IDTGV Perpinya Paris apartir de 19€ el 9 de Gener.
Si, es pot, però no interessa en cap cas haver d'especialitzar material si no és estrictament necessari (cas de la línia de Ripoll i Puigcerdà). I amb els TGV és molt important la versatilitat que tenen. A excepció dels Duplex i dels Atlantique (per les capacitats extres que tenen), davant un problema tu podries posar, en un servei fet per PSE (TGV de 1a gen.), qualsevol PSE-Lyria (tritensió), Réseau bi o tritensió, POS (quan n'hi hagi), Thalys...el que vulguis. Així que no interessa tenir 4 trens, per dir algo, que només tinguin segona i sense cafeteria per a un servei en concret.Jordi Freixas wrote:O sigui, a veure... amb la de virgueries que es fan als tallers aquests, m'estàs dient que no es pot ni remodelar un vagó de primera classe per fer-lo de segona? O... encarregar unitats noves amb aquestes característiques concretes?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El Yield Management basicament consiteix en gestionar l'empresa avançant-se al comportament del consumidor.
Posaré un exemple:
Les companyies aereas de baix cost el fan servir. Si tu compres un bitllet en un dia qualsevol et costa 10€ taxes incloses. Però si vols un vol per el anar a líverpol a veure el Barça, aquell et costarà 150€ per exemple.
S'han anticipat al teu comportament com a consumidor. Saben que la gent hi voldrà anar tant si val 10 com 200€ i se n'aprofiten.
En resum, el Yield Management és la gestió de l'empresa l aprofitant-se de saber-se anticipar al comportament del consumidor.[/b]
Però és que el que jo deia, era a fi de no treure la cafeteria. Que tampoc es tracta que sigui un servei d'aquests de restauració amb carta, menú i tot això.aarongilp wrote:Així que no interessa tenir 4 trens, per dir algo, que només tinguin segona i sense cafeteria per a un servei en concret.
Un tren amb places només de segona classe i amb cafeteria.
Igualment serveix el meu anterior comentari. Massa costós.Jordi Freixas wrote:Però és que el que jo deia, era a fi de no treure la cafeteria. Que tampoc es tracta que sigui un servei d'aquests de restauració amb carta, menú i tot això.aarongilp wrote:Així que no interessa tenir 4 trens, per dir algo, que només tinguin segona i sense cafeteria per a un servei en concret.
Un tren amb places només de segona classe i amb cafeteria.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Això encara seria menys productiu en un servei de llarga distancia. El del AVANT a Toledo és perquè no tenen trens de rodalies que vagin a 250 km/hUT596001 wrote:Sempre podrien fer com al Madrid-Toledo, vendre les places de 1ª a preu de 2ª...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A aquestes altures, em pregunto si és que realment deu ser més costós l'Estrella-Costa Brava, que al menys quan el vaig agafar jo per fer el trajecte Madrid - Granollers, un bitllet en 2a, era més barat que en altres trens Madrid - Barcelona (la majoria eren TALGO, però n'hi havia algun altre que ara no recordo -estic parlant de pocs mesos abans de que s'inaugurés la línia Madrid-Lleida d'Alta Velocitat-).aarongilp wrote:Igualment serveix el meu anterior comentari. Massa costós.Jordi Freixas wrote:Però és que el que jo deia, era a fi de no treure la cafeteria. Que tampoc es tracta que sigui un servei d'aquests de restauració amb carta, menú i tot això.aarongilp wrote:Així que no interessa tenir 4 trens, per dir algo, que només tinguin segona i sense cafeteria per a un servei en concret.
Un tren amb places només de segona classe i amb cafeteria.
I sí... ja sé que l'Estrella és més barat per pertanyer a una gama inferior però... és que actualment, no sé fins a quin punt resulta competitiu un tren que tarda al voltant de 9 hores i mitja per fer un trajecte que la resta trens fan en la meitat de temps (i d'aquí a un any, en menys temps encara). Amb tot això, l'Estrella porta cafeteria (cutre això sí, però en porta).
