Si obrir el metro per la nit fa que es salvi una vida, només una, crec que valdra la pena els esforços materials i econòmics!FGC powa wrote: Soc contrari al fet que Metro obri tota la nit. Considero un error demanar a la gent que agafi el transport públic per tal que així pugui emborratxar-se tant com vulgui i no es mati a les carreteres. D'aquesta forma, només s'aconsegueix traslladar el problema, no solucionar-lo.
Metro nocturn el cap de setmana
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Serie600, és que els calers de TMB són els nostres calers.
Els títols ja estan integrats; no em val. Els busos contaminen, clar, però molt menys que el transport privat individual; i hauríem d'entrar a parlar de la contaminació produïda per a generar l'energia que permet de mantenir obert el Metro durant tota la nit.
Si fem els càlculs energia/passatgers transportats, dubto molt que l'opció Metro non-stop sigui raonable.
Els títols ja estan integrats; no em val. Els busos contaminen, clar, però molt menys que el transport privat individual; i hauríem d'entrar a parlar de la contaminació produïda per a generar l'energia que permet de mantenir obert el Metro durant tota la nit.
Si fem els càlculs energia/passatgers transportats, dubto molt que l'opció Metro non-stop sigui raonable.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Es cert. Hauriem de tenir en compte que bona part de l'electricitat es produeix en centrals tèrmiques.Fran-Ikarus wrote:hauríem d'entrar a parlar de la contaminació produïda per a generar l'energia que permet de mantenir obert el Metro durant tota la nit.
Si fem els càlculs energia/passatgers transportats, dubto molt que l'opció Metro non-stop sigui raonable.
Això em recorda la polèmica que hi hagué fa un parell d'anys arran de la creació d'una nova xarxa de tramvia a Tenerife. Es va demostrar que el cost econòmic i ambiental (a Canàries gairebé totes les centrals elèctriques són tèrmiques, o sigui que funcionen cremant combustible) per generar l'electricitat necessària per usuari, comptant amb un notable increment d'aquests, era molt superior a una reforma racionalitzada (sobretot amb vehicles nous) del servei de "guaguas". Em sembla recordar que l'oposició era socialista i el govern del Cabildo del PP...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Senyores i senyors, si us plau, qui tingui més seny que se'n valgui...
Intentem fer una anàlisi de la situació ben fet i no amb biaixos personals.
Fem una mica de pros i contres de cadascuna de les solucions (basicament dues, nitbus i metro-nonstop).
El metro és un mitja de transport de altíssima capacitat. Per al seu funcionament calen centenars de persones treballant-hi i el mateix nombre també treballant-hi indirectament. Segurament les tasques de manteniment que es duen a terme les nits del divendres i dissabtes entre les 2:00 i les 5:00 siguin poques. Basicament deuen ser de neteja a les estacions i convois que a més deuen començar convivint una bona estona amb el servei. Pel que fa al manteniment de la infraestructura, en 3h poques coses es deuen poder fer així que segurament tansols fan actuacions urgents i no manteniment habitual. L'excusa de que es necessiten les hores nocturnes per a fer treballs de manteniment, perd força.
El segon gran factor és la seu grau d'ús. Si el metro ara per ara, tansols he obert en dies especials de forma non-stop, no es poden tenir dades d'usaris potencials del servei. Se'n podria fer una aproximació amb les dades d'ús del nitbus i circulacions. És precisament per aquesta rao, que s'han plantejat fer proves pilot. Fins que no sàpiguem el resultat d'aquestes no podem fer elocubracions sobre aquest tema, però no crec que hi hagi un nombre lo suficientment alt com per recolzar la idea del metro. (si algú té a mà les dades de vialitat pel que fa al nº min. de passatgers potencials per a cada medi de transport que les aporti siusplau) . El segon punt, doncs, tampoc sembla ser que tingui molta força.
El tema contaminació de CO2 clarament, si ens posem a buscar lo que contamina una central elèctrica per a generar la electricitat necessària veurem clarament que és una ínfima part del que contaminarien els cotxes de totes les persones (fins a unes 800 aprox.) que pot transortar un metro. En aquest aspecte segur que guanya al bus. I el guanya també en el de la contaminació acústica.
