Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Bé, en tot cas, i sobre el debat dirigir a andorrans... em sembla que de cara a la gent que estem aquí, i com a no-andorrans, hauriem de centrar-nos en debatre sobre un model de transport que ens permeti anar a Andorra sense haver d'agafar el cotxe.

PD: Sí, és obvi això que dic, però sembla que no es té en compte, que pel que fa a la connexió amb La Seu d'Urgell, els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Andorra

Post by Sky »

Santfeliuenc wrote:También se puede conectar a la línea de La Pobla, claro, pero (sigamos siendo andorranos), ¿para qué? ¿con qué fin? ¿ir a Lleida? ¿a qué?
De fer-se la connexió des de La Pobla, els andorrans sempre podrien intercanviar amb un regional d'Alta Velocitat a Lleida per anar a Barcelona en poc temps...

De tota manera m'oloro que no es farà ni una cosa ni l'altra. Potser d'aquí un any presenten el projecte, a varies dècades vista, i si es perd pel camí "ningú" no se'n recordarà. :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:els beneficiaris som la gent que vivim principalment a Catalunya.
Més concretament, els de les províncies de Tarragona i Barcelona (sobretot aquesta). Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

L'Eix Transversal Ferroviari és una utopia ara per ara. La inversió és massa alta pels beneficis que se'n traurien. I si es fes, jo hauria de pagar un ull de la cara per anar a Vic, i d'allí em quedaria una bona estona per arribar a Andorra. No, no és una bona idea.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:[...] Als gironins ens serviria de ben poc, ja que hauriem d'anar en cotxe fins a Ripoll (no pregunteu sobre autobusos Girona - Ripoll).
Per això hi ha també a sobre la taula l'Eix Transversal Ferroviari, no?
L'ETF no passarà pas per Ripoll.

Ara la millor combinació en transport públic per anar de Girona a Ripoll és el tren. Transbordant a Barcelona Sants.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home... més utòpic resulta potser el ferrocarril fins a Andorra, no?

I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella) :roll:
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:(o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella) :roll:
Des de Cervera el més pràctic seria donar la volta per Narbona, Tolosa i Foix fins arribar a l'Ospitalet.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja, però també es tracta de cobrir tota una serie de poblacions que hi pugin haver entre Cervera i Andorra La Vella (Figueres, Girona, Vic, Ripoll, Ribes, ...).
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella) :roll:
Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:Ja, però també es tracta de cobrir tota una serie de poblacions que hi pugin haver entre Cervera i Andorra La Vella (Figueres, Girona, Vic, Ripoll, Ribes, ...).
OLOT
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Ja, però també es tracta de cobrir tota una serie de poblacions que hi pugin haver entre Cervera i Andorra La Vella (Figueres, Girona, Vic, Ripoll, Ribes, ...).
OLOT
SALT

:) :riure :) :riure :)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:I no hi va gent de Girona a Andorra? Ah... clar és veritat. En cas d'arribar-se a fer l'ETF, seran tan intel·ligents que ningú hi pensarà en que es podria posar un tren que fes el trajecte Girona - Andorra La Vella (o Cervera de La Marenda - Andorra La Vella) :roll:
Si, el problema està en que com no fos un tren amb rodadura desplaçable, impossible de fer. l'ETF serà en UIC, i la línia de Puigcerdà és en ibèric. I dubto que la renfe posi un Talgo per fer Girona - Andorra...
Un TALGO no, però potser un Mitja Distancia d'aquests que faran amb el sistema Brava de rodadura desplaçable, sí que es podria fer.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

aarongilp wrote:
Ophani wrote:jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
Jo sóc més partidari de que s'inverteixi en el que ja existeix i de crear ferrocarrils que tinguin una demanda més regular (a Andorra sobretot s'hi va a l'hivern).
El que s'ha de tenir en compte es la mitjana de viatgers que tindra una linia durant l'any. Es igual que tingui una mitjana de 50000 viatgers al dia per que cada dia hi passen mes o menys 50000 viatgers, o que la tingui per que la meitat de l'any n'hi passen 99000 i l'altra meitat nomes 1000.

