circulacions semblant a la línia C3 de Rodalies Barcelona amb una malla horària en la que seria difícil encabir-hi una circulació més en algunes hores del dia. Suportava trànsit regional, de llarg recorregut i mercaderies. Donada la circumstància els trens que acabaven pagant els plats trencats en temps eren sobretot regionals que havien de suportar un, dos o fins a tres creuaments en el tram. Per a un grans línies amb destinació Salamanca o Galícia 10 ó 15 minuts més o menys de trajecte no són gaire importants. Imaginem-nos que avui dia la cosa continués com sempre. En aquest tram serien necessàries més vies apartador o fins i tot doble via per poder arribar a un temps raonable de 2 hores entre Barcelona i Lleida. En trens directes temps de 1h 30' serien impossibles. Només aquell TALGO PENDULAR que sortia de Sants a les 15h va ser capaç de trigar 1h 44'. Si la línia s'havia de sotmetre a reformes com el corredor del Mediterrani, que és un altre cas semblant de saturació amb diferent solució adoptada, millor que s'hi apliquessin solucions a molts anys vista. Ara hi ha una nova infraestructura que s'endurà els trànsits ràpids i millor que així sigui per al ferrocarril convencional que ja s'ha revifat entre Lleida i Zaragoza. Esperem que dels 5 regionals que suporta la línia en dos o tres anys s'en puguin fer circular 10 a temps competitius.
I d'altra banda apliquem l'exemple a la C2. Per aquesta línia la LAV serà una obra més important que els túnels del Garraf. Per primera vegada podrà exercir de línia de rodalies amb només alguns regionals directes.