Combinacions Catalunya - Paris

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

aarongilp wrote:Si, el Hafas és perfecte...alguna perla m'ha deixat anar. No arriba al nivell del BCN - Girona via Limoges-Benedictins, però quasi bé.
Home, això de transbordar a Orléans per arribar sis minuts abans a l'estació d'Austerlitz no està malament :)
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Això a França és força normal. El RIHO i la web de Voyages-sncf.com m'ho fan molts cops. El que no és normal és que t'envïi a Limoges per anar de Girona a BCN...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Per cert, vul fer notar que el HAFAS no dóna cap combinació via Puigcerdà perque Renfe no distribueix els horaris de la línia al considerar-la de Rodalies :x
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

entfe001 wrote:Ganes que teniu de pensar en combinacions havent-hi el Hafas! :D
Home, més que res que...

1- Veient tots els merders que hi han últimament, em fot un pal immens comprar-me un bitllet d'avió.

2- Em fot encara més pal, tinguent en compte que els vols barats aquests es venen per internet.

3- Podria anar amb el TALGO. De fet, algun dia m'agradaria fer-ho, però això ja seria tinguent uns quants dies, i prenent-m'ho amb mooooolta calma.

Veient la caqueta de combinacions que hi han aquí... em sembla que agafaré el TALGO de Montpeller i apa.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:Ganes que teniu de pensar en combinacions havent-hi el Hafas! :D
1- Veient tots els merders que hi han últimament, em fot un pal immens comprar-me un bitllet d'avió.
:?

Quina relació hi ha entre el cercador Hafas i l'aviació civil?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No en tinc ni ops! idea del que és el Hafàs aquest.

Això dels avions ho deia en referència al fet d'anar inminentment a París.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

aarongilp wrote:El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:

Cubellas

Villenueva Y Geltru

Sitges-San Pedro de Ribas

Hostalrich

Flassa
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

El 73 és el Catalan Talgo BCN-Montpeller.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

mikado wrote:
aarongilp wrote:El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:

Cubellas

Villenueva Y Geltru

Sitges-San Pedro de Ribas

Hostalrich

Flassa

Es veu que als del Garraf ens tenen mania...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Túnels del Garraf wrote:
mikado wrote:Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:

Cubellas

Villenueva Y Geltru

Sitges-San Pedro de Ribas

Hostalrich

Flassa
Es veu que als del Garraf ens tenen mania...
Potser comença a ser hora que Adif comuniqui a la base de dades comuna d'estacions europees el canvi de nom d'algunes poblacions... que Franco ja ha mort :roll:
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

No et serveix el Corail Lunéa de La Tor de Querol a París? Ja saps, rodalies fins a La Tor, i continuació amb el Corail.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

awe wrote:No et serveix el Corail Lunéa de La Tor de Querol a París? Ja saps, rodalies fins a La Tor, i continuació amb el Corail.
A l'anada es perd massa temps. Cal sortir de Barcelona a un quart de quatre per arribar a la Tor a dos quarts de nou i esperar allà prop de dues hores. Després, per acabar-ho d'adobar, aquest tren resta aturat vora hora i mitja a Tolosa de Llenguadoc esperant els cotxes que venen de Cervera de la Marenda.

Pujant via Girona es pot sortir de Barcelona a dos quarts de sis, dues hores i quart més tard per arribar a París a la mateixa hora.

A la tornada, però, els horaris són més favorables via Puigcerdà, ja que si el nocturn és puntual només cal esperar vint-i-cinc minuts a la Tor per agafar el primer tren cap a Barcelona, que hi arriba a dos quarts de dotze. Els altres cotxes arriben a Portbou a les 08.21, quan el primer regional surt d'allà a les 08.10 i el següent ho fa a les 10.20, el qual arriba a Sants a les 12.46, una hora i quart més tard. També hi ha la opció del Mare Nostrum que et permetria arribar a Barcelona una hora abans, però tot i així encara seria més tard que pel transpirinenc. L'autobús Portbou - Figueres surt massa d'hora, a les 07.25 (el segon i últim, a les tres de a tarda).

Definitivament, els enllaços Renfe/SNCF són una caqueta.
User avatar
Bodi10
N3
N3
Posts: 28
Joined: Monday 19/06/2006 13:35
Location: Bellvitge (R2 - R10)

Post by Bodi10 »

Hola! Jo sóc molt donat a fer el viatge Barcelona - París (porto 4 estius seguint fent-lo :x ) amb l'Elypsos.

L'opció del Corail que surt de Cerbere i arriba a París de bon matí, quins preus té? Com són els compartiments? És que estic intentant mirar-ho a la pàgina de la SNCF, però entre que no entenc res del que posa i que no domino gens el francès... :?

Adéu i gràcies!
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Post by ROMI65 »

Bodi10 wrote:Hola! Jo sóc molt donat a fer el viatge Barcelona - París (porto 4 estius seguint fent-lo :x ) amb l'Elypsos.

L'opció del Corail que surt de Cerbere i arriba a París de bon matí, quins preus té? Com són els compartiments? És que estic intentant mirar-ho a la pàgina de la SNCF, però entre que no entenc res del que posa i que no domino gens el francès... :?

Adéu i gràcies!
La SNCF aplica el "yield management" a les tarifes dels trens de Grans Línies. Així que el preu d'un Cervera de la Marenda - Paris depén de quan es compre i de quan es vulga viatjar.

