Incidències ferroviàries a Catalunya
Diari de Girona wrote:Un veí de Tordera de 81 anys mor en ser envestit per un tren a l´estació d´Hostalric
E.PADILLA, HOSTALRIC.
Un tren de llarga distància i que circulava a alta velocitat va envestir el matí del passat 31 de desembre Ambrosio M.C., un veí de la localitat de Tordera (Maresme) de 81 anys d´edat L´accident va tenir lloc a l´estació de tren de d´Hostalric cap a quarts de dotze del matí i va significar la mort immeditata de l´home, que es trobava en trànsit de travessar les vies per una passera de vianants.
L´impacte del tren va esmicolar el cos de l´ancià fins al punt que una dotació de Bombers va haver de personar-se cap a la una del migdia per tal de netejar les vies i les andanes, que havien quedat cobertes de sang i trossos de teixits. Les restes del cos de la víctima, que encara ahir eren perfectament visibles entre els còdols de la via fèrria, es van escampar desenes de metres a la rodona del punt d´impacte. Segons fonts del cos de vigilància de l´estació, l´escena dantesca va provocar fins i tot marejos i nàusees entre alguns dels agents dels cossos policials que es van personar al lloc dels fets.
L´home va ser envestit per un tren que circulava en direcció a Barcelona i que resultava perfectament visible des de la passera de vianants per la qual va travessar. Una possible explicació de l´accident oferida pels Mossos d´Esquadra seria que a causa de la seva edat avançada l´home caminava molt a poc a poc. Presumiblement, la intenció de l´home era creuar les vies per arribar-se a l´andana on s´aturen els trens en direcció a Barcelona. El següent tren tenia el pas previst a les 11.47, pocs minuts després que es produís l´accident.
L´estació d´Hostalric compta amb dues passarel·les disposades perquè els vianants travessin les vies per agafar els trens en direcció a Barcelona. Una d´elles, situada a l´esquerra respecte de l´edifici de l´estació, gaudeix d´una visibilitat parcial a causa del revolt que formen les vies. Des de la segona, a la dreta respecte de l´estació, hi ha una perfecta visibilitat de la via, que s´estén durant centenars de metres.
Retards en el trànsit ferroviari
El tren de llarga distància que va envestir l´home va restar aturat a Hostalric durant dues hores per ordre judicial. Cap les dues de la tarda es va reprendre el pas de trens per una única via, cosa que va ocasionar retards als combois d´entre 15 i 20 minuts, segons va explicar ahir Renfe.
Diari de Girona wrote:Un tren atropella i fereix greument un noi de 19 anys en un pas a nivell
DDEG, GIRONA.
Un jove va resultar ferit de gravetat diumenge al matí en ser atropellat per un tren en un antic pas a nivell de la Cerdanya. Segons fonts de la Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil, el sinistre va produir-se poc després de dos quarts de nou a la línia Barcelona-Puigcerdà, concretament al quilòmetre 42,5, entre les localitats de Queixans i Alp.
El jove va travessar accidentalment la via en un moment en què el tren s´acostava i el comboi va envestir-lo provocant-li greus traumatismes per tot el cos. El més greu de tots els cops va ser un fort traumatisme cranioencefàlic que va obligar a traslladar-lo amb caràcter d´urgència cap a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona.Un helicòpter medicalitzat es va encarregar de portar-lo fins al centre mèdic. Per fer les tasques de rescat del noi els Bombers de la Generalitat van desplaçar fins a quatre dotacions al lloc de l'accident.
Trànsit tranquil
La campanya de conscienciació i l´operació especial de Cap d´Any muntada pel Servei Català del Trànsit ha donat bons resultats pel que fa al descens d´accidents amb conseqüències greus.
La demarcació de Girona no va registrar cap accident greu i, a diferència de l´any passat, on va haver-hi un mort a la carretera durant les hores posteriors al Cap d´Any, enguany el número de víctimes s´ha mantingut a zero.
