Sabeu quin és aquest tren?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Sabeu quin és aquest tren?

Post by Túnels del Garraf »

No us recorda a res, aquest tren?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

És una 440RR, per a Biotrén de Xile. Les dues que es van enviar (crec) són, justament, dues ex-Puigcerdà, la 133M i 134M, amb remolcs de la 001 i la 108.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Crec que són 440 reformades de RENFE que van comprar aquesta companyia.

(Edició: se m'ha avançat l'aaron per pocs segons! :aaa )
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Jo, el que no entenc és com després de veure això, CAF va fer aquella caqueta amb les 440, i les va donar per bones... senzillament increïble.

PD: Si no hagués entrat mai al portal aquell pro-440 forever, mai de la vida hagués gosat dir que aquests trens provenen d'una reforma de la 440. Mai de la vida...
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Efectivament, és una 440 reformada en servei al "Biotren", a Concepción, Xile. He trobat la foto a la viquièdia i al veure que posava que era una 440 portada des d'Espanya m'ha fet gràcia.

Últimament es veuen bastants 440 a la R2, per exemple aquesta tarda he agafat una d'aquestes unitats, que feia un servei SVC - SAC, a Sitges a les 17.26 per anar a Barcelona.

Trobo que són uns trens que tot i ser vells es conserven bastant bé, sobretot els que estan reformats, i no donen la sensació de ser tan vells. Aproximadament quants anys tenen, 30?

Pot ser que aquests trens siguin els més nombrosos a Espanya? Vull dir, com hi ha tant per Rodalies com per Regionals, jo crec que ben bé estan presents per totes les línies ferroviaries de l'Estat que estan electrificades, i així doncs, a ull es podria dir que són els trens dels quals hi ha més quantitat, no?

Per cert, algú em podria dónar l'adreça d'aquesta web a favor de les 440, siusplau?

Gràcies
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Esta es la web:

http://www.ut440.com/ut440/index.php

Saludos y Feliz Navidad a todos
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Per cert, quin és l'ample de via al Biotrén, 1668 mm o 1435 mm?
Si és 1435 mm, s'ha canviat d'ample a les 440?
Gràcies
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Diria que ni és 1668 ni 1435, sinó 1676mm., l'antiga mesura de Renfe, que se segueix utilitzant a centre i sud-amèrica (i a la L1 de FMB xD)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:(i a la L1 de FMB xD)
Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.
Si no m'erro, els 8 mm de diferència encara entren en el marge de tolerància perquè el material pugui circular en ambdós amples.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Efectivament. Un tren de 1668 pot circular per 1676 sense massa problemes, i un de 1676 pot circular sobre 1668 però serà major el desgast.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)
No és necessari, ja que el pas de material d'una xarxa a l'altra és quasi bé nul (fa uns anys se sap que va entrar un 311 a la L1, i al 98, pel 150è aniversari, un 100 de la L1 va arribar a l'Estació de França).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
Si vols que et digui la veritat, ni idea. Per una banda, pensant lògicament i d'acord a la manera d'actuar de Renfe (l'antiga), no seria descabellat pensar en que no tota la xarxa està ja a 1668mm, el que passa és que ADIF, a la seva declaració anual de la xarxa, no esmenta en cap moment (em sembla recordar) la possibilitat de trams a 1676mm. Així que no sé.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

En aquest cas, no cal mirar més que el sentit comú:

Quan fa que va sorgir aquest canvi d'ample?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Més de 35 anys, com a mínim.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I quan fa que no es renoven les vies a la línia de Canfranc, o en el tram Ribes - La Tor de Querol? (si és que realment s'han renovat algun cop des dels temps de la transició cap aquí)
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Ni idea, però diria que estem pels mateixos temps. Ja t'he dit en un altre missatge que el la lògica em diu una cosa però els documents me'n diuen una altra.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”