És competitiu perquè el manteniment és menys costós (sobretot si aquest és nul), perquè els surcs per via convencional són més barats que per Alta Velocitat, perquè el material és molt més barat i perquè al ser més barat, oferint unes prestacions mínimes atraus a força gent (hi havia molta gent que agafava el Costa Brava en llits o lliteres, per això s'han carregat els llits, per a perdre clientela i dir que no era rendible).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Home, dubto que hi hagi algú que faci cada dia el trajecte Madrid - Barcelona...i per algú que ho fa setmanalment, jo preferiria dormir tranquilament i despertar-me vora Madrid que haver-me de despertar a quarts de 5 per ser a Madrid al matí...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Bé, però això és en el teu cas... pensa q qui ha d'estar a primera hora del matí és un viatger de negocis, q preferirà passar la tarda-nit amb la família, estar amb els seus nens i dormir amb la seva dona, i després haver d'agafar el tren a les 6 del matí; q no pas ficar-se en un tren a les 10 de la nit encara q hi arribi a primera hora del matí descansat.aarongilp wrote:jo preferiria dormir tranquilament i despertar-me vora Madrid que haver-me de despertar a quarts de 5 per ser a Madrid al matí...
Però parlem de fets: el TH BCN-Madrid anava semple PLE. I si a més hi havia l'estrella a l'hora, la gent que no li sobra els quartos anava (va) amb l'estrella, és a dir, el TH portava gent que no anava mancada de diners precisament. Per tant penso que els trens nocturns i el TGV són complementaris. Sí, hi haurà qui prefereixi matinar, però hi hauran també homes "de negocis" que prefereixin arribar descansats a 1ª hora del matí a destinació per rendir al màxim.javi82 wrote:Bé, però això és en el teu cas... pensa q qui ha d'estar a primera hora del matí és un viatger de negocis, q preferirà passar la tarda-nit amb la família, estar amb els seus nens i dormir amb la seva dona, i després haver d'agafar el tren a les 6 del matí; q no pas ficar-se en un tren a les 10 de la nit encara q hi arribi a primera hora del matí descansat.aarongilp wrote:jo preferiria dormir tranquilament i despertar-me vora Madrid que haver-me de despertar a quarts de 5 per ser a Madrid al matí...
Potser teniu raó. De fet, dels dos TALGOs que connecten Barcelona amb Sevilla, un és el García-Lorca, via Madrid, per linia d'Alta Velocitat, i l'altre és un Tren Hotel, via València, per línia convencional, i que (sempre segons els horaris de la pàgina oficial de RENFE) des de Tarragona, ja no fa parada fins a Cordoba (encara que jo em pensava ben bé, que la darrera parada abans d'agafar la directa cap a Andalucia era a València).
Tu cada dia et superes encara més...Jordi Freixas wrote:Potser teniu raó. De fet, dels dos TALGOs que connecten Barcelona amb Sevilla, un és el García-Lorca, via Madrid, per linia d'Alta Velocitat, i l'altre és un Tren Hotel, via València, per línia convencional, i que (sempre segons els horaris de la pàgina oficial de RENFE) des de Tarragona, ja no fa parada fins a Cordoba (encara que jo em pensava ben bé, que la darrera parada abans d'agafar la directa cap a Andalucia era a València).
Entre BCN i Sevilla hi ha tres trens: un el Arco García Lorca q va via València, l'altre l'Altaria Triana q va per les dues LAV via Madrid, i l'altre és el Trenhotel Antonio Machado q va per València de manera 'provisional' (bé, és q ja fa uns quants anys d'aquesta provisionalitat), pq q sempre havia anat per la línia convencional via Saragossa i a l'arribar a Madrid per la LAV Madrid-Sevilla.
Aquest Trenhotel no ha de parar a València i Còrdova pq això ja ho fa el Trenhotel Gibralfaro, q va fins a Màlaga i Granada.
Ah sí?
Sobre el tema dels noms, m'he basat en la rigorosa informació que cada dia ens proporciona la web de la RENFE.
I sobre això...
És que m'encanta superar-me dia a dia; no sabia jo que els ARCO eren de la familia del TALGOjavi82 wrote:Tu cada dia et superes encara més...Jordi Freixas wrote:De fet, dels dos TALGOs...
Entre BCN i Sevilla hi ha tres trens
Sobre el tema dels noms, m'he basat en la rigorosa informació que cada dia ens proporciona la web de la RENFE.
I sobre això...
De ops! mare!! Això és coherència i el demés són punyetes!!!javi82 wrote:Aquest Trenhotel no ha de parar a València i Còrdova pq això ja ho fa el Trenhotel Gibralfaro, q va fins a Màlaga i Granada.