Pel que fa a tot el personal necessari per a desenvolupar l'explotació del metro, també s'ha de tenir en compte, ja que son sous que s'han de pagar. Aixi com el bandalisme a reparar, que encara que no ho sembli, costa mooolts dines. A més a més, serà necessari també un reforç del personal de seguretat.
Pel que fa al bus, guanya clarament al metro en el que es cost d'explotació. Pero perd en contaminació tan acústica com de CO2. (segueix guanyant al cotxe privat per golejada, per això...)
Del bus he de remarcar la seva alta flexibilitat a l'hora d'oferir rutes, arrivant allà on no arriba el metro. En aquest sentit, el metro perd punts, ja que sera molt útil a zones molt concretes però a mesura que s'acosti a finals de línia, anira pràcticament buit. Els busos en canvi, podrien compartir troços de rutes d'alta demanda, com ara el diurns, i diversificar-se en les zones de menys demanda. Crec que ja queda prou clara la flexibilitat d'ells, no? Pel que fa a la seva capacitat, cert és que actualent hi ha línies col·lapsades. Però hauriem d'esperar resultats de la prova pilot del metro per saber si una xarxa de bus, podria prestar el servei. No oblidem que existeixen busos articulats també!
Així a grans trets, crec que esta bastant dit tot.
Personalment hem decantaria per una bona xarxa de busos nocturns ben planificada i preparada per a la demanda. Evidentment, sense el bonyol de fer-les passar totes per plça. cat. Les diurnes no hi passen i no passa re. Una bona planificació, és vital.
Intentem fer una anàlisi de la situació ben fet i no amb biaixos personals.
Fem una mica de pros i contres de cadascuna de les solucions (basicament dues, nitbus i metro-nonstop).
El metro és un mitja de transport de altíssima capacitat. Per al seu funcionament calen centenars de persones treballant-hi i el mateix nombre també treballant-hi indirectament. Segurament les tasques de manteniment que es duen a terme les nits del divendres i dissabtes entre les 2:00 i les 5:00 siguin poques. Basicament deuen ser de neteja a les estacions i convois que a més deuen començar convivint una bona estona amb el servei. Pel que fa al manteniment de la infraestructura, en 3h poques coses es deuen poder fer així que segurament tansols fan actuacions urgents i no manteniment habitual. L'excusa de que es necessiten les hores nocturnes per a fer treballs de manteniment, perd força.
El segon gran factor és la seu grau d'ús. Si el metro ara per ara, tansols he obert en dies especials de forma non-stop, no es poden tenir dades d'usaris potencials del servei. Se'n podria fer una aproximació amb les dades d'ús del nitbus i circulacions. És precisament per aquesta rao, que s'han plantejat fer proves pilot. Fins que no sàpiguem el resultat d'aquestes no podem fer elocubracions sobre aquest tema, però no crec que hi hagi un nombre lo suficientment alt com per recolzar la idea del metro. (si algú té a mà les dades de vialitat pel que fa al nº min. de passatgers potencials per a cada medi de transport que les aporti siusplau) . El segon punt, doncs, tampoc sembla ser que tingui molta força.
El tema contaminació de CO2 clarament, si ens posem a buscar lo que contamina una central elèctrica per a generar la electricitat necessària veurem clarament que és una ínfima part del que contaminarien els cotxes de totes les persones (fins a unes 800 aprox.) que pot transortar un metro. En aquest aspecte segur que guanya al bus. I el guanya també en el de la contaminació acústica.
Pel que fa a tot el personal necessari per a desenvolupar l'explotació del metro, també s'ha de tenir en compte, ja que son sous que s'han de pagar. Aixi com el bandalisme a reparar, que encara que no ho sembli, costa mooolts dines. A més a més, serà necessari també un reforç del personal de seguretat.
Pel que fa al bus, guanya clarament al metro en el que es cost d'explotació. Pero perd en contaminació tan acústica com de CO2. (segueix guanyant al cotxe privat per golejada, per això...)
Del bus he de remarcar la seva alta flexibilitat a l'hora d'oferir rutes, arrivant allà on no arriba el metro. En aquest sentit, el metro perd punts, ja que sera molt útil a zones molt concretes però a mesura que s'acosti a finals de línia, anira pràcticament buit. Els busos en canvi, podrien compartir troços de rutes d'alta demanda, com ara el diurns, i diversificar-se en les zones de menys demanda. Crec que ja queda prou clara la flexibilitat d'ells, no? Pel que fa a la seva capacitat, cert és que actualent hi ha línies col·lapsades. Però hauriem d'esperar resultats de la prova pilot del metro per saber si una xarxa de bus, podria prestar el servei. No oblidem que existeixen busos articulats també!
