Home, això de transbordar a Orléans per arribar sis minuts abans a l'estació d'Austerlitz no està malamentaarongilp wrote:Si, el Hafas és perfecte...alguna perla m'ha deixat anar. No arriba al nivell del BCN - Girona via Limoges-Benedictins, però quasi bé.
Combinacions Catalunya - Paris
Home, més que res que...entfe001 wrote:Ganes que teniu de pensar en combinacions havent-hi el Hafas!
1- Veient tots els merders que hi han últimament, em fot un pal immens comprar-me un bitllet d'avió.
2- Em fot encara més pal, tinguent en compte que els vols barats aquests es venen per internet.
3- Podria anar amb el TALGO. De fet, algun dia m'agradaria fer-ho, però això ja seria tinguent uns quants dies, i prenent-m'ho amb mooooolta calma.
Veient la caqueta de combinacions que hi han aquí... em sembla que agafaré el TALGO de Montpeller i apa.
El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:aarongilp wrote:El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Cubellas
Villenueva Y Geltru
Sitges-San Pedro de Ribas
Hostalrich
Flassa
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
mikado wrote:Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:aarongilp wrote:El Hafas és el cercador europeu d'horaris. En ell pots demanar des dels horaris per anar de Girona a Fornells de la Selva fins a un cafre Cabra del Santo Cristo - Moskau (va ser una de les meves proves quan el vaig descobrir).
Cubellas
Villenueva Y Geltru
Sitges-San Pedro de Ribas
Hostalrich
Flassa
Es veu que als del Garraf ens tenen mania...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Potser comença a ser hora que Adif comuniqui a la base de dades comuna d'estacions europees el canvi de nom d'algunes poblacions... que Franco ja ha mortTúnels del Garraf wrote:Es veu que als del Garraf ens tenen mania...mikado wrote:Compte amb el nom de les estacions al HAFAS, que no reconeix el nom. Té algunes perles com:
Cubellas
Villenueva Y Geltru
Sitges-San Pedro de Ribas
Hostalrich
Flassa
A l'anada es perd massa temps. Cal sortir de Barcelona a un quart de quatre per arribar a la Tor a dos quarts de nou i esperar allà prop de dues hores. Després, per acabar-ho d'adobar, aquest tren resta aturat vora hora i mitja a Tolosa de Llenguadoc esperant els cotxes que venen de Cervera de la Marenda.awe wrote:No et serveix el Corail Lunéa de La Tor de Querol a París? Ja saps, rodalies fins a La Tor, i continuació amb el Corail.
Pujant via Girona es pot sortir de Barcelona a dos quarts de sis, dues hores i quart més tard per arribar a París a la mateixa hora.
A la tornada, però, els horaris són més favorables via Puigcerdà, ja que si el nocturn és puntual només cal esperar vint-i-cinc minuts a la Tor per agafar el primer tren cap a Barcelona, que hi arriba a dos quarts de dotze. Els altres cotxes arriben a Portbou a les 08.21, quan el primer regional surt d'allà a les 08.10 i el següent ho fa a les 10.20, el qual arriba a Sants a les 12.46, una hora i quart més tard. També hi ha la opció del Mare Nostrum que et permetria arribar a Barcelona una hora abans, però tot i així encara seria més tard que pel transpirinenc. L'autobús Portbou - Figueres surt massa d'hora, a les 07.25 (el segon i últim, a les tres de a tarda).
Definitivament, els enllaços Renfe/SNCF són una caqueta.
Hola! Jo sóc molt donat a fer el viatge Barcelona - París (porto 4 estius seguint fent-lo ) amb l'Elypsos.
L'opció del Corail que surt de Cerbere i arriba a París de bon matí, quins preus té? Com són els compartiments? És que estic intentant mirar-ho a la pàgina de la SNCF, però entre que no entenc res del que posa i que no domino gens el francès...
Adéu i gràcies!
L'opció del Corail que surt de Cerbere i arriba a París de bon matí, quins preus té? Com són els compartiments? És que estic intentant mirar-ho a la pàgina de la SNCF, però entre que no entenc res del que posa i que no domino gens el francès...
Adéu i gràcies!
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
La SNCF aplica el "yield management" a les tarifes dels trens de Grans Línies. Així que el preu d'un Cervera de la Marenda - Paris depén de quan es compre i de quan es vulga viatjar.Bodi10 wrote:Hola! Jo sóc molt donat a fer el viatge Barcelona - París (porto 4 estius seguint fent-lo ) amb l'Elypsos.
L'opció del Corail que surt de Cerbere i arriba a París de bon matí, quins preus té? Com són els compartiments? És que estic intentant mirar-ho a la pàgina de la SNCF, però entre que no entenc res del que posa i que no domino gens el francès...
Adéu i gràcies!
Si no entens el francés, sempre pots mirar-ho en castellà. Tens una bandereta a baix a l'esquerra de la pàgina http://www.voyages-sncf.com per triar la llengua. L'enllaç directe a la pàgina en castellà és aquest.
Bon viatge.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Aquest Corail Lunéa disposa de places assegudes amb seient reclinable, compartiments de sis lliteres (segona classe) i de quatre (primera classe).
Els preus a tarifa general són 76,90 EUR en seient reclinable, 106,50 EUR en llitera de segona i 154,30 EUR en llitera de primera. Ara bé, no és gens estrany trobar tarifes promocionals que et permetin viatjar a preus molt més reduïts que aquests. Jo mateix vaig anar de Cervera a París en seient reclinable per la irrisòria quantitat de 10 EUR aprofitant una oferta especial. Val a dir que la majoria de places de primera classe se solen vendre a preu reduït d'uns 60 EUR (Prem's).
