Les noves llançadores ja són a Alstom

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Les noves llançadores ja són a Alstom

Post by JaMiRo! »

Hola!

Ja ens ha arribat la primera caixa de les llançadores d'ample variable d'alta velocitat a Santa Perpètua, provinents de la CAF. Nosaltres ens encarregarem d'imprimació, pintura, instal·lació d'equips i acabats (és a dir, de tot menys de soldar la caixa). 8)

És previst que cap a l'octubre comencin a sortir les primeres unitats acabades. ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Gran notícia... Quin disseny tenen? D'algun tren ja conegut?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Aquestes llançadores quins recorreguts tenen previstos fer?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però aquestes llançadores no havien de ser trens Alvia?
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Post by 594-001-0 »

Jordi Freixas wrote:Però aquestes llançadores no havien de ser trens Alvia?
Pues si, estas lanzaderas son del segundo lote de la serie 120.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I se sap quins trajectes cobriran?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:I se sap quins trajectes cobriran?
Tortosa-Barcelona, per exemple. De Tortosa a Vila-seca per el corredor mediterrani (l'actual+la futura variant de Salou, Cambrils i L'Hospitalet de l'Infant) i allà agafar la LAV Barcelona-Madrid via Camp de Tarragona per arribar a Barcelona.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Enganxar la persona...

Post by JaMiRo! »

Les vostres preguntes tindran resposta. Quan enganxi al responsable a l'Alstom, clar... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I per cert, una altra cosa.. què s'en farà dels actuals trens ALVIA quan la línia d'Alta Velocitat hagi arribat finalment a Barcelona?

Allargar la seva seva destinació fins a Portbou, no seria gents mala idea.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Ves per on, Jordi, que jo sempre he pensat que l'arrivada de l'AVE a Barcelona suposaria l'inici de serveis Àlvia Girona-Madrid (Portbou no ho tinc tant clar, potser Figueres) i la desaparició definitiva del Costa Brava que ja està en fase d'assassinat per escanyament (que per sí sol no es moria amb la demanda que tenia). És la situació més plausible atès el que ha fet Renfe amb altres relacions.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:I per cert, una altra cosa.. què s'en farà dels actuals trens ALVIA quan la línia d'Alta Velocitat hagi arribat finalment a Barcelona?

Allargar la seva seva destinació fins a Portbou, no seria gents mala idea.
Com que Renfe actua a tota la pell de brau, potser els utilitzaran entre Madrid i La Corunya quan hi hagi LAV a Valladolid, per exemple.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Això segur que no, perquè la línia que va a A Corunya no està electrificada.

Els trens que hi aniran utilitzaran la LAV fins a Olmedo, d'allà per un ramal fins a Medina del Campo, i per allà agafaran lalínia Medina - Zamora - Ourense - Santiago - A Corunya.

A Galícia, l'única de RENFE electrificada és la Vigo - Ourense - Monforte - Lleó, però no crec que utilitzin ALVIAs entre Vigo i Madrid, perquè l'estalvi de temps el perdrien anant fins Lleó, i d'allà, a Palència, Valladolid i Madrid.

Una cosa molt curiosa seria un ALVIA Barcelona - Vigo, utilitzant la LAV entre BCN i Zaragoza, però em sembla que no seria possible, dons l'intercanviador de Casetas només està pensat per trens que venen de Madrid cap a Logronyo, Pamlona, Vitòria...

Jo aposto perquè faran un intercanviador a BCN i faran continuar els ALVIA fins a Figueres o Portbou.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

awe wrote:Ves per on, Jordi, que jo sempre he pensat que l'arrivada de l'AVE a Barcelona suposaria l'inici de serveis Àlvia Girona-Madrid (Portbou no ho tinc tant clar, potser Figueres) i la desaparició definitiva del Costa Brava que ja està en fase d'assassinat per escanyament (que per sí sol no es moria amb la demanda que tenia). És la situació més plausible atès el que ha fet Renfe amb altres relacions.
Home... basant-nos en la teva teoría, per suprimir l'Estrella Costa Brava, el mínim seria que l'Alvia sortís de Portbou, i no de Figueres (i si per la baixa demanda o el que sigui, no surt a compte, doncs que el mateix Estrella surti de Figueres).