Així a grans trets, crec que esta bastant dit tot.
Personalment hem decantaria per una bona xarxa de busos nocturns ben planificada i preparada per a la demanda. Evidentment, sense el bonyol de fer-les passar totes per plça. cat. Les diurnes no hi passen i no passa re. Una bona planificació, és vital.
Exacte!
¡Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesastamente!Fran-Ikarus wrote:Si fem els càlculs energia/passatgers transportats, dubto molt que l'opció Metro non-stop sigui raonable.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hola:
Mireu. Que si, que el mes correcte es fotre mes busos nocturns. Que teniu rao. Mes sorol, mes contaminacio a la ciutat.... mes "mangoneos" per concesions a empreses "amigues"..... Si es el sistema correcte i perfecte per aquesta ciutat.
Es mes. Tanquem tota la xarxa de metro. TMB i FGC. I al seu lloc possem busos a petar. Em sembla perfecte. Que el metro es molt car.
Au va!......
El que passa es que es mes facil fer les coses malament que no pas pensar com crear i optimitzar un servei (ho posare en majuscules, lletra grossa i en vermell, a veure si us adoneu del que estic dient desde fa no se cuants missatges)
PER FUNCIONAR NOMES LES NITS DE DIVENDRES A DISSABTE I DE DISSABTE A DIUMENGE
(no estic parlant d'un servei 24/7)
amb formacions de convois de 2 o 3 unitats i frecuencies de pas de 15 o 20 minuts.
Que cal reduir consum?. Ok. Anem a reduir:
Es necessari que els anuncis estiguin il.luminats?. Resposta: No. Es poden tenir panells sense retroiluminacio perfectament.
Es necessari que les escales mecaniques estiguin sempre funcionant, nio que sigui a vel.locitat reduida?. Resposta: No. De fet no es necessari que estiguin engegades, es pot fer que s'activin nomes cuan es puja en ellas i la resta del temps estiguin aturades.
Es necessari que hi hagin maquines de llaminadures, begudes, etc, amb la llum encesa?. Resposta: No. La venda es fa igual, estigui il.luminada o no, amb un senzill indicador tipus LED que indiqui que la maquina esta activa es suficient.
Es necessari tanta il.luminacio a les andanes?. Resposta. No. Simplement esta mal dissenyada i malament aprofitada. Canviant el tipus de luminaries i pintant les estacions amb colors clars, es guanyaria prop d'un 50% de luminositat amb la meitat de llum.
Son necessaris els fluorescents en algunes escales mecaniques?. Resposta: No. De fet aixo es de recent implantacio, tubs fluorescents a algunes escales mecaniques els cuals no serveixen per res.
Es necessari que estiguin totes les MAE's en funcionament?. Resposta: No. De fet ni tan sols de dia es necessari que en algunes estacions hi hagin fins a 4 MAE's en marxa a ple rendiment, aixi que per la nit amb una per acces/estacio hi ha de sobres.
Es necessaria mes presencia d'agents de seguretat o de TMB?. Resposta: Si. Rotundament. Pero aixo es necessari tant de dia com de nit. El metro esta totalment desasistit i despersonalitzat.
Perque dius "formacions de 2 o 3 cotxes"?. Molt senzill. Amb convois de tres cotxes cada 10 - 20 minuts es pot garantitzar la mobilitat nocturna dels ciutadans els caps de setmana. Per aixo es poden mantenir les series 1000, 1100, 3000 i d'altres que poguessin funcionar d'aquesta manera en funcionament, i mentre aquestas unitats prestan servei, les altres (5000 i 9000) que han sigut erroneament dissenyades per circular obligatoriament en formacions de 5 cotxes poden restar a cotxeres per esser revissades i possades a punt.