Si no entens el francés, sempre pots mirar-ho en castellà. Tens una bandereta a baix a l'esquerra de la pàgina http://www.voyages-sncf.com per triar la llengua. L'enllaç directe a la pàgina en castellà és aquest.

Bon viatge.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Aquest Corail Lunéa disposa de places assegudes amb seient reclinable, compartiments de sis lliteres (segona classe) i de quatre (primera classe).

Els preus a tarifa general són 76,90 EUR en seient reclinable, 106,50 EUR en llitera de segona i 154,30 EUR en llitera de primera. Ara bé, no és gens estrany trobar tarifes promocionals que et permetin viatjar a preus molt més reduïts que aquests. Jo mateix vaig anar de Cervera a París en seient reclinable per la irrisòria quantitat de 10 EUR aprofitant una oferta especial. Val a dir que la majoria de places de primera classe se solen vendre a preu reduït d'uns 60 EUR (Prem's).

Cal tenir en compte que totes aquestes tarifes reduïdes impliquen restriccions en els bitllets, normalment que ni puguis canviar la data ni que et puguin tornar ni un cèntim si l'anul·les.
User avatar
Bodi10
N3
N3
Posts: 28
Joined: Monday 19/06/2006 13:35
Location: Bellvitge (R2 - R10)

Post by Bodi10 »

Sí, he mirat a la pàgina web i pels dies que m'interessa marxar em surt l'anada Cerbere - Paris a 60 € a primera classe (70 € segona) i la tornada Paris - Cerbere / La Tour de Carol a només 35 €. Tot això amb la tarifa Prem's, però com es poden comprar bitllets amb aquesta tarifa? (només es pot pagar en línia per Internet? :? ).

Moltes gràcies! ;)
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Post by ROMI65 »

Bodi10 wrote:Sí, he mirat a la pàgina web i pels dies que m'interessa marxar em surt l'anada Cerbere - Paris a 60 € a primera classe (70 € segona) i la tornada Paris - Cerbere / La Tour de Carol a només 35 €. Tot això amb la tarifa Prem's, però com es poden comprar bitllets amb aquesta tarifa? (només es pot pagar en línia per Internet? :? ).

Moltes gràcies! ;)
Bona nit,

La tarifa Prem's està en venda a tots els canals de la SNCF: guixetes de les estacions, botigues SNCF, telèfon 3635 (no sé si des de l'estranger funciona, hauria de ser 0033 3635) i internet (en canvi, no sé si la venen a RailEurope Espanya, a Madrid).

Es tracta d'una tarifa que no permet els canvis ni l'anul·lació.

Si es compra per internet, s'ha de pagar en línia i pots triar la impressió dels bitllets a casa (un full A4 per bitllet) o que te'ls envien per correu (gratuïtament). Això sí, si tries la impressió a casa, el bitllet porta el teu nom, el número de DNI (no n'estic segur) i la data de naixement, la qual cosa el converteix en personal i intransferible (si no pots fer el viatge, no podràs donar-lo a algú altre, cosa que és perfectament factible amb un bitllet enviat per correu). Una altra coseta, si demanes l'enviament per correu, no oblides de triar el país on vols que t'envien els bitllets des de la primera pàgina, després ja no es pot canviar.

M'imagine que ja ho hauràs vist en fer la sol·licitud a la pàgina web, però aquest tren té dos "conforts" en segona classe: les lliteres i els seients reclinables, que solen ser més barats. Si et decideixes per les lliteres i només hi ha 10 € de diferència entre 1ª i 2ª, et recomane que tries la primera: la diferència entre un compartiment de 4 o de 6 lliteres es nota prou i, a més, les lliteres són més amples (9 compartiments per cotxe en 1ª i 10 en 2ª).

En voiture!!!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Dimarts vaig estar a Portbou (i Cervera). Em sembla que em decantaré per l'opció Talgo Bcn - Montpeller + TGV Montpeller - París.

COM ÉS POSSIBLE QUE ENTRE TRENS REGIONALS FOTIN AQUESTA caqueta DE COMBINACIONS!!!!!!

Per cert... de tornada de Cervera cap a Portbou, vaig anar amb un Ter. Jo m'esperava un automotor d'aquests tipo com els que hi han a La Tor de Querol, i va i era un Corail. El vaig visitar una mica per dins, i cada vagó era diferent. La veritat és que no em va acabar de quedar clar quin era primera, segona, tercera regional, etc etc etc

I bé... tampoc diré ni molt menys, que aquest tren fós la rehostia, però comparat amb els Regionals que tenim per aquí... (bé, em refereixo a les 440 llaunes, els Catalunya Exprés ja és una altra cosa)
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:Per cert... de tornada de Cervera cap a Portbou, vaig anar amb un Ter. Jo m'esperava un automotor d'aquests tipo com els que hi han a La Tor de Querol, i va i era un Corail. El vaig visitar una mica per dins, i cada vagó era diferent. La veritat és que no em va acabar de quedar clar quin era primera, segona, tercera regional, etc etc etc

I bé... tampoc diré ni molt menys, que aquest tren fós la rehostia, però comparat amb els Regionals que tenim per aquí... (bé, em refereixo a les 440 llaunes, els Catalunya Exprés ja és una altra cosa)
3ª classe no n'hi ha. D'altra banda crec que en certes regions només hi ha 1 classe a cobrar, però no sé si s'aplica a la de Llanguedoc-Roselló.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”