Material mòbil del Cremallera de Montserrat antic, on és?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Material mòbil del Cremallera de Montserrat antic, on és?

Post by Trenscat »

Estava mirant el molt recomanable llibre de "El Cremallera de Montserrat. Història gràfica" de David Blasco, Enric Gil i Jordi Suades i mirant el material que ells anomenen que està preservat se m'ha acudit la pregunta.

Bàsicament tinc interès per saber on tenen el cotxe saló A-1, el cotxe del Rei, que teòricament FGC va restaurar el mateix moment que la locomotora de vapor 6 "La Geperuda" que és a Ribes Vila.

I de la resta de locomotores i cotxes que queden desperdigats per Catalunya no es podrien mirar de recuperar i col·locar-los de forma permanent a l'exposició de Monistrol Vila. L'ideal seria que tornessin a funcionar i fer serveis turístics però de moment... Així la E2 i el cotxe que hi ha exposats podrien tornar a Ribes Vila que és on per lògica haurien d'estar.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Tic entès que una locomotora la té una empresa contructora, si no m'equivoco, era la numero 4 i està a Comsa, guardada
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Brill_13
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 29/11/2005 0:07

Post by Brill_13 »

Els cotxes el racc al 2004

http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 3&orderby=
:'(

Suposo que sempre es podrien reconstruir mentre quedi alguna cosa
Last edited by Brill_13 on Wednesday 25/10/2006 23:07, edited 1 time in total.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

aarongilp wrote:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Trenscat wrote:
aarongilp wrote:I els que tenia el RACC? Arrel de l'accident que va fer que es tanqués el Cremallera, l'any 1994 el RACC se'n va fer càrrec per restaurar els vehicles implicats...però no en sé res més...bé, se'm va comentar que l'Abad Deàs havia estat ja reconstruida i que es trobava no-sé-on (no ho recordo).
Del RACC es van cremar els dos cotxes a l'incendi del Montseny de 1994 dels que només en van quedar els ferros del bastidor. L'altra locomotora la van restaurar a Castellar de n'Hug crec.
Ah, així ho vaig entendre malament...mala sort :'(
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordilar

Post by Jordilar »

En contes de "restaurar", s'hauria de "recosntruir" aquest cotxes. Aleshores l'únic històric seria el bastidor...
User avatar
Brill_13
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 29/11/2005 0:07

Post by Brill_13 »

Jordilar wrote: Aleshores l'únic històric seria el bastidor...
Amb aquest plantejament de si és històric o no, tota la xatarra de Castellar de n'hug ja la podem llençar, ja que s'ha de reconstruir quasi totalment.
Es el que hi ha, millor això que res :P
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

orique wrote:El cotxe del Rei si no m'equivoco el tenien a la nau de Martorell Central. Ara per ara no sé on haurà anat a parar...
Fent proves nocturnes entre Montserrat i les Guilleumes. :D
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Hi ha una maquina, o almenys i era a un ferrer que hi ha a l'autopista de Girona (crec que es). La te en un pedestal amb una petita mercasina que la cobreix, perque no es mulli, encara que si plou de costat, o plou cuan fa vent, es mulla igualment, pero almenys la te allà conservada.

Salut i peles!!!
Carlos
N3
N3
Posts: 27
Joined: Friday 22/12/2006 16:52
Location: Barcelona

Post by Carlos »

Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut
Carlos
N3
N3
Posts: 27
Joined: Friday 22/12/2006 16:52
Location: Barcelona

Post by Carlos »

Em sembla que us puc resoldre els dubtes.
Despres del tancament del cremallera, van poder ser salvades de la visita al senyor soplet les locomotores 2, 4, 6 i 8 a més del cotxe del rei A-1, dos cotxes de classe general i un vagó de vores baixes.
La locomotora num. 2 es troba a Castellar de N'hug, restaurada pero no apta per circular on s'intenta obrir un museu del transport (cosa que dubto) en possessió abans del RACC juntament amb dos cotxes de classe general, que van quedar només el xassís despres de l'incendi de 1994 a les instal.lacions on es troben, la num 4 es troba una mica desapareguda ja que ha anat canviant d'ubicació amb el pas del temps, la num. 6 es troba a ribes vila amb el cotxe del rei i també es troba fora de servei tot i que restaurada i la núm 8 es troba a l'entrada d'una empresa a una carretera anant cap a vic (ara no recordo exactament).
La locomotora num. 5, l'Abad Deàs, que alguns diuen que va ser restaurada no és cert, el que va succeir es que després de l'accident de 1953 la locomotora va ser enviada a dipòsit i ja no va tornar a prestar servei. Per tal de conservar el nom, van cambiar les plaques de nom de les locomotores 2 i 5, pel que la num. 2 abans nomenada Monistrol va passar a dir-se Abad Deàs.
Un salut
Carlos
N3
N3
Posts: 27
Joined: Friday 22/12/2006 16:52
Location: Barcelona

Post by Carlos »

La veritat es que podrien agafar el material i tornar-lo a posar en funcionament, com a mínim una maquina i dos vagons per fer viatges turístics els caps de setmana, tindria una acollida molt gran tant per part dels viatgers com dels aficionats. L'unica cosa que haurien de fer seria posar una aiguada i una carbonera a Monistrol Vila i com a molt una aiguada a Montserrat. A veure si ho fan.
carris
N2
N2
Posts: 10
Joined: Saturday 30/12/2006 23:46
Location: Barcelona

Post by carris »

El cotxe Saló o "del rei" efectivament es troba a Martorell. La darrera vegada que el vaig veure estava al taller. Sembla ser que FGC es va plantejar seriosament d'adaptar-lo instal.lant el fre d'aire comprimit per a poder circular acoblat a la E-4 i fer tren especials per a casaments de la mateixa manera que es fa a Núria amb bastant d'èxit. Pel que es veu ja no es casa tanta gent que justifiqui el servei, a part que perturbaria notablement el servei ordinari i la intenció va quedar aparcada Sine Die.
Fins i tot la E-4 està previst que torni a la línia de Núria perquè ha estat repintada de Blau Núria tal com podeu veure a la foto que adjunto.
Attachments
E-4 tornada al blau núria.JPG
E-4 tornada al blau núria.JPG (86.55 KiB) Viewed 5713 times
Carlos
N3
N3
Posts: 27
Joined: Friday 22/12/2006 16:52
Location: Barcelona

Post by Carlos »

Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Ja s'han fet tots els canvis.
E-4 i Dm6 blava a Ribes
D9 a Martorell.
Carlos wrote:Si, ara estan fent molts intercanvis de maquines, la E-4 torna a Núria, les dues diesel les cambien de línia, és a dir, la D-9 de Núria l'envien a Montserrat i la DM-6 de Montserrat l'envien a Núria, em sembla que ho fan perquè la DM-6 té més potencia, necessària per poder fer la neteja de la via amb la llevaneus.
A veure si posen en servei la geperuda, la nº 6 de vapor.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Post by foronda 141 »

Efectivament el cotxe salo real i la locomotora num 2 es trovan preservats al petit museo que han obert a la Poble de Lillet, junt a l'estació del ferrocarril turistic Tren del Ciment.

Sense coneixa si esta en condicions de circular o no, si cal dir que en el aspecte estetic han fet un magnific treball i ha quedat perfecte.

Salutacions.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”