I el manteniment de les estacions aquestos dias?. No hi ha problema. Estem parlant d'obrir 2 de 7 nits de la setmana. Pel que representa a neteja, tots hem vist moltes vegades el servei de neteja treballant durant el dia. Pel que respecta a neteja de vies tampoc es greu problema que es pospossi la neteja fins la nit de diumenge a dilluns. Reparacio d'escales mecaniques, MAE's, etc, mes del mateix, tampoc es tan extrany veure una MAE fora de servei durant el dia i varis dias sense funcionar. El mateix per les escales mecaniques.
Alguna pregunta mes?......
Sal.lutacions:
Serie600
Mireu. Que si, que el mes correcte es fotre mes busos nocturns. Que teniu rao. Mes sorol, mes contaminacio a la ciutat.... mes "mangoneos" per concesions a empreses "amigues"..... Si es el sistema correcte i perfecte per aquesta ciutat.
Es mes. Tanquem tota la xarxa de metro. TMB i FGC. I al seu lloc possem busos a petar. Em sembla perfecte. Que el metro es molt car.
Au va!......
El que passa es que es mes facil fer les coses malament que no pas pensar com crear i optimitzar un servei (ho posare en majuscules, lletra grossa i en vermell, a veure si us adoneu del que estic dient desde fa no se cuants missatges)
PER FUNCIONAR NOMES LES NITS DE DIVENDRES A DISSABTE I DE DISSABTE A DIUMENGE
(no estic parlant d'un servei 24/7)
amb formacions de convois de 2 o 3 unitats i frecuencies de pas de 15 o 20 minuts.
Que cal reduir consum?. Ok. Anem a reduir:
Es necessari que els anuncis estiguin il.luminats?. Resposta: No. Es poden tenir panells sense retroiluminacio perfectament.
Es necessari que les escales mecaniques estiguin sempre funcionant, nio que sigui a vel.locitat reduida?. Resposta: No. De fet no es necessari que estiguin engegades, es pot fer que s'activin nomes cuan es puja en ellas i la resta del temps estiguin aturades.
Es necessari que hi hagin maquines de llaminadures, begudes, etc, amb la llum encesa?. Resposta: No. La venda es fa igual, estigui il.luminada o no, amb un senzill indicador tipus LED que indiqui que la maquina esta activa es suficient.
Es necessari tanta il.luminacio a les andanes?. Resposta. No. Simplement esta mal dissenyada i malament aprofitada. Canviant el tipus de luminaries i pintant les estacions amb colors clars, es guanyaria prop d'un 50% de luminositat amb la meitat de llum.
Son necessaris els fluorescents en algunes escales mecaniques?. Resposta: No. De fet aixo es de recent implantacio, tubs fluorescents a algunes escales mecaniques els cuals no serveixen per res.
Es necessari que estiguin totes les MAE's en funcionament?. Resposta: No. De fet ni tan sols de dia es necessari que en algunes estacions hi hagin fins a 4 MAE's en marxa a ple rendiment, aixi que per la nit amb una per acces/estacio hi ha de sobres.
Es necessaria mes presencia d'agents de seguretat o de TMB?. Resposta: Si. Rotundament. Pero aixo es necessari tant de dia com de nit. El metro esta totalment desasistit i despersonalitzat.
Perque dius "formacions de 2 o 3 cotxes"?. Molt senzill. Amb convois de tres cotxes cada 10 - 20 minuts es pot garantitzar la mobilitat nocturna dels ciutadans els caps de setmana. Per aixo es poden mantenir les series 1000, 1100, 3000 i d'altres que poguessin funcionar d'aquesta manera en funcionament, i mentre aquestas unitats prestan servei, les altres (5000 i 9000) que han sigut erroneament dissenyades per circular obligatoriament en formacions de 5 cotxes poden restar a cotxeres per esser revissades i possades a punt.
I el manteniment de les estacions aquestos dias?. No hi ha problema. Estem parlant d'obrir 2 de 7 nits de la setmana. Pel que representa a neteja, tots hem vist moltes vegades el servei de neteja treballant durant el dia. Pel que respecta a neteja de vies tampoc es greu problema que es pospossi la neteja fins la nit de diumenge a dilluns. Reparacio d'escales mecaniques, MAE's, etc, mes del mateix, tampoc es tan extrany veure una MAE fora de servei durant el dia i varis dias sense funcionar. El mateix per les escales mecaniques.
Alguna pregunta mes?......
Sal.lutacions:
Serie600
Estic 100% d'acord.wefer wrote:Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.megapauer wrote:Us queixeu de vici!!
