El govern espanyol només executa un terç de l'obra prevista

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

El govern espanyol només executa un terç de l'obra prevista

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
La Cambra denuncia l'Estat per no licitar l'obra promesa

Només un terç de l'obra pressupostada pel govern espanyol està en marxa
Encara que es construeixi tot el que està previst, pronostica que un 32% de la xarxa metropolitana de carreteres es col·lapsarà en deu anys


Q. T.

Promeses incomplertes. La Cambra de Comerç de Barcelona va carregar ahir durament contra el govern espanyol per licitar només un terç de l'obra compromesa en els pressupostos generals de l'Estat. Durant els primers deu mesos de 2006 l'administració espanyola només ha licitat obres per valor de 983,5 milions d'euros, xifra que representa un 34% del valor de les obres promeses, segons les dades de la Cambra Oficial de Contractistes.

Tot i que el ministeri de Foment ha augmentat el ritme de licitació en els últims mesos, la Cambra considera que durant aquest any s'han seguit acumulant retards en la construcció d'obres necessàries per al bon funcionament de l'economia. Especialment greu és, segons l'organització empresarial, la situació a la xarxa metropolitana de carreteres de Barcelona. En deu anys, el col·lapse en hores punta passarà del 23,4% actual a un 32,8%, malgrat que es construeixin totes les infraestructures previstes.

L'informe també lamenta la deixadesa i "l'oblit" de Foment sobre la xarxa de trens de rodalia de Barcelona. La Cambra portava anys denunciant que passaria el que ha passat aquesta tardor als trens de rodalia, que sense pràcticament inversions han de fer any rere any front a més demanda de mobilitat.

La tercera gran crítica que fa la Cambra al ministeri de Foment és la lentitud en la tramitació del projecte de nous accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona per l'antiga llera del Llobregat. Actualment l'ampliació està en fase d'estudi i s'està agreujant l'embut històric que pateixen les mercaderies quan arriben al port. El que sí que reconeix la Cambra és l'esforç inversor que ha realitzat en l'últim any el departament d'Obres Públiques, que ha licitat uns 2.790 milions d'euros, xifra que suposa un 95% de l'obra que es va pressupostar.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Enfadat again...

Post by JaMiRo! »

Ens estan prenent el pèl d'una manera molt fisna, aquesta camarilla... >:(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

I què passaria si tots paguéssim només un terç dels impostos "previstos"?

:atac :pistola :martell2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Menys IVA

Post by JaMiRo! »

Cony, estaria bé això...

Oiga, a mi aplíqueme sólo la tercera parte del IVA...

:D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Si, però hisenda no escatimarà diners per trobar-te. :?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Això bé prou que ho sé, però no fa més que demostrar que en aquest país impera la llei de l'embut. On s'és vist que a mi em poden aplicar un procediment del qual ells són immunes? Si és precisament això que va ser el detonant de la guerra d'independència americana: la violació de la norma no taxation without representation. És a dir, que als futurs EUA tenien assumida una cosa al segle XVIII per la qual aquí i avui pràcticament ningú no xista.

:aaa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Sí, la immensa majoria se'n va en carreteres i LAV. I pel que fa a Rodalies, no podien ser més imprecisos. Venen a dir: "Farem alguna cosa, però no tenim ni collonera idea de què"

:emprenyat :aaa :wc
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Dos apunts:
  1. Qualificar de "A-2" a la nacional del Maresme a la Jonquera és una borma de mal gust, per molt que s'estigui "autoviaritzant". Quan s'acabin les obres ja en parlarem.
  2. La LAV "culminarà" a Barcelona :roll: Tan clar tenim que s'haurà d'indemnitzar amb un pastón a TPFerro per no tenir llest l'enllaç Barcelona - Figueres al març de 2009?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La Cambra demana pla per executar inversions de l'Estatut

Post by Guigui »

Notícia de La Vanguardia:

-----------------------------------

La Cambra pide a Fomento un plan para ejecutar las inversiones del Estatut

La entidad exige compromisos para acometer los 30.000 millones pactados | Las obras que están iniciadas o a punto suman 24.006 millones

Eduardo Magallón | Barcelona | 07/04/2008 | Actualizada a las 03:31h

La Cambra de Comerç exige al Ministerio de Fomento un plan para ejecutar las inversiones en infraestructuras previstas, que deben superar los 30.000 millones de euros, como acordaron la Generalitat y el Gobierno en virtud de lo que fija el Estatut. El presidente de la Cambra, Miquel Valls, pide que "se aclare y especifique cómo se realizarán los proyectos, como mínimo durante los cuatro años de legislatura".

Tras el acuerdo alcanzado en septiembre entre el ministro de Economía, Pedro Solbes, y el conseller de Economia, Antoni Castells, la Generalitat calculó que la inversión en infraestructuras en el periodo 2007-2013 superaría los 30.000 millones de euros. Hoy, están en marcha o a punto de iniciarse proyectos por valor de 24.006 millones de euros.

