La morbositat no té límits

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

La morbositat no té límits

Post by neroon »

La morbositat no té límits.

Aquest matí mentre em dirigia a la fàbrica on la meva empresa està fent feines d’enginyeria m’he trobat amb una situació que malauradament cada cop és mès habitual. Em trobada conduint per una carretera comarcal paralela a l’Autovia del Cantàbric, quan he sentit a la radio que hi havia hagut un petit accident en un tram proper de la citada autovia i que causava una petita retenció en direcció Bilbao. Jo no hi he donat gaire importancia al fet doncs no hi circulava per la autovia. De sobte em trobo una retenció. Penso que deu ser un semàfor, un cotxe averiat o un altre accident a aquesta carretera. Pasats uns deu minuts de circulació molt lenta i en arribar al punt origen de la retenció em quedo perplex davant el motiu. Resulta que en aquell tram, la carretera es paralela a l’autovia just en el punt on s’havia produit l’accident esmentat a la radio. Doncs tots, i enfatitzo la paraula “tots”, els conductors que circulaven per la comarcal en ambdòs sentits han reduit la velocitat, alguns fins pràcticament aturar el vehicle, PER TAFANEJAR EL QUE HAVIA OCURREGUT A LA AUTOVIA!.

Això m’ha fet recordar el cacau monumental que es forma quan passa alguna cosa similar a l’àrea de Barcelona. Encara recordo una topada en cadena a la C-58, fa uns parell d’anys, que va col·lapsar totes les vies ràpides al voltant de BCN, i que va ésser motivada principalment, no per l’accident en si, sinò per “l’efecte tafaner” de la resta de conductors. El mès curiòs es que la neroona m’ha comentat aquest matí que li ha passat quelcom semblant al que us he explicat aquest matí a la C-35.

Quan deixarem de ser tan morbosos i comencem a ser una mica mès responsables? (nomès una mica)
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

N'hi ha molts de morbosos, però no creguis que tots els que redueixen la velocitat ho fan per l'efecte tafaner. Pensa que molta gent ha d'afluixar simplement perque el cotxe que duu al davant ho fa. Només que ho facin uns pocs cotxes, provocaran un efecte sobre els que van al darrera i així successivament.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

I si combinem l'efecte tafaner amb el de l'acordió, tenim un tafaner fet un acordió per no haver-se adonat que el de davant ha frenat.

:x
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Poca broma...

Post by JaMiRo! »

L'efecte tafaner (això que diré ara no és conya, us ho juro) és objecte d'estudi a l'enginyeria de gestió del trànsit...Si us expliquès els enunciats de l'assignatura que faig al respecte, riurieu una mica... :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Exercici 1 (quatre punts):

En una carretera convencional ha ocorregut un accident en què un turisme ha sortit de la calçada. Calculeu la probable longitud de les cues formades pel percentatge de marujes i marujos que circulen per la carretera, amb un interval de confiança del 95%.

:)
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”