No sé quant temps queixant-vos que voleu metro i ara a criticar!!
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.
La demanda no ho justifica excepte nits com la de cap d'any, Sant Joan, Merçè i les festes de Gràcia.
Cal augmentar les freqüencies (per exemple, el que jo he agafat alguna vegada, el N11, sol anar petat, caldria que sortís cada 20mins, inclús 15 però ja es demanar massa), crear noves línees i sobre tot, possar algun vigilant al bus, una parella per exemple, doncs molta gent passa d'agafar aquets busos per por.
Vox
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
I sobretot posar reforços en els moments de més demanda i en els trams de més demanda. No pot ser que la gent, en una nit de forta demanda, o després d'un esdeveniment de tipus culturar, per posar un exemple, hagin de deixar passar busos i esperar 20, 40, 60 minuts perquè aquests no accepten més passatge.Vox wrote:Estic 100% d'acord.wefer wrote:Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.megapauer wrote:Us queixeu de vici!!
No sé quant temps queixant-vos que voleu metro i ara a criticar!!
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.
La demanda no ho justifica excepte nits com la de cap d'any, Sant Joan, Merçè i les festes de Gràcia.
Cal augmentar les freqüencies (per exemple, el que jo he agafat alguna vegada, el N11, sol anar petat, caldria que sortís cada 20mins, inclús 15 però ja es demanar massa), crear noves línees i sobre tot, possar algun vigilant al bus, una parella per exemple, doncs molta gent passa d'agafar aquets busos per por.
Vox
Avís important:
El següent post és pura demagògia
----
Un cop avisats oportunament, anem per feina... El metro obert totes la la nit no serveix per a res si la gent no l'agafa, si fins i tot nosaltres mateixos hem comentat mil cops q el metro és q ni l'agafem per les nits pq literalment fa por.
I direu, bé però això es soluciona amb més vigilants... posem una parella de vigilants a cada tren, a cada estació i a cada vestíbul? I això serviria d'alguna cosa? Doncs mireu, vídeo de les càmeres de seguretat del Metro de Madrid... Dos tios q s'esbatussen, i els vigilants de seguretat arriben als 30 segons. I què poden fer? Doncs res pq els tios segueixen donant-se d'hòsties i a navajazo limpio, caient a les vies del metro (pq no hi ha mampares ) i acaben no pels de seguretat sino quan veuen q han d'anar a l'hospital q si no es dessagnen allà mateix.
Conclusió: Hem d'assumir q això no és Suècia, ni cap país europeu més civilitzat on el metro es pot obrir de nit i no passa res. Com q no podem tenir 500 mossos d'esquadra vigilant el metro per les nits, això no funcionarà pq no hi haurà gent i per tant serà inassumible de totes totes.
PD: el tio del control de càmeres q es va dedicar a grabar amb el mòvil la baralla i després penjar-la a internet ha estat convenientment despatxat
El següent post és pura demagògia
----
Un cop avisats oportunament, anem per feina... El metro obert totes la la nit no serveix per a res si la gent no l'agafa, si fins i tot nosaltres mateixos hem comentat mil cops q el metro és q ni l'agafem per les nits pq literalment fa por.
I direu, bé però això es soluciona amb més vigilants... posem una parella de vigilants a cada tren, a cada estació i a cada vestíbul? I això serviria d'alguna cosa? Doncs mireu, vídeo de les càmeres de seguretat del Metro de Madrid... Dos tios q s'esbatussen, i els vigilants de seguretat arriben als 30 segons. I què poden fer? Doncs res pq els tios segueixen donant-se d'hòsties i a navajazo limpio, caient a les vies del metro (pq no hi ha mampares ) i acaben no pels de seguretat sino quan veuen q han d'anar a l'hospital q si no es dessagnen allà mateix.
Conclusió: Hem d'assumir q això no és Suècia, ni cap país europeu més civilitzat on el metro es pot obrir de nit i no passa res. Com q no podem tenir 500 mossos d'esquadra vigilant el metro per les nits, això no funcionarà pq no hi haurà gent i per tant serà inassumible de totes totes.