De fet, només hi ha hagut accidents amb ferides lleus per als afectats. Dos dels accidents es van produir a Girona ciutat -un a la rotonda de Pedret i l´altre a la C-255- i també n´hi va haver un a Ripoll i un altre ahir al matí al trencant de la urbanització Can Fornaca de Massanes.
Jo no entenc per què no hi ha a les estacions senyalització d'avís d'aproximació d'un tren per tal d'evitar el creuament de les vies quan un tren s'hi acosta.megapauer wrote:Jo no entenc com nassos un es pot deixar atropellar per un tren, perquè una altra opció no la veig. El tren no surt del seu circuït. Això no és una maqueta.
Aquest sistema està instal·lat a estacions amb molt menys moviment que Hostalric, com són Martorell Vila o Port Vendres. Clar que cap d'aquestes dues és responsabilitat d'Adif
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És que hi ha gent que no hi sent, que no hi veu bé, que és lenta de reflexos i es pensa que tot el món es mou al seu ritme... Tot de característiques que correspondrien al perfil d'aquell pobre home.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ahir vaig estar a punt de baixar a Barcelona amb tren, però al final em van dur en cotxe...Diari de Girona wrote:Una avaria provoca retards de fins a 40 minuts a la línia de tren Girona-Barcelona
DDEG, GIRONA.
Una avaria de Renfe a la línia Girona-Barcelona va provocar retards ahir a la tarda de fins a 40 minuts. Segons van explicar usuaris afectats a Diari de Girona al voltants de les deu de la nit, el tren que va arribar a Girona procedent del sud ho fa fer quasi tres quarts d´hora més tard del que marca l´horari.
L´avaria es va localitzar ahir a la tarda i va afectar diversos combois ja que la circulació només era possible en un dels dos sentits de la marxa. Segons una nota de Renfe, «una sobrecàrrega d'intensitat de corrent elèctric que va afectar diversos fusibles i proteccions de seguretat del cablejat a quatre armaris de senyals de l'estació de Sants» seria l'origen de l'avaria que ha afectat els senyals d'entrada a l'estació de Sants entre tres quarts de quatre i dos quarts de set de la tarda. La companya afegeix que, «un cop localitzats els punts afectats, es va procedir a realitzar una reparació provisional per accelerar la normalització del servei», tot i que estava previst que la reparació definitiva es realitzés durant la passada nit. Adif i Renfe han demanat disculpes als seus clients.
Atropellament entre Cardedeu i Llinars, fa uns 3/4 d'hora...
... de moment no en sé res més. Dedueixo que l'atropellament ha estat amb el tren de Rodalies que anava en direcció St Celoni, amb el qual jo acabava d'arribar de Barcelona.
Ni cinc minuts després de que el tren hagués marxat de l'estació de Cardedeu, veig que hi parada el TALGO Cartagena - Montpeller. En un primer moment m'he pensat que es tractava d'alguna anada d'olla del canvi d'agulles, i que aquest s'havia aturat esperant que el Rodalies es fiqués a la desviada a Llinars, però al cap de poca estona veig que també s'atura un Catalunya Exprés sense servei.
Quan he tornat a l'estació per fer-hi algunes fotos, les portes dels vagons del TALGO estaven obertes (la qual cosa ja no tenia pinta de cap anada d'olla de ningú de la RENFE), amb gent a fora fent el cigarro, entre ells, els interventors, a qui els hi he preguntat que què passava: "ha habido un arrollamiento aquí delante".
Si algú en sap alguna cosa més... ja sap.
Ni cinc minuts després de que el tren hagués marxat de l'estació de Cardedeu, veig que hi parada el TALGO Cartagena - Montpeller. En un primer moment m'he pensat que es tractava d'alguna anada d'olla del canvi d'agulles, i que aquest s'havia aturat esperant que el Rodalies es fiqués a la desviada a Llinars, però al cap de poca estona veig que també s'atura un Catalunya Exprés sense servei.