Para dar cumplimiento a los más de 30.000 millones previstos por ambas administraciones, la Cambra propone inversiones adicionales por valor de 8.756 millones de euros. Miquel Valls señala que los proyectos no necesariamente deben ser los que ellos proponen, pues "lo importante es que no se pierdan las inversiones comprometidas tras el pacto Solbes-Castells".

El primer reproche que hace Valls al Gobierno es que su presidente, José Luis Rodríguez Zapatero, no ha puesto en marcha todavía la unidad de control de las inversiones en infraestructuras. "Actualmente no disponemos de una información clara y concreta sobre los niveles de ejecución presupuestaria de las infraestructuras en Catalunya", se lamenta. El presidente de la Cambra cree que sólo con la información precisa se pueden tomar las decisiones de inversión más adecuadas.

Aun cuando la Cambra quiere evitar por todos los medios que se pierda el dinero previsto para infraestructuras, no ve sin embargo con buenos ojos que los recursos se destinen a otros capítulos, como el rescate de peajes de las autopistas catalanas. "Nosotros no somos partidarios de esta posibilidad", señaló Miquel Valls. Ésta era una opción defendida por la Generalitat y también por la oposición por si no existían suficientes proyectos de obras en los que invertir.

Tomando como base los 24.006 millones de euros previstos que ya están en marcha o casi, el paquete más importante corresponde al ferrocarril convencional, que se lleva cuatro de cada diez euros presupuestados. Fuentes de la Cambra señalan que es normal, pues la construcción de líneas de ferrocarril es mucho más costosa que la de carreteras. Además, existen un mayor número de infraestructuras de carreteras que son responsabilidad del Govern de la Generalitat. En cambio, la mayoría de las obras viarias son responsabilidad de la Administración central. Entre los proyectos concretos con una dotación más alta (véase gráfico adjunto), destaca la construcción de una nueva línea de cercanías de Renfe entre Vilanova i la Geltrú y Mataró con 2.800 millones. También destacan los más de 2.300 millones previstos para transporte ferroviario de mercancías. En carreteras el proyecto de mayor envergadura es el de la famosa autovía orbital B-40 que cuenta con una dotación de 590 millones. En cuanto a las inversiones propuestas por la Cambra pero que todavía no tiene el Ministerio de Fomento en su cartera destacan los 6.200 millones para el eje ferroviario transversal. En este capítulo aparecen también la línea de AVE que debería cubrir el tramo entre Tarragona y Valencia.

Miquel Valls sostiene que es imprescindible comenzar los primeros estudios para la realización de esas obras pues el tiempo medio desde que se proyectan hasta que entran en servicio puede llegar a ser de 14 años. Por eso, la Cambra pide que Fomento comience a trabajar en nuevos proyectos para poderlos iniciar antes del 2013.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Apoyaré...", últim capítol

Post by Guigui »

http://www.vilaweb.cat/noticia/3958431/ ... lunya.html

Dimarts 06.12.2011 15:52

Zapatero no pagarà els 759 milions en infrastructures que deu a Catalunya

Duran: 'Com caram celebren la constitució aquells que se la passen pel forro!'

El govern espanyol en funcions no es compromet a pagar a la Generalitat els 759 milions d'euros en infrastructures de la disposició addicional tercera de l'estatut, un acord que fou pactat per la comissió bilateral i que és vinculant. 'Estem en funcions, ara en vindrà el nou govern', han dit fonts de la Moncloa a l'ACN. El secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha revelat avui aquesta 'notícia molt dolenta'. I ha afegit, al seu Twitter: "Com caram celebren el dia de la constitució aquells qui se la passen pel forro!'

Duran ha piulat: 'M'arriben notícies molt dolentes: el govern socialista no vol liquidar els 759 milions de la disposició addicional tercera'. I ha dit que si el govern espanyol no pagava aquests diners incomplia l'acord bilateral estat-Generalitat, amb l'areujant que el Tribunal Constitucional diu que aquests acords són vinculants. I afegeix: 'l'estat centrifuga el dèficit a Catalunya per complir el seu, però el PP es trobarà la factura al calaix que haurà de pagar. Quantes en trobarà?'.

Incompliment del dèficit i problema de tresoreria

El portaveu del govern, Francesc Homs, havia advertit que no cobrar aquesta quantitat dificultaria complir el dèficit públic del 2,6% fixat per al 2011. En la darrera reunió del Govern, el 29 de novembre, Homs es va queixar de les 'incerteses massa grans' que tenia la Generalitat sobre si Zapatero o el futur president espanyol, Mariano Rajoy, abonarien els 759 milions de l'addicional tercera de l'estatut, o el diners del fons de competitivitat. 'Si tens menys ingressos dels previstos, això acaba afectant el balanç i la liquidació final, i a part tens un problema de tresoreria', va alertar Homs.

Bosch: 'Una bonica manera de celebrar la constitució

'Aquells que avui celebren la llei marc dels espanyols comencen el dia dient que no compliran una llei orgànica com l'estatut. És una manera bonica de celebrar la constitució', ha ironitzat Bosch, que no ha assistit a la reunió al congrés.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”