PD: el tio del control de càmeres q es va dedicar a grabar amb el mòvil la baralla i després penjar-la a internet ha estat convenientment despatxat
Hola:
Javi, home. I el bus nocturn que es, un convent de las germanetas de la caritat?. No fotem!. L'unica diferencia es que al bus -si pots- pots sortir per potes i no al metro. Pero la manca de seguretat es la mateixa independent del mitja de transport. Es a dir, el que cal es reforçar la seguretat.
Vas agafar el metro "de nit" a Estocolm?. Vas tenir sensacio d'inseguretat?. Vas veure els segurates de 2 metros que gasten per alla?. I amb aquestos s'et treuen les ganes de gresca nomes de veure'ls.
El que ens pasa es que hi ha manca d'educacio i respecte per la propietat comu. Aqui algu -i perdoneu per l'expressio- llença un gargall a terra i tothom mira cap a l'altre costat. A Estocolm llencas la burilla del cigar a terra i et miran malament (a banda que es dificil llençar-la, hi han cendrer a totes bandes). Aqui et coles al metro i ningu mou un dit. Alla es que ni ho penses de fer.
Alla jo me deixat el navegador GPS engantxat al vidre ben vissible i no ha passat res. Aqui hi han llocs que hasta desmonto el suport per si les mosques. Hem de pagar justos per pecadors?....
Vas sentir en algun moment sensacio d'inseguretat anant pel carrer o al metro?.
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Javi, has llegit el meu privat?
Javi, home. I el bus nocturn que es, un convent de las germanetas de la caritat?. No fotem!. L'unica diferencia es que al bus -si pots- pots sortir per potes i no al metro. Pero la manca de seguretat es la mateixa independent del mitja de transport. Es a dir, el que cal es reforçar la seguretat.
Vas agafar el metro "de nit" a Estocolm?. Vas tenir sensacio d'inseguretat?. Vas veure els segurates de 2 metros que gasten per alla?. I amb aquestos s'et treuen les ganes de gresca nomes de veure'ls.
El que ens pasa es que hi ha manca d'educacio i respecte per la propietat comu. Aqui algu -i perdoneu per l'expressio- llença un gargall a terra i tothom mira cap a l'altre costat. A Estocolm llencas la burilla del cigar a terra i et miran malament (a banda que es dificil llençar-la, hi han cendrer a totes bandes). Aqui et coles al metro i ningu mou un dit. Alla es que ni ho penses de fer.
Alla jo me deixat el navegador GPS engantxat al vidre ben vissible i no ha passat res. Aqui hi han llocs que hasta desmonto el suport per si les mosques. Hem de pagar justos per pecadors?....
M'encanta que hagis dit aquesta frase. De debo.Javi82 wrote:Hem d'assumir q això no és Suècia
Vas sentir en algun moment sensacio d'inseguretat anant pel carrer o al metro?.
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Javi, has llegit el meu privat?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------
Obrir el metro el dissabte a la nit costarà dos milions a l'any
L'ATM dóna llum verda per començar els treballs a fi que el ferrocarril urbà pugui circular a partir de Setmana Santa
Quim Torrent
El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va donar ahir llum verda per començar els treballs perquè el metro de Barcelona funcioni el dissabte a la nit a partir de Setmana Santa. D'aquesta manera es fa oficial l'anunci que va fer en aquest sentit l'Ajuntament de Barcelona de forma unilateral. En una estimació prèvia, el cost de fer circular el ferrocarril urbà una nit a la setmana superarà els dos milions d'euros, incloent-hi les cinc línies de TMB i les dues urbanes de FGC.
[...]
-------------------------------
Obrir el metro el dissabte a la nit costarà dos milions a l'any
L'ATM dóna llum verda per començar els treballs a fi que el ferrocarril urbà pugui circular a partir de Setmana Santa
Quim Torrent
El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va donar ahir llum verda per començar els treballs perquè el metro de Barcelona funcioni el dissabte a la nit a partir de Setmana Santa. D'aquesta manera es fa oficial l'anunci que va fer en aquest sentit l'Ajuntament de Barcelona de forma unilateral. En una estimació prèvia, el cost de fer circular el ferrocarril urbà una nit a la setmana superarà els dos milions d'euros, incloent-hi les cinc línies de TMB i les dues urbanes de FGC.
[...]