Quan he tornat a l'estació per fer-hi algunes fotos, les portes dels vagons del TALGO estaven obertes (la qual cosa ja no tenia pinta de cap anada d'olla de ningú de la RENFE), amb gent a fora fent el cigarro, entre ells, els interventors, a qui els hi he preguntat que què passava: "ha habido un arrollamiento aquí delante".
Si algú en sap alguna cosa més... ja sap.
Infolignes anuncia el Mare Nostrum amb un retard de 50 minuts.
A l'estació de Perpinyà, segons Gares en mouvement, l'anuncien a +100.
A l'estació de Perpinyà, segons Gares en mouvement, l'anuncien a +100.
Avui diumenge l'últim Regional amb destinació Barcelona de la línia Cèrbere - Barcelona ha patit un retard de 50 minuts. Teòricament havia de sortir a les 21.34 de Caldes de Malavella, però ha sortit a les 22.20. La noia de la guixeta ha sortit a avisar els viatgers. Per cert, la noia és de l'empresa Eulen.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Això ho vaig comentar a l'estiu, pel que es veu, és l'única estació on van avisant a cada viatger individualment.jlr wrote:Avui diumenge l'últim Regional amb destinació Barcelona de la línia Cèrbere - Barcelona ha patit un retard de 50 minuts. Teòricament havia de sortir a les 21.34 de Caldes de Malavella, però ha sortit a les 22.20. La noia de la guixeta ha sortit a avisar els viatgers. Per cert, la noia és de l'empresa Eulen.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Obliga l'ajuntament.aarongilp wrote:Això ho vaig comentar a l'estiu, pel que es veu, és l'única estació on van avisant a cada viatger individualment.jlr wrote:Avui diumenge l'últim Regional amb destinació Barcelona de la línia Cèrbere - Barcelona ha patit un retard de 50 minuts. Teòricament havia de sortir a les 21.34 de Caldes de Malavella, però ha sortit a les 22.20. La noia de la guixeta ha sortit a avisar els viatgers. Per cert, la noia és de l'empresa Eulen.
Hi va haver una bronca monumental a Caldes quan van tancar-la a la circulació, deixant-la sense personal.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
De http://www.renfe.es última hora:
Restablecimiento del servicio ferroviario en el tramo Riba-Roja - Móra /Restabliment del servei ferroviari al tram Riba-Roja - Móra
A las 21.30 horas, Renfe ha restablecido el servicio ferroviario en el tramo Riba-Roja – Móra, suspendido desde las 11.50 horas por una interceptación de la vía localizada en la estación de Flix. Durante el período de la incidencia se ha realizado el transbordo por carretera de los viajeros de 6 trenes de Media Distancia de la línea Barcelona-Caspe-Zaragoza.
Esta modificación del servicio habitual, en el que se han visto afectados 6 trenes, se ha ocasionado en la estación de Flix por el desplazamiento de los ejes de los tres últimos vagones de un tren de mercancías, por causas que se están investigando. Este tren estaba formado por 15 vagones cargados de carbón que realizaba el recorrido Tarragona - Samper.
Por su parte, los técnicos de Adif continuarán los trabajos con el fin de realizar la reparación definitiva de los daños ocasionados en la infraestructura.
Renfe pide disculpas y lamenta las molestias ocasionadas a sus clientes.
Restablecimiento del servicio ferroviario en el tramo Riba-Roja - Móra /Restabliment del servei ferroviari al tram Riba-Roja - Móra
A las 21.30 horas, Renfe ha restablecido el servicio ferroviario en el tramo Riba-Roja – Móra, suspendido desde las 11.50 horas por una interceptación de la vía localizada en la estación de Flix. Durante el período de la incidencia se ha realizado el transbordo por carretera de los viajeros de 6 trenes de Media Distancia de la línea Barcelona-Caspe-Zaragoza.
Esta modificación del servicio habitual, en el que se han visto afectados 6 trenes, se ha ocasionado en la estación de Flix por el desplazamiento de los ejes de los tres últimos vagones de un tren de mercancías, por causas que se están investigando. Este tren estaba formado por 15 vagones cargados de carbón que realizaba el recorrido Tarragona - Samper.
