El passat dessembre en Josep Serre vam anar fer un visita a la linia Elna - Ceret - Arles (Catalunya Nord)
A Elna hi ha la bifurcación de la linia Narbona - Cervera - Portbou
Fins El Voló la linia esta electrificada i existeix un transit important de mercaderies que son despres transbordades a Camions.
Del Voló fins Sant Joan - Pla de les Corts la linia no esta electrificada pero existeix servei de mercaderies explotat en regim de maniobres
La linia en servei acaba uns centenars de metres mes enllà, perque el tren poguin maniobrar
Pero el carril continua fins la estació de Ceret. Segons vaig llegir per internet cap a l'any 2000 va arribat a Ceret un tren format per una locomotora
de maniobres i un cotxe de passatgers. D'aqui poc temps s'aixecaran les vies d'aquest tram.
Actualment la vegetació oculta les vies.
A l'estació de Ceret finalitzat el tram amb la via instalada
Pero la linia continuava fins Arles.
Mes endavant trobem el espectacular pont de Reiners, mixte ferrocarril- carreter. Actualment ha quedat com un monument, despres que recentment s'inagures un nou pont.
La traça entre aquest punt i Amelie el traçat es una via verda.
La linia finalitzava a Arles. On encara es conserva la estació
El tram entre Ceret i Arles va ser tancat despres d'una riada als anys 40. Desde fa mes de 60 anys no hi ha trafic de passatgers per aquesta linia.
Linia Elna - Ceret - Arles
- Trenscat
- N10
Un reportatge molt interessant David, gràcies!! La veritat és que el pont aquest mixt ferroviario-carreter m'ha agradat molt
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N7
A la primera de les webs, si busqueu la línia Barcelona - La Tour de Carol, veureu que posa que està en obres la implantació d'un tercer rail en ample europeu entre Vic i Ripoll des del 2004...
Jo no en tenia cap notícia, i de fet, vaig fer aquest trajecte el novembre passat i no hi ha cap obra...
Em sembla que aquesta web francesa no s'informa molt bé...
Jo no en tenia cap notícia, i de fet, vaig fer aquest trajecte el novembre passat i no hi ha cap obra...
Em sembla que aquesta web francesa no s'informa molt bé...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
La traducció vindria a ser:
Costat català sud (Catalunya): el problema de la diferència de l'ample de via (diferent de l'estàndard europeu), que actualment (2004) origina problemes tècnics i, sobretot, una interrupció i un canvi de trens a La Tor de Querol, podria superar-se en els propers anys. Quedarà, tanmateix, per solucionar el problema de la velocitat pel costat francès.
Costat català sud (Catalunya): el problema de la diferència de l'ample de via (diferent de l'estàndard europeu), que actualment (2004) origina problemes tècnics i, sobretot, una interrupció i un canvi de trens a La Tor de Querol, podria superar-se en els propers anys. Quedarà, tanmateix, per solucionar el problema de la velocitat pel costat francès.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Concretament, de la línia del mata-burros fa molts anys que busco bitllets i no n'he trobat mai.
M'agradaria molt un Prats-de-Mollo-La Preste a Saint Laurent de Cerdans.
M'agradaria molt un Prats-de-Mollo-La Preste a Saint Laurent de Cerdans.
fantito wrote:Cal dir que d'Arles continuava fins a Prats de Molló i Sant Llorenç i era conegut com el 'Matarrucs'.
http://www.pyrenees-pireneus.com/chemin ... ees.htm#66
http://www.trains-fr.org/facs/lig66.htm
He ditat al trobar més informació.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.