Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Thanks!

Post by Fran-Ikarus »

JaMiRo! wrote:Haurà de ser dimarts o divendres quan l'enganxi, que és quan prenc el Metro. Gràcies! ;)
O DESENGANXI!!!!
(Festival del Humooooorrrr...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ueeee!!!

Post by JaMiRo! »

))) )))2 )))3
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Missatge del 24 d'octubre del 2005! Sembla que va ser ahir... :'(
Fran-Ikarus wrote:Es la ley de Murphy de los 5000: de las veces que te los encuentras, incluso aunque tu llegada y la suya a la estación sean simultáneas, la mayoría es en sentidos contrarios >:(

Nótese que esta tendencia se irá invirtiendo a medida que los 5000 vayan colonizando más y más la L5, de suerte que terminará por ser aplicable a los 1000, cuando, quien más quien menos, todos queramos tropezarnos con los "últimos mohicanos" para nuestro viaje de despedida particular.

Esta última frase me acaba de dar una idea: viendo el calendario de implantación previsto http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO5000.htm podríamos tener algún 1000 circulando hasta diciembre de 2006 aproximadamente, ¿verdad? Pues bien, quedan 14 meses para organizar una despedida formal. No será por tiempo.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Ahir vaig anar en 5000 per segon cop xD xD Però en vaig veure un ou! I lo millor és que vaig anar en 5000 a la L2...la impressió: Els reposabraços que separen els seients dels grups de 4 són una meeerda!
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Avui he vist el 5093-5096. No sé si és cap novetat, perquè ja estic una mica perdut amb quins han arribat i quins estan pendents.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Tinc un dubte:

Fa temps algú del fòrum em va dir que el grup de 5000 de la L2 o de la L3, eren propies de la línea, mentre que les de l'altre línea no. Crec que era que les de la L3 eren propies i les de la L2, no.

En teoria son 3 per la L3 i 3 per la L2 però finalment hi ha més de 3 a la L2, no? Sabeu quantes? 4-5? Veritat que l'exces es deu a que han enviat a la L2 les que s'havien pensat per l'ampliació de la L5? (recordem, 33 per la L5, 27 per substituir les 1000 i 6 per augmentar freqüencies + Carmel).

Vaja, que quan la L5 obri les 3 noves estacions, enviaran allà mínim 3 5000 de les que te la L2. Però, i les 3 originals? Si finalment la L2 rep nous trens d'aquí a uns anys, podrien demanarne els necessaris, i poder així enviar les 3 5000 originals per la L2 a la L5, tenint llavors 36!

Vox
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

A Washington semblen estar entusiasmats amb els resultats q estan donant els seus metros fets per CAF... :)

Image

Troublesome Spanish cars involved in majority of recent U.S. subway derailments
9 January 2007

WASHINGTON (AP) - Metro officials said that the type of car involved in this week's derailment has accounted for more than half the 15 derailments in the subway system since 2001.

The 5,000-series cars, built by the Spanish company Construcciones y Auxiliar Ferrocarriles S.A., have been involved in eight derailments, including Sunday's, since 2001, the year the cars came on line, spokeswoman Cathy Asato said Tuesday. Sunday's was the only one in which passengers were on the train.

Previously, Metro had provided information about only five 5,000-series derailments -- Sunday's and four that occurred in 2003 and 2004. Asato said she could not account for the discrepancy.

The National Transportation Safety Board has said it plans to look at records of the previous derailments involving the 5,000-series as it tries to get to the bottom of Sunday's accident, in which 20 people were injured, including one seriously.

Virginia Verdeja, vice president of sales for CAF USA in Washington, said she has not heard of the derailments revealed Tuesday. But she said the company will cooperate fully with the investigation and that its cars have not been at fault in previous derailments.

"The trains complied with everything. They have gone through extensive testing. They're the best trains in the fleet," she said.

The 5,000 series cars account for about 20 percent of Metro's 950 cars.

