Connexió ferroviària amb Andorra
Bé, en tot cas, i sobre el debat dirigir a andorrans... em sembla que de cara a la gent que estem aquí, i com a no-andorrans, hauriem de centrar-nos en debatre sobre un model de transport que ens permeti anar a Andorra sense haver d'agafar el cotxe.
PD: Sí, és obvi això que dic, però sembla que no es té en compte, que pel que fa a la connexió amb La Seu d'Urgell, els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
PD: Sí, és obvi això que dic, però sembla que no es té en compte, que pel que fa a la connexió amb La Seu d'Urgell, els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Andorra
De fer-se la connexió des de La Pobla, els andorrans sempre podrien intercanviar amb un regional d'Alta Velocitat a Lleida per anar a Barcelona en poc temps...Santfeliuenc wrote:También se puede conectar a la línea de La Pobla, claro, pero (sigamos siendo andorranos), ¿para qué? ¿con qué fin? ¿ir a Lleida? ¿a qué?
De tota manera m'oloro que no es farà ni una cosa ni l'altra. Potser d'aquí un any presenten el projecte, a varies dècades vista, i si es perd pel camí "ningú" no se'n recordarà.
Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?aarongilp wrote:Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
L'Eix Transversal Ferroviari és una utopia ara per ara. La inversió és massa alta pels beneficis que se'n traurien. I si es fes, jo hauria de pagar un ull de la cara per anar a Vic, i d'allí em quedaria una bona estona per arribar a Andorra. No, no és una bona idea.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
L'ETF no passarà pas per Ripoll.Jordi Freixas wrote:Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?aarongilp wrote:[...] Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Ara la millor combinació en transport públic per anar de Girona a Ripoll és el tren. Transbordant a Barcelona Sants.
Home... més utòpic resulta potser el ferrocarril fins a Andorra, no?
I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Un TALGO no, però potser un Mitja Distancia d'aquests que faran amb el sistema Brava de rodadura desplaçable, sí que es podria fer.aarongilp wrote:Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
El que s'ha de tenir en compte es la mitjana de viatgers que tindra una linia durant l'any. Es igual que tingui una mitjana de 50000 viatgers al dia per que cada dia hi passen mes o menys 50000 viatgers, o que la tingui per que la meitat de l'any n'hi passen 99000 i l'altra meitat nomes 1000.aarongilp wrote:Jo sóc més partidari de que s'inverteixi en el que ja existeix i de crear ferrocarrils que tinguin una demanda més regular (a Andorra sobretot s'hi va a l'hivern).Ophani wrote:jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
El que jo faria amb Andorra es el seguent:
faria la connexio amb 3 linies des de Barcelona i 2 desde Lleida:
1#Barcelona - Vic - Ripoll - La Molina - Bellver - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
2#Barcelona - Manresa - Berga - Bagá - Bellver - La Seu - Andorra
3#Barcelona - Manresa- Solsona - Oliana - La Seu - Andorra
4#Lleida - Balaguer - Oliana - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
5#Lleida - Balaguer - La Pobla de Segur - Sort - La Seu - Andorra
Per la linia 2 hi faria passar aves procedents de Valéncia i per la 4 aves procedents de Madrid, per que es pugui anar a Andorra amb el minim temps possible.
------------------
Una altra cosa: Algu ha parlat dels horaris de Girona a Ripoll... No ho entenc, tant bon servei que hi ha de Olot a Girona, i tant dolent de Ripoll a Girona.
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Repeteixo: l'opció de perllongar la línia de La Pobla cap a La Seu és contra natura, ja que el túnel des de Sort seria molt llarg i no cobriria pràcticament gens de població. La sortida natural cap al sud és per la Vall del Segre, i aquí proposo dues connexions: amb Balaguer i amb Tàrrega (idealment, perllongable cap a Tarragona). Tot això, a més de la connexió de La Seu amb Puigcerdà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Connexió ferroviària amb Andorra
El Periódico de Catalunya 21/4/2008 wrote: 3 comarques plantegen connectar BCN i Andorra amb ferrocarril
• Osona, el Ripollès i la Cerdanya proposen allargar la línia de Puigcerdà per la Seu
PERE PRATDESABA
VIC
El Govern d'Andorra i els consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya han desenterrat un ambiciós i estratègic projecte que pretén unir Barcelona i el Principat a través del ferrocarril. La proposta passa per potenciar la línia Barcelona-Puigcerdà i connectar-la amb Andorra la Vella a través de la Seu d'Urgell (Alt Urgell). La connexió es faria des de Puigcerdà o des d'una bifurcació que naixeria a Toses.
La iniciativa augmentaria la mobilitat entre els dos països i permetria aprofitar les inversions realitzades i també facilitar les futures en el traçat Barcelona-Puigcerdà, i s'incrementaria així en 110.000 el nombre potencial d'usuaris. A finals d'aquest any finalitzaran les obres entre Vic- Puigcerdà, que han suposat la renovació de totes les vies i la catenària en aquest tram. A més, la Generalitat ja té a sobre de la taula el projecte de desdoblament entre Barcelona i Vic.
ENTREVISTA AMB NADAL
Per analitzar les possibilitats de la connexió, els presidents dels consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya, Miquel Arisa (PSC), Enric Pérez (PSC) i Joan Pous (CiU) respectivament, van mantenir una reunió la setmana passada a Andorra amb el cap de Govern d'aquest país. Tots van coincidir a qualificar el ferrocarril com "una eina estratègica per a la zona i l'equilibri territorial". Durant els pròxims dies, s'entrevistaran amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, per transmetre-li la proposta i demanar-li que impulsi un estudi de mobilitat i viabilitat econòmica. A la trobada s'incorporarà el representant de l'Alt Urgell.
Els impulsors són conscients dels elevats costos del projecte i de la necessitat de plantejar-lo a llarg termini. Tot i així, al tractar-se d'una línia internacional, Enric Pérez opina que les inversions estarien més que justificades: "Es podria aconseguir finançament espanyol, andorrà i fins i tot europeu", afegeix.
ASSEGURAR EL FUTUR
En aquests moments, el tren Barcelona-Puigcerdà connecta amb França a l'estació de la Tor de Querol. "Si també aconseguim arribar fins a Andorra, estaríem parlant de dues connexions internacionals de pes, cosa que asseguraria el futur de la línia ferroviària", defensa Arisa.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
D'aixo ja fa mooooooolts anys que s'en parla aqui, igual que la doble via, que ves a saber quan començara.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
En el primer missatge s'ha dit que la Generalitat ja t'he previst desdoblar de Barcelona a Vic? pero si aixo es competencia de l'estat i es aquest qui ho esta planejant
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Això és per quan hi hagi l'hipotètic traspàs de rodalies a FGC.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a