Presenten obres desdoblament carretera Cerdanyola-Sant Cugat

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Presenten obres desdoblament carretera Cerdanyola-Sant Cugat

Post by trainman »

Presenten les obres de desdoblament de la carretera de Sant Cugat com un exemple de mobilitat sostenible
Les obres de desdoblament de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat (BP1413) començaran aquest mes al temps que s’inicia la construcció de l’Eix de la Ciència, un vial que enllaçarà el futur Laboratori de Llum Sincrotró Alba amb l’autopista A7 i amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’obra vol millorar la mobilitat sostenible a Cerdanyola amb l'aplicació de criteris mediambientals per potenciar l'ús de la bicicleta, la mobilitat a peu i permetre el pas de la fauna de Collserola a la Plana.
Imatge virtual amb la carretera ampliada amb doble carril per sentit, espai per a vianants i carril bici

Foto: Cedida

Un viaducte preservarà la via verda (Imatge)
Miquel Sudupe, Consol Pla, Antoni Morral, Rafael Bellido i Josep Sellarés en l'acte de presentació (Imatge)
Els responsables del Consorci del Centre Direccional destaquen que el projecte, amb un pressupost global de 65 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos, respon a criteris de sostenibilitat ambiental amb carril-bici al llarg de tot el vial, espais tous per a vianants i afavorint el pas de la fauna amb amplis viaductes i passos inferiors.

L’alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, presidia ahir la presentació del projecte acompanyat pels portaveus d’ICV/EuiA, Rafael Bellido, i CiU, Consol Pla, i el regidor d’ERC Josep Sellarés, a més del director del Consorci de Gestió del Centre Direccional, Miquel Sodupe, Morral destacava, en la presentació realitzada a l'oficina d'informació de la Plana del Castell situada als baixos de l'antic Casal Parroquial, que és un projecte estratègic que vertebrarà el desenvolupament urbanístic a la Plana del Castell que millorarà la integració de la UAB a la ciutat i les relacions amb Sant Cugat.

Ampliació de la carretera BP1413

El desdoblament de la carretera de Sant Cugat fins a la plaça d’Europa consistirà en un vial de dos carrils per sentit separats per una mitjana i, al seu pas pel tram urbà, una via lateral per no barrejar trànsit local i de pas. El director del Consorci del Centre Direccional, Miquel Sodupe, destaca que la carretera tindrà una vorera de 8 metres d’amplada que, al seu costat esquerra, tindrà un carril-bici d’1’80 metres d’amplada fins a Sant Cugat. La vorera serà tova per facilitar l’ús per a vianants, excepte al carril-bici. El projecte contempla la reducció de l’enllumenat quan s’abandoni el casc urbà per reduir la contaminació lumínica.

Aquesta ampliació de la carretera BP1413 comptarà també amb la construcció de tres rotondes: a la cruïlla amb la carretera de Bellaterra (Bv1414), la intersecció amb el nou Eix de la Ciència i a l’accés al carrer dels Boters. S’eliminarà l’actual rotonda del castell de Sant Marçal.

El desdoblament té un pressupost de 52.139.445 euros amb un termini d’execució d’obres previst de 24 mesos i una longitud de 2.775 metres. No obstant això, el tram d’accés al Sincrotró estarà en servei al mes de març de 2008, a temps per a la posada en marxa de l’equipament científic. Les obres no comportaran el tall a la circulació de la carretera.

Eix de la Ciència

Pel que fa al nou Ex de la Ciència, serà un vial de dos carrils per sentit amb una mitjana central de 6 metres d’amplada que tindrà paviment tou amb arbrat i un carril-bici de 2’70 metres d’amplada. L'obra enllaçarà amb l'A7 i amb la UAB a través del pont sobre la B-30 obert al desembre de 2004.

El pressupost d’aquest vial de 640 metres de longitud és de 13.678.763 euros amb un termini d’execució d’obres de 20 mesos.

Mobilitat

Els responsables del Consorci del Centre Direccional destaquen que aquesta obra és necessària per millorar la mobilitat a Cerdanyola ja que actualment la carretera ja està al límit de saturació amb trams que tenen una intensitat mitjana de 19.000 vehicles al dia i amb problemes d’accés al casc urbà a la plaça d’Europa. Sodupe indica que els nous vials descarregaran de trànsit la zona de Serragalliners i vehicularan millor la circulació procedent de l’A7/B30 cap a la nostra ciutat o Sant Cugat.