Por su parte, los técnicos de Adif continuarán los trabajos con el fin de realizar la reparación definitiva de los daños ocasionados en la infraestructura.
Renfe pide disculpas y lamenta las molestias ocasionadas a sus clientes.
Jo he vist la foto al "20 minutos" i m'he quedat molt sorprès. Semblava que el primer eix esitgués perfectament encarrilat en una via i l'altre eix també ben encarrilat a l'altra via, amb el vagó en diagonal entre les dues vies. Suposo que alguna cosa hi havien fet ja, perquè no crec que hagi descarrilat i encarrilat tan bé tot sol
Extret de EL PERIODICO
El incendio de un vagón en una estación de Manresa obliga a evacuar a 40 pasajeros
Bomberos, sanitarios y agentes de seguridad, esperan junto a la estación de Viladordis. Foto: EFE / JOAN ESTEVE EFE
BARCELONA
Un pequeño incendio en un tren de los Ferrocarriles de la Generalitat (FGC) en la estación de Viladordis, en Manresa (Barcelona), ha obligado a evacuar a las cerca de 40 personas que se encontraban en el interior del convoy, que han salido al exterior ilesas y por su propio pie.
El incendio se ha producido poco antes de las 18.00 horas en uno de los trenes de la línea R5, que cubre el trayecto entre Manresa y la plaza España de Barcelona, en la estación soterrada de Viladordis, según han informado los Bomberos de la Generalitat.
La causa, un cortocircuito
Fuentes de la compañía han indicado que el incendio se podría haber producido por un cortocircuito que ha provocado un pequeño pero aparatoso fuego en el interior de la estación. De hecho, las llamas sólo han quemado una superficie de unos cuatro metros cuadrados de un vagón, aunque el humo ha acabado afectando a toda la estación y a un tramo de la vía.
En el interior del convoy viajaban unas 40 personas, que han podido abandonar el tren por su propio pie, si bien efectivos de los Bomberos, así como personal de FGC, están inspeccionando la estación para confirmar que ninguna persona ha resultado herida.
FGC ha puesto a disposición de los usuarios un servicio de autocar que efectúa el recorrido de la línea. Hasta el lugar del incidente se han desplazado una docena de dotaciones de los Bomberos de la Generalitat.
El incendio de un vagón en una estación de Manresa obliga a evacuar a 40 pasajeros
Bomberos, sanitarios y agentes de seguridad, esperan junto a la estación de Viladordis. Foto: EFE / JOAN ESTEVE EFE
BARCELONA
Un pequeño incendio en un tren de los Ferrocarriles de la Generalitat (FGC) en la estación de Viladordis, en Manresa (Barcelona), ha obligado a evacuar a las cerca de 40 personas que se encontraban en el interior del convoy, que han salido al exterior ilesas y por su propio pie.
El incendio se ha producido poco antes de las 18.00 horas en uno de los trenes de la línea R5, que cubre el trayecto entre Manresa y la plaza España de Barcelona, en la estación soterrada de Viladordis, según han informado los Bomberos de la Generalitat.
La causa, un cortocircuito
Fuentes de la compañía han indicado que el incendio se podría haber producido por un cortocircuito que ha provocado un pequeño pero aparatoso fuego en el interior de la estación. De hecho, las llamas sólo han quemado una superficie de unos cuatro metros cuadrados de un vagón, aunque el humo ha acabado afectando a toda la estación y a un tramo de la vía.
En el interior del convoy viajaban unas 40 personas, que han podido abandonar el tren por su propio pie, si bien efectivos de los Bomberos, así como personal de FGC, están inspeccionando la estación para confirmar que ninguna persona ha resultado herida.
FGC ha puesto a disposición de los usuarios un servicio de autocar que efectúa el recorrido de la línea. Hasta el lugar del incidente se han desplazado una docena de dotaciones de los Bomberos de la Generalitat.