Si al metro fessin trens que no paressin a totes...

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Haurien de fer metros semi-directes?

Si, valdria la pena, per arribar abans a parades principals
19
35%
No, així ja va bé
27
49%
Potser si, però que passés de llarg poques estacions.
4
7%
Altres (explicar)
5
9%
 
Total votes: 55

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Si al metro fessin trens que no paressin a totes...

Post by metring »

...les parades, com passa amb FGC o al metro de Londres, per exemple, quines parades de quines línies creieu que no tenen tanta afluència, i alguns trens podrien passar de llarg en un futur, si s'escaigués i existís una senyalització adequada? De la línia 1, jo diria que tenen poca afluència, Navas, i algunes de l'Hospitalet.

Tema relacionat: Tema relacionat: Trens semidirectes a les línies 1 i 3???
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Faria serveis CIVIS al metro;
L1 Hospital de Bellvitge,Av.Carrilet,Just Oliveras,Plaça Sants,Plaça Espanya,Universitat,Catalunya,Urquinaona,Arc de Triomf,Glòries,Clot,Sagrera,fabra i Puig,Sant Andreu,Santa Coloma i Fondo.
L2 Paral.lel,Universitat,Passeig de Gràcia,Sagrada Familia,Clot,La Pau,Artigues-Sant Adrià,Gorg i Pep Aventura.
L3 Zona Universitaria,Maria Cristina,Sants Estació,Espanya,Paral.lel,Drassanes,Liceu,Catalunya,Passeig de Gràcia,Lesseps,Vall d'Hebron i Canyelles.
L4 Trinitat Nova,Via Julià,Alfons X,Verdaguer,Passeig de Gràcia,Urquinaona,Jaume I,Barceloneta,Ciutadella Víla Olímpica,El Maresme Forum i La Pau,
L5 Cornrllà centre,Sant Ildefons,Can Vidalet,Collbanc,Plaça de Sants,Sants Estació,Hospital Clínic,Diagonal,Verdaguer,Sagrada Familia,Sagrera,Maragall i Horta.
L11 Can Cuiàs,Torre Baró i Trinitat Nova.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Llavors ja no seria un metro.





Salutacions.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

NYC

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Hombre, si hacemos como en Nueva York, que tienen cuatro vías, unas para los servicios que paran en todas las estaciones y otras para los directos, exprés, etc. pues igual.

Saludos,
Sergio
Attachments
Plano Metro NYC
Plano Metro NYC
NYC3.jpg (449.15 KiB) Viewed 9438 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Fujimaki
N4
N4
Posts: 41
Joined: Wednesday 17/05/2006 14:27
Location: Sant Boi de Llobregat

Post by Fujimaki »

Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?
Carlos
N3
N3
Posts: 27
Joined: Friday 22/12/2006 16:52
Location: Barcelona

Post by Carlos »

Jo penso que aixo seria massa dificil, perque no pots apartar un metro a una via desviada que pari a totes per deixar pas a un "directe" per exemple, i es clar, un de directe trigaria menys temps que un parant a totes y tard o d'hora l'acabaria agafant, jo penso que es millor deixar-ho com esta, perque si a sobre quan vas a buscar el metro ja et triga 5 minuts si el seguent que et ve no s'atura et fa una gracia de mil dimonis.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Per poder fer com al metro de Londres, calen trams mitjanament llargs amb quatre vies per poder fer avançaments sense interferir per a res en altres trens. Quatre vies? Si els FGC no han pogut fer algo que els és imprescindible a la línia B-V, com ho podrà fer TMB a uns quants llocs?

Estaria bé, la proposta és bona, però crec que no està la xarxa actual com per anar pensant en millores d'aquesta mena. A més, posa't a tocar un túnel i als veïns i als "AVEs pels litorals" els agafa un atac!
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

entfe001 wrote:El metro de Barcelona no és tan lent com per haver de prendre aquestes mesures.
Totalment d'acord. A més, els trajectes tampoc són tan llargs i, en part, poden substituir-se per trams en Rodalies (Just Oliveras-St. Andreu, per exemple). Clar que falta que a Renfomentadif no se li desconnecti contínuament l'encefalograma...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Jo el tema de que es salti algunes parades el faria si s'obris tota la nit (però no en dies com St Joan, Mercè, Cap d'any i.... Festes de Gràcia), perquè aquests dies hi han moltes estacions on el tren arriba a l'estació per a res, perquè ningú puja i ningú baixa :D
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Post by Rodalíes »

