Les noves llançadores ja són a Alstom

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:Home... basant-nos en la teva teoría, per suprimir l'Estrella Costa Brava, el mínim seria que l'Alvia sortís de Portbou, i no de Figueres (i si per la baixa demanda o el que sigui, no surt a compte, doncs que el mateix Estrella surti de Figueres).
Veient la tendència que ha seguit Renfe respecte els trens de llarg recorregut a la línia de Girona, el més probable és que després de l'eliminació del Costa Brava només quedaran com a trens de llarga distància els Talgo internacionals. I amb la LAV transfronterera oberta, totes les relacions no regionals quedaran en mans de la SNCF.

Ja fa anys va desaparèixer el diürn a Madrid, i no fa gaire també ha caigut el de València (el Mare Nostrum té un horari més dolent, baixa més tard i puja massa d'hora).
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Apunts...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Per cert, les llançadores com s'ha indicat per aquí són tipus "Alvia" (podien haver estat tipus "Alaris"). ;)

De serveis encara no se sap ben bé que es farà, però combinacions com les que heu comentat molts companys són algunes amb les que juga Renfe Operadora, segons info d'un responsable de Santa Perpètua.

Seguirem informant.

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Aclaracions...

Post by JaMiRo! »

Hola!

A veure, algunes aclaracions perquè m'he fet la picha un lío entre llançadores i trens d'ample variable. :P

Resulta que són projectes diferents:

-Per una banda tenim els trens d'ample variable que són els Alvia, per entendre'ns. CAF ens aporta les caixes (van començar a arribar la setmana passada) i nosaltres les pintem i les muntem amb tots els equips necessaris, incloent sistemes nostres...Ara bé, els bogies d'ample variable són seus (mama, poor...).

-D'altra banda, tenim les llançadores (100% Alstom) que no són altra cosa que els mateixos trastos que fan la línia d'alta velocitat de Madrid a Toledo. Durant les properes setmanes començarem a produïr-les.

Ja li he comentat a un company de la feina: "si no anomeneu les coses pel seu nom, llavors és lògic que em faci la picha un lío". :D

Disculpeu l'errada. :oops:

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I se sap per a quins trajectes estan pensats uns i altres trens?
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ni idea!

Post by JaMiRo! »

Ho sento company, ni idea. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Aclaracions...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:Ara bé, els bogies d'ample variable són seus (mama, poor...).
Home, pretendre que els bogis d'ample variable siguin Alstom, és molt pretendre, oi? Haurieu de plagiar el sistema a algun dels 2 (o als 2, pràcticament són iguals), i no és plan...:D:D:D:D (estic torracollons, si :D)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

A veure si ens aclarim:

Alaris: servei comercial entre Madrid i València. Servit per unitats s.490 Asltom. Ample ibèric. Equips elèctrics per a 3KVcc. Foto 490

Llançadora: servei comercial "regional" sobre vies d'alta velocitat. Actualment amb denominació comercial AVANT. Servit per unitats sèrie 104 Alstom, pràcticament iguals a les anteriors, però de 4 cotxes i en ample internacional. Equips elèctrics per a 25 KVca. Foto 104

Alvia: servei comercial entre Madrid i Barcelona. Servit actualment per unitats s.120 CAF (quan entrin en servei, també per les 130 Talgo-Bombardier). Apte per als dos amples de via: ibèric i internacional. Equips elèctrics per a 3 KVcc i per a 25 KVca. Foto 120. Foto 130. En teoria quan la línia LAV arribi a Sants, ja no faran falta aquests trens d'ample variable per a Barcelona i es podran destinar a altres serveis que en part del seu recorregut utilitzin alguna línia d'alta velocitat.

Salut !!
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ni una...

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Home, pretendre que els bogis d'ample variable siguin Alstom, és molt pretendre, oi? Haurieu de plagiar el sistema a algun dels 2 (o als 2, pràcticament són iguals), i no és plan...:D:D:D:D (estic torracollons, si :D)
No deixes escapar ni una tú, eh? :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Ni una...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:
aarongilp wrote:Home, pretendre que els bogis d'ample variable siguin Alstom, és molt pretendre, oi? Haurieu de plagiar el sistema a algun dels 2 (o als 2, pràcticament són iguals), i no és plan...:D:D:D:D (estic torracollons, si :D)
No deixes escapar ni una tú, eh? :)
:D :D :D Home, ja saps que el torrecollonisme és una de les meves especialitats :D :D :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”