Segons indica el projecte, hi ha altres mesures per potenciar la mobilitat a peu –pendents suaus, separació dels carrils-bici, voreres amples- o en bicicleta –xarxa de carrils prevista a tots els carrers del projecte urbanístic.

Pas de la fauna i criteris mediambientals

La mobilitat de la fauna, i també el passeig recreatiu, compta al projecte amb la realització de viaductes i passos inferiors. Els responsables de l’actuació indiquen que hi haurà un viaducte de 125 metres al torrent de Can Fatjó i un altre de 30 metres a la zona de la Via Verda per garantir “amb escreix” la capacitat hidràulica del torrent i un ús mixt per al lleure de les persones i el pas de la fauna. El projecte contempla també tres passos inferiors: de 10 metres a l torrent de Sant Marçal, de 30 metres al carrer dels Boters i de 13 metres a l’espai d’accés al Sincrotró.

L'alcalde de Cerdanyola remarca que actualment la carretera no contempla aquests passos i que el projecte respon a inquietuds "d'excel.lència" mediambiental.

Els redactors del projecte indiquen que segueix criteris mediambientals com la integració paisatgística dels vials, la reducció de contaminació acústica i lumínica o l’establiment d’un Programa de Vigilància Ambiental que inclou fer les obres tenint en compte èpoques de cria o nidificació de la fauna, la gestió de residus o la preservació de la qualitat atmosfèrica i de les aigües.

Pel que fa a l’arbrat d’interès, el projecte indica que 92 exemplars es preservaran in situ, 463 es trasplantaran i es talaran 1.734 dels quals la resta que en quedi s’aprofitarà.

Tant Morral com Sodupe destaquen la constitució, el passat 18 d’octubre, de la Comissió Mixta de Concertació i Control Ambiental de les obres per fer un seguiment de l’execució del projecte d’acord a aquests criteris.

La Plana del Castell

El projecte urbanístic de la Plana del Castell suposa una actuació sobre 340 hectàrees en el que Sodupe considera una "operació estratègica a la Regió Metropolitana amb vocació mediambiental" que es realitzarà al llarg de 15 anys. L'actuació inclou un 48% destinat a espais protegits -zones verdes-, un 28% d'equipaments i vialitat -, un 17 % de parc científic -amb la construcció del Sincrotró- i un 7% de terrenys residencial -amb la construcció de 3.330 habitatges: 2.100 de renda lliure i 1.200 de protecció oficial.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia10404.html
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Cerdanyola i Sant Cugat estaran unides per una carretera amb carrils bici i passos per a la fauna



CARLES ALUJU FERRER. Cerdanyola del Vallès

+ Imatge virtual de la futura carretera. Foto: EL PUNT
Les obres de desdoblament de la carretera de Cerdanyola a Sant Cugat del Vallès –la BP-1413– i el nou vial que connectarà aquesta carretera amb l'AP-7 incorporaran criteris mediambientals per millorar la mobilitat sostenible. Els projectes d'aquestes noves vies incorporen la construcció de carrils bici, voreres amples per al pas dels vianants i també viaductes i passos subterranis per afavorir el pas de la fauna entre la plana vallesana i la serra de Collserola.

Les obres tenen un pressupost de gairebé 66 milions, començaran aquest mes i, segons les previsions del Consorci del Centre Direccional, els treballs duraran un parell d'anys.

Si al principi d'octubre ja es va donar a conèixer el calendari d'obres, ara els responsables del Consorci del Centre Direccional de Cerdanyola han fet públiques les característiques dels nous vials que han de millorar la mobilitat de la ciutat. Les obres aplicaran criteris mediambientals amb l'objectiu final d'afavorir una mobilitat sostenible.



QUATRE CARRILS I MITJANA
La nova carretera de Sant Cugat del Vallès tindrà dos carrils per sentit separats per una mitjana. En el tram urbà de la carretera es farà una via lateral per als vehicles amb destinació a Cerdanyola.