Bueno, lo que sí podría ser posible en la Línea 1 es realizar servicios como Torras i Bages - Torrassa en hora punta (aquí se invierte al mismo estilo La Pau / Trinitat nova L4), ó Zona Univ. / Montbau (aún se conservan los enlaces entre vías en el túnel hacia Vall D'hebrón)...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

jo crec que el metro ja esta be com esta, i rodalies renfe s'ha d'ocupar dels metros regionals
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

És cert el que dieu que caldrien més vies. Recordo el cas del Transversal, que quan es va celebrar l'exposició de l'any 1929, feien trens llençadora entre Catalunya i Espanya a la desapareguda tercera via d'aquesta estació, per poder cobrir la gran afluència de gent que anava a aquell aconteixement. No sé si s'ha tornat a fer algún cop una cosa així.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Metro NYC

Post by U-Bahn »

Fujimaki wrote:Bufa, el mapa de metro de NYC aquest em fa pensar més en una xarxa de tren de rodalies que no allò que acostumem a dir-ne metro. Algú hi ha viatjat i ens pot confirmar si la cosa és tan complicada com sembla tot just mirant el mapa?
Doncs jo hi vaig estar fa temps i ara que ja puc escriure et poso la resposta que vaig posar ahir al fòrum d'en José Mora, ja que no ho podia fer aquí.
Allà hi ha línies "Express" i línies "Local". Et posaré un exemple pràctic. Al la línia de la setena avinguda, la vermella, hia ha tres línies: la 1, la 2, i la 3 (hi havia una altra, la 9, fins al 2005, amb trajecte igual a la 1). Doncs bé, la 1 és Local(para a totes les estacions) i la 2 i la 3 són Express paren a estacions principals.
Per això, si estàs a una estació on paren tots, només t'has de fixar si a l'estació on vas paren express, o si no, agafar un express fins a l'última parada on hi parin totes(express i local) i agafar un local fins al destí final. (O viceversa). També hi ha reducció de horaris i serveis en unes hores sí, en altres no. Però per utilitzar amb normalitat la xarxa només cal donar un cop d'ull al planol de la xarxa i veure quin dels trens et va millor. I sí, sembla una xarxa de rodalies, però s'assembla molt més al metro de València.
Visita http://www.mta.info (fa temps que no em va bé la pàgina) o http://www.nycsubway.org

XAU!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

O sigui, que l'exemple de NYC demostra que no seria gens escabellat aplicar això a la Diagonal, Gran Via, Meridiana i altres eixos principals de Barcelona: Metro i Rodalies en vies separades però paral·leles.

I no, no sóc un clon d'en Santfeliuenc. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

A mi em semblaria bé i per això he votat que sí. Però per que funcionés hauria d'estar tot ben programat. A Diagonal i Gran Via es podria fer, com ja està fet entre Catalunya i Arc de Triomf, no? De fet, la línia 1, ja té un servei express (la RENFE).
Línia 1 Express: Parades: Rambla Just Oliveres, Catalunya, Arc de Triomf, Clot i Fabra i Puig.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

La meva opinió...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Estaria força bé la idea, però la infraestructura ara per ara como que no acompaña...Igualment, si es fes un Metro nocturn, fóra bo tancar algunes estacions intermitjes, per exemple parant a una sí i l'altra no o quelcom per l'estil. ;)

Recordeu igualment que algunes línies de Metro tenen un servei express (les de FGC)... :D

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Evidentment jo he votat la 1ª opcio. Les explicacions no les poso per que son les mateixes que vaig escriure aqui: http://transport.cat/viewtopic.php?t=4849
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Si posem una 5000 que se salti parades donaría un producte molt bó, ja que sería una CAFETERA EXPRESS :o :D :D :D :D
Jo he votat la 1. Es .cert que sería fantastic, i potser el metro pasaría a ser més competent, eficaç, i ràpid que el vahicle privat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Cert, si algún dia s'arribés a fer el metro exprés, crec que seria imprescindible a la línia 1, més que a la resta.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”