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Això vol dir que només entrarien a les proves la L6 i la L7?ATM wrote:En una estimació prèvia, el cost de fer circular el ferrocarril urbà una nit a la setmana superarà els dos milions d'euros, incloent-hi les cinc línies de TMB i les dues urbanes de FGC.
[...]
Dic jo que en aquest cas és plenament justificat que la L8 també hi entri.
Perfecta! 24 hores durant els caps de setmana!
Crec que una ciutat com Barcelona ja és hora que tingui metro les 24 hores. Nova York ja en té i els 365 dias de l'any! I altres ciutats europeas ja obren els caps de Setmana durant tota la nit. 8)
Perfecta! 24 hores durant els caps de setmana!
Crec que una ciutat com Barcelona ja és hora que tingui metro les 24 hores. Nova York ja en té i els 365 dias de l'any! I altres ciutats europeas ja obren els caps de Setmana durant tota la nit. 8)
S1 i S2 (24 hores)
Si UT596001 seria perfectament justificat que la L8 entrés en el pla metro 24 hores. La S1 i S2 que aquest any nou també a obert 24 hores seria només per dias com cap d'any, festes de la Mercè o festes de Gràcia. BCN no és NYC però tota l'àrea Metropolitana de Barcelona amb els seus 36 municipis i sense comptar Terrassa i Sabadell son aproximadament iguals de tamany en km2 i demandaran tant transport públic nocturn com NY, i cada cop més i sinó al temps...
La Vanguardia wrote:El metro de Barcelona funcionará toda la noche del sábado a partir de Semana Santa
El conseller Nadal anuncia una inversión de 70 millones para carril bus en varias ciudades
07/02/2007 | Actualizada a las 17:13h
Barcelona. (EFE).- El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciado la creación de un nuevo grupo de trabajo de peajes y que el metro de Barcelona funcionará todos los sábados a partir de Semana Santa, además de la inversión de 70 millones en la creación de carriles bus en varias ciudades.
El conseller ha comparecido hoy en el Parlament para informar de las líneas de actuación de su departamento en esta legislatura, y ha dicho que el nuevo Estatut abre nuevas oportunidades para gestionar las obras públicas con más recursos y competencias.
El conseller ha anunciado que a partir de Semana Santa entrará en funcionamiento el servicio de metro nocturno de Barcelona, que funcionará la noche de los sábados. También, la creación de un nuevo grupo de trabajo sobre peajes que elaborará estudios para la supresión selectiva de peajes o la reordenación de los existentes e impulsará una normativa para que las concesionarias mejoren la seguridad y levanten barreras en el caso de fuerza mayor, como catástrofes, accidentes o atascos extraordinarios.
Durante su intervención, Nadal ha explicado que el programa de carril BUS-VAO (Vehículo de Alta Ocupación) contará con una dotación de 120 millones de euros, de los que 70 millones se licitarán entre los años 2007 y 2008 y el resto, durante la presente legislatura.
Los 70 millones se dedicarán al inicio de la construcción de un BUS-VAO reversible en la C-58 entre Ripollet y la avenida Meridiana de Barcelona este año, y al inicio de la construcción durante el año 2008 de un carril bus entre Montgat y plaza de las Glòries, así como a los proyectos y al inicio de las obras de un carril entre Lloret y Blanes y entre Cambrils y Salou.
Igualmente, Nadal ha anunciado la entrada en funcionamiento del metro del Baix Llobregat este año y que este semestre estará licitado el desdoblamiento de todo el Eje Transversal. El conseller ha explicado que su departamento trabajará para que en cuatro años no haya ningún municipio catalán sin plan de ordenación urbanística aprobado, ya que ahora hay 151 que no disponen de uno.
También ha recordado que la Generalitat tramitará durante el año 2007 una ley para la mejorar de las urbanizaciones difusas y creará un fondo de inversión para ayudar a los ayuntamientos más afectados por esta problemática, que este año estará dotado con 10 millones. Nadal también ha dicho que el contenido del Plan de Infraestructuras del Transporte que está en proceso de redacción se someterá a un gran "pacto nacional para las infraestructuras".
El diputado de CiU Josep Rull ha acusado a Nadal de tapar "su incapacidad de gestión de los problemas reales" de la gente con un "exceso de planificación", de generar un "sentimiento de inseguridad" respecto a la obra pública y de debilidad a la hora de negociar con el Gobierno.