On Tuesday, NTSB investigators interviewed the train operator, but they were not able to closely examine the derailed car as they had hoped because it has not been removed from the tunnel, spokesman Keith Holloway said. The car was expected to be pulled out by Wednesday morning, he said.

In addition to looking for the cause of the accident, the NTSB is also examining the emergency response. NTSB member Kitty Higgins said Tuesday there were concerns about whether the response was timely enough and whether information was provided quickly enough by Metro.

Metro spokeswoman Lisa Farbstein said the transit agency was happy with firefighters' response. She declined to comment on why the evacuation took so long, citing the pending NTSB investigation.

AP
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Quin horror!!!! Això ens espera a nosaltres també??? :o
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Sort que els 9000 són d'Alstom :D
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

Si alguna ànima caritativa poguès traduïr l'article, quedaria molt agraït.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Els problemàtics cotxes espanyols han estat involucrats en la majoria dels descarrilaments de metro als EUA

9 de gener de 2007

WASHINGTON (AP) - Fonts oficials del Metro han dit que el tipus de cotxe involucrat en el descarrilament d'aquesta setmana ha sumat més de la meitat dels 15 descarrilaments de la xarxa de metro des del 2001.

Els cotxes de la sèrie 5000, construïts per la companyia espanyola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., han estat involucrats en vuit descarrilaments, incloent el d'aquest diumenge, des del 2001, l'any en què aquests cotxes van començar el servei, segons ha dit la portaveu Cathy Asato aquest dimarts. El del diumenge ha sigut l'únic en el qual hi havia passatgers al tren.

Anteriorment, el Metro havia informat tan sols de cinc descarrilaments de la sèrie 5000: el de diumenge i quatre ocorreguts el 2003 i el 2004. Asato ha dit que no podia donar detalls arran de la discrepància.

La Comissió Nacional de Seguretat del Transport (CNST) ha dit que té previst investigar els informes dels anteriors descarrilaments amb els cotxes de la sèrie 5000 involucrats per arribar al fons de l'accident de diumenge, en què vint persones van quedar ferides, una d'elles de gravetat.

Virginia Verdeja, vice-presidenta de vendes de CAF EUA a Washington, ha dit que no tenia notícies dels descarrilaments anunciats dimarts. També ha dit que l'empresa col·laborarà completament amb la investigació i que els seus cotxes no tenien deficiències en els anteriors descarrilaments.

"Els trens complien amb tot. Han superat proves extenses. Són els millors cotxes de la flota", ha dit.

Els cotxes de la sèrie 5000 suposen aproximadament un 20% dels 950 cotxes del Metro.

Dimarts, investigadors de la CNST s'han entrevistat amb el maquinista del tren, però no van poder examinar de prop el cotxe descarrilat com haurien volgut perquè encara no s'havia retirat del túnel, ha dit la portaveu Keith Holloway. Està previst que el cotxe sigui retirat dimecres al matí.

A més de trobar la causa de l'accident, la CNST també examina el procediment d'emergència. La membre del CNST Kitty Higgins ha dit dimarts que hi ha dubtes sobre si la reacció va ser prou puntual (N del T: de puntualitat temporal) i si la informació proporcionada pel Metro es va oferir amb la suficient rapidesa.

La portaveu del Metro Lisa Farbstein ha dit que l'agència del trànsit (?) estava contenta amb la resposta dels bombers. No ha volgut comentar per què es va tardar tant en realitzar l'evacuació, citant la investigació en curs de la CNST.
Ja posats... hi ha més detalls de l'accident en qüestió?
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

:| :| xD xD xD xD :| :| :?
A mi mai no m'han agradat els productes espanyols, sembla que els fan a boleo. Alstom i Bombardier son les uniques constructores eficaces!!!
es una llastima que obliguin a posar part de material espanyol a les empreses espanyoles, i que caf, es la unica constructora espanyola...
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

atenció pregunta, si hi havia més de 25 trens circulant a la L5 abans dels cincmils, circularà algun 5100 per la L5??
ES PELIGROSO ASOMARSE
Jordilar