Cal tenir en compte que totes aquestes tarifes reduïdes impliquen restriccions en els bitllets, normalment que ni puguis canviar la data ni que et puguin tornar ni un cèntim si l'anul·les.
Els preus a tarifa general són 76,90 EUR en seient reclinable, 106,50 EUR en llitera de segona i 154,30 EUR en llitera de primera. Ara bé, no és gens estrany trobar tarifes promocionals que et permetin viatjar a preus molt més reduïts que aquests. Jo mateix vaig anar de Cervera a París en seient reclinable per la irrisòria quantitat de 10 EUR aprofitant una oferta especial. Val a dir que la majoria de places de primera classe se solen vendre a preu reduït d'uns 60 EUR (Prem's).
Cal tenir en compte que totes aquestes tarifes reduïdes impliquen restriccions en els bitllets, normalment que ni puguis canviar la data ni que et puguin tornar ni un cèntim si l'anul·les.
Sí, he mirat a la pàgina web i pels dies que m'interessa marxar em surt l'anada Cerbere - Paris a 60 € a primera classe (70 € segona) i la tornada Paris - Cerbere / La Tour de Carol a només 35 €. Tot això amb la tarifa Prem's, però com es poden comprar bitllets amb aquesta tarifa? (només es pot pagar en línia per Internet? ).
Moltes gràcies!
Moltes gràcies!
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Bona nit,Bodi10 wrote:Sí, he mirat a la pàgina web i pels dies que m'interessa marxar em surt l'anada Cerbere - Paris a 60 € a primera classe (70 € segona) i la tornada Paris - Cerbere / La Tour de Carol a només 35 €. Tot això amb la tarifa Prem's, però com es poden comprar bitllets amb aquesta tarifa? (només es pot pagar en línia per Internet? ).
Moltes gràcies!
La tarifa Prem's està en venda a tots els canals de la SNCF: guixetes de les estacions, botigues SNCF, telèfon 3635 (no sé si des de l'estranger funciona, hauria de ser 0033 3635) i internet (en canvi, no sé si la venen a RailEurope Espanya, a Madrid).
Es tracta d'una tarifa que no permet els canvis ni l'anul·lació.
Si es compra per internet, s'ha de pagar en línia i pots triar la impressió dels bitllets a casa (un full A4 per bitllet) o que te'ls envien per correu (gratuïtament). Això sí, si tries la impressió a casa, el bitllet porta el teu nom, el número de DNI (no n'estic segur) i la data de naixement, la qual cosa el converteix en personal i intransferible (si no pots fer el viatge, no podràs donar-lo a algú altre, cosa que és perfectament factible amb un bitllet enviat per correu). Una altra coseta, si demanes l'enviament per correu, no oblides de triar el país on vols que t'envien els bitllets des de la primera pàgina, després ja no es pot canviar.
M'imagine que ja ho hauràs vist en fer la sol·licitud a la pàgina web, però aquest tren té dos "conforts" en segona classe: les lliteres i els seients reclinables, que solen ser més barats. Si et decideixes per les lliteres i només hi ha 10 € de diferència entre 1ª i 2ª, et recomane que tries la primera: la diferència entre un compartiment de 4 o de 6 lliteres es nota prou i, a més, les lliteres són més amples (9 compartiments per cotxe en 1ª i 10 en 2ª).
En voiture!!!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Dimarts vaig estar a Portbou (i Cervera). Em sembla que em decantaré per l'opció Talgo Bcn - Montpeller + TGV Montpeller - París.
COM ÉS POSSIBLE QUE ENTRE TRENS REGIONALS FOTIN AQUESTA caqueta DE COMBINACIONS!!!!!!
Per cert... de tornada de Cervera cap a Portbou, vaig anar amb un Ter. Jo m'esperava un automotor d'aquests tipo com els que hi han a La Tor de Querol, i va i era un Corail. El vaig visitar una mica per dins, i cada vagó era diferent. La veritat és que no em va acabar de quedar clar quin era primera, segona, tercera regional, etc etc etc
I bé... tampoc diré ni molt menys, que aquest tren fós la rehostia, però comparat amb els Regionals que tenim per aquí... (bé, em refereixo a les 440 llaunes, els Catalunya Exprés ja és una altra cosa)
COM ÉS POSSIBLE QUE ENTRE TRENS REGIONALS FOTIN AQUESTA caqueta DE COMBINACIONS!!!!!!
Per cert... de tornada de Cervera cap a Portbou, vaig anar amb un Ter. Jo m'esperava un automotor d'aquests tipo com els que hi han a La Tor de Querol, i va i era un Corail. El vaig visitar una mica per dins, i cada vagó era diferent. La veritat és que no em va acabar de quedar clar quin era primera, segona, tercera regional, etc etc etc
I bé... tampoc diré ni molt menys, que aquest tren fós la rehostia, però comparat amb els Regionals que tenim per aquí... (bé, em refereixo a les 440 llaunes, els Catalunya Exprés ja és una altra cosa)
3ª classe no n'hi ha. D'altra banda crec que en certes regions només hi ha 1 classe a cobrar, però no sé si s'aplica a la de Llanguedoc-Roselló.Jordi Freixas wrote:Per cert... de tornada de Cervera cap a Portbou, vaig anar amb un Ter. Jo m'esperava un automotor d'aquests tipo com els que hi han a La Tor de Querol, i va i era un Corail. El vaig visitar una mica per dins, i cada vagó era diferent. La veritat és que no em va acabar de quedar clar quin era primera, segona, tercera regional, etc etc etc
I bé... tampoc diré ni molt menys, que aquest tren fós la rehostia, però comparat amb els Regionals que tenim per aquí... (bé, em refereixo a les 440 llaunes, els Catalunya Exprés ja és una altra cosa)