D'altra banda, m'haureu llegit ja unes quantes vegades que penso que l'Euromed hauria d'arribar fins a Cervera, i que de la mateixa manera, el TGV francès arribés a Portbou (de la mateixa manera que, a Euskadi arriba fins a Irún). L'Alvia també hi hauria d'arribar. I fins i tot, ficar serveis d'Alvia entre Barcelona - Girona - Perpinyà i Barcelona - Ripoll - Tolosa, però es clar... això ja és somniar truites...
Túnels del Garraf wrote:Una cosa molt curiosa seria un ALVIA Barcelona - Vigo, utilitzant la LAV entre BCN i Zaragoza, però em sembla que no seria possible, dons l'intercanviador de Casetas només està pensat per trens que venen de Madrid cap a Logronyo, Pamlona, Vitòria...
Vaja vaja... el que seria realment estrany, seria que l'intercanviador estigués en sentit Barcelona, però sobre això ja se sap: sempre mirant cap a la capital de l'imperio.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.

Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Fe

Post by JaMiRo! »

Albert wrote:De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
xD

Foto un tio rient per no posar-ne un plorant...

Per cert, no em desvirtueu el tema, que es sobre les llançadores d'Alstom. :D

Aviam si agafo el responsable a l'Alstom i em fa cinc cèntims... :twisted:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Albert wrote:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
A la línia sols tinc constància d'intercanviadors a:

- Roda de Barà (Talgo-CAF)
- Puigverd (CAF)
- Lleida (Talgo)
- Huesca (Dual)
- El de prop de Casetas (Dual)
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Albert wrote:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.

Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Fa uns pocs dies vaig a preguntar a tranvia.org si existia un intercambiador a Zaragoza que permetes fer trens d'ample variable de Barcelona al Pais Vasc, Galicia i Gijon i em van contestar que a la sortida de Zaragoza Delicias hi ha un intercambiador dual, que actualment nomes s'utilitza per portar a tallers els TRD d'ample UIC, que serviria perfectament i sense maniobres. Aquest intercambiador no surt als llistats d'Adif. :o
El intercambiador de Plasencia de Jalon nomes es util pels trens Madrid - Castejon pero no venin de Barcelona.
Planol de la revista Via Libre:
Image
Last edited by davida on Tuesday 16/01/2007 18:15, edited 1 time in total.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ep!

Post by JaMiRo! »

JaMiRo! wrote:Per cert, no em desvirtueu el tema, que es sobre les llançadores d'Alstom. :D
:D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

megapauer wrote:
Albert wrote:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
A la línia sols tinc constància d'intercanviadors a:

- Roda de Barà (Talgo-CAF)
- Puigverd (CAF)
- Lleida (Talgo)
- Huesca (Dual)
- El de prop de Casetas (Dual)
L'intercanvador Talgo de Lleida ja és inútil: ja no està connectat a la línia amb ample ibèric.

P.D: Jamiro, ja sé que el tema és sobre les llançadores d'Alstom però pensava que fóra bo fer aquest aclariment. :D
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

davida wrote:
Albert wrote:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.

Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Fa uns pocs dies vaig a preguntar a tranvia.org si existia un intercambiador a Zaragoza que permetes fer trens d'ample variable de Barcelona al Pais Vasc, Galicia i Gijon i em van contestar que a la sortida de Zaragoza Delicias hi ha un intercambiador dual, que actualment nomes s'utilitza per portar a tallers els TRD d'ample UIC, que serviria perfectament i sense maniobres. Aquest intercambiador no surt als llistats d'Adif. :o
El intercambiador de Plasencia de Jalon nomes es util pels trens Madrid - Castejon pero no venin de Barcelona.
Planol de la revista Via Libre:
Image
És veritat, ho vaig llegir a Tranvia.org, no pas aquí! Gràcies davida.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”