Estacio Hostafrancs adaptada?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Estacio Hostafrancs adaptada?

Post by Ecomobisostrans »

Acabo de pasar amb l'autobus per davant de l'estacio d'Hostafrancs i ma semblat que l'entrada nova estava oberta. Ara ho comprovare. Ja era hora que acabessin les obres: porten 2 anys per col·locar-hi els ascensors...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Imagino que els ascensors els han col·locat a l'accés que sempre estava tancat (o sigui, el del costat Pl.Espanya), no?
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Estan col.locats a l'accés clausurat durant tan temps. A més han construït una altra boca d'accés amb escales mecàniques i tot a la vorera del costat muntanya.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

L'ascensor que va del carrer al vestíbul ja funciona i els que van a les andanes els estan instalant.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Me ha venido a la cabeza que esta boca lo menos lleva 2 años cerrada. Debe ser la que más tiempo les ha llevado?
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Carlos L'H wrote:Me ha venido a la cabeza que esta boca lo menos lleva 2 años cerrada. Debe ser la que más tiempo les ha llevado?
no estaba cerrada porque no habia "boca" en la calle Callao, antes pasaban coches por ella, ahora es peatonal
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

La de c/Hostafrancs que da al mismo vestibulo se ha estado cerrada 2 años. A eso se refiere Carlos. La verdad es que a mi tambien me parece un tiempo desmesurado.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Danzig wrote:Deu portar més de 2 anys en obres per posar ascensors i fer un nou vestíbul, és increïble. Jo crec que els ha passat alguna cosa a dins i no ho han dit, perquè no és normal. A més, jo passo a vegades i no es veu moviment, només la nova boca del carrer Callao amb tanques.

Aquesta estacio te la negra. EL 13 o 14 de setembre del 1999 va haver un accident amb les obres, em sembla que es va desprendre part del sostre, que va obligar a tallar la linia, inclos el 15 de setembre amb el consequent caos a principis de curs. Al cap de 3 o 4 dies el servei es va restablir, peró sense parar a Hostafrancs, que es va obrir al cap d' uns dies mes.
Gersenz
N4
N4
Posts: 65
Joined: Sunday 28/08/2005 18:55
Location: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contact:

Post by Gersenz »

Segons una nota que hi havia penjada al nou ascensor que comunica el carrer amb el vestíbul, l'ascensor només funciona en un sol sentit (del carrer al vestíbul) per tant... més que adaptada jo diria inadaptada.
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

¿? I com baixa per anar al vestíbul, per poder anar només del carrer al vestíbul?? :x :twisted: :roll:
Gersenz
N4
N4
Posts: 65
Joined: Sunday 28/08/2005 18:55
Location: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contact:

Post by Gersenz »

Bueno en tot cas l'incògnita és com puja al carrer... Jo porto estona donant-li voltes al tema... :x :nose
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

l'ascensor funciona de carrer a vestíbul (i de vestíbul a carrer) no foteu :)

el que no funciona és de vestíbul a andana (i viceversa) :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Per fi!!!

Post by metring »

De TMB:

Avui es posa definitivament en servei el nou vestíbul de l’estació d’Hostafrancs (L1) i entren en funcionament tres ascensors



Avui es posa definitivament en servei el nou vestíbul de l’estació de metro d’Hostafrancs (L1) així com tres ascensors i l’encaminament per a invidents que adapten l’estació a persones amb mobilitat reduïda (PMR). Aquesta actuació suposa una notable millora per als usuaris ja que permet passar d’una estació no adaptada i un accés a les andanes consistent en un estret i incòmode passadís de dos metres d’amplada, a l’adaptació del conjunt de l’estació i a un nou espai accessible i diàfan de 145 m2. D’altra banda, també dins el programa d’adaptació d’estacions de metro i FGC que du a terme el DPTOP, aquesta setmana s’ha adaptat l’estació de Sant Andreu de l’L1. Aquestes dues actuacions han comportat una inversió global de 3,45 MEUR.


Les obres efectuades a l’estació d’Hostafrancs, iniciades el 2004 i que han tingut un cost de 2,7 MEUR, s’han desenvolupat en diverses fases. Ara s’ha acabat la darrera que incloïa els acabats i la instal·lació dels ascensors que comuniquen el vestíbul amb les andanes. El conjunt de l’obra ha suposat una profunda remodelació de l’estació per la banda del carrer Callao, de manera que s’ha creat un nou vestíbul més ampli, més còmode i més accessible i un nou accés des d’aquest mateix carrer. Així, s’ha modificat l’antic passadís de dos metres d’amplada per accedir a la via que era estret i incòmode per als usuaris, en un nou espai ampli i diàfan d’uns 145 m2 . El nou vestíbul està situat sota mateix del carrer de Creu Coberta i compta des d’ara amb un ascensor que comunica amb el carrer de Callao, i dos ascensors d’accés a cadascuna de les andanes. Dins de les millores d’accessibilitat, també s’han col·locat els encaminaments d’invidents al llarg del nou itinerari.

L’actuació també ha inclòs una nova sortida de vianants al carrer de Callao que, a més, ha esdevingut una zona de vianants en aquest punt. El nou accés a aquest carrer disposa d’escales mecàniques de pujada des del vestíbul i de nous passos de validació per accedir a l’estació, ja que es van substituir els torns per portes lliscants.

Amb el nou accés pel carrer de Callao, l’estació ha guanyat en mobilitat i seguretat. A més, ha permès urbanitzar l’entorn de l’estació i potenciar d’aquesta manera la vitalitat del mercat municipal ubicat just davant d’aquest accés.

L’estació de Sant Andreu (L1), adaptada a PMR

D’altra banda, aquesta setmana també s’ha adaptat a PMR l’estació de Sant Andreu de l’L1. Així, s’ha construït un nou ascensor carrer-vestíbul situat a la Plaça Orfila, de manera que aquest queda integrat al conjunt d’elements de mobiliari urbà ja existents. A més, s’ha incorporat un nou ascensor vestíbul-andana central, que dona accés a les vies 1 i 2.
Per la construcció d'aquest ascensor es van modificar les escales fixes existents, reduint la seva amplada, i es va instal·lar una passarel·la metàl·lica d’accés a l’ascensor des del vestíbul, de manera que l’emplaçament de l’ascensor permet baixar directament a l’andana.

Finalment, també s’ha dut a terme una actuació a l’andana on s’ha hagut de fer un recreixement amb l'objectiu de facilitar l'accés al tren a persones de mobilitat reduida. L'actuació ha inclòs la renovació del paviment i la col·locació de l'itinerari d'invidents. L’import d’aquesta actuació ha estat de 0,75 MEUR

Amb la posada en funcionament d’aquestes dues estacions, ja són 67 les que estan equipades amb ascensors, 38 les que estan en obres o a punt d’iniciar-se i 16 que estan fase de redacció de projecte. Aquestes actuacions formen part del pla de millora d’accessibilitat que duu a terme el Govern al conjunt de la xarxa de metro de Barcelona amb una inversió superior als 100 MEUR.

Barcelona, 16 de febrer de 2007


Adjunto les imatges que acompanyen la notícia:
Attachments
hostafrancs 2.jpg
hostafrancs 2.jpg (23.83 KiB) Viewed 6407 times
hostafrancs.jpg
hostafrancs.jpg (31.11 KiB) Viewed 6407 times
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”