El que jo faria amb Andorra es el seguent:

faria la connexio amb 3 linies des de Barcelona i 2 desde Lleida:
1#Barcelona - Vic - Ripoll - La Molina - Bellver - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
2#Barcelona - Manresa - Berga - Bagá - Bellver - La Seu - Andorra
3#Barcelona - Manresa- Solsona - Oliana - La Seu - Andorra
4#Lleida - Balaguer - Oliana - La Seu - Andorra - L'Höpitalet Pres l'Andorre
5#Lleida - Balaguer - La Pobla de Segur - Sort - La Seu - Andorra

Per la linia 2 hi faria passar aves procedents de Valéncia i per la 4 aves procedents de Madrid, per que es pugui anar a Andorra amb el minim temps possible.

------------------

Una altra cosa: Algu ha parlat dels horaris de Girona a Ripoll... No ho entenc, tant bon servei que hi ha de Olot a Girona, i tant dolent de Ripoll a Girona.
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... OLL&GIRONA
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Repeteixo: l'opció de perllongar la línia de La Pobla cap a La Seu és contra natura, ja que el túnel des de Sort seria molt llarg i no cobriria pràcticament gens de població. La sortida natural cap al sud és per la Vall del Segre, i aquí proposo dues connexions: amb Balaguer i amb Tàrrega (idealment, perllongable cap a Tarragona). Tot això, a més de la connexió de La Seu amb Puigcerdà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ophani
N4
N4
Posts: 74
Joined: Wednesday 05/10/2005 11:24

Post by Ophani »

jo ho tinc clarisim lo mes prioritari es extendre la linia de puigcerda. Despres ja vurem que es fa
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Connexió ferroviària amb Andorra

Post by victorcasta »

El Periódico de Catalunya 21/4/2008 wrote: 3 comarques plantegen connectar BCN i Andorra amb ferrocarril

• Osona, el Ripollès i la Cerdanya proposen allargar la línia de Puigcerdà per la Seu

PERE PRATDESABA
VIC

El Govern d'Andorra i els consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya han desenterrat un ambiciós i estratègic projecte que pretén unir Barcelona i el Principat a través del ferrocarril. La proposta passa per potenciar la línia Barcelona-Puigcerdà i connectar-la amb Andorra la Vella a través de la Seu d'Urgell (Alt Urgell). La connexió es faria des de Puigcerdà o des d'una bifurcació que naixeria a Toses.
La iniciativa augmentaria la mobilitat entre els dos països i permetria aprofitar les inversions realitzades i també facilitar les futures en el traçat Barcelona-Puigcerdà, i s'incrementaria així en 110.000 el nombre potencial d'usuaris. A finals d'aquest any finalitzaran les obres entre Vic- Puigcerdà, que han suposat la renovació de totes les vies i la catenària en aquest tram. A més, la Generalitat ja té a sobre de la taula el projecte de desdoblament entre Barcelona i Vic.

ENTREVISTA AMB NADAL
Per analitzar les possibilitats de la connexió, els presidents dels consells comarcals d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya, Miquel Arisa (PSC), Enric Pérez (PSC) i Joan Pous (CiU) respectivament, van mantenir una reunió la setmana passada a Andorra amb el cap de Govern d'aquest país. Tots van coincidir a qualificar el ferrocarril com "una eina estratègica per a la zona i l'equilibri territorial". Durant els pròxims dies, s'entrevistaran amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, per transmetre-li la proposta i demanar-li que impulsi un estudi de mobilitat i viabilitat econòmica. A la trobada s'incorporarà el representant de l'Alt Urgell.
Els impulsors són conscients dels elevats costos del projecte i de la necessitat de plantejar-lo a llarg termini. Tot i així, al tractar-se d'una línia internacional, Enric Pérez opina que les inversions estarien més que justificades: "Es podria aconseguir finançament espanyol, andorrà i fins i tot europeu", afegeix.

ASSEGURAR EL FUTUR
En aquests moments, el tren Barcelona-Puigcerdà connecta amb França a l'estació de la Tor de Querol. "Si també aconseguim arribar fins a Andorra, estaríem parlant de dues connexions internacionals de pes, cosa que asseguraria el futur de la línia ferroviària", defensa Arisa.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Post by UT440_132M »

D'aixo ja fa mooooooolts anys que s'en parla aqui, igual que la doble via, que ves a saber quan començara.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Post by jordidr »

En el primer missatge s'ha dit que la Generalitat ja t'he previst desdoblar de Barcelona a Vic? pero si aixo es competencia de l'estat i es aquest qui ho esta planejant
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Post by UT440_132M »

Això és per quan hi hagi l'hipotètic traspàs de rodalies a FGC.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”