Post by Jordilar »

Ferrovi wrote::| :| xD xD xD xD :| :| :?
A mi mai no m'han agradat els productes espanyols, sembla que els fan a boleo. Alstom i Bombardier son les uniques constructores eficaces!!!
es una llastima que obliguin a posar part de material espanyol a les empreses espanyoles, i que caf, es la unica constructora espanyola...
Ja hi tornem a ser.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Jordilar wrote:
Ferrovi wrote::| :| xD xD xD xD :| :| :?
A mi mai no m'han agradat els productes espanyols, sembla que els fan a boleo. Alstom i Bombardier son les uniques constructores eficaces!!!
es una llastima que obliguin a posar part de material espanyol a les empreses espanyoles, i que caf, es la unica constructora espanyola...
Ja hi tornem a ser.
Però el que no em podeu negar es que Caf mai no fa res bé...i no es que hi tornem a ser, simplement es la meva opinió. Si no, deixaría de ser un fòrum de discussió, així que no feu com ha passat a d'altres fòrums on t'exclouen perque la teva opinió no es d'acord amb els ideals de la resta. Jo m'he anat de molts fòrums precisament perquè no han respectat la meva opinió, i crec que molts de vosaltres ja coneixereu alguns d'aquests fòrums que he abandonat.
Jordilar

Post by Jordilar »

Estic d'acort en que caf es una caqueta, estic d'acort en que ibertren era una caqueta...però hi ha empreses molt millors que també són españoles i no vui que aquests conceptes s'usin per fer publicitat encoverta de menyspreu al país per potenciar els nacionalismes territorials.

Salut,
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Però no em podeu nagar que la majoría o gran part si. Jo no he dit que TOT sigui dolent, i tenen moltes coses molt bones, però d'altres...
Curiós, abans els nacionalistes eren els espanyols, i nosaltres erem els intependentistes, ara som nacionalistes? Som catalans, i punt!
A més, no he de donar explicacions, es la meva opinió, i punt.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Una vella problemàtica...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Deixeu aquestes discussions que són més de l'àmbit polític que no pas del transportil. En la política cadascú te la seva opinió, alguns som nacionalistes territorials :? i d'altres s'autoanomenen liberals o progressistes. ;)

El que està clar és que CAF dona problemes al Metro de Washington. Això no em sorpren, us explico per què: a Santa Perpètua estem fent les caixes de la sèrie 6000 del Metro de Washington; aquestes caixes s'acaben d'ensamblar a un centre d'Alstom dels EUA (degut a la llei proteccionista americana). En un principi, en el projecte de la sèrie 6000 participava CAF però al final fou expulsada del consorci per insatisfacció de l'autoritat metropolitana de la ciutat americana de Washington (WMATA). :o :o :o

En fi, un cop més la història de sempre. CAF fa trens que funcionen bé, són buenos, bonitos y baratos. Però quan fas trens un 30% més barats, no poden sortir bons a mitjà plaç. És així, deixant de banda si l'empresa és més o menys bona o dolenta. :evil:

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Ferrovi wrote:Però no em podeu nagar que la majoría o gran part si. Jo no he dit que TOT sigui dolent, i tenen moltes coses molt bones, però d'altres...
Curiós, abans els nacionalistes eren els espanyols, i nosaltres erem els intependentistes, ara som nacionalistes? Som catalans, i punt!
A més, no he de donar explicacions, es la meva opinió, i punt.
:?

Vox
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

Mortadel·lo wrote:atenció pregunta, si hi havia més de 25 trens circulant a la L5 abans dels cincmils, circularà algun 5100 per la L5??
m'autocontesto, ahir vaig veure el 5101 a la L5
ES PELIGROSO ASOMARSE
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”