La carretera tindrà una vorera de 8 metres d'amplada que incorporarà un carril bici d'1,8 metres que arribarà fins a Sant Cugat. A mesura que el traçat s'allunyi del nucli urbà hi haurà menys fanals d'enllumenat públic.

Els gairebé 2,8 quilòmetres del nou traçat tindran tres rotondes –a la cruïlla amb la carretera de Bellaterra, a la cruïlla del vial que connectarà amb l'AP-7 i al carrer dels Boters–. La rotonda del castell de Sant Marçal desapareixerà. Aquesta obra té un pressupost de 52,1 milions d'euros.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2164686
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

La nova BP1413 serà la columna vertebral de la Plana del Castell
La nova carretera de Cerdanyola a Sant Cugat (BP1413), juntament amb l’anomenat Eix de la Ciència, un vial que enllaçarà el Laboratori de Llum Sincrotró Alba amb l’autopista A7 i amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), serà la columna vertebral del planejament de la Plana del Castell. L’obra vol millorar la mobilitat sostenible a Cerdanyola amb l'aplicació de criteris mediambientals per potenciar l'ús de la bicicleta, la mobilitat a peu i permetre el pas de la fauna de Collserola a la Plana.
El desdoblament de la carretera de Sant Cugat fins a la plaça d’Europa consistirà en un vial de dos carrils per sentit separats per una mitjana i, al seu pas pel tram urbà, una via lateral per no barrejar trànsit local i de pas. Actualment la BP1413 està al límit de saturació amb trams que tenen una intensitat mitjana de 19.000 vehicles al dia i amb problemes d’accés al casc urbà a la plaça d’Europa. Els nous vials descarregaran de trànsit la zona de Serragalliners i vehicularan millor la circulació procedent de l’A7/B30 cap a la nostra ciutat o Sant Cugat.

El director del Consorci del Centre Direcional, Miquel Sodupe, explicava ahir a l’Oficina d’Informació del Centre Direccional, que quan al Pla Parcial es va plantejar quin tipus de carretera calia fer es va optar per "una via amb qualitat urbana", integrada a l’entorn. Sodupe destaca la incorporació al projecte de l’Eix de la Ciència, que enllaçarà amb l'A7 i amb la UAB a través del pont sobre la B-30. L’Eix pretén connectar el Laboratori de Llum del Sincrotró amb la UAB i actuar com a zona d’entrada a Cerdanyola, encaixant el nou barri en la trama urbana existent.

L’arquitecte del projecte, Lluís Jubert, parlava de la realització de viaductes i passos inferiors al llarg de la carretera, el que ajudarà a crear la sensació d’un espai verd continu, "unint tot el planejament". Miquel Sodupe parla d’un projecte costós, important per la ciutat i el país, que "ajudarà a estructurar el territori". També va ressaltar que és el primer Pla de tot Catalunya que té una Declaració d’Impacte Ambiental, on es fixa la creació d’una Comissió Mixta de Concertació i Control Ambiental de les obres per fer un seguiment de l’execució del projecte d’acord a criteris de respecte a l’entorn.

Els assistents a l’acte van exposar els seus dubtes sobre els problemes de mobilitat que pot originar la urbanització de la Plana del Castell i l’encaix del nou barri en la ciutat. L’alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, es va mostrar convençut que la importància del projecte ha de fer que "la Generalitat aboqui recursos" per trobar solucions òptimes a tots els possibles inconvenients que es puguin plantejar, ja que existeix la voluntat de convertir el projecte de la Plana del Castell en un projecte de referència que serveixi de model per al futur creixement del país.

El desdoblament té un pressupost de 52.139.445 euros amb un termini d’execució d’obres previst de 24 mesos i una longitud de 2.775 metres. No obstant això, el tram d’accés al Sincrotró estarà en servei al mes de març de 2008, a temps per a la posada en marxa de l’equipament científic. Les obres no comportaran el tall a la circulació de la carretera.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia10830.html
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

trainman wrote:El desdoblament té un pressupost de 52.139.445 euros amb un termini d’execució d’obres previst de 24 mesos i una longitud de 2.775 metres.
Això és més pressupost que la renovació entre Ripoll i Puigcerdà adjudicada per 41 MEUR :o
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

I el Ripoll - Puigcerdà passa dels 3 quilòmetres... :?
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”