Com millorar estacions en corba de FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
metring
Administrador

Com millorar estacions en corba de FGC

Post by metring »

De 20 minutos:

Estudian como mejorar la seguridad de las estaciones en curva de los FGC en el Vallés

EUROPA PRESS. 02.01.2007

Un equipo de técnicos lleva dos años estudiando la solución.
En mayo un bebé cayó a la vía por uno de sus huecos.
Hay ocho estaciones con este problema.

La dirección de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) estudia cómo mejorar la seguridad en las estaciones edificadas sobre una curva de la línea del Vallès en las que el tren se distancia y el espacio entre el andén puede ser de un palmo y medio.

De momento, FGC alerta a los usuarios de esta situación a través del sistema de megafonía, carteles explicativos y luces que recorren todo el arcén.

La primera alternativa de cara al futuro es instalar un tipo de dispositivo que cubra estos huecos, ya sea a través del andén como en las unidades del tren.

En mayo un bebé cayó por el hueco entre la puerta del tren y el andén en la estación de La FlorestaUn equipo de técnicos lleva dos años estudianto el modo de solucionarlo.

La Floresta

La estación que presenta una curva más pronunciada es la de La Floresta donde el pasado mes de mayo se cayó un bebé justo en el hueco entre el tren y el andén y que sólo quedó en un susto.

Otras estaciones afectadas son Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera y Sant Quirze, y en menor grado la de Valldoreix.

En la ciudad de Barcelona las únicas estaciones que presentan curva son Sant Gervasi, Pàdua y El Putxet.
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

Sembla que FGC es la unica empresa que es preocupa de aquestes corves. :plas:
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

Estil "20 minutos": en un article tan curt han d'esmentar 3 cops que un nadó va caure pel forat.

:(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7

Post by marcel »

Guigui wrote:Estil "20 minutos": en un article tan curt han d'esmentar 3 cops que un nadó va caure pel forat.

Ni l'all i oli es repeteix tant!!! sort que són professionals que sino...
orique
N9
N9

Post by orique »

M'agradarà veure com ho faran. Ja em veig estreps a la línia del Vallès :D (de tren o d'andana??)
Izo
N6
N6

Post by Izo »

Guigui wrote:Estil "20 minutos": en un article tan curt han d'esmentar 3 cops que un nadó va caure pel forat.

Abans pensava que els periodistes (diguem-ho així, d'acord?) del 20 Minutos, Què! i companyia eren becaris. Ara tinc clar que ni això.

Pel que fa a la notícia dir que ja era hora. Al llegir la notícia m'ha vingut al cap el pànic que tenia a aquests forats quan era petit.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

Doncs jo no acabo d'entendre quin perill. Es que l'espècie humana té menys intel·ligència que una ameba? (bé, potser l'ameba no s'equivoca tant).
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
orique
N9
N9

Post by orique »

Reformaran les 111 i les 112 i faran la carrosseria corba (ai no, que si no no entraran en estacions rectes xD)
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

orique wrote:M'agradarà veure com ho faran. Ja em veig estreps a la línia del Vallès :D (de tren o d'andana??)
Jo crec que haurien de ser d'andana: Que posin les mampares i que de la pròpia mampara surti un estrep que cobreixi l'espai que queda. Es mes, fins i tot l'estrep es pot estirar mes o menys segons el tren que vingui (P.ex. 211 o 213 a la LL-A)
Albert
N7
N7

Post by Albert »

Ecomobisostrans wrote:
orique wrote:M'agradarà veure com ho faran. Ja em veig estreps a la línia del Vallès :D (de tren o d'andana??)
Jo crec que haurien de ser d'andana: Que posin les mampares i que de la pròpia mampara surti un estrep que cobreixi l'espai que queda. Es mes, fins i tot l'estrep es pot estirar mes o menys segons el tren que vingui (P.ex. 211 o 213 a la LL-A)
Has dit la paraula prohibida... i dos cops! Hem destapat la "Caixa de Pandora" :)
metring
Administrador

Re: Com millorar estacions en corva de FGC

Post by metring »

Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

metring wrote:Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
A La Floresta a la porta del primer cotxe a l'andana sentit Barcelona s'ha col·locat un estrep mòbil que surt de l'andana quan hi ha el tren parat. El què no sé és si funciona habitualment o no, em dóna la sensació que s'ha de sol·licitar d'alguna manera.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Fins on jo sé ho acciona el maquinista amb un comandament a distància, està pensat per les persones amb cadira de rodes.
Trenscat wrote:
metring wrote:Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
A La Floresta a la porta del primer cotxe a l'andana sentit Barcelona s'ha col·locat un estrep mòbil que surt de l'andana quan hi ha el tren parat. El què no sé és si funciona habitualment o no, em dóna la sensació que s'ha de sol·licitar d'alguna manera.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Com millorar estacions en corba de FGC

Post by liniadelRipollés »

La millor solució per La Floresta és tancar l'actual ubicació i desplaçar-la cap a Valldoreix, en el tram absolutament recte que hi ha allà. De retruc això permetria tancar tarifàriament l'andana direcció S5 Volpelleres, Can Roca I Sabadell-Nord, evitant alhora la construcció del camí extern previst en raó de la servitud de pas que hi ha actualment a l'andana.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”